English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Morten Moldskred
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ingeman
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 18:00    Post subject: Reply with quote

Nei og nei. HÅPLØST!
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 18:17    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:

Vi kjøpte Trond Olsen men har nesten ikke bruk for ham fordi vi mer eller mindre konstant presser motstander på Deres banehalvsdel.

Trond Olsen har vært en stor skuffelse. Dels han egens skyld, og dels hvordan vi ikke utnytter hans spisskompetanser. Moldskred er sikkert en brukbar spiller, men jeg tror han i likhet med Olsen, vil bli svekket av å spille hos oss.

"Vi får aldri bakrom...."

Jeg er ikke enig i dette. Jeg vil mer påstå at vi ikke er så interesserte i bakrom. Det er klart at det ikke blir noe bakrom, når det første vi gjør når vi vinner ballen er å slå ballen i støtte eller til siden. Da får jo motstanderen god tid til å legge seg godt og etablert i forsvar. Blir vi bare litt mer direkte i stilen, så blir det fort mer bakrom. Før 2008 sesongen, så var det aldri noe problem dette med bakrom. Dette er noe som er blitt et problem etter at vi begynte med en ny spillestil i 2008.

Skal vi spille den fotballen som vi gjør i år, til neste år. Så håper jeg vi ikke kjøper Moldskred. Om vi har planer om å spille mer direkte, så kan han sikkert bli et brukbart kjøpt. Han spilte hvertfall veldig bra i begge kampene mot Bilbao.

Last edited by longines on 28.08.2009 18:36; edited 3 times in total
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 18:27    Post subject: Reply with quote

Håpløst. Dette virker som en latterlig signering, men jeg svelger gjerne mine egne ord (hvis det er det det heter).
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 28.08.2009 18:38    Post subject: Reply with quote

Jeg skal være en av de som er positiv til en tilvekst av hans "kaliber".

Hvis han signerer så håper (og tror) jeg at han vil gjøre en god jobb, så lenge han ikke blir benket Rolling Eyes Blir spennende å se hva Erik Hoftun og co har planlagt for denne mannen, men er som sagt positiv til denne overgangen, selv om det ikke virker som han kan tilføye oss noe for øyeblikket.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Har langt mere tro på Moldskred enn jeg hadde på Trond Olsen i januar. Moldskred eier hvertfall litt teknikk, og kan brukes som én av to på topp og som h.ving. Som ving vil han nok også gi oss mere offensivt enn hva ciljan klarer. Alderen er selvfølgelig et minus, og jeg håper ikke prisen overstiger 7-8 mill.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2009 18:43    Post subject: Reply with quote

Kjøper vi Moldskred, så er det en gambling på at han kan spille høyrekant, og blir helt sikkert det siste kjøpet vårt før vi selger en av våre beste spillere igjen. Det kommer til å gå på bekostning av å kjøpe noen som faktisk kan spille høyrekant, hvilket er det vi egentlig trenger. Dessuten kommer antagelig Moldskred til å få så mye i lønn at han ikke kan benkes, akkurat som visse andre i troppen.

Liker det ikke.
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg blir oppgitt over alle som snakker om at Moldskred er for gammel. Nå skal jeg ikke ta stilling til om han er god nok eller passer inn i spillestilen og formasjonen vår, men det at han er for gammel, er bare vås. Fyren er 29 år, for søttan. Samtidig er han såkalt late bloomer. Han kan sikkert hevde seg minst på det nivået han har hatt de par siste årene i tre-fire år til. Det er nok til å forsvare et rimelig kjøp.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

Han er ikke for gammel i mine øyne heller, men det hadde vært bedre om han var 19 enn 29. Utviklingspotensial, videresalg m.m.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.08.2009 19:16    Post subject: Reply with quote

4-4-2 eller finn noe annet til høyrekanten. Det må bli slutt på tullet med å handle spillere for å så omskolere dem fordi en ikke hadde plass til spilleren i hans beste posisjon.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:
Han er ikke for gammel i mine øyne heller, men det hadde vært bedre om han var 19 enn 29. Utviklingspotensial, videresalg m.m.

I forhold til utviklingspotensiale og videresalg så har du et poeng. Men kortsiktig sportslig så er det da en stor fordel at han er 29 år. Når vi skal spille CL kval til neste år så trenger vi spillere i den alderen, og ikke kun vettskremte 19 åringer.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 19:32    Post subject: Reply with quote

Joda, rutine er viktig. Viktig at vi får inn spillere som har vært ute ei vinternatt før, men si 25 år kontra 29 da. Det hadde hvertfall jeg satt pris på. Samtidig så innser kanskje en 29-åring at han ikke MÅ ut for enhver pris, som Sapara gnåler om. Det er vel kanskje ikke bare positivt det heller.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 20:31    Post subject: Reply with quote

http://nrksport.no/fotbal.../1.6751873

under 5 mill får man ikke en så god spiller for.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Moldskred i høyrekantrolle? neineinei! Håper virkelig at Hamrèn har tenkt han som spiss i tilfelle han absolutt må kjøpes... i såfall snakker vi 4-4-2 sin tilbakekomst, med Prica og Moldskred på topp. Vet ikke helt om jeg liker det...
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 28.08.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Nei takk. Rosenborg bør heller satse på sine fremadstormende unggutter (Sellin, Bakenga, Aas, etc) enn en one trick pony som Moldskred.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:11    Post subject: Reply with quote

Egentlig helt enig, men når det ikke går an å vrake Iversen slipper jo ingen til.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:15    Post subject: Reply with quote

Ja takk!

Morten Moldskred er en spiller som bortsett fra noen skader har levert enormt godt over 3 sesonger for Tromsø.

På 55 kamper fra start har han 29 mål og 13 assist. Og det for et r... lag som Tromsø.

Før TIL har han ikke spilt for andre eliteserieklubber.

Vi aner ikke hvor god Moldskred kan være på et lag som er langt bedre enn TIL.

Prospektet er alt for godt til at vi kan la være å sjekke det ut. Dette er en kalkulert risiko som det er verdt å ta.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

Før TIL har han ikke spilt for andre eliteserielag? Han har jo spilt flere sesonger i eliteserien før TIL, både for Moss og Ålesund, med vedig liten suksess. Han ble blant annet vraket av Ålesund i 2005, etter at de rykket ned, og solgt til HAugesund(!). Dette er ingen høykvalitetsspiller, han har bare fått ut sitt aller ypperste potensial i Tromsø.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:33    Post subject: Reply with quote

Ok, du har rett, han spilte for Ã…lesund.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 28.08.2009 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er skeptisk. Han har ikke mye kvalitet å tilføre utover de spissene vi har i dag, og vil bare stå i vegen for Sellin, Bakenga, Aas og andre av ungguttene. Jeg har heller ikke gitt opp Olsen, og mener hovedgrunnen (i likhet med longines) er at vi ikke har brukt han riktig.

Jeg tipper Zahora også får en langt bedre sesong i 2010 (hovedrollen hans var nok backup, men dette har det ikke vært særlig bruk for. Iversen har vært langt mindre skadd enn forventet)
Back to top
Deca
Junior

PostPosted: 28.08.2009 21:40    Post subject: Reply with quote

Han gikk til Moss etter å ha gått gradene i Hødd. I aafk spilte han stort sett i en kantrolle, hvilket kler han dårligere en spiss. virker å være i god form, men bør ikke koste for mye..
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:55    Post subject: Reply with quote

Indikerer budet på Moldskred at en spiss er på vei ut hos Rosenborg før 1. september? Noen som vet?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 21:59    Post subject: Reply with quote

Det må nå isåfall være 'ingen spilletid-zahora'. Ser ingen grunn til at Prica, Kjella, Iversen eller Olsen skal være på vei bort.

Kan jo være at evt Sapara drar i helga. Da velger kanskje Hamrén å gå tilbake til 442. Da har vi fortsatt ingen kantspillere, men mulig diamant er løsningen på det.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 22:04    Post subject: Reply with quote

Syns forøvrig saken ligner litt på Olsen-forhandlingen. Kom vel et lite bud først der og(?).

edit: Olsen-bud avslått
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Situasjonen er nok mere "avslappet" denne gang.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 28.08.2009 23:01    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hva Moldskred kan tilføye dette RBK laget. Moldskred er vel best som ren spiss, og den ene plassen der tilhører Rade Prica. I tillegg har vi Iversen, Sellin, Zahora... Nei, det beste ville vært og kjøpt en sentral midtbanespiller! En som kan matche Annan bedre enn hva Skjelbred, Demidov eller Sapara kan.

Eventuelt burde det blitt kjøpt inn en spiller som faktisk er kantspiller, for det er vel der Moldskred kommer til å havne.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50, 51, 52  Next
Page 5 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb