| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 24.08.2009 15:44 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Ciljan har utallige ganger vært på samme sted i banen som han ville vært enda litt oftere som OM, uten å vise at han har det som skal til. |
Hver eneste kamp PCS spiller som OMS, storspiller han. Det sier sitt egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.08.2009 16:01 Post subject: |
|
|
Det er vel øynene som ser. Ciljan hadde rollen mot Krylia, Shakthar og FFK i vinter, samt mot Stridheim og Aafk i sommer. Han spilte vel rimelig bra i alle disse kampene, selv om det bare var mot Stridheim han virkelig gjorde seg bemerket i form av tellende resultat. Mot Aafk fungerte han dessuten veldig godt ute på kanten også, så det var tydelig en dag hvor det stemte uansett posisjon.
Jeg tror fortsatt at RBK er best tjent med å la Sapara spille sentralt så lenge han er her. Ciljan kan kanskje få muligheten til å prøve seg i rollen gjennom vinteren dersom ikke Sapara er her lenger, men jeg tror de kvalitetene Ciljan besitter vil egne seg bedre i en annen rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.08.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Deilig å nok en gang se Skjelbred hevde seg mot spillere av verdensklasse. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:05 Post subject: |
|
|
| Man så fort i denne kampen hvem som holder det tempoet som trengs for å slå i gjennom i de større ligaene. Er liten tvil om hvem som har det største potensialet i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2009 23:08 Post subject: |
|
|
| Ikke overraskende at det var nettopp Skjelbred og Annan som sto frem i dag. Riktignok er forskjellen på Lass og Annan formidabel, men det blir den vel uansett hvem som sammenligner seg med det som trolig er verdens beste i den posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.08.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Annan? Han vant da knapt en ball, men han var trygg med ballen. Det skal han ha.
Dette var ikke en prestasjon å skryte av, men jeg vil trekke fram Dorsin, Lustig, Traoré og aller mest Skjelbred. Han var, spesielt i førsteomgang, faktisk på nivå med flere på Real Madrid (nei, jeg sier ikke at han er god nok for Real). Glem ikke at han samtidig hadde dårligere medspillere å forholde seg til. Skjelbred har fått mye pes i år, men han slutter ikke å gjøre det godt internasjonalt. Hvorfor? Han er evner å holde på ballen og spille kombinasjonsspill. Hjemme i Tippeligaen gjør han akkurat samme, men blir lite lagt merke til siden han ofte er den som setter opp angrepet, ikke den som avslutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:11 Post subject: |
|
|
De jeg selv syntes var bra:
Jarstein
Stadsgaard (njaa, hadde to redninger)
Annan
Skjelbred
Traore
Juska Savolainen, altså, fikk vel egentlig ikke vist så mye med jeg er utrolig spent på denne spilleren
Og om Olsen kan lære seg hva offside er for noe, og få litt større fart så tror jeg han er en RBK bør satse på når man spiller internasjonale kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:13 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Annan? Han vant da knapt en ball, men han var trygg med ballen. Det skal han ha.
Dette var ikke en prestasjon å skryte av, men jeg vil trekke fram Dorsin, Lustig, Traoré og aller mest Skjelbred. Han var, spesielt i førsteomgang, faktisk på nivå med flere på Real Madrid (nei, jeg sier ikke at han er god nok for Real). Glem ikke at han samtidig hadde dårligere medspillere å forholde seg til. Skjelbred har fått mye pes i år, men han slutter ikke å gjøre det godt internasjonalt. Hvorfor? Han er evner å holde på ballen og spille kombinasjonsspill. Hjemme i Tippeligaen gjør han akkurat samme, men blir lite lagt merke til siden han ofte er den som setter opp angrepet, ikke den som avslutter. |
Lustig hadde flust med feilpasniner og ble ofte parkert i Real-angrepene. Hevet seg utover kampen. Dorsin hevet seg, men i 1.omgang ville jeg bare ha han av banen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.08.2009 23:15 Post subject: |
|
|
| Tar de andre spillerne i en annen tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.08.2009 23:18 Post subject: |
|
|
Attach: Det blir vanskelig for Annan å vinne mange baller når han har 3-4 spillere sirklende bak seg, og han er partner med tidenes mest statiske midtbanespiller-->Iversen. Synes Annan som vanlig gjorde jobben sin.
Skjelbred var knallgod i 1.omgang, vår beste da. Men overall gir jeg RB til Jarstein. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2009 23:21 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Annan? Han vant da knapt en ball, men han var trygg med ballen. Det skal han ha. |
Uenig med deg. Annan startet nervøst, men spilte seg stort opp. I andreomgang var han vår klart beste spiller utpå der. Viste også frem en teknikk med ballen i beina, som vi ikke har sett for mye av i Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.08.2009 23:25 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Han er evner å holde på ballen og spille kombinasjonsspill. Hjemme i Tippeligaen gjør han akkurat samme, men blir lite lagt merke til siden han ofte er den som setter opp angrepet, ikke den som avslutter. |
Jeg er enig i det du sier om hans evner, men uenig i det om Tippeligaen. For: i Tippeligaen kan "alle" i RBK holde på ballen - fordi motstanderen ligger så utrolig lavt. Da får ikke PCS så mye nytte av ballbehandlingen og kombinasjonsspillet sitt. PCS har internasjonalt snitt, og virker rett og slett å trives langt bedre i kamper mot meget gode lag - kamper hvor han får litt mer rom å boltre seg i litt høyere i banen, men hvor det samtidig er meget trangt på midten og lavere i banen, hvor man virkelig trenger evnen til å holde på ballen - fordi motstanderen er aggresiv og god i motsetning til i Tippeligaen.
De 3 nordmenn på RBK de siste år med mest internasjonalt snitt, Storflor, Iversen og PCS, er alle spillere som kan/kunne være veldig anonyme mot Norske lag, men plutselig fantastiske mot internasjonal motstand som ga bort litt rom og kamper som krevde høyt nivå på hurtig ballbehandling og spilleforståelse. Dette gjør at alle har vært/er gull verdt mot internasjonal motstand. Ikke mange norske fotballspillere har slikt internasjonalt snitt. Trond Olsen har f.eks. IKKE dette internasjonale snittet, og vil sannsynligvis være ganske ubrukelig mot internasjonal motstand på tross av sin fart og kontringsstyrke - for på dette nivået er det mer timing og forståelse enn ren fysisk hurtighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:26 Post subject: |
|
|
| SÃ¥nn ca. enig med deg Hedon. Annan er en bedre ballvinner en det han viste i dag. Men tempoet han holder er udiskutabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.08.2009 23:32 Post subject: |
|
|
Mye klokt i dette. Storflor må holdes unna denne diskusjonen.
Enig i at Skjelbred og Iversen (selv om han var svak i dag) har dette i seg med å heve seg til sånne kamper. Nå blir det ikke så farlig det Skjelbred driver med i dag heller da, men å være god i five-a-side gjør seg veldig i sånne kamper fordi de gangene man synes RBK henger bra med så er det i de periodene de klarer å holde i ballen noen trekk.
Ørjan Berg hadde også denne evnen. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 31.08.2009 18:22 Post subject: |
|
|
hvorfor skal Skjelbred på død og liv føre ballen hele tiden? han har hatt flere gode muligheter til å spille veggspill med f.eks Lustig men istedet tar han med seg ballen og løper ballen helt fram til Lustig - dermed er 5 verdifulle sekunder tapt og motstanderen er i balanse _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 31.08.2009 18:50 Post subject: |
|
|
| Hvordan du klarer å kritisere Skjelbred for kampen så langt synes jeg er rart. Han har ikke vært mye involvert, men hver gang han er det blir det farlig. Defensivt har han vært solid som vanlig og stresser Lyn spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 31.08.2009 18:52 Post subject: |
|
|
| Skjelbred har vært en av de bedre i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 31.08.2009 18:57 Post subject: |
|
|
| Tommærn wrote: | | Hvordan du klarer å kritisere Skjelbred for kampen så langt synes jeg er rart. Han har ikke vært mye involvert, men hver gang han er det blir det farlig. Defensivt har han vært solid som vanlig og stresser Lyn spillerne. |
Det er en generell kritikk av Skjelbred - ikke spesielt rettet mot kampen i dag (han har vært god som du sier).
Har har likevel fortsatt en uvane der han ofte setter på "turboen" og løper sidelengs med ballen helt fram til en medspiller når en kjapp pasning langs bakken hadde gjort samme jobben. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 31.08.2009 18:59 Post subject: |
|
|
| Skjelbred er stort sett god han, men enig i at han litt for ofte "løper inn i" medspiller istedenfor å legge en kjapp pasning. Mulig han gjør det for å være 120 % sikker på at pasningen når frem til rett person, men det tar litt tid...fortsatt bedre enn å legge en kjapp feilpasning. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2009 22:01 Post subject: |
|
|
Hvis han har så dårlig pasningsfot at han må løpe inn i medspiller for å distribuere ballen videre, så har jeg 2 tips:
1. Egentrening og
2. Stafett.
Men han var som sagt brukbar i dag, bortsett fra i og rundt boksen, som vanlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2009 22:05 Post subject: |
|
|
| Selv synes jeg han var god i boksen idag. Han hadde noen dybdeløp hvor pasningen dessverre ikke nådde frem til han, et par blokkerte skudd som fort kunne endt i mål pluss den som ble reddet på streken. Han truer mål oftere enn på lenge. Han var god ellers også. Det blir. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|