| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 01.10.2005 09:15 Post subject: |
|
|
Papirutgaven av Adressa har en artikkel om Egurens situasjon idag. Det hjelper å sette søkelyset på saker som vi mener er krittikkverdig. Ting skjer. Jeg fortsetter å følge opp denne saken. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2005 10:23 Post subject: |
|
|
| var ute og handlet og så at vg har en dobbelside med eguren. la oss håpe den publiseres på nettet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.10.2005 11:05 Post subject: |
|
|
Håper den kommer på nett, ode. Lovende.
Angående herr Liverød - han vet ikke hva han snakker om. Vi kan ikke bare sette innpå Eguren fordi han har reist langt. Det blir for dumt. Han må kvalifisere seg til laget som de andre. Laget går foran alle enkeltspillere. Vi er også i en trengt situasjon, og Eguren er fortsatt for dårlig defensivt. Derfor kan han ikke spille fra start ennå, men han kunne gjerne ha kommet utpå mot Odd. Likevel kan jeg skjønne grunnen til at han ikke fikk et innhopp. Det var utrolig viktig psykologisk å ikke slippe inn et baklengsmål.
Det utenomsportslige er en annen sak... |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2005 11:08 Post subject: |
|
|
| liverød mener rbks organisasjon er proff, men ikke høgmo. jeg er av den motsatte oppfatning. derfor tar jeg heller ikke det andre han sier for tungt. |
|
| Back to top |
|
 |
playdoo Junior
|
Posted: 01.10.2005 11:25 Post subject: Eguren |
|
|
Det er jko RBK som organisasjon som må ta ansvaret for at Eguren ikke finner seg til rette. PMH har ansvaret på trening og i kamper, og til en viss grad etter dette. Mens RBK apparatet må ta seg av og sikre at spillerne ikke blir sittende alene på en trist leilighet. Dette gjelder ikke bare Eguren, men også alle andre spillere som kommer til klubben. RBK apparatet må jo engasjere seg litt for å finne ut hva Eguren selv ønsker å gjøre på fritiden. Hvem han ønsker og involvere seg med og hva hans interesser er. Ikke bare gi alt ansvar til Bjørn Tore Kvarme, som kanskje ikke går sammen med ham i det hele tatt. Vi vet jo selv at vi helst vil velge våre venner selv. Jeg synes Rosenborg har gjort en slett jobb i denne saken, men tror ikke det er for sent å ta tak i. Trivselskurven til Eguren, kan fort komme opp, bare han får oppfølging. Synes det var en god ide, å kanskje bruke han som jobbet på Automaten til miljøbygging rundt Seban. Eller dersom andre kjenner noen fra Uruguay, kanskje kan formidle kontakt til Seban/RBK. Husk selv om han ser ut som om han er over 30, så er han en ungdom på samme måte som de fleste av oss andre på disse sidene. Hva med å få involvert ham i studentmiljø eller lignende?
Mulighetene er mange, så nå er det egentlig bare for oss og RBK å ta tak i problemet. _________________ Trofast svart og kvit! ALLTID! |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 01.10.2005 11:27 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk helt enig med Liverød! Når vi først henter en spiller, så er det rett og slett uprfesjonelt å ikke la ham få sjansen til å vise seg. Og det at Høgmo ikke lot Eguren slippe inn mot Odd, er som Liverød sier tegne på forferdelig dårlige lederegenskaper. En klar minus i boka.
| Quote: | | Likevel kan jeg skjønne grunnen til at han ikke fikk et innhopp. Det var utrolig viktig psykologisk å ikke slippe inn et baklengsmål |
Tror du seriøst at vi hadde sluppet inn et mål om Eguren hadde spilt de siste 10min som hengende spiss? Du kan seriøst ikke mene alvor! _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2005 11:36 Post subject: |
|
|
| bra innlegg playdoo! velkommen hit! er det forøvrig noen som vet når egurens familie kommer nedover? tror jeg leste at koner / barn etc skulle komme ned etter de. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.10.2005 11:38 Post subject: |
|
|
Helt enig med Liverød at Eguren ikke har fått prøve seg skikkelig enda. Eguren har jo bedre scoringsstatistikk en spissene våre i de treningskampene han har fått prøve seg. Hvordan skal han utvikle seg om han ikke spiller på øverste nivå? Dette er nisseluetakter av Høgmo. Sette Eguren ut av laget fordi han ikke klarer å kommunisere med ham. Hvorfor ikke bruke Eguren istedenfor Johnsen mot Odd? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
playdoo Junior
|
Posted: 01.10.2005 11:45 Post subject: |
|
|
Takk for det Uorginal.
Må si meg helt enig med den som sa at det må være mulig å få familien til Eguren og Lago hit, slik at de i allefall slipper å savne de. Da vil kanskje livet bli litt lettere å leve uten at de får spille fat på laget også. Spiller vel ikke så stor rolle for RBK sitt budsjett om de må betale 20-30000,- i reiser, dersom de får spillere som presterer mange ganger bedre, og som kanskje kan gjøre at RBK tjener 80mill i Champ league om et par år. Regner med at både Lago og Eguren tjener nok til å betale opphold og div dersom de får besøk.(Selv om RBK godt kan gjøre det også!) Jeg ville heller ha kalt det en investering! Langsiktig tenkning har vel ikke akkurat vært RBK sterkeste side de siste årene, så vi supportere må vel ta ansvar for å forklare de problemstillingen. Tror ikke livet i Trondheim er så ulevelig for noen, dersom man har familie/venner rundt seg.
Så Nils S, Rune B, Endre S, Ragnhild M og Per M, Ta ansvar for menneskene i organisasjonen også. Ikke bare tenk bedrift! _________________ Trofast svart og kvit! ALLTID! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.10.2005 11:50 Post subject: |
|
|
| uoriginal wrote: | | bra innlegg playdoo! velkommen hit! er det forøvrig noen som vet når egurens familie kommer nedover? tror jeg leste at koner / barn etc skulle komme ned etter de. |
Det er vel Lago som har familie. Eguren har hvertfall ikke unger.
Ellers vil jeg fremheve det som ble sagt da de kom. Disse skal få tid til å tilpasse seg norsk fotball og hverdag. Da de kom var gullet kjørt og Perry lot dem jo spille og vi fikk 3 poeng på 4 kamper.... Vi kom i en situasjon der nedrykk truer. Skjønner da godt at Høgmo MÅ bruke folk som kjapt tar budskapet. Språkproblemer og annen fotballkultur er ikke forenelig med nedrykkskamp. For hverken Lago eller Eguren klarte å løfte laget i obligatoriske kamper under Perry.
Da står vi igjen med Odd-kampen der Eguren burde fått spilletid.
Jeg håper Høgmo har en plan og at de brukes utover vinteren |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.10.2005 12:11 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | | Quote: | | Likevel kan jeg skjønne grunnen til at han ikke fikk et innhopp. Det var utrolig viktig psykologisk å ikke slippe inn et baklengsmål |
Tror du seriøst at vi hadde sluppet inn et mål om Eguren hadde spilt de siste 10min som hengende spiss? Du kan seriøst ikke mene alvor! |
Jeg tror ikke vi hadde sluppet inn et baklengsmål pga. Eguren som hengende spiss, nei.
Sier bare at det er mulig Høgmo hadde det i bakhodet. Høgmo er jo veldig kalkulert. Jeg mener han skulle fått innhoppet, jeg. Samtidig mener jeg Eguren ikke har gjort seg fortjent til en plass i førsteelleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.10.2005 12:20 Post subject: |
|
|
Han virker så jævla .... ålreit han fyren der. Passe ydmyk, oppegående og samtidig ambisiøs.
Men en ting i VG-artikkelen lurer jeg på:
Eguren har veldig gode offensive kvaliteter, men trenger å tilpasse seg både balansen mellom det defensive og det offensive og den norske kulturen. Og også på hans plass er konkurransen hard, mener Høgmo.
Han plass (i entall) sier Høgmo. Er det bare en posisjon han kan bekle?
Er dette indreløperrollen eller den offensive midtbaneposisjonen?
Jeg kan ikke se annet enn at han burde kunne bekle begge. Jeg trekker heller Per bak på plassen til Ørjan og lar Eguren spille bak Helstad.
Jeg er forøvrig enig med alle de som mener han burde fått de ti siste minuttene mot Odd. Litt bedre psykologiske evner hadde jeg venta av Høgmo. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2005 12:23 Post subject: |
|
|
kan det tenkes at høgmo ønsker en annen spiller langtveisfra og ikke har med eguren i sine fremtidsplaner?
tror nok start ville vært raskt ute om vi skulle selge. |
|
| Back to top |
|
 |
playdoo Junior
|
Posted: 01.10.2005 12:32 Post subject: |
|
|
Hva Eguren uttaler i avisene, og hva han egentlig mener, vil vel antageligvis være litt forskjellig. Tror ikke jeg hadde, som 24 åring, stått i avisene og sagt at jeg savner mamma og at trenern er en dust. Han må jo si det han sier. Men tror spillerne på RBK har tatt godt i mot Eguren og Lago. Problemet tror jeg er Administrasjonen som svikter. Og selv om det er bare Lago som er gift og har barn, regner jeg med at Eguren har både familie og venner som kanskje hadde hatt lyst til å besøke ham.
Poenget er at samme hvor mange du har rundt deg, så gjør det ikke noe med noen flere. Spesielt ikke hvis det er venner/familie som betyr mye for deg. For har de et nettverk, har de tid til å vente til etter sesongen, hvor de kan bruke mer tid på å få spilt seg inn på laget, og på å lære seg norsk. Da blir det kanskje ikke noe å sette seg ned og diskutere om fremtiden etter sesongen. For jeg tror Eguren og Lago kan utvikle seg til klassespillere dersom de bare får litt tid på seg. Og tid tror jeg de tar seg dersom de har et godt miljø rundt seg, som gir de anledning til det.
Er helt enig i at Eguren ikke skal/bør spille fast på laget. Men han bør heller ikke glemmes, og ikke taes vare på. Der er det en stor forskjell!
Det blir jo som når LillePer hadde spilt en kongekamp tidlig i sesongen. Han fikk heller hverken spille eller komme innpå i kamper som var avgjort. Men han hadde ett nettverk rundt seg. Dermed blir det lettere å krumme nakken og stå på videre! Og se på ham nå!!!  _________________ Trofast svart og kvit! ALLTID! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2005 13:51 Post subject: |
|
|
| bratseth på kjernen webradio: eguren har ikke spilt fordi han er best offensivt. vi må trygge plassen først. men han kommer ofte inn i 16meteren og det er ikke mange midtbanespillere gjør. han vil bli brukt fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.10.2005 16:35 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er en grei begrunnelse, men han kan, som påpekt, gjerne få innhopp. Tror dette ordner seg etterhvert, jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 01.10.2005 18:07 Post subject: |
|
|
| Jeg har kun sett Eguren "live" i treningskampen mot GIF Sundsvall. Da var han god. Så fikk han spille et par (?) kamper etter det. Mot bedre lag med høyere tempo. Det gikk ikke fullt så bra. Kollektivet RBK har blitt mye bedre etter at Høgmo overtok (skulle ikke mye til, da det ikke var noen samhandling en god stund der..) Muligens er Eguren bedre individuelt enn noen av de som spiller fast nå, men det hjelper ikke - hvis han ikke fungerer i det kollektivet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.10.2005 18:49 Post subject: |
|
|
| Synes det virka oppløftende det han sier i adressa. Hadde han virkelig mistrivdes hadde det nok kommet bedre frem. Likevel trenger han støtte fremover. Hvis noen ser han i Trondheim så gi han et klapp på skuldra, det tror jeg varmer! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 02.10.2005 21:57 Post subject: |
|
|
| hvordan spilte han? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2005 22:03 Post subject: |
|
|
Pasninger: 100%
Ikke stort mer å si. Spilte så lite. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.10.2005 22:04 Post subject: |
|
|
Tja han spillede ok. Så godt man nu kan spille når man kun får 5 minutter på banen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.10.2005 22:49 Post subject: |
|
|
Det jeg synes er rart er at spillere som Eguren og Tetty ikke får spille når RBK leder en del , alt over 3-0 i værtfall... For da burde det være en mulighet for at spillerene får en positiv opplevelse med A-laget..
Jeg håper at Høgmo vet hva han gjør, men jeg er neimen ikke sikker på det... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2005 22:56 Post subject: |
|
|
| Vi er i en voldsom omstillingsfase fra nederlag på nederlag. Da har jeg trua på at Høgmo prøver å spille inn en ganske klar førstellever og får litt sjøltillit inn i laget. De spillerne trenger også sjøltillit i denne viktige fasen av serien. Utfordrerne får helt sikkert slippe til mer etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
|