View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
acabar Senior
|
Posted: 15.08.2009 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg liker tankegangen din, Brady.
C. Ronaldo var aldri verdens beste fotballspiller, fordi han verken tålte smerte eller tok en trøkk for laget. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 15.08.2009 23:42 Post subject: |
|
|
Duncan Ferguson derimot! Fotball handler ikke om teknikk, det handler om brutalitet |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 16.08.2009 09:49 Post subject: |
|
|
Ser ut som debatten har sporet litt av her.
Men jeg har lyst til å slenge ut et navn jeg mener burde være aktulelt: Ruben Yttergård Jensen.
Han har tatt store skritt denne sesongen og er utrolig flink med ballen i beina, i tillegg til at han dekker enorme rom. Jeg vil påstå han er Skammelsrud-materiale. Han har et sykt blikk, og er utrolig flink til å vende spille, og stikke gjennom de avsgjørende pasningen. Ofte 2. sist på mål.
Nå som vi selger unna så det griner, burde vi kansje vurdert å hente et nytt fjes. Et spennede og solid nytt fjes. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.08.2009 09:53 Post subject: |
|
|
Anno wrote: | Ruben Yttergård Jensen.
...store ...utrolig flink ...enorme ...Skammelsrud-materiale...sykt blikk...utrolig flink...avsgjørende pasningen. |
Overdriv litt mer.
Fyren har sine dager, men er enormt ustabil og har et av de laveste bunn-nivå i hele Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 16.08.2009 13:01 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | SÃ¥ de beste fotballagene gjennom historien har alle hatt en 11'er full av Rambo Wannabes? |
Hvis du ser på RBKTV før kampen mot godset ser du hva Rune Bratseth mener om Storflor. Der sier han akkurat det samme som meg. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2009 13:27 Post subject: |
|
|
De bästa lagen har heller inte elva jålete tacklingsvägrare. St****** är inte av Ranoldo-klass så att man kan tillåta honom att strunta i försvarsspelet. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.08.2009 13:30 Post subject: |
|
|
Rune Bratseth er ingen allvitende guru akkurat da. Tenk bare på signeringene han foretok i begynnelsen av dette tiåret. Morten Knutsen, Christer George, Tor Trondsen etc. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Rune Bratseth er den siste mannen jeg vil ha ansvarlig for overganger i Rosenborg igjen, hans bravader på tidlig 2000 tallet er det beste eksemplet på hvordan det ikke skal gjøres. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 16.08.2009 14:00 Post subject: |
|
|
Nancy har vunnet sine to første kamper, den siste 4-0 hjemme mot Monaco. Pall Gunnarsson satt urørlig på benken begge kampene. Fortsetter det, håper jeg noen på brakka gjør et forsøk på å få ham nordover. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2009 14:43 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Rune Bratseth er den siste mannen jeg vil ha ansvarlig for overganger i Rosenborg igjen, hans bravader på tidlig 2000 tallet er det beste eksemplet på hvordan det ikke skal gjøres. |
Jepp, og hans bravader fra 1995 til 1999 er vel eksemplet på hvordan det skal gjøres.
Tror ikke Bratseth skal ha noe mer av skylda for RBKs stagnasjon fra årtusenskiftet enn mange andre, men han er naturligvis medskyldig sammen med de andre - stort sett de samme som stod bak suksessen gjennom 90-tallet.
Hele suksessrekka sovnet vel litt hen kan det tyde på. Ting skulle gå av seg selv. Og så er det vel noe med at det "ikke går an" å skape fornying og utvikling i evighet heller.
Poenget er at endringene burde kommet litt tidligere, så hadde ikke bølgedalen blitt riktig så dyp.
Men tross alt, vi fortsatte å vinne selv om utviklingen stanset opp, og ingen andre norske klubber evnet å utnytte våre dårlige år til å skaffe seg noe "forsprang" heller. Dermed har vi fått den unike muligheten til å overta hegemoniet for en lengre periode igjen, slik jeg håpet/trodde for tre år siden. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.08.2009 14:55 Post subject: |
|
|
Det viktigste Bratseth gjorde for oss var å lære Bragstad og Hoftun hvordan man spiller forsvar mot europeisk motstand. Det var nok ikke tilfeldig at vi samme høst (1994) som Bratseth kom inn, sluttet å gå på de pinlige bortetapene i Europa.
Samtidig tror jeg også han var en viktig brikke i profesjonaliseringen av klubben. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 16.08.2009 16:05 Post subject: |
|
|
Kom over en svensk avis da jeg var en tur over grensen forrige uke, der ble det skrytt veldig av midtstopperen Igor Armas på Hammarby. Midtstopper, fylte 22 år i juli, landslangsspiller for Moldavia, 192 cm. Beskrives som sterk i lufta, god på oppspill bakfra og at han har en "oppofrende" spillestil.
Kan dette være noe for RBK ?
Her er vel artikkelen jeg leste: Bajenfansen hyllade sin nye favorit (10.8.) |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2009 16:35 Post subject: |
|
|
Det største problemet med Bratseth var hans utrolig sterke motstand mot nytenkning og viderutvikling, som ble utrolig synlig da Høgmo utviklet klubben mer på 4 måneder enn hva Bratseth hadde gjort det 5 foregående. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 16.08.2009 19:23 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det største problemet med Bratseth var hans utrolig sterke motstand mot nytenkning og viderutvikling, som ble utrolig synlig da Høgmo utviklet klubben mer på 4 måneder enn hva Bratseth hadde gjort det 5 foregående. |
Helt rett. Høgmo brant seg ut på å rydde opp i dette, men var nok en bedre sportsadministrator enn han var trener tror jeg.
F... som jeg kunne tenkt meg Huseklepp på laget nå. 2 mål og 2 målgivende nå.
Last edited by NÃ¥erdetnok on 16.08.2009 19:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 16.08.2009 19:29 Post subject: |
|
|
Da øker vel sjansene for at han blir solgt i dette vinduet... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 16.08.2009 20:26 Post subject: |
|
|
Nå må vi handle, hvis det ikke allerede er for sent: Kjøp Stokkelien for 20 mill, hvis ikke går det et halvt år, og han er helt utenfor vår rekkevidde. Stokkelien har Solskjær-potensiale. Han kommer en eller annen gang til å banke inn mål i en av de store ligaene... merk dere mine ord! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2009 20:52 Post subject: |
|
|
Å kjøpe Start reserver for 20 millioner er galskap selvom han er lovende. |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 16.08.2009 21:23 Post subject: |
|
|
Han har scoret ett mål mindre enn Rade med halvparten så mye spilletid... _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 16.08.2009 21:29 Post subject: |
|
|
so... ?
han er fremdeles ikke verdt 20 mill. dessuten er rade inne i en gedigen måltørke, han burde hatt 15 scoringer til nå! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.08.2009 21:33 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det viktigste Bratseth gjorde for oss var å lære Bragstad og Hoftun hvordan man spiller forsvar mot europeisk motstand. Det var nok ikke tilfeldig at vi samme høst (1994) som Bratseth kom inn, sluttet å gå på de pinlige bortetapene i Europa.
Samtidig tror jeg også han var en viktig brikke i profesjonaliseringen av klubben. |
Profesjonalisering`? Det var nok Høgmo som kom med den. Det skjedde ikke en døyt under sportslig avdeling under Bratseth. Han var negativ til det meste, også talentspeiding mente han var tull og tøys.
Det er Eggen som skal ha hovedæren for suksessen på 90-tallet. Han bestemte alt på Brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2009 21:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes heller da at vi skal gi våre egne talenter som Aas, Sellin og Bakenga muligheten. Det er langt ifra sikkert at Stokkelien kommer til å prestere like bra neste år jf. f.eks med Moa.
Last edited by Keenoir on 16.08.2009 22:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 16.08.2009 21:49 Post subject: |
|
|
Tror vi kunne kjøpt Stokkelien for langt mindre enn 20 mill, men er enig i at vi først og fremst burde satse på egne talenter. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Last edited by Slartibartfast on 16.08.2009 21:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 16.08.2009 21:52 Post subject: |
|
|
Selv har jeg aldri vært veldig imponert over Moa. Måten Stokkelien beveger seg på i feltet, blikket for sjanser, coolheten i det avgjørende øyeblikket og avslutningsteknikken hans, det lukter det ekte målscorer av. Jeg sier ikke at han er den nye Pippo Inzaghi, Brattbakk eller Solskjær, men han har egenskaper som kan føre ham langt. At han er verdt 20 mill tror jeg ikke, men en spennende spiller som kan nå langt, det tviler jeg ikke på.
Når det gjelder de egne talentene, er det noen som har vist det samme på høyere nivå? Aas har kanskje hatt arbeidskapasiteten som beste egenskap, mens jeg ser Sellin som en framtidig ving. Mushe har jeg ikke sett, men gutten er svært ung og har ikke forsøkt seg på høyeste nivå ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.08.2009 21:55 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Jeg synes heller da at vi skal gi våre egne talenter som Aas, Sellin og Bakenga. |
Beklager off topic, men du burde lese over innleggene dine en gang til før du trykker submit. Utrolig ofte at det mangler ord i setningene dine, og det er tungt å lese. |
|
Back to top |
|
 |
|