English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Skottland
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
frenchy
Rutinert

PostPosted: 12.08.2009 18:46    Post subject: Reply with quote

knusing
bommel
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Hoseth imponerer. Tar tak i kula de få gangene stopperne avleverer til ham, og treffer på hver eneste pasning.
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert

PostPosted: 12.08.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

frenchy wrote:
nilskristian wrote:
frenchy wrote:
Huseklepp, BHR......huffameg.....

Tragisk at du klager på at Huseklepp er med. Sammen med Hoset og Carew er han den eneste som gjør landskampen verdt å se.

Hehe, hva preiker du om? Hoset og Huseklepp 2 veldig oppskrytte spillere.....

Ja både huseklepp og hoset spiller virkelig dårlig i dag.. kan ikke være verd å se de i dag... Huseklepp er faktisk en meget god spiller.. Bare synd for han at han kommer fra feil plass
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 12.08.2009 18:51    Post subject: Reply with quote

Vel vel....kan ikke si Huseklepp har utmerket seg så mye så langt.....Hoset har vært ok, men vi var jo rævva før det røde kortet.

Last edited by frenchy on 12.08.2009 18:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WegHard
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 18:56    Post subject: Reply with quote

Artig med hurtige angrep i lengderetningen. Det har jeg ikke sett fra gutta våre på en mannsalder.

Per dags dato er jeg ikke i tvil om hvem jeg helst ville hatt i sort og hvitt av Skjelbred og Huseklepp. Desverre. Men Skjelbred har jo et par år på seg visavis Puseklepp.
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2009 18:57    Post subject: Reply with quote

Hoset har vært virkelig god, han. Bortsett fra kampen til Skjelbred mot Tyskland, er dette noe av det beste jeg har sett av en midtbanespiller for Norge på lang, lang tid.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 12.08.2009 19:00    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
Artig med hurtige angrep i lengderetningen. Det har jeg ikke sett fra gutta våre på en mannsalder.

Per dags dato er jeg ikke i tvil om hvem jeg helst ville hatt i sort og hvitt av Skjelbred og Huseklepp. Desverre. Men Skjelbred har jo et par år på seg visavis Puseklepp.

Skulle gjerne sett begge jeg.. Skjelbred inn sentralt for Grindheim. Sammen med Hoset tror jeg de kan gjøre geniale ting
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2009 19:49    Post subject: Reply with quote

Det er længe siden jeg har kost mig med en landskamp, men det skete i dag. Dejligt Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
WegHard
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 19:55    Post subject: Reply with quote

Hadde helt glemt hvor gøy det kan være. Gimme more.
doris
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 20:16    Post subject: Reply with quote

Ok med seier, men hva hjelper det når man har spilt som et junior-helsesportslag resten av kvaliken. Det hjelper...ingenting.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.08.2009 21:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ser det ut som Huseklepp alltid har hold og en kuk i ræva når han jogger?
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 21:11    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Ok med seier, men hva hjelper det når man har spilt som et junior-helsesportslag resten av kvaliken. Det hjelper...ingenting.

Neinei, juniorlag er som regel en samling av unge, lovende og sultne spillere. Ingen av de klovnene vi har brukt så langt faller vel under den kategorien, med få unntak. Razz

Artig med seier igjen og høyt tilskuertall, selv om halvparten sikkert hadde et nærmere forhold til kilt og sekkepipe enn pinnekjøtt og bunad. Har ikke sett Norge gjennomføre en så god kamp mot relativt god motstand siden Slovenia i 2004. Joda, vi har slått både Tyskland og Argentina i mellomtiden, men det var mer dueller og løp. Norge spilte jo faktisk underholdende i kveld, dog etter at vi fikk mer rom etter en heldig utvisning og scoring.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Selve utvisninga var jo gulle god den, selv om det første gule kortet muligens så litt klarere ut enn det var. Caldwell holder jo godt tak i Carew bakfra når han vender ham bort, og stoler på at dommeren ikke tør gi ham rødt. Det gjorde han.

Ja, godt å se at Norge faktisk klarte å utnytte overtaket sitt til å spille ut (!) Skottland, og jeg må si at Hoseth virkelig var mannen for en sånn kamp, når han får litt plass rundt seg. Presis og kreativ, men han har tydelige svakheter defensivt. Sammen med Grindheim utgjorde han i dag noe så sjeldent på Ullevaal som en konstruktiv midtbane, og det var litt deilig. Forhåpentligvis er dette kroken på døra for Tjukke-Martin, for det er ikke den ting han er bedre enn Hoseth i.

Men banens beste var etter min mening verken Huseklepp (nei), Riise (nei, nei) eller Hoseth (ikke helt), men derimot Morten Gamst Pedersen. Han syntes jeg var veldig smart i bevegelsene sine, og veksler fint mellom å holde bredde og trekke inn bak spissene. Scorer to fine mål.

Kommentatorenes kjære Riise var energisk og god defensivt, og putta et flaksemål, men var etter min mening så sjokkerende egoistisk i andre omgang at han burde vært byttet ut. Han prøvde jo kun å drible eller/og skyte, og burde spilt både Gamst og Høgli enkelt alene med keeper istedet for å skyte fra dårlige vinkler. Jeg var veldig fornøyd med at Gamst stjal det siste frisparket fra drittungen.

Men overraskende og artig å bli underholdt av en norsk landskamp igjen Smile
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 00:15    Post subject: Reply with quote

Tom Høgli gjør saker og ting offensivt fra sin høyrebackposisjon som få har gjort før ham på landslaget de senere år. Da tenker jeg både på valg med og uten ball og teknisk utførelse av mottak/pasning. Også god defensivt. Det var ikke grensesprengende, men så mange hakk bedre enn hva hans nåværende og tidligere konkurrenter kan skilte med.

En av våre beste spillere i kveld.

Last edited by Torbjørn on 13.08.2009 00:18; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.08.2009 00:18    Post subject: Reply with quote

Kunne ha scoret også om han hadde tatt seg bedre tida på Riise-returen.

En av få som har tatt steget fra same- til A-landslaget. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 00:22    Post subject: Reply with quote

Dette er jo mer underholdende enn Semb/Alsaker:

http://www.youtube.com/wa...6VKX1XIS3w
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 00:29    Post subject: Reply with quote

Herlig! Tommel'n opp!
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 00:44    Post subject: Reply with quote

hahaha, artig klipp. Fikk sett målene fra motsatt side også.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 13.08.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

Caldwell vant kampen for Norge.

Veldig lite å skryte av før utvisning... Samme gamle med lange baller til Carew...
Litt bedre den gangen de prøvde å spille Heseklepp i bakrommet, men ikke nok til å hinte at krise er over.

Kanskje om vi får tillatelse fra UEFA til å spille alle kamper 11 mot 10...? Wink

P,S, kjempehyggelig å se Norge SPILLE noe som kan kalles for fotball, og VINNE en offisiell kamp etter masse flauser... Very Happy

P.P.S. Kanskje er Huseklepp løsningen? [til Norge, og til og med for RBK?]
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 08:18    Post subject: Reply with quote

ha ha, morsomt klipp Smile

enig i at høgli, og spesielt gamst'n, fortjener bestemannsprisen etter i går. hoset gjorde mye bra, men ble dyktig sliten på slutten. hjelpe meg så ufattelig egoistisk han riise blir på slutten, og så utrolig hårreisende dårlig evne han har til å fatte og forstå at verden består av milliarder av andre mennesker enn ham ... æsj.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.08.2009 11:45    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Hvorfor ser det ut som Huseklepp alltid har hold og en kuk i ræva når han jogger?

DÃ¥rlig fysikk. Han holder aldri en hel sesong i en sterk liga som varer i 9-10 mnd.
Back to top
Hercules
Proff

PostPosted: 13.08.2009 22:43    Post subject: Reply with quote

Svenskenes syn på Norges "opptur", Norge hjälpte Sverige:

http://fotbollskanalen.se...te_sverige
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 04:55    Post subject: Reply with quote

Tilsynelatende en sterk prestasjon av Norge. Men hvorfor vant vi såpass klart. Svaret ligger selvsagt i utvisningen, målene som kom på gunstige tidspunkt etter utvisningen og rett før pause, samt alle skadene i midtforsvaret til skottene.

Før utvisningen var spillet det sedvanlige kjedelige, og jeg syns skottene hadde bra kontroll, og truet oss til tider mer enn vi truet de. Etter utvisningen og frisparkmålet til Riise var vi fullstendig dominerende. Fordi skottene gikk i oppløsning, og fordi vi har langt bedre individuelle spillere enn hva de har.

Jeg vil se mer før jeg får troen på at Drillo skal prestere igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb