| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
frenchy Rutinert

|
Posted: 12.08.2009 18:46 Post subject: |
|
|
knusing _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.08.2009 18:49 Post subject: |
|
|
| Hoseth imponerer. Tar tak i kula de få gangene stopperne avleverer til ham, og treffer på hver eneste pasning. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 12.08.2009 18:49 Post subject: |
|
|
| frenchy wrote: | | nilskristian wrote: | | frenchy wrote: | | Huseklepp, BHR......huffameg..... |
Tragisk at du klager på at Huseklepp er med. Sammen med Hoset og Carew er han den eneste som gjør landskampen verdt å se. |
Hehe, hva preiker du om? Hoset og Huseklepp 2 veldig oppskrytte spillere..... |
Ja både huseklepp og hoset spiller virkelig dårlig i dag.. kan ikke være verd å se de i dag... Huseklepp er faktisk en meget god spiller.. Bare synd for han at han kommer fra feil plass |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 12.08.2009 18:51 Post subject: |
|
|
Vel vel....kan ikke si Huseklepp har utmerket seg så mye så langt.....Hoset har vært ok, men vi var jo rævva før det røde kortet. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players"
Last edited by frenchy on 12.08.2009 18:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 12.08.2009 18:56 Post subject: |
|
|
Artig med hurtige angrep i lengderetningen. Det har jeg ikke sett fra gutta våre på en mannsalder.
Per dags dato er jeg ikke i tvil om hvem jeg helst ville hatt i sort og hvitt av Skjelbred og Huseklepp. Desverre. Men Skjelbred har jo et par år på seg visavis Puseklepp. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2009 18:57 Post subject: |
|
|
| Hoset har vært virkelig god, han. Bortsett fra kampen til Skjelbred mot Tyskland, er dette noe av det beste jeg har sett av en midtbanespiller for Norge på lang, lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 12.08.2009 19:00 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | Artig med hurtige angrep i lengderetningen. Det har jeg ikke sett fra gutta våre på en mannsalder.
Per dags dato er jeg ikke i tvil om hvem jeg helst ville hatt i sort og hvitt av Skjelbred og Huseklepp. Desverre. Men Skjelbred har jo et par år på seg visavis Puseklepp. |
Skulle gjerne sett begge jeg.. Skjelbred inn sentralt for Grindheim. Sammen med Hoset tror jeg de kan gjøre geniale ting |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.08.2009 19:49 Post subject: |
|
|
Det er længe siden jeg har kost mig med en landskamp, men det skete i dag. Dejligt  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 12.08.2009 19:55 Post subject: |
|
|
Hadde helt glemt hvor gøy det kan være. Gimme more. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 12.08.2009 20:16 Post subject: |
|
|
| Ok med seier, men hva hjelper det når man har spilt som et junior-helsesportslag resten av kvaliken. Det hjelper...ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.08.2009 21:06 Post subject: |
|
|
| Hvorfor ser det ut som Huseklepp alltid har hold og en kuk i ræva når han jogger? |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 12.08.2009 21:11 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Ok med seier, men hva hjelper det når man har spilt som et junior-helsesportslag resten av kvaliken. Det hjelper...ingenting. |
Neinei, juniorlag er som regel en samling av unge, lovende og sultne spillere. Ingen av de klovnene vi har brukt så langt faller vel under den kategorien, med få unntak.
Artig med seier igjen og høyt tilskuertall, selv om halvparten sikkert hadde et nærmere forhold til kilt og sekkepipe enn pinnekjøtt og bunad. Har ikke sett Norge gjennomføre en så god kamp mot relativt god motstand siden Slovenia i 2004. Joda, vi har slått både Tyskland og Argentina i mellomtiden, men det var mer dueller og løp. Norge spilte jo faktisk underholdende i kveld, dog etter at vi fikk mer rom etter en heldig utvisning og scoring. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.08.2009 23:19 Post subject: |
|
|
Selve utvisninga var jo gulle god den, selv om det første gule kortet muligens så litt klarere ut enn det var. Caldwell holder jo godt tak i Carew bakfra når han vender ham bort, og stoler på at dommeren ikke tør gi ham rødt. Det gjorde han.
Ja, godt å se at Norge faktisk klarte å utnytte overtaket sitt til å spille ut (!) Skottland, og jeg må si at Hoseth virkelig var mannen for en sånn kamp, når han får litt plass rundt seg. Presis og kreativ, men han har tydelige svakheter defensivt. Sammen med Grindheim utgjorde han i dag noe så sjeldent på Ullevaal som en konstruktiv midtbane, og det var litt deilig. Forhåpentligvis er dette kroken på døra for Tjukke-Martin, for det er ikke den ting han er bedre enn Hoseth i.
Men banens beste var etter min mening verken Huseklepp (nei), Riise (nei, nei) eller Hoseth (ikke helt), men derimot Morten Gamst Pedersen. Han syntes jeg var veldig smart i bevegelsene sine, og veksler fint mellom å holde bredde og trekke inn bak spissene. Scorer to fine mål.
Kommentatorenes kjære Riise var energisk og god defensivt, og putta et flaksemål, men var etter min mening så sjokkerende egoistisk i andre omgang at han burde vært byttet ut. Han prøvde jo kun å drible eller/og skyte, og burde spilt både Gamst og Høgli enkelt alene med keeper istedet for å skyte fra dårlige vinkler. Jeg var veldig fornøyd med at Gamst stjal det siste frisparket fra drittungen.
Men overraskende og artig å bli underholdt av en norsk landskamp igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.08.2009 00:15 Post subject: |
|
|
Tom Høgli gjør saker og ting offensivt fra sin høyrebackposisjon som få har gjort før ham på landslaget de senere år. Da tenker jeg både på valg med og uten ball og teknisk utførelse av mottak/pasning. Også god defensivt. Det var ikke grensesprengende, men så mange hakk bedre enn hva hans nåværende og tidligere konkurrenter kan skilte med.
En av våre beste spillere i kveld. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 13.08.2009 00:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.08.2009 00:18 Post subject: |
|
|
Kunne ha scoret også om han hadde tatt seg bedre tida på Riise-returen.
En av få som har tatt steget fra same- til A-landslaget.  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 13.08.2009 00:29 Post subject: |
|
|
Herlig!  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 13.08.2009 00:44 Post subject: |
|
|
| hahaha, artig klipp. Fikk sett målene fra motsatt side også. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 13.08.2009 01:06 Post subject: |
|
|
Caldwell vant kampen for Norge.
Veldig lite å skryte av før utvisning... Samme gamle med lange baller til Carew...
Litt bedre den gangen de prøvde å spille Heseklepp i bakrommet, men ikke nok til å hinte at krise er over.
Kanskje om vi får tillatelse fra UEFA til å spille alle kamper 11 mot 10...?
P,S, kjempehyggelig å se Norge SPILLE noe som kan kalles for fotball, og VINNE en offisiell kamp etter masse flauser...
P.P.S. Kanskje er Huseklepp løsningen? [til Norge, og til og med for RBK?] |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 13.08.2009 08:18 Post subject: |
|
|
ha ha, morsomt klipp
enig i at høgli, og spesielt gamst'n, fortjener bestemannsprisen etter i går. hoset gjorde mye bra, men ble dyktig sliten på slutten. hjelpe meg så ufattelig egoistisk han riise blir på slutten, og så utrolig hårreisende dårlig evne han har til å fatte og forstå at verden består av milliarder av andre mennesker enn ham ... æsj. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.08.2009 11:45 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Hvorfor ser det ut som Huseklepp alltid har hold og en kuk i ræva når han jogger? |
DÃ¥rlig fysikk. Han holder aldri en hel sesong i en sterk liga som varer i 9-10 mnd. |
|
| Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.08.2009 04:55 Post subject: |
|
|
Tilsynelatende en sterk prestasjon av Norge. Men hvorfor vant vi såpass klart. Svaret ligger selvsagt i utvisningen, målene som kom på gunstige tidspunkt etter utvisningen og rett før pause, samt alle skadene i midtforsvaret til skottene.
Før utvisningen var spillet det sedvanlige kjedelige, og jeg syns skottene hadde bra kontroll, og truet oss til tider mer enn vi truet de. Etter utvisningen og frisparkmålet til Riise var vi fullstendig dominerende. Fordi skottene gikk i oppløsning, og fordi vi har langt bedre individuelle spillere enn hva de har.
Jeg vil se mer før jeg får troen på at Drillo skal prestere igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
|