View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 14.08.2009 10:29 Post subject: |
|
|
Jag tror han menar att det är olämpligt med barn på supporterpuben - och det är det inte svårt att vara enig i. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 14.08.2009 10:40 Post subject: |
|
|
Formulerte seg ikke helt bra der, den godeste Arnt. Som om det ikke har vært nok trøkk på ham fra før de siste dagene.
Stakkars jævel. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 14.08.2009 10:44 Post subject: |
|
|
Hører du intervjuet er det ikke tvil om at han sier han mener at barn ikke ahr noe på fotballkamp å gjøre. Trenger vel ingen omdømme-ekspert for å vite hvordan Kjernen blir sett på etter dette. |
|
Back to top |
|
 |
KBR Junior
|
Posted: 14.08.2009 10:55 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Formulerte seg ikke helt bra der, den godeste Arnt. Som om det ikke har vært nok trøkk på ham fra før de siste dagene.
Stakkars jævel. |
Jeg kaller ikke dette dårlig formulering. Han har så lav IQ at han uten tvil kvalifiserer for uføretrygd. En ting er at folk i resten av landet ser på oss som bygdetullinger med bart og skinnvest, noe annet er det om de også skal se på oss som undermåls. La oss melde oss ut av kjernen om de ikke gir denne tullingen taleforbud. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 14.08.2009 10:56 Post subject: |
|
|
KBR, med innlegget ditt kvalifiserer du for de samme tiltak du introduserer for Kjernens talsmann  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 14.08.2009 10:59 Post subject: |
|
|
Håper Rosenborg selv irettesetter Kjernen etter dette, ellers må de bryte samarbeidet med supporterklubben etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 14.08.2009 11:01 Post subject: |
|
|
Hvis barn ikke har noe på fotballkamp å gjøre så er det på høy tid at diverse supportere går i seg selv. Har han ment dette så er det en avsindig kommentar som skader Kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 14.08.2009 11:10 Post subject: |
|
|
Rosenborg er raske i slike saker. Det skal sies. Sjekk RBK.no... |
|
Back to top |
|
 |
KBR Junior
|
Posted: 14.08.2009 11:10 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | KBR, med innlegget ditt kvalifiserer du for de samme tiltak du introduserer for Kjernens talsmann  |
1. ?????????????
2. Dersom jeg skulle ha sagt noe galt, så uttaler jeg meg bare på vegne av meg selv. Ikke Kjernen eller RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 14.08.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Bra at RBK er raskt ute og tok affære, værre er det at Kjernen.com ikke har kommet med en rettelse enda. Jeg er ikke og se på Øvre Øst så lenge ikke Kjernen er ute å sier at dette er noe de ikke står får. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.08.2009 11:34 Post subject: |
|
|
Ganske så meningsløs uttalelse ja. Bør absolutt beklages. Jeg skulle ønsket meg mer voksne uttalelser på vegne av Kjernen generelt sett. |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 11:36 Post subject: |
|
|
KBR wrote: | Torbjørn wrote: | KBR, med innlegget ditt kvalifiserer du for de samme tiltak du introduserer for Kjernens talsmann  |
1. ?????????????
2. Dersom jeg skulle ha sagt noe galt, så uttaler jeg meg bare på vegne av meg selv. Ikke Kjernen eller RBK. |
Nå har du virkelig drite på draget KBR, du kjenner tydeligvis ikke Arnt, tror dette er en feilsittering, da han har med barn ofte selv.
Lurer på om det er du som trenger hjelp jeg uansett hvem du uttaler deg for, deg selv, eller ditt alter ego. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players"
Last edited by frenchy on 14.08.2009 11:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 14.08.2009 11:39 Post subject: |
|
|
Det er ingen feilsitering. Gå inn på NRK og hør, han sier tydelig det han er referert på.
Om han faktisk MENER det han sier er vel en annen sak... |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 11:42 Post subject: |
|
|
Nå er det mere bråket i molde, og supportpub han tenker på, og den tullingen i Molde som begynte å sloss med et barn på armen. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 14.08.2009 11:42 Post subject: |
|
|
Ikke feilsitering nei, han er korrekt sitert. Men det er garantert ikke ment slik det er formulert.
Jeg kjenner Arnt og vet at dette har han ikke ment. Jeg har vært med i Kjernen siden jeg var liten drittunge og vet at dette mener heller ikke organisasjonen.
Arnt har blingsa og gitt en uttalelse han garantert ikke står inne for, mest sannsynlig fordi han ønsket å uttrykke at barn ikke har noe på en supporterpub å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.08.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Det er nok ugler i mosen. Ellers blir det bare for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 14.08.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Jeg så nettopp videoklippene fra Molde, og jeg må si at det rett og slett er trist å se. Som RBK-supporter er det pinlig å se en mengde RBK-tilhengere gå rundt i Molde og taktfast rope at man hater byen. For meg er ikke dette god supporterkultur.
Jeg mener, fotball skal være noe positivt, det skal være glimt i øyet og smil om munnen. Man skal etter min mening fokusere på det positive omkring sitt eget lag framfor å i flokk aggressivt hetse motstanderen i byens gater. Bildene fra Molde viser en meningsløshet jeg ikke synes er verdig RBK-supportere. Om dette skal representere framtida, er man på ville veier. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 14.08.2009 11:45 Post subject: |
|
|
Ser for meg Arnt på storskjermen i morgen for å presisere og beklage men blir overdøvd av buing fra tre tribuner. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2009 11:46 Post subject: |
|
|
- Deler av hjernen min må ha sovet når jeg gjorde intervjuet med NRK. Det jeg mente å få frem er at den delen av supporterkulturen som foregår på pub og er alkoholrelatert ikke er noe for barn. Vi ser alt for mange barn i de settingene - og det er feil.
Mange aviser og andre medier plukket opp Furunes' uttalelser, og saken har nådd proporsjoner talsmannen ikke hadde sett for seg.
- Jeg ser at min noe hjerndøde uttalelse har skapt mediestorm, og jeg beklager det i forhold til Kjernen, klubben og andre fotballsupportere - og håper jeg med dette slår fast at Kjernen mener at barn og fotballkamp går sammen som hånd i hanske.
Les mer: Kjernen: Barn og fotball hører sammen |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 14.08.2009 11:49 Post subject: |
|
|
frenchy wrote: | Nå er det mere bråket i molde, og supportpub han tenker på, og den tullingen i Molde som begynte å sloss med et barn på armen. |
Hva han tenker på vet jeg ikke, men jeg vet hva han faktisk har sagt. Har du hørt innslaget? |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 11:51 Post subject: |
|
|
Og med Arnts uttalelser til RBK.no, bør vel all tvil om meningene til Arnt og Kjernen være ute av verden vel? Man får bare håpe at media plukker det opp snarest! _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 14.08.2009 12:21 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er da om Arnt mener at det er greit å angripe motstanderes supportere, men at det er beklagelig dersom det finnes barn på området hvor angrep finner sted?
Har ikke sett så mye beklagelser fra den kanten utenom at de som ble arrestert av politiet rettmessig må ta sin evt straff. Det har mer gått andre veien, at det er motstanderens "feil" at de har tatt med barn til sin pub i forkant av kamp. Et (å)sted hvor man (indirekte iflg Arnt) burde forventes å bli angrepet?
Mener Arnt at voldelige sammenstøt "desverre forpurres" dersom det finnes barn hos den stillesittende (inntil angrepet) og passive "motstanderen"?
Kan RBK være bekjent av en slik gruppering og meninger?
Last edited by Brumle on 14.08.2009 12:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 14.08.2009 12:34 Post subject: |
|
|
Du har åpenbart intet ønske om å forholde deg til sakens fakta, Brumle, så du er ikke verdig et svar.
Det jeg kan si:
* Det ble utdelt ett eneste slag i Molde. Det slaget var det en moldenser som stod for (og han hadde til alt overmål en fireåring på skuldra)
* Kjernen-styret har ikke avslutta behandlinga av saken mot dem som gikk over grensa i molde. Hovedproblemet er at man savner bevis. Man kan ikke straffe folk mot en pågripelse som kan være feilaktig eller på en anmeldelse. Det vil komme en reaksjon mot dem man har håndfaste beviser mot. Det kan være alt fra advarsel, via turnekt til utestengelse.
Sportspuben 1911 kan selvfølgelig ikke omtales som familierestaurant på kampdag mot RBK. Det er en fotballkamp på dagen for et stort rivaloppgjør og det må forventes hissig stemning. Det var moldensere som først kastet objekter, og DA må man forvente at handlingen blir besvart. Man skal selvsagt ikke forvente å bli angrepet fordi man sitter på en fotballpub. |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 12:48 Post subject: |
|
|
Bra skrevet ERU _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
|