| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TrønderBob Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 07.08.2009 22:37 Post subject: |
|
|
Bolaños tror jeg det er fullt mulig å hente.
Thioune tror jeg ingen norske klubber kan få kloa i, han blir rett å slett for dyr.
I mine øyne bør RBK hente en spiller på høyre flanke framfor sentralt, der er det god nok dekning.
Bolaños kan skape det uventede, han er målfarlig, slår gode innlegg, og har stor kreativitet. I tillegg er han en publikumsfavoritt som kan vekke større interesse rundt hjemmekampene.
Neppe tilfeldig at både Liverpool og Charlton har ønsket hans tjenester.
Han har for min del virkelig bevist at de som ikke satset på ham i danmark gjorde en stor tabbe... - Slik vi gjorde med Eguren.
Hent Bolaños  _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.08.2009 00:03 Post subject: |
|
|
| Hallomann wrote: | Neppe tilfeldig at både Liverpool og Charlton har ønsket hans tjenester.
| Konan hadde faktisk havnet i Charlton hadde det ikke vært for arb.tillatelsen. Bare nevner det. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 01:45 Post subject: |
|
|
Henning og Vingback,
Thioune passer rett og slett ikke inn i RBK slik de spiller i dag.
Thioune spiller ballen på en og to touch til spillere på offensive løp.
1) Ingen offensive spillere i dagens stall går på løp (- Strand).
2) Ingen spillere i RBK spiller presis og gjennombruddshissig fotball på en og to touch i dag.
Konklusjon:
Thioune vil komme til å slå en rekke bompasninger i RBK da ingen spillere starter på de løpene han slår pasninger til.
a) Enten må RBK endre spillestil og bli mer aggressive og direkte i gjennombruddsspillet,
b) eller, så må Thioune endre spillestil og slå pasninger på fot til spillere som står stille.
Imidlertid er jeg enig i at Thioune er en fremragende spiller! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.08.2009 02:02 Post subject: |
|
|
Eller vi kan be motstanderne meget pent om å gi bakrom til RBK-spillerne rom å løpe i... Tror nok Sapara hadde slått flere baller i bakrom om det finnes noe bakrom å spille i, men på Lerkendal bor nærmest hver eneste motstander i og rundt 16-meteren.
Når det er sagt, Thione går tvilsomt billigere enn Diouf... altså håpløst for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 08.08.2009 08:22 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hallomann wrote: | Neppe tilfeldig at både Liverpool og Charlton har ønsket hans tjenester.
| Konan hadde faktisk havnet i Charlton hadde det ikke vært for arb.tillatelsen. Bare nevner det. |
ja stemmer det. Og ajax vurderte visst også konan. uansett så ser jeg ikke helt hva det har me saken å gjøre i dette tilfellet.
Gjalt også arbeidstillatelsen hos Bolanos, da han hadde for få landskamper.
Det er jo umulig å spå hvordan begge disse spillerne ville gjort det i england. Men vi vet jo hvem av de som har gjort det best i TL. _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.08.2009 08:44 Post subject: |
|
|
Charlton er ikke noe å skryte av for å si det slik. De er ikke på noe PL nivå for å si det mildt.
Jeg tror begge spillerne Konan og Bolños har kommet for kort i PL. Dette fordi de er altfor ustabil og presterer ikke godt over lang tid. Når de gjør dette i TL og i 2divisjon ( Konan) er man så langt unna PL som man kan komme.
Vi ser jo spillerne som dominerte TL hvor de havner hen. PÅ benken i ligaer som er mye dårligere enn PL. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.08.2009 09:17 Post subject: |
|
|
| Charlton er kanskje ikke allverdens storhet i PL-sammenheng, men de har da vitterlig et solid akademi med flere speidere med Afrika som ekspertfelt. At disse speiderne ville ha Konan Ya sier sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 09:30 Post subject: |
|
|
Robinla,
i RBK i dag finnes det ikke offensive handlingsmønster som er mulige å forutse for pasningslegger. Det har ikke noe med at de andre lagene legger seg bakpå. Det er ALLTID mulig å være på et offensivt løp FØR en pasning likevel. Dermed blir RBK sitt spill balltrilling på tvers, med pasninger på fot.
Av denne grunn passer ikke Thioune inn i RBK. Han slår offensive pasninger på en og to touch til spillere på offensive løp. Thioune må ha litt forutsigbarhet ift hvem som går på løp, når og hvor.
Robinla,
slutt å unnskyld RBK sitt kjedelige og trege pasningsspill med at andre lag legger seg bakpå.
Det vitner om lite fotball forståelse.
_ _ _
Ps. Peter Storey, jeg har bevisst valgt å ikke bruke betegnelsen rom i dette innlegget. Dette da du misliker det uttrykket. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 08.08.2009 09:37 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Charlton er ikke noe å skryte av for å si det slik. De er ikke på noe PL nivå for å si det mildt. |
Charlton var i Premier League i 2006-07. Riktignok rykket de ned det året, så du har i alle fall delvis ordene dine i behold. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 09:41 Post subject: |
|
|
| Det er selvsagt bare tull at Rosenborg ikke slår i rom ,men Rosenborg prøver å ha flere aspekter i spillet sitt en kun kontringer og også et spill mot etablert. Det er et forsøk på å spille fotball på et høyere nivå og med et større register og trygghet både offensivt og defensivt. Hvor ofte har du sett Molde lage mål mot etablert forsvar i år? En stor andel av målene kommer stort sett ved at en slår direkte i bakrom på en av Dioufen, det er også derfor Molde har hatt store problemer mot ultra kyniske lag fordi dem da ikke blir gitt rom til å kjøre disse kontringen og da med et underutviklet etabler ( særlig defansivt ) spill så ender det ofte opp sånn som mot Vålerenga. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 10:05 Post subject: |
|
|
Keenoir,
selvsagt har jeg også hørt Hamren si at RBK prøver å integrere flere momenter i sitt spill for å heve kvaliteten på spillet og gjøre det uforutsigbart.
Men RBK har overhodet ikke lyktes.
Poenget mitt er at RBK-spillere ikke går på offensive løp. Det blir bare et og annet løp i ny og ne og uten at pasningslegger vet at det kommer to løp der og der, i det han får ballen.
Resultatet blir tregt pasningsspill og pasninger som går på tvers (ofte etter at pasningslegger først har prøvd å drible).
Thioune passer ikke inn et slikt rot. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2009 10:55 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Men RBK har overhodet ikke lyktes.
|
1 Rosenborg 19 13 6 0 45
2 M**** 20 12 5 3 41
Vi har 23 plussmål. m**** har 22.
Totalt mislykket... Helvetes klovn! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.08.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Don't feed the troll..
Alle vet at 2 mål pr kamp er godkjent. At de 3 siste kampene har vært svake forandrer ikke på det. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.08.2009 12:06 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | og da med et underutviklet etabler ( særlig defansivt ) spill så ender det ofte opp sånn som mot Vålerenga. |
Molde skapte jo haugevis av store sjanser i den kampen, det var vel bare effektiviteten og marginene som gjorde at de tapte den kampen 3-0. Faktisk så kan den kampen være et eksempel på at Molde ikke har problemer med å skape sjanser mot etablert forsvar. Vi f.eks, har langt større problemer mot etablert forsvar enn Molde.
Problemet til Molde er at de mangler stabilitet og effektivitet, det er grunnen til at de ikke kommer over oss i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2009 12:26 Post subject: |
|
|
| De har bedre effektivitet enn oss, ifølge sjansestatistikken. Dette argumentet er noe moldefansen bruker hele tiden for å bortforklare at de ligger så langt bak oss, men fakta er noe helt annet. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.08.2009 12:33 Post subject: |
|
|
Så kan vi starte den gode gamle diskusjonen om hva som er en sjanse. Regnes et Tettey skudd fra 25 meter som en sjanse på lik linje med en Diouf heading alene med keeper på 1 meters avstand?
Sier som Brady, sjansestatistikk er en laber vitenskap. De fleste som har sett Molde og Rosenborg kamper i år, vil oppfatte Molde som et langt mer sjanseskapende lag. Det gjør hvertfall jeg, så får effektivitetsstatistikken si hva den vil. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 13:31 Post subject: |
|
|
Thor Arild,
trist at du lar deg blende av RBKs angrepsspill.
Personlig tror jeg at andre har evne til å se at det er lite struktur i angrepsspillet til RBK. Dette sees bl.a veldig tydelig på at det er dårlig timing på gjennomløpninger og gjennombruddspasninger.
Slikt spill blir for rotete for en spiller som Thioune. Han er fremragende på å slå gjennombruddspasninger til spillere som går på gjennomløpninger, men hvem skal han slå på i RBK?
Det var ikke uten grunn at jeg skrev at RBK ikke ville klare å slå ut Qarabaq etter den første kampen. Man skal ha bedre spillere enn det RBK har i dag for å lykkes internasjonalt med spillere som triller ball på tvers.
Ikke si at jeg ikke har greie på dette.
- For det har jeg.
_ _ _
Om RBK skal kjøpe offensive spillere må det bli spillere som kan skåre på langskudd eller fremragende driblere. Kjøper man noen andre spillertyper vil det fortsatt bare skje at RBK bare stanger og stanger. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 08.08.2009 13:51 Post subject: |
|
|
TomH, du får sende jobbsøknad til Rosenborg. Så enkelt er det.
Vel, om jeg må forklare ting nærmere. Jeg sier ikke at angrepspillet til Rosenborg er blendene å se på. Langt derifra, ting lugger noe helt jævlig til tider. Det skal jeg være den første til å si meg enig i.
Derimot må man bare fatte og begripe at det ikke nytter å gå i et bakrom på 2 meter mellom dødlinja og bakerste spiller. Blant de spillerne som stort sett spiller for tiden er det også nesten bare Olsen som har fart nok til å true bakrom i stor grad.
Mulig jeg har dårlig fotballforståelse, "skyt meg", men folk må vel få komme med en begrunnelse for sine meninger før man lader rifla?  |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 08.08.2009 14:01 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Ikke si at jeg ikke har greie på dette.
- For det har jeg. |
Hva har du å rutte med bortsett fra å være jævlig etterpåklok? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 14:01 Post subject: |
|
|
| Rade Prica har faktisk blitt slått ganske så mange ganger inn i bakrom og med bedre effektivitet så hadde han vært soleklar toppskorer i tippeligaen. Ikke bare Diouf & Co som brenner store målsjanser, det blir bare ikke så mye grining av det da vi stort sett vinner kampen selvom vi sløser. Vi var ekstremt effektiv tidlig på sesongen ca 5 første rundene etter det så har vi låget på normal til dårlig effektivitet. Hvordan sjansen kommer og hva som er det vakreste måten å komme til sjansene er høyst subjektiv ,mens opptellingen til VG, Tv2 og andre statistikktakere er objektiv. Jeg synes ikke Molde har spillt så fantastisk fotball i år selvom det har vært enkelt kamper som har vært aldeles fantastisk å se på jf. Brann og Start kampe så har det vært en god del kamper som den de vant heldig borte mot Lillestrøm. Den beste fotballen jeg har sett i årets serie er kampen vår borte mot Glimt og første omgang borte mot Sandefjord. Hvordan har det seg at vi skorer såpass mye mål når vi er dårligere organisert fremover enn Molde og ifølge mange har langt dårlige enkeltspillere fremover på banen? Det rimer ikke helt eller? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 14:04 Post subject: |
|
|
Hvem har sagt at jeg snakker om bakrom?
Jeg snakker om å gå på løp i rom. Det finnes rom over alt på hele banen.
Det er heller ikke slik at alle offensive løp må gjøres mot bakerste mann. Langt der i fra.
Tenk litt før dere skriver.
_ _ _
Robinla,
du skriver at det bare er Olsen som har fart nok til å true bakrom. Det er det ikke nødvendigvis.
Selvfølgelig er det klart at det er en stor fordel å være raskest når man truer det bakerste rommet. Dog er det ikke nødvendig å være veldig rask for å true bakrom. Det hele er avhengig av timing og struktur i angrepsspillet. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 08.08.2009 14:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.08.2009 14:13 Post subject: |
|
|
V_Olden,
jeg er aldri etterpåklok.
Imidletid tar jeg lærdom av det jeg gjør og resultatene av det.
_ _ _
Uansett, så er ikke Thioune et godt valg for RBK om ikke:
a) RBK endrer sitt offensive spill.
b) Thioune endrer sitt spill. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 14:16 Post subject: |
|
|
| Bakrom, mellomrom, korridor, etc.. alle disse rommene har blitt brukt iløpet av sesongen på gode måter samtidig som vi har vært veldig flink til å stenge av tilsvarende rom for motstanderen. En helthet mellom godt angrep og godt forvarspill er det jeg kaller god fotball og ikke "gung-ho" fotballen til Molde i år og Brann det senere årene som har ført til veldig mange baklengs iforhold til at en ofte har hatt presset. Jeg er ikke voldsomt imponert over helheten til årets Molde lag. Vi har så langt i år spillt en helhetlig klart bedre fotball enn Molde i årets sesong noe som også syne tydelig igjen på tabellen. Hvis du går over kampene våre så vil en også finne få om noen der en kan argumentere for at vi har ranet motstanderen med tanke på at enhver fotballkamp varer 90 minutter og det som skjer i det 4 minutt eller det 83 minutt er en helhet og om målet kommer i 83 minutt eller det 4 minutt så har ikke det med flaks å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.08.2009 14:19 Post subject: |
|
|
Bah ><
flott at dere diskuterer, men hold det gjerne sakelig og ikke provoser hverandre, for det utarter seg og har ingenting i denne tråden å gjøre. Lag en kranglefant tråd !
Dere har alle god input, men å angripe hverandre isteden for å gi ros for det som er riktig blir bare dumt.
Enig med deg TomH at rom er overalt på banen og at RBK ike har vært like flink til å utnytte det som vi hadde håpet, men vi vil nok se ytterligere forbedringer frem mot neste sessong. Da har Hamren fått mere tid til å forme laget slik han ønsker.
Ellers så er jeg fornøyd med at vi leder serien. At vi ikke spiller barcelonafotball...ENDA, det kan jeg leve med så lenge jeg ser RBK øverst på tabellen. Vil kjenne smaken av gullfarget metall snart
Men tilbake til emnet...
Bolanos er en spennende spiller, det er det flere som er enige i. Om vi får se ham i RBK drakt gjennstår å se...
Borges, det er en mann jeg skulle likt å sett på midtbanen!
Og faktum er at vi trenger en kantspiller på høyre side. Kan det bli Bolanos? kansje en annen spennende teknikker???
Storey, noe input fra allsvenskan? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|