| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 07.08.2009 12:04 Post subject: |
|
|
Fritt etter en av mine favorittepisoder av Monty Pythons flying Circus:
Brumle: (takes a drink) I was terrified of him. Everyone was terrified of Bolgebah. I've seen grown men pull their own heads off rather than see Bolgebah. Even (Dinsdale) was frightened of Bolgebah.
Interviewer What did he do?
Brumle He used sarcasm. He knew all the tricks, dramatic irony, metaphor, bathos, puns, parody, litotes and satire.
Last edited by Benoni Hartvich on 07.08.2009 12:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Petter Rasmus Junior
|
Posted: 07.08.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Vi har også rettigheter til cupen neste år, Thomas.
Du skal se at Web-tv er kommet for å bli, serru;)
Kampem på søndag kan for øvrig høres på Radioadressa.
Skal ha med Tina Wulf som sidekommentator.
Det betyr vel at flere av dere helst skulle hatt henne i levende bilder:)
Men hu er jo Molde-bærte, så det skal bli interessant å høre hvordan hun takler at Hoset og de andre god-guttene hennes blir grusa! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.08.2009 12:08 Post subject: |
|
|
| Petter Rasmus wrote: | | Hoset |
Holder fast på den varianten du også, ja.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.08.2009 12:11 Post subject: |
|
|
| Han har aldri hett noe annet enn Hoset. H-en er pynt, som faktisk bare han i familien bruker. Latterlig da han og brødrene ble intervjuet på TV2 etter AK - Molde i cupen for et par år siden, da en av brødrene sto med annet etternavn enn resten... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.08.2009 12:17 Post subject: |
|
|
| Blir ikke aktuelt for meg å bruke "kunstnernavnet", nei. Da blir det isåfall med flere suffikser enn kun h. |
|
| Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 07.08.2009 12:21 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | Fritt etter en av mine favorittepisoder av Monty Pythons flying Circus:
Brumle: (takes a drink) I was terrified of him. Everyone was terrified of Bolgebah. I've seen grown men pull their own heads off rather than see Bolgebah. Even (Dinsdale) was frightened of Bolgebah.
Interviewer What did he do?
Brumle He used sarcasm. He knew all the tricks, dramatic irony, metaphor, bathos, puns, parody, litotes and satire. |
Tja..
En del RBK`ere nekter jo å ta innover seg Moldes spill og fremganger. Minner meg nesten om "it`s just a fleshwound!" fra Monthy Pythons "Black Knight".
"8-1? Bah! Start som var dårlige.. Molde er jo bare rævva uansett!". "Flaks? Vi?! Næh..har du hørt på maken! Vi er de sterkeste i landet!"
http://www.youtube.com/wa...KhEw7nD9C4 |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 07.08.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Jeg kan bite deg, vet du.
Vi har et fortrinn, vi som har gått på Ernest Pythagoras Primary School. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.08.2009 12:27 Post subject: |
|
|
Jeg ser svært få her som mener Molde spiller dårlig fotball, og jeg ser svært få som benekter god form hos Molde.
Det folk her stort sett gjør er å påpeke at vi leder tabellen, har bedre statistikk enn dere over 20 kamper, samt at Thioune og Siouf har blitt uskadeliggjort av våre beste menn før.
Taper vi skal jeg ta det som en mann jeg, og jeg kommer heller ikke til å hovere all verden om vi vinner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 07.08.2009 12:29 Post subject: |
|
|
| Rollefordelingen i den derre metaforen din kan nå diskuteres, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 07.08.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Hei, Brumle er tilbake. Er SFO allerede slutt for dagen?  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.08.2009 18:13 Post subject: |
|
|
| Brumle wrote: | | Erlendr wrote: | | Brumle wrote: | Det er jo slettes ikke umulig at man gjør flere observasjoner der RBK har det man kaller "flaks" enn hva som forekommer til Moldes fordel. At man så tilskriver flere poeng til slike hendelser, og ikke som resultat av det en med vanlig fotballinteresse ville kalle god fotball, kan således bety at Molde er et "bedre lag" uten å ligge øverst på tabellen.
Hehe. Det er jo artig å "fyre" litt her da.  |
Klart det er moro for deg å fyre, spesielt når du tar feil og du vet det. Du glemmer èn viktig ting her. Du tar bare hensyn til alle de utfallene hvor RBK har "flaks", men aldri de gangene de har "uflaks". Skulle man tatt hensyn til begge typer utfall vil man nok komme til den konklusjonen at RBK har mer "uflaks" (jfr. feil dommeravgjørelser, stangskudd osv.) enn de har "flaks". Dette vil jeg tro gjelder de aller fleste fotballag, ihvertfall når man nærmer seg uendelig antall utfall. Da havner vi tilbake på min opprinnelige konklusjon; De beste lagene vil uansett flaks eller uflaks vinne sine kamper oftere enn dårligere lag, og derfor kan vi konkludere at RBK er et bedre lag enn Molde i 2009 på samme måte som de alltid har vært det  |
Nei. Det er det totale inntrykket av "flaks/uflaks" den gemene hop i Norges land sitter med. Den innbefatter både "for og mot". Der er konklusjonen i størst grad at RBK har generelt sett vært heldige med en del av sine poeng, mens Molde har vært uheldige som har mistet poeng. Dette, sammen med fotballen som fremvises, får mange til å si at Molde er et bedre lag enn RBK. |
Hehehe, jeg ler meg skakk. HVEM er denne gemene hop?! HVOR er de? Du kan like gjerne si at denne gemene hopen din er fiktive, og hva de så konkluderer med er således fullstendig uinteressant, og hører barneskolen til. Hvis du tenker deg riktig om, så er denne gemene hopen Davy Wathne og til dels Thorstvedt, Mini og co. som ikke har noe annet valg enn å være "enige" med denne kompleksbefengte bergenseren. DET er din gemene hop. 4-5 ansatte i et tv-selskap som har som agenda å provosere og engasjere fotballsupportere. TENK om de som journalister skulle sluttet å svartmale situasjonen og heller kalle en spade for en spade: "Rosenborg vinner igjen, og vil vinne serien ettersom de er det beste laget". Uinteressant, selv for RBK-supportere. Heller da spe på med litt usannheter og følelser, slik at andre lags supportere får inntrykk av at RBK har "flaks", og har hatt det i de siste 20 sesongene. Den korrekte oppfattelsen er at RBK fått flere poeng enn MFK fordi de er bedre, såklart.
Det du sier om at folk tar med RBK's "uflaks" i beregningen er feil, det vet du selv. Ingen kommenterer når RBK blir snytt for straffespark eller blir feilaktig avblåst for offside ettersom de vinner uansett, med mindre det er Edvardsen som dømmer da..
Som du selv vet så har RBK vært det desidert beste fotballaget i Norge de siste 20 sesongene. Dette tilsvarer nærmere 500 kamper. Hvis RBK og MFK hadde spilt 500 kamper mot hverandre hadde det til slutt vært fullstendig overkjøring til fordel RBK nettopp fordi de er et bedre lag. Molde vil vinne mange kamper, men til slutt vil det være overlegen seier til RBK. Selv om du selvsagt vil være uenig med meg i dette, så vet du innerst inne at jeg har rett.
Du kan fyre så mye du vil, men du vet selv at Molde er lillebror og et dårligere fotballag. 15 gode kamper av 20 mulige vil ikke endre på dette. Selv Lyn har greid dette i en enkelt sesong.
Her er litt moro statistikk. Vel, for RBK-supportere er det moro ihvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
burreh Junior
|
Posted: 07.08.2009 19:42 Post subject: |
|
|
| Jeg gleder meg som en liten unge til denne kampen, bare synd jeg ikke får dratt til fiskelandsbyen. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 07.08.2009 19:49 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | slik at andre lags supportere får inntrykk av at RBK har "flaks", og har hatt det i de siste 20 sesongene. |
Det er ingen som vil påstå at RBK hadde spesielt mye flaks verken i fjor eller året før. De fleste er faktisk klar over at RBK ikke har vunnet serien de siste 20 sesongene på rad. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 07.08.2009 19:56 Post subject: |
|
|
Det skrev han heller ikke.. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2009 21:40 Post subject: |
|
|
| Petter Rasmus wrote: | Vi har også rettigheter til cupen neste år, Thomas.
Du skal se at Web-tv er kommet for å bli, serru;)
Kampem på søndag kan for øvrig høres på Radioadressa.
Skal ha med Tina Wulf som sidekommentator.
Det betyr vel at flere av dere helst skulle hatt henne i levende bilder:)
Men hu er jo Molde-bærte, så det skal bli interessant å høre hvordan hun takler at Hoset og de andre god-guttene hennes blir grusa! |
Gjett om jeg skal høre på da petter!
Molde skårer, og følgende senario følger:
Wulf: JAAA
Petter, hold kjæftn dinj!
Håper du kommer med noen slike stikk til molde-bærte petter, og lykke til! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.08.2009 23:46 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Erlendr wrote: | | slik at andre lags supportere får inntrykk av at RBK har "flaks", og har hatt det i de siste 20 sesongene. |
Det er ingen som vil påstå at RBK hadde spesielt mye flaks verken i fjor eller året før. De fleste er faktisk klar over at RBK ikke har vunnet serien de siste 20 sesongene på rad. |
1. Brumle, se her. En nøytral part sier at RBK ikke har spesielt mye flaks.
2. Michael Collins: Se Aasbølls post. Jeg orker bare ikke å skrive 14 av de siste 19, da passer det bedre med de 20 siste siden det så og si er nesten det samme :p
btw, gratulerer med flott avansement, herlig å se at andre lag tar "ansvar" når RBK for en gangs skyld flopper totalt. Skulle ønske at VIF og FFK hadde satset like mye, men de satser vel serie de.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.08.2009 01:15 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Han har aldri hett noe annet enn Hoset. H-en er pynt, som faktisk bare han i familien bruker. Latterlig da han og brødrene ble intervjuet på TV2 etter AK - Molde i cupen for et par år siden, da en av brødrene sto med annet etternavn enn resten... |
| FK_fotball, VGD wrote: | http://tux1.aftenposten.no/nettprat/hoset/
Spørsmål med påfølgende svar av Mr. Hoseth:
Hvordan skriver du egentlig etternavnet ditt? Hoseth eller Hoset? Jeg ser avisene bruker begge deler, og det er litt forvirrende for oss fotballinteresserte.
Jørn Hagen, Oslo
Magne Hoset: I fødselsattesten står det uten H, men jeg skriver selv med H fordi pappa og brlødrene mine gjør det. Derfor har det blitt naturlig for meg. Jeg ser helst at det brukes med H. |
Men navnet er fortsatt Hoset, da. Forfengeligheten går tydeligvis i arv. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 08.08.2009 09:01 Post subject: |
|
|
Må si at jeg virkelig ser fram til denne kampen. Jeg mener oppgjørene mot Molde denne høsten blir de største lokaloppgjørene vi har hatt siden høsten 1998. Molde hadde vel også et lite forsøk på å hevde seg i 2002, men den gang var laget langt fra godt nok til å tukte et aldrende RBK.
Mange interessante scenarier og poeng å se fram til mtp søndagens kamp:
- Begge lag er bedre enn på mange år.
- Duellen Thioune vs Annan.
- Hvordan MFK offensivt takler å møte RBKs sterke defensive kollektiv.
- Hvorvidt RBK klarer å utnytte de rommene som MFK eventuelt vil måtte gi fra seg. I hvor stor grad våger lagene å angripe med mange mann?
- Får vi et kampforløp a la det vi så mot Odd? Et hjemmelag som styrer til å begynne med, mens RBK etter hvert tar mer over?
Jeg regner med at kampen vil bli jevn, og det er lite overraskende om oppgjøret går til ekstraomganger. I en eventuell straffekonkurranse (for det blir vel ikke omkamp?) tror jeg Jarstein nå har så stor selvtillit at han kan bli den store matchvineren. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 08.08.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Har en ledig plass i bil med billett for en modig sjel.
400,- kr.
Avreise Trondheim: 12.00
Avreise Molde: 21.30?
Send PM eller SMS til 922 60 285 _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 08.08.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Gledessprederen
Molde-trener Kjell Jonevret (47) har forvandlet et fotballag – og humøret til en hel by. (Aftenposten)
Jonevret omtaler også Hamrén:
– Erik er en utrolig dårlig taper og kunne være forbannet i to dager etter å ha tapt en kamp. Da fikk jeg rollen som den glade, han kunne være den sure. Jeg har lettere for å glemme. Taper vi mot Rosenborg kommer jeg til å være kjempeskuffet akkurat der og da. Men neste morgen fokuseres det på Viking-kampen. Erik er en mye dårligere taper enn meg, det får du se på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2009 12:28 Post subject: |
|
|
Hvem snakket om lillebrorkompleks? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 09.08.2009 11:22 Post subject: |
|
|
Jøss, helt stille i denne tråden i ett døgn?
Nå begynner nervene å komme. Dette blir spennende. Hvis RBK har manglet tenning i enkelte tidligere kamper (les Europa-kval), så bør de ha det nå. Mye opphaussing, og laget er ikke erklært favoritter selv om leder tabellen med god margin (egentlig litt sprøtt). I det hele tatt en fin ramme rundt en kamp. Det er sjelden enkeltkamper betyr så mye som i dag - jeg har lyst på cupfinale! |
|
| Back to top |
|
 |
Bartmainj Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.08.2009 13:32 Post subject: |
|
|
| Har egentlig ikke spesielt store nerver i det hele tatt da vi er et klart bedre fotballag og hvis vi er fokusert og gjør jobben vår så kommer dette til å gå veldig greit. Magefølelsen er ordentlig god. Molde er også nøtt til å angripe litt idag og ikke gjøre som på Lerkendal å ligge bakpå for å kontre. |
|
| Back to top |
|
 |
tantalos Junior
|
Posted: 09.08.2009 13:32 Post subject: Billett! |
|
|
| Har ett stykk billett til k-feltet til overs. 200 kroner! Ring eller send SMS på 98000080 |
|
| Back to top |
|
 |
|