English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2009 11:39    Post subject: Reply with quote

Fryktelig skummelt farvann Davy Wathne begikk seg ut på i denne som vanlig håpløse "debatt uten filter" i slutten av fotballekstra.

Davy gikk ut og langt på vei beskylte dommeren i går for å være partisk fordi han er trønder. Utsagn som "hvor mange ganger skal en trønder få dømme Rosenborg?", og "selv om han er innmeldt i et idrettslag annet sted i landet, er han fortsatt trønder".

Jeg tolker dette som at Davy Wathne implisitt mener at dommer Roy Helge Olsen er i det minste Rosenborg-vennlig. Det er for meg en drøy påstand.

Denne må også trekkes lenger når man først skal "down that road", synes jeg.

-Olsen bør ikke dømme RBK fordi han er trønder og derfor også RBK-vennlig.

-Olsen bør heller ikke dømme lag i nærheten av RBK på tabellen, fordi en RBK-venn kan finne på å dømme mot laget som kan true Rosenborg.

-Han bør heller ikke dømme Rosenborgfansens hat-lag, som Molde, LSK og Brann.

-Iddelt bør han heller ikke dømme noen av lagene som kan ha innvirkning på Rosenborgfansens hatlag heller.

Men Bodø/Glimt - Lyn er vel kanskje greit, Davy?

Jeg er klar over at dette programmet er laget for å få opp følelsene i folk, og at Wathne har rolle som "ytterpunkt". Men jeg synes det er drøyt å kalle en dommer partisk pga lokal tilhørighet. I hvertfall når han selv sitter som spydspiss i den medieinstansen som dikterer medienorge og som selv har en fryktelig lite objektiv fokusering.

EDIT: For the record, jeg mener kommentatorene snakket om at dette var første gang Olsen dømmer Rosenborg i år.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 12:42    Post subject: Reply with quote

Ut fra hva jeg kan huske var det da omtrent første gang han dømte oss siden 90-tallet? Synes vi har hatt Terje Hauge og Brage Sandmoen i omtrent annenhver kamp de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.07.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også vi har Hauge helt sykt ofte. Har mistenkt ham for å elske buingen mot seg selv på Lerkendal.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 21:00    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg ikke glemt at erkebergenseren Terje Hauge dømte seriefinalen i 2006 og husker jeg ikke helt feil fikk Sæternes en meget billig straffe i duell med Basma i den kampen. Da holdt selvfølgelig filtergutta gledelig kjeft.

Å dra inn fødestedet til stakkars Olsen er så usaklig at jeg ikke engang blir provosert av det. Samme diskusjon har vel vært oppe før når Kjetil Sælen (Er ikke det han som dømmer for Stjørdals-Blink) har gitt store stygge Rosenborg noen feil idømte innkast eller cornere. Øvrebø har helt sikkert dømt rævva mot oss i kamper mot VIF eller Lyn uten at noen her kom med konspirasjonsteorier mot at Øvrebø er fra Nordstrand. Nå er jo selvfølgelig Oslo en kjempeby da, mens det ikke spiller noen rolle hvor i lille Trøndelag du er fra. Støren eller Steinkjer, trønder er trønder og alle dømmer med Rosenborg...

Forresten skulle vi hatt straffe i 1.omgang da Lago ble holdt.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 21:19    Post subject: Reply with quote

Hauge dømte ikke seriefinalen i 2006, det gjorde Skjerven.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 21:22    Post subject: Reply with quote

Hauge har vel aldri dømt Brann. Han har vel uttalt at han er Brann-fan.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Tuller dere nå? Var helt bombesikker på at Hauge dømte Brann-Rosenborg Neutral Da beklager jeg isåfall det, selv om det ikke var poenget med innlegget.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.07.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Er dommeren fra Steinkjer risikerer enn vel at han også er Molde supporter jf. Fostervold og Ertsås. Alexander Schau med kraftig angrep på feiringen til Hamrèn. Nå er det spørs om Hamrèn tåler mer "mobbing" ifra norsk presse og drar hjem til Sverige skal vi tro Storey.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.07.2009 21:27    Post subject: Reply with quote

Han har dømt én kamp iflg den ovesikten. Mot austvoll..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:

Han bør da, i følge Wathnes logikk, egentlig ikke dømme lag som er tabellmessig tilknyttet Brann heller. Stabæk og Start bør han ikke dømme neste runde, da disse ligger henholdsvis rett over og rett under Brann på tabellen.

Det er en vanvittig logikk Wathne har begitt seg ut på her i det hele tatt.

For å snu på flisa - mange Brann-fans "hater" Rosenborg. Og vi har vel halvparten så mye poeng med Terje Hauge som dommer enn noen annen, er det ikke så? Hva med det, godeste Davy?
peer
Junior

PostPosted: 03.08.2009 10:17    Post subject: Tom Henning Øvrebø Reply with quote

Troilonge:
"Øvrebø har helt sikkert dømt rævva mot oss i kamper mot VIF eller Lyn uten at noen her kom med konspirasjonsteorier mot at Øvrebø er fra Nordstrand."

Øvrebø er ganske riktig fra Nordstrand (Oslo Fotballkrets), og har følgelig aldri fått lov til å dømme RBK mot VIF, Lyn eller andre lag fra Oslo Fotballkrets.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.08.2009 13:27    Post subject: Re: Tom Henning Øvrebø Reply with quote

Han dømmer bare innbyrdes oppgjør mellom Lyn, VIF og Stabæk ja, men det har vel kanskje noe med å gjøre at han alltid har representert Nordstrand (eller evt andre Oslo-klubber)?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.08.2009 21:53    Post subject: Reply with quote

Synes det er merkelig at Semb ikke ser sammenhengen med antall ungutter som slipper til med antall lag i tippeligaen og risikoen som er forbundet med kampene og ellers i serien. Jeg elsker fotball og 16 lag gir flere kamper for meg å se så jeg klager ihvertfall ikke.
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 03.08.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes også 16 lag er fantastisk.
Har vært forberedt på at det tar noen år før vi har laget en mer interessant 16-lagsserie for hele folket.
Dessuten syntes jeg spredning av lagene er fantastisk.

Semb er ikke alltid helt gjennomtenkt, men det er vanskelig å være.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.08.2009 22:02    Post subject: Reply with quote

Bra, et annet spørsmål fra sendingen er hvordan Huseklepp sitt mål blir foretrukket foran kunstverket til Obiefule idagens kamp. Huseklepp sitt mål var strengt tatt en keepertabbe og en normal keeper hadde plukket den greit.

Edit:

Er det noen som har noe utbytte av denne påtatte interaktiviteten som TV2 absolutt skal ha med i alle sendingene sine? Herlig at en er kvitt flippeligaen som er det dårligste fotballrelaterte programmet jeg har sett på flere år, mildt sagt pinlig. Jeg har også begynnt å få disse pompøse diktene dem skal ha som matchball 1 hver runde. Er det fordi denne personen skal ha noe å gjøre?
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg der, Keenoir.

Derfor jeg alltid dropper å se matchball mandag. Smile
Troilonge
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 01:21    Post subject: Reply with quote

peer wrote:
Troilonge:
"Øvrebø har helt sikkert dømt rævva mot oss i kamper mot VIF eller Lyn uten at noen her kom med konspirasjonsteorier mot at Øvrebø er fra Nordstrand."

Øvrebø er ganske riktig fra Nordstrand (Oslo Fotballkrets), og har følgelig aldri fått lov til å dømme RBK mot VIF, Lyn eller andre lag fra Oslo Fotballkrets.

Embarassed Embarassed Embarassed

Ja, okei. Der slettet du siste rest av mitt "fantastiske" innlegg tidligere, men han dømte hvertfall Vålerenga-Stabæk i 2004 da - det kan man ikke si noe på. Og det var en ganske avgjørende kamp for oss.

Last edited by Troilonge on 04.08.2009 01:57; edited 1 time in total
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 01:56    Post subject: Re: Tom Henning Øvrebø Reply with quote

Rart ingen har kommentert Kjell Roar Kaasa's fantastiske utbrudd etter LSKs 2-2-mål mot Tromsø i går.

Ordrett: "Og der er der det scoring! For en genistrek Henning Berg er... ved å sette innpå... Arild Sundgot! Han er en av de beste avslutterne inni boksen!"

Var noe revolusjonerende han gjorde da han satte på en spiss når laget trengte scoring et stykke ut i 2.omgang! Litt av en genistrek denne Henning Berg, ja. Razz
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2009 16:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes generelt Kaasa har store problemer når han kommenterer. Hver gang det blir litt action har han store problemer med å forme komplette og/eller forståelige setninger.

Tidvis underholdende ja, men det grenser til useriøst tidvis.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:

Da må vel Hauge la være å dømme klassiske rivaler til brann og rivaler i forhold til situasjonen brann er i serien. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2009 00:18    Post subject: Reply with quote

Titta innom FotbollsKveld på svensk TV tidligere i dag. Herregud for en befriende opplevelse det var i forhold til tøyse-mølet på TV2.

Seriøse folk med godt begrunnede meninger, og som skjønner de er der for å vise sin kompetanse, ikke sitt ego.

De tok frem styrker og svakheter i lag, hva eksempelvis Hammarby var best i Sverige på, uten å trekke andre lag gjennom gjørma av den grunn. Det var heller ikke mye tegn til krisemaksimering og den kvalme tabloide suppa TV2 har klart å dra medienorge ned i.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2009 21:21    Post subject: Reply with quote

Jeg må jo bare nevne Norges desidert dårligste kommentator igjen, siden ingen har nevnt ham spesifikt på opptil flere poster:

Øyvind Alsaker ser jo faktisk ut til å få kommentere alle kampene der han heier på ett av lagene. Nå sist hører vi fra Lyn-Liverpool, gjentatte ganger: "Nå hadde det gjort seg med ei kule fra Gerrard på slutten, slik at publikum får det de kom for å se!"

Greit nok at Lyn ikke har fans, og at Liverpool har det, men jeg synes nå det blir veldig drøyt med en kamp mellom et norsk og et engelsk lag, sendt på norsk tv, der kommentatoren sitter og heier åpenlyst på det engelske laget hele kampen. Det får jo Viasat/Tv3s prioriteringer av Luton - Zimbru Zswizsrawecz foran Barcelona - Milan i Champions League til å virke som objektive kvalitetsvurderinger til publikums beste.

Men nå er det jo ikke sikkert Krølle har hjernekapasitet til å spille nøytral heller da, så man skal kanskje ikke be om for mye. Likevel, litt mild objektivitetstrening kunne vel neppe ha skadet ham alvorlig.
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 05.08.2009 23:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Titta innom FotbollsKveld på svensk TV tidligere i dag. Herregud for en befriende opplevelse det var i forhold til tøyse-mølet på TV2.

Seriøse folk med godt begrunnede meninger, og som skjønner de er der for å vise sin kompetanse, ikke sitt ego.

De tok frem styrker og svakheter i lag, hva eksempelvis Hammarby var best i Sverige på, uten å trekke andre lag gjennom gjørma av den grunn. Det var heller ikke mye tegn til krisemaksimering og den kvalme tabloide suppa TV2 har klart å dra medienorge ned i.

Problemet til TV2 heter Davy Wathne, han evner ikke å se på saker med en snev av nøytralitet og da blir det vanskelig for de som sitter rundt han å komme med noe fornuftig når Wathne er full av piss og ikke gidder å høre på hva de andre sier.
For TV2 klarer faktisk å dra inn folk som har noe fornuftig å si, de blir bare overdøvet av en brautende Wathne som har Brannbriller på.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.08.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke Wathne er noe problem. Alle vet at han har Brann-øyne, og han legger ikke skjul på det selv. Han overdriver, er brautende og er lett å forholde seg til. Jobben hans er å engasjere, og det som oftest ikke vondt ment når han sier noe ufordelaktig om RBK. Han sier det på en sånn måte at man skjønner at man ikke skal ta det alt for seriøst.

Problemet i TV2 er i mine øyne i langt større grad den bakenforliggende negativiteten til RBK (og LSK), og den positive holdningen til Brann (og Vålerenga). Den som man kan høre når de kommenterer kamper, og som avgjør hvilke situasjoner som er omdiskuterte og det skal settes fokus på. Den som avgjør at RBK får lite kred selv om de er best, men masse hurv når de tenker langsiktig gjenoppbygging som de siste par årene. Den som avgjør at Brann blir skrytt opp i skyene når de er i toppen, og slett ikke blir satt noe kritisk lys på med samme sportslige resultater som RBK har hatt de siste par årene.

Glem Wathne, han er bare ansatt som moromann. Se nøyere inn i materien og legg merke til hvordan de virkelige ekspertene underforstått er pro Brann og anti RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.08.2009 00:43    Post subject: Reply with quote

Amen, det største synderene sitter ofte i produksjon.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 54, 55, 56  Next
Page 24 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb