| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.08.2009 00:38 Post subject: |
|
|
Som mange her sier - dette er trist, samtidig som vi ønsker ham lykke til og håper på en god og positiv utvikling videre.
Jeg skal savne intervjuerne med den alltid flirende Tettey som snakker sin helt egen Banor-trøndersk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 00:49 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er en god dag for alle parter, Tettey får prøve noe nytt, Rennes får spilleren dem hadde lyst på og vi får sårt trengte midler samt stoltheten over å vært med på å utvikle og forme en så god spiller som Tettey er. Det blir selvsagt et savn ,men det gir også andre muligheten og slik var det i Rosenborg også under storhetstiden. Veldig ofte med interne løsninger noe som jeg syntes Hoftun hintet litt til i intervjuet. Dette salget kan gi muligheter for Traore, Skjelbred, Helland,.... |
|
| Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 01.08.2009 02:28 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg syns på en måte det er flott at det er Tettey som blir det første store salget på ni år. |
Salget av Fredrik Stoor kan vel også regnes som et stort salg - 20-25 mill er bra det! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.08.2009 02:40 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Dette er en overgang som Tettey kan gå med hodet høyt etter som hvordan han har oppført seg iforhold til oss. I motsetning til f.eks Sørensen, Iversen og Rushfeldt for å nevne noen. |
| bommel wrote: | Vemodig å miste den herlige personen, og den knallgode spilleren Tettey.
Han fortjener å få sjansen på et høyere nivå, og det er bare å ønske ham lykke til. Lykke til, Tettey! |
| Peter Storey wrote: | | Jag kommer att sakna honom båda på och utanför plan. Hans goda humör smittar av sig. |
| Brady wrote: | | Sjekk litt tilbake til 2006-sesongen, trondhb, så vil du se at flere av oss så det enorme potensialet til Tettey, og spådde en stor fremtid for ham. |
| Harald wrote: | | Det er din mening, nogle af os så stort potentiale for en del år siden. |
| Keenoir wrote: | | Det at Tettey har så dårlig teknikk er jo en stor myte. Jeg synes han til tider har vist meget god teknikk i år og særlig i medtak ,men også i forbindelse med innlegg som blir slått akkurat slik dem skal. |
Vil skrive under på alle disse fine ordene skrevet av dere. Jeg sier meg enig i alt. For en herlig spiller og for et herlig menneske. Du fortjener alt godt, Tettey. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.08.2009 07:53 Post subject: |
|
|
| Betyr dette Savolainen tilbake eventuelt som backup i ankerrolle? |
|
| Back to top |
|
 |
clarkbent Junior
|
Posted: 01.08.2009 09:30 Post subject: |
|
|
| Forhåpentligvis betyr dette mer spilletid på Traore. Evt Skjelbred/Sapara ned i den rollen og Konan på banen fra start. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.08.2009 09:41 Post subject: |
|
|
Konan til høyre, Sapara/Ivers kjemper om OM, Skjelbred ned som DM.
Eventuelt samme som over med Prica til venstre, Sapi i midten og Ivers som spiss, noe som vil føre Olsen på benken. Det er en mulighet, men et klart andrevalg hos meg. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 01.08.2009 10:53 Post subject: |
|
|
Tettey vil bli savnet. Han var god, han var i utvikling og har ytterligere potensiale, han hadde de rette holdningene og virket å jobbe knallhardt med seg selv, han hadde humør og han var en ekte RBKer. En slik en som burde vært i klubben ett par år til i hvert fall.
Men heldigvis har vi alternativer, og vi har etter hvert en ledelse som virker å ha en viss kontroll på innenting av talenter og fornyelse av laget. Vi har også en klubb som igjen ser ut til å være attraktiv for spillere med talent og ambisjoner, og som med salget av Tettey igjen er relativt unik når det gjelder økonomiske muskler i Norge.
For et par år siden kunne salget av en spiller av Tetteys kaliber vært katastrofalt. Denne gangen tror jeg vi kommer til å takle det bra. Men Tettey vil jeg savne både som spiller og person. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 01.08.2009 11:49 Post subject: |
|
|
Trist å stå opp til disse nyhetene. Trist fordi Tettey har vært en så viktig spiller for oss - på og utenfor banen. Han har en utrolig treningsinnsats, klager aldri, selv når RBK avviser bud på han, og han har utviklet seg enormt årene han har vært her. Han er trønder, han er arvesølvet vårt. Nå er det solgt.
Men Tettey fortjener det. Han har vært 100% lojal, ofret seg alltid, alltid smilt. Ja, jeg ønsker han alt til lykke i Rennes. Håper og tror han vil ta Ligue 1 med storm!
Lykke til Tettey! Takk for alt! |
|
| Back to top |
|
 |
SkalmaN Junior
|
Posted: 01.08.2009 12:58 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Forhåpentligvis betyr dette mer spilletid på Traore |
Det hoppas jag verkligen var menat som ett skämt. Hua vilken hemsk tanke.
Good luck Tettey, jag kommer sakna dig både på och utanför banan (som många andra här redan sagt). sedan kommer du väl tillbaka om 4-6 år för att avsluta hos oss hoppas jag?  |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 01.08.2009 14:50 Post subject: |
|
|
Gledelige nyheter og hyggelig for Alex. Er vell bare å begynne å følge med fransk fotball igjen og ønske lykke til  |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 01.08.2009 15:27 Post subject: |
|
|
| Eneste som plager meg er at Norske spillere har en tendens til å forsvinne litt i land som Frankriket. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 01.08.2009 15:32 Post subject: |
|
|
Kanskje ikke så rart ettersom fransk liga ca aldri er i norsk media. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.08.2009 15:32 Post subject: |
|
|
| Kim Källström har haft en fin karriär i Frankrike. Han var i Rennes 2004-06 och gick sedan till Lyon. Rennes har således god erfarenhet av skandinaviska mittfältare. I jämförelse med Källström är Tettey klart bättre defensivt och håller en jämnare nivå. Källström är dock bättre offensivt och har en mycket bra passningsfot och skott. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.08.2009 16:04 Post subject: |
|
|
| Tettey virker som en sympatisk fyr så jeg håper virkelig han lykkes i Rennes. Han har også ferdighetene til å lykkes, men jeg er likevel litt spent på om han lykkes og jeg synes han kunne ventet ett år til. Han virker på meg som en fyr som trenger tillit over tid og det er jeg spent på om Rennes er villig til å gi han. Det at de har fulgt han over så lang tid virker imidlertid lovende i så måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.08.2009 16:11 Post subject: |
|
|
| Dytesaft wrote: | | Kanskje ikke så rart ettersom fransk liga ca aldri er i norsk media. |
Jeg pleier å se franke ligafotball innimellom, lurer meg på det kan væren SportN som viser det, eller så er det kanskje Eurosport. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 01.08.2009 16:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.08.2009 16:16 Post subject: |
|
|
Mener det er sportN som viser fransk fotball. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 01.08.2009 17:03 Post subject: |
|
|
| Hender seg at jeg ser fransk fotball på SportN. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.08.2009 18:31 Post subject: |
|
|
Lykke til, Alex! Riktig klubb til riktig tid og til riktig pris, tror jeg, så får vi bare slukke sorgene med Dahls i kveld. En ekte Rosenborger forlater oss.
Vi får en kjempeutfordring med å erstatte ham, for de kampene han ikke har spilt, har vi åpenbart savnet ham, etter min mening. Nå trenger vi andre spillere på banen som er villige og fotballkloke nok til å ta de dype gjennombruddsløpene, og det har vi sannelig ikke mange av. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 01.08.2009 18:52 Post subject: |
|
|
Thomas! Tettey er fortsatt i spillerstallen på RBKWeb  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2009 18:54 Post subject: |
|
|
| Han er jo ikke klar enda da.. Må signere først. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 01.08.2009 18:55 Post subject: |
|
|
Vet det
Men det er alikevel litt trist at bildet hans står der. Med mindre han forstuer håndleddet eller noe når han plokker opp pennen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 18:57 Post subject: |
|
|
Du får nyte det siste dagene  |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 01.08.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Ja jeg skal nyte det siste dagene  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.08.2009 21:40 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | Trist å stå opp til disse nyhetene. Trist fordi Tettey har vært en så viktig spiller for oss - på og utenfor banen. Han har en utrolig treningsinnsats, klager aldri, selv når RBK avviser bud på han, og han har utviklet seg enormt årene han har vært her. Han er trønder, han er arvesølvet vårt. Nå er det solgt.
Men Tettey fortjener det. Han har vært 100% lojal, ofret seg alltid, alltid smilt. Ja, jeg ønsker han alt til lykke i Rennes. Håper og tror han vil ta Ligue 1 med storm!
Lykke til Tettey! Takk for alt! |
Enig i det meste.Løpskraft,humør og treningsiver samt fortsatt i utvikling.
Ikke gunstig å selge en ungdom da.Skulle hatt et par år til her.
Også for sin egen del.Er ikke så sikker på at han tar ligaen med storm.
Husk grunnteknikken til alle i troppen til Rennes er sannsynligvis minst på høyde med Tettey,s.Også avsluttningsferdighetene.
Men pga. av treningsiver,væremåte og det faktum at han er i utvikling gjør at jeg tror han har en rimelig bra sjanse til å etablere seg.
Er han først inne kan han bli hvor god som helst. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|