| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ablativ Veteran
|
Posted: 24.07.2009 01:28 Post subject: |
|
|
Ja, noe av det mest plagsomme med hele greia er at det var en fortjent seier. Noen kan vel alltids klage på destruktivt spill, dommere, vær og vind og alt, men ingen av de tingene var avgjørende. Det manglet vel i grunnen to ting: innsats og en god strategi.
Jeg trodde innsatsen ville heve seg i kamp nr to og at hjemmekampen var en vekker i forhold til undervurdering, men neida. Innsatsviljen var å finne hos motstanderen i dag. Ære være dem. De ville mest og hadde tilskrekkelig god ballkontroll, pasningsferdigheter, stoppere og keeper. Og den avgjørende flaksen som ga dem et fint mål rett før pause.
Rosenborg er et bedre lag, men det spiller ingen rolle som helst når man ikke makter å ta det fram når det trengs. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.07.2009 01:56 Post subject: |
|
|
Er på ferie i Sicilia, så har ikke fått fulgt hverken første eller andre kamp mot Karabakh. Sporadisk sjekk gjennom mobilen har vært alt, og det ser det ut til at jeg skal være glad for. Resultatet har nok fortsatt ikke helt gått opp for meg, selv om jeg ikke har klart å tenkt på noe annet i hele kveld. All dommedagspraten her inne hjelper heller ikke akkurat på. FAEN I HELVETE. FAEN I HELVETE. FAEN I HELVETE.
Sånn, det var godt. Nå er det virkelig bare å heve hodet høyt og vise hva vi er laget av... Vi skal slå knallhardt tilbake mot lsk, de har ikke SJANS. Deretter skal m**** sendes ut av cupen, og ting vil se lysere ut igjen. Ikke mist motet folkens... |
|
| Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 24.07.2009 05:03 Post subject: |
|
|
Tapet for denne bakgårdsklubben er meg fremdeles fjern! Vanskelig å fatte og ta inn over seg...
Der sportslig suksess, millioner av kroner, stoltheten av å være Rosenborg ute i Europa og alt annet positivt blåste avgårde med den varme og uforutsigbare vinden i Baku...
Qarabagh Agdam var rett og slett (fotball)-laget som vårt kjære Rosenborg aldri klarte å finne koden til og åpne... Riktignok var vi lite oppfinnsomme der vi kun angrep med luftskyts, både i Trondheim og Baku. Dessverre var ikke vårt ellers så pålitelige luftskyts (Prica & Iversen) nok mot jernmennene der bak, fra bakgatene i Aserbajdsjan...
Enkelte bakkeangrep både hjemme og borte hadde kanskje vært nok, men strategien vår forble ensformig og forutsigbar...
Trond Olsen prøvde så godt han kunne å løse Qarabagh-koden. Men i en sådan stund hadde vi kanskje trengt en annen Olsen med en bedre plan, kanskje gode gamle Egon Olsen hadde gjort susen?  |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 24.07.2009 06:06 Post subject: |
|
|
Dette var helt tåpelig og latterlig.
RBK vant 2-0x2 mot Valencia i 2007... Nå greier de faen meg ikke å vinner over Quarabagh..? Ikke score et eneste mål engang..?
De 4 siste kampene til RBK (Løv-Ham, Quarabaghx2 og Strømsgodset) har vært helt udugelige. De har ikke prestert med sitt beste.. Jeg er så vannvittig skuffet.
Molde ER bedre enn RBK for tiden, og de skulle hatt null problemo med å slå ut RBK fra cupen, hvis vi fortsetter slikt.
Det er OK å tape en gang iblant altså. Men mot et slikt lag og en slik kamp, som det er SÅ viktig å vinne da... da blir jeg så lei meg.
_________
Hilsen en forbanna og skuffet Rosenborg-supporter. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2009 08:11 Post subject: |
|
|
Ja, det er grunn til å være ytterst bekymret. Selv mener jeg at med dette resultatet er vi ute av Europa for godt.
Neste år kommer skutle til å måtte korrigere den sportslige satsingen grunnet økonomiske problemer. Da har vi ikke sjans i havet, i tilegg blir Sapara og Tettey solgt for ingenting og den erstatteren vi "skal få" er ikke interrisert til å komme, eller det blir en spiller av dårligere kvalitet.
Selv mener jeg også disse helvettes agentene skal ha en del skyld for at spillerne ikke ha virkelighetsoppfatning. De tror selv at de er mye bedre enn norsk fotball, men spillerne må innse virkeligheten. De er ikke i nærheten av europeisk toppfotball og agentene har satt griller i hodet på enkelte som gjør at de tror de er så mye bedre.
Selv forventer jeg at Skutle tar grep og halverer kommersiell avdeling hvert øyeblikk. Dette for å SPARE penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.07.2009 08:23 Post subject: |
|
|
| Det tror jeg sitter langt inne. Klubbledelsen synes at det er mye mer gøyalt å bruke penger enn å spare. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2009 08:55 Post subject: |
|
|
| Ja, det viser den enorme inkompetansen som sitter på toppen. Rett og slett en katastrofe. De har skuslet bort alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2009 09:05 Post subject: |
|
|
| Er det godt å kunne skrive på forumet igjen, senador? Det har vært lite å høre fra deg det siste året, men de siste 12 timene har du vært aktiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Arsalanov Junior
|
Posted: 24.07.2009 09:07 Post subject: |
|
|
| Jarstein: Det var det sykeste målet jeg har sluppet inn. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.07.2009 09:17 Post subject: |
|
|
Nå ble det mye tull her.Ser ut som om noen trenger mere enn en natt for å sove av seg denne bakrusen.
Alle er selvfølgelig skuffet.Men vanskelig å se at det har noe med "de som sitter på toppen" å gjøre.
De har vel lagt forholdene godt til rette for at laget skal heve seg etter et forholdsvis raskt generasjonsskifte,ansatt en god trener,satser godt i yngres avdeling og forsøker å bygge opp en organisasjon som kan bringe laget tilbake i den etablerte toppen igjen.
Skutle har selv uttalt at man egentlig gambler litt,men velger å være offensive.Dette var første påminnelse om at ingen satsing er risikofri.
Men ikke glem at dette var en ekstra-sjanse som ikke var kalkulert inn i år.Treneren og spillerne kunne selvfølgelig tatt bedre vare på den,men nå er det for sent.
Hvor hadde vi vært i dag om ambisjonene ble senket,klubben bygget ned,lavere budsjetter,mindre fremtidsutsikter.At man feks. sa:Vi skal ikke kjøpe,kun utvikle og selge.Våre ungutter skal få sjansen.4-5 egenrekrutterte spillere skal inn hvert år,selv om det kan bli vanskelig å holde seg i TL. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2009 09:32 Post subject: |
|
|
Henning: Når RBK går ut av europacup mot lag som er langt dårligere enn de fleste lagene man kan spore opp i Europa, så er jeg selvfølgelig tilbake med hard skyts.
Evner du å se konsekvensene av dette tapet, så forstår du godt hvorfor jeg skriver det jeg har skrevet. Vi har gitt FCK en gavepakke til å forbli nordens storhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.07.2009 09:40 Post subject: |
|
|
Och din lösning på problemen är som alltid att gnälla till du blir blå i trynet och sprida dina dystopiska vanföreställningar. Konstruktivt.  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2009 09:42 Post subject: |
|
|
| Alle er enig i at det er en skandale å bli slått ut av Q, det er bare påfallende at du kun poster når det er "lavkonjunktur". |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2009 09:45 Post subject: |
|
|
Det passer vel best å komme med det nå og ikke senere eller før. Det sier seg selv.
Den enorme skuffelsen er hard å svelge. Hva skal man gjøre? Lukke øynene og legge seg ned å være likegyldig. "Det går bedre neste gang". Virker ikke som dere ser alvoret med dette tapet. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 24.07.2009 10:25 Post subject: |
|
|
| Ikke svartmal alt med tanke på framtidig e-cupspill nå da. Man er utslått fra årets turnering, og det vil selvsagt gi dårligere rammevillkår foran neste sesong enn om man hadde nådd gruppespillet. Imidlertid må du huske at det er gjennom dyktighet på banen og ikke gjennom økonomi at man oppnår stolte europeiske øyeblikk. Hvordan vil du ellers forklare RBKs fantastiske prestasjoner på 90-tallet? Som et økonomisk betinget eventyr? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.07.2009 12:45 Post subject: Re: Flaut? |
|
|
| Arsalanov wrote: | Alle underser Karabag og snakker bare drit.
Men hvilken gode insatts gjorde Rosenborg?
Så vi det samme kampen? Karabag dominerte jo, da hva er så "flaut" om det? Karabag var bedre. |
Først og fremst er jeg utrooolig skuffet over at vi ryker over to kamper mot et middelmådig lag som hadde et meget begrenset repertoar offensivt.
Når det er sagt så all honør til Karabag og treneren for å ha lagt opp en kjempetaktikk og god innsats.
De kjempet, vant dueller og hadde de nødvendige marginene.
Kunne ikke se noen utpregede svakheter hos de, og de var kansje det Laget som har vært best mot RBK på lang tid om vi kun tenker på det defensivet.
Selv om taktikken deres var destruktiv så er det vanskelig å bli irritert, for det gjelder å score mere enn motstanderen, og gleden de viser over å ha slått RBK er beundringsverdig og morsom å se.
Men å si ar Karabag dominerte er helt feil. RBK dominerte begge kampene, men klarte ikke å preodusere noen verdens ting. Hadde vi hatt Sappi utpå der KUNNE den forløsende pasningen ELLER det forløsende langskuddet kommet, men det blir bare spekulasjon.
Nå må vi jobbe fremover, fullføre denne sessongen med 1 og heldst to gullmedaljer, så får vi ta en evaluering og legge ny slagplan for neste år.
Men det var ikke vanskelig å se at vi manglet kreativitet i disse kampene. En Bolanos,Gustavinho,Kobayashi eller Tiouane kunne skapt masse flere problemer for Karabag enn det vi klarte totalt sett.
Elelrs er jeg Utrooolig skuffet over enkelte spilelre, og da særlig Konan. Hadde forventet at han kunne gjøre noe på egen hånd, men han var elendig og fikk vell egentlig der bevist at han ikek har det nødvendige ekstra for å løfte laget.
Eneste som jeg synes var ok var vel Olsen etter at han kom inn. Flere gode Cornere og løp.
Nå må vi bare vise at vi støtter laget etter en tung periode og se framover!
HEIA RBK  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 24.07.2009 13:14 Post subject: |
|
|
Det å si att Karabakh vant fult fortjent er det mest latterlige utsagnene jeg hører.
Karabakh scorte 1 mål på flaks, man kunne se at ballen ble drevet videre av vinden..
RBK hadde mange sjanser i 2.omgang. Var også en del bedre i 1.kamp.
Det er som Sapara sier, noen ganger går det slik mot antatt svakere motstand, og det var på tide at RBK fikk seg en slik smell i europa.
Karabakh kom ikke videre fortjent med sin uthaling, og bedritne fotball fra kamp 1 og til dels 2.omgang i kamp 2.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 24.07.2009 13:25 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | | man kunne se at ballen ble drevet videre av vinden.. |
I motvind......
Skuddet var jævlig bra og utagbart for Jarstein. Hadde vært kandidat til årets mål i Tippeligaen.
Kritikken skal gå til de som ikke skapte store nok sjanser. Tror noen av de yngre spillerne fikk seg en vekker i denne kampen(minus sosialistSkjelbred som bare ler på benken 10 min før slutt og synes det er morsomt at underdogs koser seg på bekostning av de større klubbene). Ikke noe hjelp å få av de som liksom skal ta tak når det blir nødvendig heller.
Det må trenes på finter og driblinger.
Og langballer også, for det fikser vi heller ikke! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 24.07.2009 13:27 Post subject: |
|
|
Jaja.
Poenget mitt var att Karabakh ikke vant fullt fortjent.
De va hadde flaks som kom seg viderer, det er min mening.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 24.07.2009 13:28 Post subject: |
|
|
Herregud, Senador. Du er som en sånn liten djevel som popper opp på skulderen når noe galt skjer og sier "hva var det jeg sa?".
Du har aldri noe konstruktivt å tildele, du svartmaler kun hele situasjonen. Jeg husker at du spådde vi ville slite i årets serie. Vi er ubeseiret og leder med fire poeng, og med en kamp mindre spilt. Vi er fortsatt med i cupen, og har kvalitet nok i laget til å slå MFK. Vi har vært gode i år, til tider veldig gode. Jeg synes også vi mangler et innebygget angrepsmønster, men det er også en av de få tingene jeg synes vi kan kritisere RBK for. Jeg synes ledelsen hadde et flott og aggressivt budsjett for i år, og at vi ryker ut mot Qarabagh kan vi ikke klandre ledelsen for. Ledelsen har skaffet RBK et svært ungt og bra lag, og skaffet oss en svært god trener (selv om jeg mislikte taktikken hans mot Qarabagh).
Jeg har stor tro på at vi neste år befinner oss i CL eller EL igjen, men da er nok ikke du på forumet for å høre meg si hva var det jeg sa. For det eneste som interesserer deg er å ta tak i hver eneste negative hendelse og så rette det mot styret og ledelsen i RBK. Begynner å bli lei av det. Finn deg noe annet å gjøre, eller finn på noe nytt og konstruktivt å si. Jeg tror alle her på forumet har fått med seg at mener markedsavdelingen er for stor og at det ikke finnes en kompetent sjel i hele ledelsen eller styret. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.07.2009 14:07 Post subject: |
|
|
 _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 24.07.2009 15:15 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: |
Karabakh kom ikke videre fortjent med sin uthaling, og bedritne fotball fra kamp 1 og til dels 2.omgang i kamp 2.. |
Hva synes du om vår fotball? En pen blanding av Ham-Kam og LSK. Det var to bedritne fotballlag, som sammen spilte en fotballkamp på noe av det laveste nivå Europa har å by på. Men de fortjente seieren sin, de hadde rett og slett best innsats. De skapte riktignok omtrent ikke sjanser, men det gjorde heller ikke vi.
Når jeg hører Dorsin, Hamren og journalistene i rbk.no stadig hevder at "Vi var det beste laget og hadde fortjent å gå videre", så må jeg bare riste på hodet. Hvem er det dere tror dere lurer?
Jeg tror ikke de har lært en noe av denne kampen. De ser garantert bare på dette som et uhell, og har ikke nok selvinnsikt til å se at de har store mangler i offensiv samhandling. Jeg tror ikke engang de vet hva samhandling betyr lenger.
De to kampene mot Qarabag er det dummeste jeg har sett på flere år. Både taktisk av Hamren og nivået til spillerene. Størst skyld har Hamren, for den syke "taktikken" han la opp til i disse to kampene.
Last edited by longines on 24.07.2009 16:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.07.2009 15:30 Post subject: |
|
|
Jeg er fullstendig enig med Longines. Taktikken vi har tatt i bruk den siste tiden er under enhver kritikk! Jeg savner å se hvordan Lustig og Ciljan kombinerte på kant før det kom et innlegg fra Lustig. Nå kommer Lustig seg faen ikke over midtstreken engang før han kliner ballen mot Prica/Iversen... Flaut og skampfullt å se på!
Rbk spiller kun balll når det er bakover. sidelengs og bakover er det pasninger og entouch, framover er det bare å kline ballen opp og håpe på det beste. Trist å se på!
Å det er ingen tvil: Det er Hamren som har bestemt at dette skal gjøres, for vi har sett spillerne våre spille fotball før,nekter å tro at de selv bare har bestemt seg for å trosse Hamren og spille hamkam-fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 24.07.2009 15:32 Post subject: |
|
|
Men hvorfor skulle Hamren bestemme seg for "hamkam" fotball når den andre taktikken virket.
Hamren sier jo han vil spille Barcelona fotball. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|