| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:32 Post subject: |
|
|
| Synes det er likegreit. Vi er feremdeles med i den norske cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:33 Post subject: |
|
|
| Det går grenser for hva man spøker med selv om man er veldig forbannet. Og det der var noget usmakelig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:33 Post subject: |
|
|
Lurer på når vi skal få inn en spiller som kan utfordre en motspiller 1 mot 1 og passere ham...
Merket i dag hvor avhengig vi er av Saparas kreativitet. Iversen som OMS bør være et gravlagt kapittel nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:35 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Synes det er likegreit. Vi er feremdeles med i den norske cupen. |
Du som er så opptatt av økonomi synes det er greit at vi ryker ut av en turnering som er verdt bortimot 20 millioner og som er særdeles viktig for å skaffe erfaring slik at vi kan kvalifisere oss for den lukrative CL turneringen igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:37 Post subject: |
|
|
| dette var rett og slett pinlig. stabæk og tromsø "leker" seg videre mot langt bedre motstandere.........forderdelige opplevelse - det er nesten så jeg forlanger the double av klubben nå..........skjerpings |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:38 Post subject: |
|
|
Erfaring er nå én ting og vel og bra, men vi mister vel verdifulle ranking-poeng på dette her også,vil jeg tro. Vi får bare heie skikkelig masse på de andre norske lagene i år; for jeg vet det er mange som har heiet på RBK når de har vært ute i Europa tidligere. Goooo Stabæk! (Litt emmen smak i munnen? Joa.) _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.07.2009 19:40 Post subject: |
|
|
Det som eter meg levende er måten vi ryker på. Vi taper jo nesten fortjent.
Jeg underdriver vel ikke om jeg sier vi skaper fem (5) kvalifiserte målsjanser over to kamper mot Aserbajdjans 5. beste klubb - en liga på 41. plass i Europa.
Over to kamper var vi riktignok best, men dette var så flaut dårlig at jeg nesten er nervøs for resten aqv sesongen i Tippeligaen. Tankene går til Basmas sitat i 2007 (?) om at vi har et godt toppnivå, men et forferdelig bunnivå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 23.07.2009 19:41 Post subject: |
|
|
...trengr...alkohol..... tomt i kjøleskapet, for deppa til å kjøpe  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.07.2009 19:41 Post subject: |
|
|
Spillere er spillere, Zorac. De gjør (stort sett) som de får beskjed om (så lenge Kjetil Rekdal ikke er trener). Får de beskjed om å slå langt gjør de det. At de ikke kommer noen vei med en slik taktikk er frustrerende for de samme spillerne. Det igjen fører til at de ikke presterer på sitt beste. Jeg er sikker på at spillerne var både frustrerte og engstelige jo lengre kampen varte i dag.
Hamrén har skrytt mye av attityd denne sesongen, men har det vært attityd eller en god porsjon flaks som har reddet oss en del kamper i år? Sikkert en god blanding, men jeg syns spillerne har fått altfor mye ros for et offensivt spill som ikke har sittet i det hele tatt. Defensivt har vi vært strålende under Hamrén, men offensivt er det mye igjen. Når da Hamrén går ut og kveler kritikken fordi resultatene har vært bra, er det med på å si til spillerne at alt er som det skal være. Noe det etter min mening ikke er.
Tror du ikke spillerne ville spille i Europa i høst, og at de derfor ikke viste nok innsats? En gjeng spillere der de aller fleste har tanker om å komme seg til større ligaer enn den norske vil jeg tro var mest redd og frustrert utover andreomgangen. Jeg så iallfall ingen som ikke 'sprang nok'. Det var andre ting det skortet på.
En trener må legge opp taktikken slik at spillerne får utnytte sine beste egenskaper. Hvem fikk det i dag? Kom Rade Prica i scoringsposisjon etter innlegg? Nei, fordi vi sjelden kom til innleggsposisjon fordi vi altfor ofte slo langt. Kom Steffen Iversen til heading, eller rettvendt mot mål slik at han kunne spille gjennom andre? Nei, fordi vi sjelden kom til innleggsposisjon og fordi vi sjelden beholdt ballen lenge nok til at de andre spillerne kunne komme på gjennombrudd. Dette burde Hamrén justert ved formasjonsendring og/eller annen spillestil.
Det som er ekstra ille er jo at denne kampen var ganske identisk med forrige kamp hjemme på Lerkendal. Hamrén lærte altså ingenting av hvordan taktikken ikke fungerte, men fortsatte med de samme hjelpemidlene. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:42 Post subject: |
|
|
| Dette var jævlig kjedelig. Men sånn blir det når man skal slå bare langt, langt, langt. Blir litt forbannet også, når jeg ser spillere sitte å tøyse å flire på benken 10 min før slutt. Dog er jeg ganske sikker på at med Strand og Demidov på banen hadde vi gått videre. Da har vel godeste Roar spilt sin siste e-cup kamp. Det med fliringa på benken, vet jeg ikke hva var, men jeg reagerte litt på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 23.07.2009 19:42 Post subject: |
|
|
Andre lag heiet på rosenborg? De andre lagene i tippeligaen var jo i strålende humør da rbk nå røk ut. Folk tenker ikke et sekund på at dette ødelegger norsk fotball. Tydeligvis ingen som setter pris på god fotball eller norsk fotball i utlandet blandt de andre klubbenes supportere, det var jo full fest på TV2 sumo's chat etter kampen.
Edit: Strålende innlegg av Brady, Kudos.
Last edited by Rod on 23.07.2009 19:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:44 Post subject: |
|
|
| Fullstendig enig med Brady. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Snart kommer Storey inn og sier at taktikken til Hamrèn var perfekt litt slik som han forsvarte Hamrèn etter den første kampen da en foretok det riv av seg håret valget som var å slå enda mer langt i andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:49 Post subject: |
|
|
| Flere dårlige nyheter, Tettey ute i 3-6 uker. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2009 19:49 Post subject: |
|
|
| Hva med å hente keeperen til Q? Han har jo vært meget trygg i begge kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.07.2009 19:50 Post subject: |
|
|
Slik som han har spillt det siste kampene så trenger ikke det være helt forferdelig. Miller here we come  |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:52 Post subject: |
|
|
| Rod wrote: | Andre lag heiet på rosenborg? De andre lagene i tippeligaen var jo i strålende humør da rbk nå røk ut. Folk tenker ikke et sekund på at dette ødelegger norsk fotball. Tydeligvis ingen som setter pris på god fotball eller norsk fotball i utlandet blandt de andre klubbenes supportere, det var jo full fest på TV2 sumo's chat etter kampen.
Edit: Strålende innlegg av Brady, Kudos. |
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har snakket med folk fra andre plasser i landet som har måttet innrømme at "joda, vi heier på Rosenborg når de spiller i utlandet". Og ja, dette ER faktisk folk som heier på andre lag. Det er hardt å innrømme for enkelte, men det at RBK har vært gode ute i Europa har nå likevel blitt anerkjent av fotballsupportere - de av dem/oss som faktisk evner å se forbi sitt eget lag. Du finner dem ikke i kommentarfeltet i sportsmagasinene på db.no/vg.no,nei. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.07.2009 19:52 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke akkurat ny keeper vi trenger nå... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.07.2009 19:53 Post subject: |
|
|
Jeg er langt på vei enig med deg på den biten om det offensive spillet, Brady. Men i dag var det for dårlig over hele banen.
For meg har det i hele år vært et mantra at vi nesten aldri slipper inn mål, og det har over lang tid vært bankers at vi skårer selv. Det er fryktelig mye å gå på i det offensive spillet i RBK, men over to kamper nå har jeg sett et offensivt spill godt under det jeg trodde var mulig med dette mannskapet.
Attityd er Hamréns filosofi - det har jeg sett fint lite av mot overkommelig motstand på vei mot den gulrota spill i Europa er.
Som sagt, taktikken var feil også. Men det som ble prestert på banen over 2x90 minutter var alt, alt, alt for dårlig. Med mindre taktikken var å fly rundt som hodeløse høns bak ballen - noe jeg ikke tror den var. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Arsalanov Junior
|
Posted: 23.07.2009 19:54 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hva med å hente keeperen til Q? Han har jo vært meget trygg i begge kampene. |
Han er virkelig god tro meg. Vis du har sett noe kamper av Aserbajdsjans landlags kamper...(det har du ikke gjort, tror jeg).
Egentlig so har vi meget bra keepere i Aserbajdsjan.
Jeg håper Garabag går enda videre i Europa, så talenter blir sett.
Last edited by Arsalanov on 23.07.2009 20:02; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2009 19:54 Post subject: |
|
|
| Jonas, Hoftun har bekrefta at vi leter etter keeper. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 23.07.2009 19:55 Post subject: |
|
|
| Ser ingen grunn til at ikke Qarabag skal kunne gå videre på bekostning av Honka eller Bangor. |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 23.07.2009 19:57 Post subject: |
|
|
| stenex wrote: | Tromsø forøvrig opp i 1-0 etter 28 min hjemme mot Dinamo Minsk. La oss bare si at
Dinamo Minsk >>>> Qarabag |
La oss si at vi som faktisk så målet, så var det en megatabbe av Minsk sin keeper, på størrelse med de *to* T. Myhre hadde i en og samme kamp.
Men.. Du (husker ikke hvem det var) som gav Jarstein en 3-er i denne kampen kan jo umulig ha et objektivt øye. Bare fordi de resterende 10 (med unntak av Annan, som egentlig ikke var ræva på den jobben han er satt til å gjøre) ikke makter å skape sjanser mot et lag fra den 5. verden (finnes den??).
Selv om RBK så ut som et tafatt, fantasiløst og bedritent 3. divisjonslag så betyr det ikke at Tromsø er gode. Jeg må forresten igjen berømme keeperen til Qarabag. Er litt artig at vi velger å spille såpass mange langpasninger, når vi ser helt klart hvilken keeper-type vi har i mot oss. Det burde jo værte bedre å jobbe mer med innlegg fra dødlinjen og skudd fra 16-30m.
Må si meg enig med han som hadde et apatisk smil tegnet på sitt fjes, kan ikke annet enn å bare le av dette; er så flaut, at jeg har ikke ord... _________________ Work hard, every day.
Last edited by acabar on 23.07.2009 19:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Arsalanov Junior
|
Posted: 23.07.2009 19:58 Post subject: |
|
|
| Arsalanov wrote: | | Henning wrote: | | Hva med å hente keeperen til Q? Han har jo vært meget trygg i begge kampene. |
Han er virkelig god tro meg. Vis du har sett noe kamper av Aserbajdsjans landlags kamper...(det har du ikke sikkert).
Egentlig so har vi meget bra keepere i Aserbajdsjan.
Jeg håper Garabag går enda videre i Europa, så talenter blir sett. |
Javadov (midtbana) er også meget god og han Sadigov (forsvar) som scorte.
Last edited by Arsalanov on 23.07.2009 20:02; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2009 19:59 Post subject: |
|
|
| acabar wrote: | | Er litt artig at vi velger å spille såpass mange langpasninger, når vi ser helt klart hvilken keeper-type vi har i mot oss. |
For ikke å snakke om at stopperne vant ALLE duellene i 180 min. |
|
| Back to top |
|
 |
|