| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 13.07.2009 20:06 Post subject: |
|
|
| Det er jo ikke sikkert han kjøpes som reserve. Jarstein sin Rosenborg periode har jo ikke vært så bra at han er et ubestridt førstevalg, for å si det forsiktig. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 13.07.2009 20:08 Post subject: |
|
|
Hahaha! Dette er jo helt random! Av alle mulige rykter som det kanskje viser seg å faktisk ha noe hold i, så er det en ukjent iransk nettside som treffer nyheten først. Utrolig.
Men, jeg må innrømme jeg er ganske svak for å dra kaninen ut av hatten, og ukjente spillere er alltid spennende. Om han er landslagskeeper for Iran skal han kunne krangle bra om plassen med Jarstein. Klart, norsk liga må vel være mer lukrativ enn iransk liga, og med Rosenborgs omdømme og at vi også er i fremgang for tiden gjør oss nok ganske interessante. Keeperen har sikkert såpass tro på sine egne ferdigheter at han føler han kan kjempe om førstekeeper-plassen, og med spill i E-cup kan alt skje når det gjelder videresalg av utlendinger.
Det som overrasker meg er at vi bruker utlendingskvota på det som, ser ut til å bli, en reservekeeper. Dette får meg til å tenke at Hoftun har flere norske utespillere på blokka, men sliter med å finne valuta for pengene når det gjelder norske/skandinaviske keepere.
Ellers hadde det jo vært kult å ha en keeper som vi kan kalle blekkspruten! |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.07.2009 20:26 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med longines, tror ikke dette nødvendigvis er ment å være for reservekeeper. Om man kan få en keeper som er bedre enn den man allerede har, og til en billig penge, når man uansett trenger en ny keeper, så er det vel ikke så mange klubber som ville sagt nei. Hvis Rahmati i det hele tatt kommer, tipper jeg han erstatter Sapara i utlendingskvoten.
Og forresten, vet noen egentlig noe om kontrakten hans? Det kan jo hende han er bosman etter sesongen, og at RBK vil skrive under med ham nå og ha ham klar når Johnsen og Hansen forsvinner. Det virker jo nesten litt sånn, i og med at det er snakk om at andre klubber kan gi ham bedre lønn enn RBK, men klubben han allerede er i ikke har råd til å gi ham mer lønn. De hadde vel ikke akkurat trengt å gi ham mer lønn nå om han hadde lang tid igjen av kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.07.2009 20:29 Post subject: |
|
|
| Dette synes jeg er pussig. Jeg vet jo selvfølgelig nada om denne karen, men i utgangspunktet kunne jeg heller tenkt meg å beholde Lund Hansen eller Johnsen. Dersom ingen av disse vil forlenge så vil jeg heller hente en keeper fra TL, særlig dersom det er utfordrer til Jarstein vi er ute etter. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.07.2009 20:31 Post subject: |
|
|
International career (36 caps)
He was part of the team in 2004 AFC Asian Cup but he did not play any match. He won the 2004 West Asian Football Federation Championship with team melli. He was again part of the team in 2007 AFC Asian Cup but he did not play any match again. Since the start of the 2010 FIFA World Cup qualification, he has been the number one keeper for Team Melli.He also played for Team Melli in the 2011 AFC Asian Cup qualification.He has been one of the best players for Team melli in 2010 FIFA World Cup qualification with his saves.
* Football Iran News & Events
o Goalkeeper of the year (2007/08 )
* Iran Football Federation Award
o Goalkeeper of the year (2007/08 ) |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 13.07.2009 20:31 Post subject: |
|
|
| Jeg så videoen hans nå. Typisk arabisk målvakt. Mye selvtillit, offensiv, akrobatisk og velger ofte den sikreste løsningen. Ved flere anledninger velger han å gjøre en-håndsredninger og slå ballen over målet istedenfor å bruke begge armene og holde. Han virket litt vel show-off for min smak, men samtidig virket det ut som om han hadde orden på en-håndsteknikken sin, og jeg tror han kan gjøre en del ekstreme redninger som Jarstein ikke kan. Samtidig tror jeg han vil lage langt flere cornere enn Jarstein - han virket også litt passiv når det gjaldt feltarbeidet - vi trenger en høy og selvsikker keeper for å hjelpe vårt forsvar i hodeduellene mot norske hodesterke lag. Denne keeperen slo meg ikke som en sånn keeper. Slo meg mer som en "Espen Johnsen"-keeper. Men, det er vanskelig å si fra 4 min samlet "best-of"-klipp fra youtube. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.07.2009 20:33 Post subject: |
|
|
| Ja, det slo meg også at han ikke virket som samme type keeper som Jarstein. Men jeg regner med at HVIS Rosenborg er interessert i å hente en keeper helt fra Iran, så er han farlig god. Det er jo omtrent så langt utenfor omgangskretsen til Hoftun som det er mulig å komme. |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 13.07.2009 20:38 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Jeg så videoen hans nå. Typisk arabisk målvakt. |
Han er fra Iran, altså er han ikke arabisk men persisk eller av en annen iransk etnisitet.
Selv er jeg halvt-iraner og har ikke peiling på hvem denne karen er, har ikke helt fulgt med på iransk fotball (noensinne). Generelt syns jeg ikke Iran noengang har klart å produsere en eneste skikkelig god keeper. Hadde selvsagt vært gøy å se hva Rahmati hadde klart å utrette i klubben, men jeg er i utgangspunktet skeptisk. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 13.07.2009 20:38 Post subject: |
|
|
Mtp hvor opptatt Hamren er av effektivitet foran motstanderens mål, så vil jeg tro han er det samme foran vårt eget mål. Jeg er ikke overbevist om at Hamren føler seg trygg og komfortabel med Jarstein. Å som juchmako2 påpeker, det vil da være merkelig og hente keeper fra Iran for å ha han på benken.
Men for alt vi vet, så kan dette være en overgang som ikke eksisterer. Men hvor vanskelig hadde det da vært for Hoftun og Jamtfall og si at han ikke er aktuell? |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdaling Junior
|
Posted: 13.07.2009 21:18 Post subject: |
|
|
I følge en iransk avis (http://www.hurrahsport.com/News_Item.asp?content_ID=6480) er Rahmati blitt enig med Sepahan. Han reiser til byen Isfahan for å skrive under kontrakten i morgen. Må si at jeg er glad han ikke ble RBK spiller. Har hørt at han er modig, veldig modig og uredd, men mangler grunnleggende teknikk.
Jeg gjntar at "ingen" av iranske aviser på persisk hadde knyttet Rahmati til Rosenborg. Ville vært gøy å se hvordan de skriver Rosenborg på persisk! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 13.07.2009 21:58 Post subject: |
|
|
روزنبورغ
(i følge google) _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.07.2009 21:59 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Og forresten, vet noen egentlig noe om kontrakten hans? Det kan jo hende han er bosman etter sesongen, og at RBK vil skrive under med ham nå og ha ham klar når Johnsen og Hansen forsvinner. |
Men gjelder Bosman-dommen i Iran? Det tror jeg faktisk ikke. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.07.2009 22:02 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Men for alt vi vet, så kan dette være en overgang som ikke eksisterer. Men hvor vanskelig hadde det da vært for Hoftun og Jamtfall og si at han ikke er aktuell? |
Bra mediastrategi å si "ingen kommentar" på spillere som er aktuelle, mens man sier "nei, ikke aktuell" på spillere som ikke er det, mener du?
Kudos til Hoftun som er konsekvent i uttalelsene. Vil ikke ha noe Roald Bruun Hansen-tendenser. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 13.07.2009 22:03 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | روزنبورغ
(i følge google) |
Scratch that, klæbba og valgte arabisk, og virker ikke som Google har mulighet for å velge farsi... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.07.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| hjem-knækk wrote: | | longines wrote: | | Men for alt vi vet, så kan dette være en overgang som ikke eksisterer. Men hvor vanskelig hadde det da vært for Hoftun og Jamtfall og si at han ikke er aktuell? |
Bra mediastrategi å si "ingen kommentar" på spillere som er aktuelle, mens man sier "nei, ikke aktuell" på spillere som ikke er det, mener du?
Kudos til Hoftun som er konsekvent i uttalelsene. Vil ikke ha noe Roald Bruun Hansen-tendenser. |
Som er helt riktig ,men det beste er etter min mening at vi beholder Lund Hansen som utfordrer for Jarstein. Virker ikke akkurat fornuftig å bruken en utenlandsplass på keeperplass og et så usikkert kort som det en keeper ifra Iran er. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 13.07.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| Ifølge transfermarkt har han kontrakt til 30.06.2009, så da er han vel gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 14.07.2009 12:22 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | J Det er jo omtrent så langt utenfor omgangskretsen til Hoftun som det er mulig å komme. |
Tja.. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.07.2009 12:47 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Som jeg nevnte tiligere Nour Sabri burde være et alternativ. |
av det jeg har sett så vil jeg holde en knapp på Sabri. Han virker enda bedre spør du meg.
MEn ser for meg a dette kan bli VEEEEELDIG interessant i forhold til språkbarrierer >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 15.07.2009 10:44 Post subject: |
|
|
helt greit. synes det er på tide at vi utvikler et eget keepertalent nå. Håper Even Barli kan ta det steget. Under følger en oversikt over tippeligaens keepere (må minst være ansett som 2keeper + kan ha kommet som ung fra 2 div o.l) som er utviklet av egen klubb:
aafk: andreas lie
brann: håkon opdal, johan thorbjørnsen
ffk:lasse staw, erik bråthen
lsk: andre hansen
mfk: knut lillebakk
odd: dag ole thomassen
rbk: lunna
sandef: espen bugge pettersen
start: rune nilsen, tommy runar (litt usikker på hvem av de to som anses som 2keeper)
sif: adam larsen
vif: øyvind boltof (opprinnelig lyn, men gikk til bækkelaget etter 1 sesong i lyn og deretter utviklet seg i vif som ung keeper)
lag som ikke tilfredstiller dette kravet:
glimt
lyn
stabæk
viking
tromsø
herregud for en teit liste
uansett, poenget mitt er at even barli bør bli vår nye 2kepper om både johnsen og lunna forsvinner. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2009 13:40 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Entschieden hat sich Rahmati jedoch für die Gelb-Schwarzen aus Isfahan und begründete seine Wahl mit der Tatsache, dass zwar die Offiziellen von Rosenborg eine Einladung gesendet hatten und beabsichtigten, ihn zu verpflichten, jedoch dies auf Grund einer norwegischen Ligaregelung nicht vor Januar 2010 möglich gewesen wäre. |
Påstanden er altså at vi har for mange utlendinger i øyeblikket, men at vi ønsket å rydde plass ved nyttår? |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 15.07.2009 14:01 Post subject: |
|
|
| Engelsk versjon. De norske reglene som nevnes må vel være utenlandskvota. Har du fått bekreftet interessen fra Hoftun 2mas? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 15.07.2009 14:09 Post subject: |
|
|
| Uansett glad vi ikke bruker opp u-kvoten på benkeslitere. Så mye skryt som Barli har fått i det siste ville det vel vært greit å satset videre på han som 2. keeper. Om det enda er for tidlig får vi vel heller se etter andre norske keepere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2009 14:23 Post subject: |
|
|
| Så ingenting til Hoftun på treninga i dag, og Hamrén vil aldri uttale seg om slikt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.12.2010 14:33 Post subject: |
|
|
Meet Kian Karam, Iran's new head hunter
You were the one who recommended Erik Hamren to sign Iran's national team goalkeeper Mehdi Rahmati for Trondheim, can you elaborate on why in the end Rahmati rather signed with Sepahan than with Rosenborg? As someone with good overview over Iranian and European football, what do you think are the main reasons of the decreasing number of Iranian players in European leagues?
"I dont really wish to get into this, but the main deal here is that the Iranian players in Iran get money that is unbelievable. Unfortunately our players think short term and do not think about the quality of the teams and leagues that they played for. Without mentioning names, we have four or five players in the national team right now that have turned down offers from very big teams in the world, a couple of them playing in UEFA Champions League.
"Rahmati is a great player and sure, I wish that he would choose Rosenborg and represent us Iranians in the Champions League qualifications but he chose Sepahan and we all need to respect that. This is a big reason for why we dont have players abroad at this moment, but another reason is that we missed out on the 2010 World Cup.
"After 1998 a lot of players were noticed and in 2006 it was similar. If we can not show our players in these big competitions we have to rely on agents to promote these players and this is not the best way to go." |
|
| Back to top |
|
 |
|