View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 09.07.2009 17:00 Post subject: |
|
|
Fikk ikke noe opp på min skjerm.
Leser bare på AN. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 09.07.2009 17:03 Post subject: |
|
|
Vet, men fikk bare Tour de France, men nå vet vi jo alt.
Bodø ble vraket pga logistikk og overnatting. Ikke uventet med andre ord.
Gratulerer videre til de byene som skal fortsette! <: o) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2009 17:16 Post subject: |
|
|
Ikke direkte overraskende når Bergen ikke ville ha mer enn 30 000, men likevel trengte nytt stadion.
Fortsetter Lerkendal-diskusjon i Lerkendal-tråden. |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 09.07.2009 17:29 Post subject: |
|
|
Godt det ikke ble bergen  _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.07.2009 19:31 Post subject: |
|
|
Det er utrolig synd for byen Bergen at de ikke ble utpekt som arrangør, de har et av de største og mest pålitelige publikummene, ikke bare til EM, men til gjenbruken av stadion, og er i tillegg en fin by og et attraktivt mål for fotballturistene.
Men ut ifra det jeg har fått med meg av søknadene, så virker det jo som de har ødelagt for seg selv ved å stille uoppfyllelige krav samtidig som de har et totalt uferdig konsept. Det har også blitt pekt på at infrastruktur og logistikk i byen fungerer dårlig, og det kan jeg si meg hjertens enig i.
Dessuten tipper jeg at ØFF uansett ville brukt Ullevaal og Skedsmo/Lillestrøm, i tillegg til nødvendige Trondheim, så da ble det Stavanger som fikk nyte godt av Bergens fall. De har jo vist de siste ukene at de kan arrangere mesterskap i byen, så det blir sikkert fint, det. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 09.07.2009 20:00 Post subject: |
|
|
NÃ¥r er det klart hvilke som blir de svenske byene? |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 09.07.2009 21:20 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Det er utrolig synd for byen Bergen at de ikke ble utpekt som arrangør, de har et av de største og mest pålitelige publikummene, ikke bare til EM, men til gjenbruken av stadion, og er i tillegg en fin by og et attraktivt mål for fotballturistene. |
Jeg synes ikke synd i Bergen. Vår søknad var ikke konsis nok når det gjaldt plassering (hvor ny stadion skulle bygges). Mye usikkerhet der.
Dog er jeg litt mer avslappet i forhold til skrekkscenarioet hvor vi kunne fått en gigantarena uten noe relasjon til klubben (blå seter, løpebane, stadionnavn osv) |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.07.2009 21:40 Post subject: |
|
|
NFF valgte Lillestrøm pga å få enda et stort stadion på Østlandet. Bergen har vært for lite konkret og fortjener sånn sett å miste EM selv om landets nest største by i et lite land som Norge burde ha vært med. De tre andre byene/banene er gode valg. Bodø har ingenting å gjøre i dette selskapet pga byen er for usentral og for liten for et EM. Hvor mange land deltar egentlig i et EM-sluttspill? |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 09.07.2009 21:57 Post subject: |
|
|
Firogtyve.
Tviler på at Bodø vil fylle en kamp mellom Moldova og Romania. Tviler riktignok også på at de andre gjør det, men jau.
Det er litt russisk roulette å ha dyre arrengementer i nord.
Bodø er i utkantsverden. Vi har bevist for lite at vi kan takle EM.
Ser også at utvalget i Bodø ikke forstår vrakingen... do'h. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 09.07.2009 22:06 Post subject: |
|
|
Hur troligt är det att Moldavia kvalificerar sig? |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 09.07.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Større nå som det er 24 lag. Kommer vel en bombe i ny og ne.
Pointet er uansett at to mindre attraktive og ukjente nasjoner i Norge ikke vil ha krig om seteplassene. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.07.2009 22:43 Post subject: |
|
|
d@len wrote: | Jeg synes ikke synd i Bergen. Vår søknad var ikke konsis nok når det gjaldt plassering (hvor ny stadion skulle bygges). Mye usikkerhet der.
Dog er jeg litt mer avslappet i forhold til skrekkscenarioet hvor vi kunne fått en gigantarena uten noe relasjon til klubben (blå seter, løpebane, stadionnavn osv) |
Enig i det første, det er rett og slett for dårlig. Jeg synes altså synd på byen og fansen og innbyggerne, ikke på de som utarbeidet søknaden.
Når det gjelder det siste så burde det vel gå an å få til røde seter med tanke på det norske flagget, og løpebane håper jeg aldri var meningen. Et stadionnavn med Bergen i burde vel også la seg høre dersom den bare var fin nok.. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 09.07.2009 22:51 Post subject: |
|
|
Nå var det vel ingen konkrete planer utover en mulig stadion på Dokken. Dette med blå seter osv er noe jeg selv har tenkt litt på. Når vi ser hvordan SS ble overkjørt av Stabæk og investorene så har jeg en mistanke om at det samme kunne skjedd her også.... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.07.2009 23:46 Post subject: |
|
|
Hva er det med dere nordpå? Nå er de som stod bak søknaden til Bodø så snurt at de ønsker at Staten skal drite i hele EM siden de ikke fikk være med. Tromsø-balubaet om igjen.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Det dreier seg om en kombinasjon av sjalusi og mindreverdighetsfølelse. |
|
Back to top |
|
 |
KBR Junior
|
Posted: 10.07.2009 08:12 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det dreier seg om en kombinasjon av sjalusi og mindreverdighetsfølelse. |
Det dreier seg om at folk i Nord Norge er bortskjemt. De er vandt med at når de roper på ny molo, så kommer staten å bygger ny molo til dem. Det samme trodde de nok var tilfelle her. Staten skulle bygge et nytt stadion til dem i kjent u-hjelps tankegang, mens resten av byene måtte ta grunnkostnadene selv. I Skedsmo, Stavanger og Trondheim skal klubbene, kommunene og det lokale næringslivet betale de utbyggingene som skal eksistere etter EM, mens staten tar de utbyggingene som skal rives ned. Det er vel ingen som tror at en fattig liten småby som Bodø med en klubb som i realiteten er konkurs, skulle betale et 15k stadion til 3-400 tusen, før staten gikk inn og finansierte de siste 15 tusen tilskuerplassene?
Tanken til Bodø varnok å bløffe på seg et fantastisk prosjekt før man gikk til staten å sa: Vi har ikke penger. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.07.2009 08:40 Post subject: |
|
|
Den stadiontegningen Trondheim har kommet med er skuffende greier. Stygg, enkel og ikke et EM-verdig.
Stadioner i EM skal være praktfulle og ha gjenbygde hjørner. Slike enkle Rema1000 slott har vi for mye av!! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.07.2009 08:41 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Fortsetter Lerkendal-diskusjon i Lerkendal-tråden. |
|
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 10.07.2009 08:42 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hva er det med dere nordpå? Nå er de som stod bak søknaden til Bodø så snurt at de ønsker at Staten skal drite i hele EM siden de ikke fikk være med. Tromsø-balubaet om igjen.  | Godt spørsmål.
Det er litt blandet mellom de som sutrer og ikke sutrer.
De som sutrer kan vil jeg tro har for høye forventninger. De færreste vet hva EM-kravene er og fornuftige løsninger. Ønsker ikke å henge noen ut, men her kan en bruke sitatet i din signatur.
Quote: | Hallo, jorden kaller - reality check!!! |
Jeg vil legge til at media gir de som roper høyt og syter i Nord-Norge alt for mye oppmerksomhet. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 10.07.2009 10:36 Post subject: |
|
|
noen som vet hvilke 5 svenske byer som er med i søknaden? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 10.07.2009 11:56 Post subject: |
|
|
spællåtmæ wrote: | noen som vet hvilke 5 svenske byer som er med i søknaden? |
Jag har läst om fem aktuella; Malmö, Göteborg, Helsingborg och 2 x Stockholm (Nya nationalstadion + en ny till (Hammarby?). |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 10.07.2009 12:00 Post subject: |
|
|
var litt drøyt å håpe på Karlstad  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.07.2009 12:02 Post subject: |
|
|
Kiruna bør få være med. Hvis ikke kan vi like gjerne droppe hele søknaden. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 10.07.2009 12:08 Post subject: |
|
|
Kanske ett samarbete mellan Kiruna och Narvik. Det är fina tågförbindelser däremellan. Kålvagnarna kan byggas om till supportervagnar. Det blir även slagkraftigt med ett midnattsolstema. |
|
Back to top |
|
 |
|