| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 04.07.2009 01:51 Post subject: Re: Favorittspillere |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | Okei, vi veit at Knerten har en viss hvitrusser som sin favorittspiller, og at han også tilsynelatende også var svak for en franskmann med algirsk opprinnelse.
Men, hvilke favorittspillere har vi andre her inne? Jeg kan jo si så mye (i første omgang) som at jeg "mistet" min all-timefavorittspiller under tragiske omstendigheter sommeren 2003. Så kan vi jo se hvor lang tid det tar før noen finner ut hvem jeg sikter til (Og som vi alle veit; Googling liker vi kke)
Hvorfor har du akkurat den spilleren du har som favorittspiller? Hva gjorde utslaget? |
Hakke sett godt etter om noen har svart, men så på confederations cup i 2003 og da døde iallfall en spiller ved navn Marc-Vivien Foé. Stemmer det?
Last edited by Flaav on 05.07.2009 15:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 04.07.2009 02:41 Post subject: |
|
|
Er enig med Knerten i det at Storflor er en undervurdert spiller. Toppnivået til Storflor er høyt og som Knerten har skrevet tidligere så har han et internasjonalt snitt over spillet. Men dessverre for Øyvind og Rosenborg så spilte han ikke alltid bra. Til og med Knerten må innrømme at Storflor hadde mange bedregelige kamper på Lerkendal de siste årene.
Men tilbake til emnet. Ettersom at jeg selv spilte sentralt på midtbanen under min egen storhetstid så ender jeg opp med en midtbanespiller. Er veldig lett å svare Zidane, men ender opp med Sócrates. For det første så var han en eminent spiller. Hans majestetiske spillestil og hans fantastiske spilleforståelse, etterfulgt av strålende pasningsspill, får ham til å se elegant ut på banen. At han ledet Brasil som kaptein gjennom to mesterskap statuerer også hans lederskap på banen.
Men det som virkelig gjør at han skiller seg ut for meg, er personen Sócrates. Sócrates (lagkameretane gav ham navnet pga hans store interesse for litteratur og politikk) var en noe urtodoks spiller. For det første så er han utdannet kirurg. For det andre så skal han ha røykt 20 sigaretter om dagen, samtidig som han var lett på flaska. At han i tillegg var sosialist gjør at han befester sin posisjon som min favorittspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.07.2009 07:20 Post subject: |
|
|
| Roar Strand - Sverre Brandhaug - Ørjan Berg - Zidane - Maradona - Platini. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.07.2009 08:01 Post subject: |
|
|
| Glemte Van Basten. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 04.07.2009 14:02 Post subject: |
|
|
Mitt første idol var Roberto Baggio da han spilte med Fiorentina; overgangen til Juventus tok jeg ikke spesielt bra og "glemte" ham i mange år.
Da var det Beppe Signori, Italias desidert beste spiss på 90-tallet, uforståelig undervurdert.
Og vel, det finnes jo "the usual suspects" som Cantona, Giggs, Schmeichel, og selvsagt den hele norkse troppen i EPL.
Og VM94-98 landslaget.
Litt merkelig å si, jeg er ikke en stor fan av nye Stjerner (CR7, Messi o.l.)...
Jeg synes det er altfor lett å ha dem som yndlingsspillere... Til og med min lillesøster kan se Rooney og Zlatan er kjempegode. Jeg leter etter noe(n) litt mer "usedvanlig" |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.07.2009 18:22 Post subject: |
|
|
Min favorittspiller er Johan Cruijff, som jeg var for ung til å oppleve i en direktesendt kamp. Kampene hans har jeg derfor sett etter at han la opp. Han hadde ballkontroll, dribleferdigheter, rykk og skudd på nivå med Maradona. I tillegg var han hurtigere, og dekket større områder på banen. Deler av kampene kunne han finne på å spille i forsvar, da han hadde en fri rolle med utgangspunkt som midtspiss.
Han skiller seg også ut fra omtrent alle andre på samme tekniske nivå, ved at han helt fra han var 17 år fortalte lagkameratene hvor de skulle springe, hvor de skulle stå og hvor de skulle passe. Det var Cruijff, og ikke trener Rinus Michels som hadde tankene som førte til totalfotballen på 70-tallet.
Er det noen gang en fotballspiller eller manager/trener som har fortjent benevnelsen geni, er det Johan Cruijff.
Her en video med hans fantastiske dribleferdigheter og rykk.
|
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 04.07.2009 18:51 Post subject: |
|
|
| Min første favorittspiller var Gøran Sørloth. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.07.2009 19:04 Post subject: |
|
|
| Fantastisk video av Cruijff. For en teknikk, akselerasjon og balanse. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 04.07.2009 20:19 Post subject: |
|
|
Criuf var en god spiller i tilegg til trener, manen blir jo bare mer geni jo mer man hører om han!  |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 05.07.2009 02:46 Post subject: |
|
|
Tror aldri jeg har sett Cruyff i aksjon før, det der var MAGISK  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.07.2009 13:11 Post subject: |
|
|
| Andrevalget til Ajax etter Odd Iversen, ja. Ã…lreit spiller likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.07.2009 13:12 Post subject: |
|
|
Merkelig at hans sønn, Jordi, kunne bli SÅ dårlig med en så god far  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.07.2009 14:06 Post subject: |
|
|
Et nøkkelord her er vel; Profesjonalisme. (samt skader da, selvsagt)
Helt sikker på at det var Ivers som var 1.valget til Ajax, forresten? jeg re ganske sikker på at det er Halvar Thoresen det er snakk om. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 05.07.2009 14:12 Post subject: |
|
|
Mine favorittspillere gjennom tidene:
John Barnes, Zico, Gary Lineker, Marco Van Basten,Harald Martin Brattbakk, Claudio Caniggia og Ian Rush. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 05.07.2009 14:29 Post subject: |
|
|
Venter stadig på en bekreftelse fra "bæ to da bone" på det svaret jeg ga  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 05.07.2009 14:49 Post subject: |
|
|
| Gheorghe Hagi og Hristo Stoichkov var de store for meg når jeg begynte med fotball selv. To geniale spillere som begge spillte for Barcelona. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.07.2009 14:53 Post subject: |
|
|
| Flaav wrote: | Venter stadig på en bekreftelse fra "bæ to da bone" på det svaret jeg ga  |
Que?
edit: nå skjønte hva du mente!
Jeg hadde faktisk glemt at det er jeg som har opprettet denne tråden, og husket heller ikke at jeg hadde gitt såpass kryptiske opplysninger om min favorittspiller.
Men joda, som du allerede har fått bekreftet, det er selvsagt den fantastiske kameruneren Marc-Viven Foé jeg sikter til. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 05.07.2009 15:08 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | Et nøkkelord her er vel; Profesjonalisme. (samt skader da, selvsagt)
Helt sikker på at det var Ivers som var 1.valget til Ajax, forresten? jeg re ganske sikker på at det er Halvar Thoresen det er snakk om. |
Trudde det var Tom Lund, eg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.07.2009 15:15 Post subject: |
|
|
Nei, bolge er faktisk nærmest. Men han har feil klubb, det var Anderlecht som hadde Odd Iversen som 1. valg foran Johan Cruyff. Men begge vi er også inne på noe, for: Ajax ville ha Tom Lund som erstatter for Cruyff da han ble solgt til Barcelona, og når det gjelder Thoresen, var det sånn at da han valgte å signere for PSV, ville han blitt nederlandsk ligas best betalte spiller noensinne, Cruyff inkludert, hvis Thoresen i stdet hadde valgt å bli værende i Twente.
Så på en måte hadde vi litt rett, alle tre. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.07.2009 15:53 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Merkelig at hans sønn, Jordi, kunne bli SÅ dårlig med en så god far  |
I Cruijffs egne ord:
Journalist: Your son Jordi seems a less talented player than his father.
Cruijff: "Yes. But don't forget the kid has two parents. And my wife's football qualities are very limited."
Her scorer han et av de fineste målene ever, med hælen, flyvende mot mål.
Last edited by Brady on 05.07.2009 16:14; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 05.07.2009 16:11 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Merkelig at hans sønn, Jordi, kunne bli SÅ dårlig med en så god far  |
"SÅ" dårlig var han jo ikke. Han var jo selvfølgelig langt unna sin far, men du er jo en habil spiller når du spiller for Barcelona, Man Utd, Alaves og Espanyol. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 05.07.2009 18:11 Post subject: |
|
|
Vi skulle IKKE google...jeg så den cupen og det var slik jeg fant det ut... |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 06.07.2009 01:55 Post subject: |
|
|
| feil tråd er det vel. Finnes en egen for favorittlag |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2009 01:28 Post subject: |
|
|
Ronaldinho for noen år siden var en estetisk nytelse å se på og var langt morsommere og mer spektakulær enn hva Messi og Ronaldo er idag. Er vel den eneste potensielle gullballkandidaten som finnes igjen i Italia etter at Kaka og Zlatan har dradd. Det blir nok litt for tidlig for Pato ennå og Diego må gis tid.
|
|
| Back to top |
|
 |
|