View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brandy Proff
|
Posted: 30.03.2009 14:34 Post subject: |
|
|
Jeg har jo ubegrenset tru på Drillo, sjøl om gruppeseieren ser ut til å glippe. Men det er kort vei fram til andreplass i gruppa... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2009 15:39 Post subject: |
|
|
Det hjelper jo forferdelig lite hvis vi blir 9 beste toer og en eventuell kvalikkmotstanderen er veldig langt ifra noen "walkover". Drillo har sikker en god hånd med landslaget ,men han kan ikke utføre mirakler og spillematrialet vårt er ikke spesielt bra. Det kan selvsagt gå ,men jeg tror det er langt mer sannsynlig at det ikke kommer til å gå. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 30.03.2009 16:08 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke Norge blir 9.beste toer. Flere andre som har sviktet i de andre gruppene, bla tapte Sveits for Luxembourg som faktisk ikke ender sist. Husk at de andre lagene ikke får poengene de tar mot laget som havner sist. Nå har vi allerede gitt bort to mot Island, men det gjør vi ikke igjen.
Dessuten er det mange motstandere vi faktisk kan slå i play-off. Nevnte Slovakia og Nord-Irland er overkommelig. Jeg tror faktisk vi kan ha en grei sjans mot de vaklende, arrogante stjernene fra Frankrike også.
Annan er vel så godt som klar for VM, men hva med Lago? Er han aktuell på landslaget? Uruguay har vel den sør-amerikanske play-off plassen om jeg ikke tar feil. Også har vi jo Dario Zahora som lett spiller seg til en plass på Kroatia etter å ha herjet i Norge en sesong.  |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 30.03.2009 16:08 Post subject: |
|
|
OK, det var ikke meninga å starte en Drillo-debatt her. Der er vel en egen tråd til det. Jeg antar likevel Sapara og Annan er det som med størst sannsynlighet (litt upresis formulering i første melding om dette) vil spille VM. Alle de norske er selvf avhengig av norsk deltakelse. Jeg veit like lite og like mye som dere om Norges sjanse til deltakelse. Tror likevel lista står seg godt hvis en ser på det som en rangering, der det øverste navnet (annan) er den som med størst sannsynlighet spiller VM. Olsen er aktuell i første-ellever, men sju andre er mer aktuelle. Og så har vi reservene, som Dorsin...
Noja...
Uansett: Tipper 11 RBK-ere reiser til VM. Noen som tipper mot? Hva er rekorden fra tidligere år? |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2009 16:48 Post subject: |
|
|
Skjønte ikke helt sammenhengen her for å si det sånn. Ikke er det noe spesielt godt sammensatt lag heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2009 16:50 Post subject: |
|
|
Var sikkert et forsøk på å dra i gang "hvem er best av RBK og landslaget"-debatten på slutten av 90-tallet. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 30.03.2009 16:53 Post subject: |
|
|
Anders Skjerdingstad er Lundamos nest mest talentfulle fotballskribent  |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 30.03.2009 17:57 Post subject: |
|
|
Han har litt lite peiling på RBK. Hvorfor lar han Tettey og Ciljan bytte plass på landslaget, sammenlignet med plassene de har på klubblaget. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2009 10:53 Post subject: |
|
|
Stormatch i Sverige på lördag: Vem är bäst i Norden:Sverige eller Danmark. Match i matchen: Zlatan mot Agger (om han spelar; han har fått ont i ryggen igen). Ni får i stället kosa er med "gigantmötet" Fyr Makedonia-Norge med "underhållande" Drillo-fotboll. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.06.2009 10:55 Post subject: |
|
|
Takk for det. Blir moro. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.06.2009 13:23 Post subject: |
|
|
Morten Olsen kunde inte få större skadeproblem ens om han stoppade ner hela sin trupp i en säck, doppade den i senap, gav den till Nikolaj Valujev, pekade och sa ”food”.
Inte många lag, ens bland de stora i världen, går oberörda genom den sortens skadekriser.
Och Danmark är, i juni 2009, inte i närheten av att vara de stora i världen.
Läs mera: Det finns ingen anledning att bli rädd för halvdana Danmark
Han har tidligere begejstret i Danmark. I hvert fald har han skabt glæde med mesterskaber i de to danske klubber, han har været cheftræner hos, AaB og FC København. Men nu er Hans Backe færdig med Danmark, og nu leverer han en svada mod det danske landhold.
Hans Backe kritiserer det danske forsvar, især Lars Jacobsen, men også spillere som Dennis Rommedahl og Martin Jørgensen, mens det med Nicklas Bendtner kan være lidt som himmel og helvede, mener træneren.
Læs mere: Backe: Dårlige danskere |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 04.06.2009 19:04 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker Sverige-Danmark foran stort sett enhver Norge-kamp. Vises den på en kanal man har mulighet til å se (SVT, TV4)? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2009 20:08 Post subject: |
|
|
Den visas i Sverige på Viasat-kanalen TV 6 från kl 19 (börjar 20?). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
KBR Junior
|
Posted: 05.06.2009 07:59 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Jeg foretrekker Sverige-Danmark foran stort sett enhver Norge-kamp. Vises den på en kanal man har mulighet til å se (SVT, TV4)? |
Hverken Sverige eller Danmark er i nærheten av europatoppen. Hvorfor ser du ikke da heller en kamp som involverer Russland, Ukraina, Hellas osv. eller gjør som oss andre fotballelskere: Konsentrerer deg om ditt eget landslag. RBK er reellt sett neppe blant Europa’s 200 beste fotballag. Jeg er sikker på at du kan finne en kamp i den russiske toppserien som holder mye bedre kvalitet enn enhver RBK kamp.
For meg er det helt knekkende likegyldig hvordan det går i kampen mellom Danmar og Sverige eller Sverige og Danmark (vet ikke en gang det). Derimot er det av stor betydning både for meg og de fleste norske fotballsupportere hvordan det går i kampen mellom Makedonia og Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Bianchi Junior
|
Posted: 05.06.2009 08:11 Post subject: |
|
|
Blir mange interesante VM kamper neste år. USA har jo direktebillett (3.5 plasser av 6 lag, så de kommer nok gjennom med Mexico på 3 og kanskje Costa Rica på første), men det er jo en liten mulighet for å få Israel ned dit også hvis de skjerper gruppa si. Iran ligger jo heller ikke så langt unna 3.plassen i sin gruppe (hvis de kommer seg forbi Saudi Arabia), så det kunne jo blitt bokstavelig talt en "dødens gruppe" med USA, Israel og Iran.
Ellers er det jo store sjanser for at Nord-Korea kvalifiserer seg for første gang siden 1966 (Kom til kvartfinalen etter å ha slått Italia i avgjørende gruppespillkamp, for så å tape 5-3 mot Portugal etter å ha ledet 3-0 til pause).
Dessuten kan vi jo også få et Nord-Irland - Irland oppgjør hvis man er heldige (men for min del håper jeg jo Tsjekkia reiser seg og tar seg videre, for de kommer på klar 2.plass hvis de vinner resten av kampene sine)
Blir nok en underholdende sommer 2010 ja  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.06.2009 08:27 Post subject: |
|
|
Men noe norsk lag får vi ikke i VM, og det er like greit akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.06.2009 16:32 Post subject: |
|
|
Kalkylen sier at vi trenger 4 seire på de 5 siste, og i en normal verden må vi desverre budsjettere med tap i Nederland, selv om vi kan være griseheldige og klare 0-0 som i 1993. Aldri sett et lag være så heldige som Norge var i den kampen. Husk at Nederland er et av de landslagene som har høyest tempo i spillet sitt, vi kan få svimle backer i den kampen.
Men bortekampen mot Makedonia er også en vrien oppgave. Jeg er fornøyd med at Drillo ser ut til å velge seg Skjelbred og Winsnes som indreløpere. Men Grindheim bør også være selvskreven. Winsnes spiller riktignok for et av de svakere lagene i Tippeligaen, men roen og ballbehandlingen hans er sjelden vare hos norske spillere. Skjelbred gir oss verdifull løpsstyrke og Grindheim som jo spiller i Nederland er en spiller som har tatt store steg de siste par årene og som leverer på et jevnt høyt nivå. Ser gjerne Braaten ute til høyre og regner med det blir Gamst på venstre.
Tror vi slår Makedonia med ett mål i en kjedelig kamp, og at vi taper knepent for Nederland, og dermed ligger sånn passe an før Island borte, Skottland hjemme og Makedonia hjemme, kamper hvor vi bør og skal ta 9 poeng. Klarer vi playoff, noe jeg vet Drillo er kapabel til, kan alt skje. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.06.2009 16:52 Post subject: |
|
|
Jeg tipper vi klarer maks uavgjort i Makedonia og med stor sannsynlighet for tap. Videre så taper vi så det synger mot Nederland og en kan endelig legge disse utopiske drømmene om et Vm sluttspill for et dritdårlig Norsk landslag dødt. Siste kamp mot Finland så ble vi rundspillt og vi var griseheldig som fikk med oss et resultat. Sør Afrika rundspillt oss og den tullete unskyldning om varme og reise blir tynn suppe og er langt ifra hele forklaring på hvorfor Sør Afrika var mangfoldige ganger bedre. Vi hadde en bra kamp borte mot et Tyskland som ikke virket alltfor intressert. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.06.2009 17:09 Post subject: |
|
|
Du hater virkelig landslaget du. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.06.2009 17:52 Post subject: |
|
|
Jeg hater ikke landslaget i det hele tatt, jeg håper selvsagt at dem gjør det bra, men forutsetningene for det er mildt sagt elendige. |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 05.06.2009 18:26 Post subject: |
|
|
Min landslagsinteresse er stort sett alltid lunken, bortsett frå når me ein sjeldan gong kvalifierer seg til meisterskap. Kjenner nasjonalkjensla kjem krypande då. Til tross for at eg altså vanlegvis gjev nærmast blanke i landslaget, har eg lite til overs for dei som heile tida maser om at Norge har ingenting i VM å gjera. Landslaga finnest ikkje for VM, VM finnest fom landslaga. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.06.2009 20:00 Post subject: |
|
|
Sverige - Danmark, hvordan på skjermen (ikke pc) uten tilgang til viasat sport? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 06.06.2009 20:05 Post subject: |
|
|
Ser ut til at du må ha svensk TV6 isåfall. |
|
Back to top |