View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.06.2009 11:24 Post subject: |
|
|
Samtidig er jo nettopp feltarbeidet Jarsteins godfot. Problemet er at han har gått rundt med en stein i skoa det siste året. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.06.2009 11:26 Post subject: |
|
|
Det är nog inte hans godfot att ta beslut om när han skall gå ut i duell med flera spelare i fältet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.06.2009 11:45 Post subject: |
|
|
– Alle har forskjellige måter å trene på. Jeg har alltid gått veldig mye ut i feltet, og må ha situasjoner slik jeg opplever i kamp. Det kan være seg en enkel ting som å bli vant til løpene motspillerne tar rett foran meg. Og selvfølgelig er det viktig å bli presset.
– Var du bedre ute i feltet under tiden i Odd?
– Ja, jeg var det. Men jeg startet med egentreningene før kampen mot Viking, og merker allerede framgang. Dette er jeg sikker på at vil hjelpe meg.
Les mer: Jarstein henter Odd-resepten |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.06.2009 12:18 Post subject: |
|
|
det han sier der, er et saftig spark til sin egen keepertrener. På eget initiativ måtte han begynne å pese andre spillere til å være igjen på feltet for å drive den treninga han så sårt har manglet.
makan. nå syns jeg faktisk at jamtfall bør ta sin hatt og gå. alternativt gi ham et par gyldne hansker, et klask på skuldra og bye bye. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.06.2009 12:35 Post subject: |
|
|
Synes faktisk det er sjokkerende at Jarstein ikke har trent skikkelig på feltarbeid i Rosenborg. Det er jo feltsituasjoner Jarstein aller mest kommer opp i, i Rosenborg. Hva er det Jamtfall tenker når han mener Jarstein ikke skal trene godfoten sin? Tålmodigheten med Jamtfall begynner virkelig å synge på siste verset. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.06.2009 12:48 Post subject: |
|
|
Problemet er vel kanskje at Jamtfall ikke tenker ,men heller kjører samme øvelsene uavhengig av hvem han skal lære opp. Hvis vi skal ha ny keepertrener bør vi ut av landet for jeg har liten tro på det norske keepertrenerene for det er ikke akkurat en haug med gode keepere i tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 04.06.2009 13:12 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvordan Jamtfall kan være keepertrener for det største og beste laget i Norge. Alle har sett at Jarstein har problemer med felt arbeidet og da burde det være eneklt for Jamtfall og legge om programmet litt sånn at Jarstein blir flinkere og tryggere på dette område.
Jeg er også enig at vi burde se utenfor Norges landegrenser, skal vi bli bedre trenger vi en høyere kvalitet på trenerne. |
|
Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 05.06.2009 00:32 Post subject: |
|
|
Nok et påskudd for våre teorier om Jamtfall som keepertrener. Når spillerne selv må si hva de bør trene på, er keepertreneren kun en stor utgiftspost i regnskapet. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.06.2009 19:47 Post subject: |
|
|
Kurts Keeperbørs etter 12 runder!
Vi har nå doblet antall spilte kamper siden forrige gang jeg hadde luper på keeperne i eliteserien, og det er på tide og se hvordan det har utviklet seg. Og landskampene mot Makedonia og Nederland er rett foran oss. Er det keeperne som har prestert best som er tatt ut? Det finnes nok ulike oppfatninger på det, og et uttak er basert på flere faktorer. Har min rangering endret seg siden de seks første rundene i mars og april? Det har vertfall vist seg at det ikke er bare jeg som følger keeperspillet med argusøyne. Det er lenge siden det har blitt brukt så mye trykksverte på keeperspillet. Og keeperne har selv bidratt til dette. Etter en grei start på sesongen kom mai du skjønne milde, og med det også et hav av keepertabber. Det har blitt fokusert på de tabbene som førte til baklengsmål, mens tabbene som ble reddet opp av stenger og lagkamerater er forbigodt i stillhet. Det samme med alle de gode redningen. For de har det også vært mange av! Pressen har i vertfall fokusert på det negative, det samme har ekspertene i tv. Men jeg håper våre beste keepertrenere evner å også se det positive, og at det har blir jobbet omkring de situasjonene som trenger utvikling på treningsfeltene hos våre beste klubber. Det har vært mye X-files, - du tror det ikke før du ser det. Ja faktisk har det vært slik enkelte ganger, at du trodde det ikke selv om du så det! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2009 22:10 Post subject: |
|
|
Etter den innledningen hadde jeg forventet en mer nyansert vurdering av Jarstein. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.06.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Dette er altså skrevet og vurdert av en keepertrener og U17-landslagstrener?!?
Dessverre kan jeg ikke påberope meg offisiell kompetanse spesielt på keepere og deres prestasjoner, men jeg tillater meg å være særdeles uenig i den rangeringen og vurderingen.
Jeg synes det oser TV-inntrykk og kappa-etter-vinden-mentalitet lang vei.
Keepere må til dels måles på innslupne mål, og hele sin opptreden både offensivt og defensivt. Det er eksempelvis neppe bare utespillernes fortjeneste at RBK knapt slipper til sjanser i mot denne sesongen.
Glipper er naturligvis iøynefallende, men det å forsøke å unngå returer, hindre situasjoner før de oppstår og plassere seg riktig er viktige faktorer for at antall baklengsmål holdes ganske lavt selv om noen av målene som går inn klassifiseres som tabber.
Kun i tilfellet Thomas Myhre er bloggeren istand til å se dette poenget.
Videre skal man også ta i betraktning at det krever betydelig mer av en keeper å stå i et "topplag" med stort fokus enn det gjør å spille for et lag som er litt lite betrodd men er i flytsonen.
Min rangering:
1. Knudsen
2. Jarstein
3. Myhre
4. Staw
5. Høie
6. Arason
7. Lindegaard
8. Dahlin
9. Bugge Pettersen
10. Opdal
11. Ramovic
12. Perkins
13. Londak
14. Moldskred
15. Fredriksson
16. Larsen |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 20.06.2009 01:06 Post subject: |
|
|
Håpløst. Fyren har ikke sett kamper, bare oppsummeringene til tv2 |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.06.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Bugge Pettersen på førsteplass? Mannen er jo limt fast på streken, de få gangene han går ut blir det tabbe og halvklarering med en gang. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 20.06.2009 19:02 Post subject: |
|
|
Men det ser spektakulært ut år han må kaste seg i siste liten  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.06.2009 20:05 Post subject: |
|
|
Strålende kamp av Jarstein idag fullstendig sjef i feltet og står riktig plassert på alle Aalesund sine avsluttninger. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 20.06.2009 20:13 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Men det ser spektakulært ut år han må kaste seg i siste liten  |
Jepp. Og hvis han ikke når frem, så er det fordi skuddet er "utagbart". Genialt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.06.2009 20:17 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Strålende kamp av Jarstein idag fullstendig sjef i feltet og står riktig plassert på alle Aalesund sine avsluttninger. |
Det er også det som kjennetegner en god keeper.
Må ikke gjøre det ekstraordinære hele tiden. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 20.06.2009 20:35 Post subject: |
|
|
Jarstein visste seg som en solid keeper i dag, uten å markere seg så alt for mye. Virker mye tryggere en han var tidligere i sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.06.2009 20:37 Post subject: |
|
|
Ja, Jarstein står en veldig god kamp i dag. Han gir ikke en eneste retur, han har flere gode og raske igangsettinger, han avverger i hvert fall et par muligheter "før de oppstår", og er fast i klypene når han henter ned baller over seg (slipper ikke en eneste slik en ned foran seg heller).
Han får naturligvis lite kred i media for en slik kamp, men folk med litt peiling på keeperprestasjoner bør vel se hvor godt han faktisk står i dag.
Typisk mediaoppsummering er 5 på børsen, og forklaringen lite å gjøre. I mine øyne fortjener han minst 7 på børsen for en slik kamp hvor han er med på å hindre Aafk i å komme til mer enn et par-tre sjanser som ikke ser farlige ut en gang fordi han er så riktig plassert.
En av disse feberredningskeeperne hadde vel gjerne stått i høyrehjørnet eller tatt et skritt mot høyre på Aarøys heading slik at de kunne ha kastet seg bort i venstrehjørnet og fistet ballen til corner. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.06.2009 20:39 Post subject: |
|
|
Fornøyd med Jarstein, fulgte han tett i første omgang da jeg sto ganske godt plassert. Er glad for at han fortsatt ruver i feltet og våger å gå ut, der andre keepere står på strek og venter. Noen lengre utgreiing er unødvendig da kristobal har summert opp ganske bra. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.06.2009 21:03 Post subject: |
|
|
Men Jarstein har inte gjort några vansinnesutrusningar efter de sista tabbarna. Egenträningen efter att Jamtfall har gått hem har tydligen hjälpt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.06.2009 00:52 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Han får naturligvis lite kred i media for en slik kamp, men folk med litt peiling på keeperprestasjoner bør vel se hvor godt han faktisk står i dag. |
Nå synes jeg Frode Olsen fortjener skryt for å ha påpekt hvilken god jobb Jarstein faktisk gjorde på de to sjansene til Aalesund i denne kampen. Det er ikke sånt som gir han førstesida i VG, men Olsen gjør det en gammel keeper skal gjøre som fotballekspert, forteller verden at man ikke må slenge seg 100 meter for å være en god keeper. At man ikke alltid må slenge seg sidelengs for å redde en ball. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 21.06.2009 10:05 Post subject: |
|
|
Jarstein har fått tilbake tryggheten og er tilbake på det novået han var i starten av sesongen. Han er den trygge der bak som spillerne trenger. Deilig å se. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2009 01:25 Post subject: |
|
|
Nok en strålende kamp idag av Jarstein hvor han igjen konsekvent gjør riktige valg og er en viktig bidragsyter for at Stabæk ikke kommer til gode avsluttninger. Alikevel så er det kun Knudsen en kommer til å skrive om i morgen og for all del Knudsen var god ,men Jarstein var minst like god. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 25.06.2009 09:24 Post subject: |
|
|
En av hans aller beste kamper for RBK i går?
Sikker i feltet og flere ganger langt ute og plukket gjennomspill mot Nannskog. Spesielt den når Nannskog ble avblåst for offside og han kastet seg ned foran og holdt ballen, Nannskog fikk seg samtidig en skikkelig trøkk der, og en gang ute på 30 meter og stoppet et høyt og vanskelig gjennomspill. Begge i 1. omg.
Samtidig veldig trygg og bra på tilbakespill, spesielt et mot slutten han måtte ta på halvspretten med venstre rett foran Nannskog og bare kontrollerte den flott ut til Stadsgard.
Så ikke så veldig spretten ut på frisparket, men regener med det er fordi han beveger seg riktig med bena istednfor å henge under tverliggeren  |
|
Back to top |
|
 |
|