| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ablativ Veteran
|
Posted: 03.05.2009 23:02 Post subject: |
|
|
| Da kan de like godt spare Skjelbred i cup-kampen også, og ikke ta noen sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 04.05.2009 03:23 Post subject: |
|
|
Kjipe greier. Misliker å se Roar på banen for tida. Han er for treg i alt han gjør. Og det gjør det ikke bedre at vi vet han slutter etter denne sesongen. Altså jeg er villig til å prøve alt annet. Han Helland f.eks. Eller om vi omrokkerer litt: Traoré. Eller Miller. Noe med litt mer tæl og futt i bena enn Roar.
Det gjorde forsåvidt ganske vondt å skrive det over. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 04.05.2009 10:02 Post subject: |
|
|
Jeg er dessverre enig. Fintene til Strand var så trege at høyrebacken til Fredrikstad kunne stå å se på. Samtidig tror jeg det er vanskelig for Strand den jokerrollen han har nå, når du er såpass gammel trenger du lengre tid på å komme inn i siget, og sånn sett er det ugunstig at han bare kommer inn i kampene og aldri rekker å komme i gang.
Du vet, en gammel motor tar det lengre tid å dreie i gang, men når den først går så er den virkelig til å stole på. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.05.2009 10:20 Post subject: |
|
|
| Diskutér erstattere her: Lyn - Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.05.2009 08:39 Post subject: Per Ciljan Skjelbred |
|
|
Skjelbred har levert masse løping men ellers prestert på det jevne denne sesongen.Merkelig at den første jeg savnet under den slappe 1.omgangen mot Lyn var nettopp ham.
Løpskraft og evne til å føre ball og invittere medspillerne til kombinasjoner forover var kanskje det som manglet for å få igang spillet?
Han får mye kritikk for å hemme fremdriften.Uten ham var det ikke mye fremdrift å hemme vil jeg si. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.05.2009 10:11 Post subject: |
|
|
| Jag fick samma tanke - jag saknade Skjelbred (och Hamrén som manar på laget från sidlinjen; Henriksen och Nordsteien satt bara på bänken och såg lura (?) ut.) Skjelbred suger åt sig bollen till skillnad från Strand i nuvarande skepnad som bara blev löpande emellan. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.05.2009 11:26 Post subject: |
|
|
| Jeg har alltid sagt at Skjelbred er kjempeviktig i Rosenborg for hans evne til å sette i gang kontringer/kombinasjonsspill og å holde på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 11.05.2009 16:17 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Skjelbred spiller five-a-side mens de fleste andre spiller 11-er, det er problemet i stor grad om en skal forenkle det. |
Amen til den!
Per er en fantastisk spiller, men ikke i den rollen han har i 4-2-3-1.
Per har garantert blomstret i OMS rollen til Sapara, men slik det er nå er han ikke så stor trussel _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.05.2009 15:26 Post subject: |
|
|
Si meg, er Skjelbred vaksinert mot å skyte? Hvorfor driver han å hopper over ballen når han er i en glimrende skuddposisjon? Olsen som kom bak var da i en verre posisjon og sjansen ble mye mindre enn om Skjelbred hadde skutt selv _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.05.2009 15:30 Post subject: |
|
|
Når du får høre x antall ganger at du scorer for få mål og i tillegg er en dårlig avslutter, skjer det noe oppe i hodet som gjør at du blir redd for å ikke score på en avslutning. Dette tror jeg både Skjelbred og Tettey sliter med.
Her må trenerne ta en stor del av skylden, for på en eller annen måte virker det som om Skjelbred har fått innprentet at hans største force er å springe mye under kampene. Gode teknisk skal som kjent ikke norske fotballspillere være. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 25.05.2009 15:31 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Si meg, er Skjelbred vaksinert mot å skyte? Hvorfor driver han å hopper over ballen når han er i en glimrende skuddposisjon? Olsen som kom bak var da i en verre posisjon og sjansen ble mye mindre enn om Skjelbred hadde skutt selv |
Helt enig. Jeg tenkte det samme selv der og da, men slo tanken fra meg fordi angrepet så så fint ut. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 26.05.2009 08:29 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...140096.ece
Kunne ikke vært mere enig. Han brukes etter min mening helt feil i RBK..
Blir stående for mye å vente på ballen ute på kanten |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 26.05.2009 09:05 Post subject: |
|
|
Skjelbreid evner jo også ikke å gjøre det helt uventede ofte nok, når han fikk seg en kakk i hodet ble motspillerne litt rådville fordi han ikke beveget seg som normalt.
Han gjør stort sett akkurat det samme kamp etter kamp. Men er jo enig i at han brukes feil. Men det forandres nok ikke før et eventuelt salg på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.05.2009 10:15 Post subject: Per Ciljan Skjelbred |
|
|
Mener å huske han kjempet en ball videre til Lustig og ble 3.sist på Prica,s scoring etter at han hadde fått en kakk.
Synes han er veldig moderat i sin klage.Husker Tettey som foreslo seg selv på benken fremfor flanken.
Det største ankepunktet mitt mot Hamren at ikke Skjelbred og Sapara bytter plass,men han vurderer vel helheten bedre enn bla.a. meg vil jeg tro. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.05.2009 10:31 Post subject: |
|
|
Skjelbred i RBK er i ferd med å bli en trist historie om et talent som ikke har fått mulighet til å utvikle seg i sin beste rolle. Synes ærlig talt det brenner et blått lys med tanke på at hans utvikling.
Puslespillet RBK går ikke opp per dato, og det bør selges en sentral midtbanespiller i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.05.2009 10:36 Post subject: |
|
|
| Skjelbred har ikke vært strålende og det er ingen tvil om at den rollen han har nå ikke er den som passer han best. Likevel vil jeg si at han har gjort det OK, bl.a. tar han viktig defensivt ansvar som f.eks. Sapara skulker dersom han spiller i den posisjonen. Uansett, Sapara blir vel mest sannsynlig solgt i løpet av neste vindu og da får Skjelbred kun Iversen som konkurrent om den sentrale rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 26.05.2009 15:59 Post subject: |
|
|
| Sånn som Skjelbred holder på i RBK nå, trur faktisk det er best for alle parter at han drar til en klubb hvor han får spille i den posisjonen han spiller best. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2009 22:23 Post subject: |
|
|
| Voldsomt til spying på Skjelbred igjen. Dette skjedde rett etter avspark i andreomgangen. Er det sportsdrikken eller alt vannet han har i seg i pausen, han ikke tåler? |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 01.06.2009 22:28 Post subject: |
|
|
| Han signaliserte vel at han hadde fått seg en albue i magen rett etter spyinga, så det er jo sikkert en delaktig faktor. |
|
| Back to top |
|
 |
Eiriiik Junior
|
Posted: 01.06.2009 22:29 Post subject: |
|
|
| får vel bare innse at han spyr for ett godt ord:p virka ikke som han ble dårligere av det |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.06.2009 22:36 Post subject: |
|
|
Han virker som han blir bedre når han spyr. Omtrent som meg på fest for en del år siden...
Han sier ellers til TV2:
Drakk for mye vann og fikk en albue i magen. - Da var det revers med en gang, sier Per Ciljan Skjelbred.
http://msn.tv2sporten.no/...754810.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 02.06.2009 01:14 Post subject: |
|
|
Husker ikke hvem men synes å ha hørt om andre idretts personligheter som hadde et liknende problem.
Synes foresten at tv2 "ekspertpanel" burde være litt forsikitge når de utaler seg om noe som nok er et medesinsk problem de ikke har kompetanse til å vurdere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.06.2009 01:21 Post subject: |
|
|
| Matt wrote: | Husker ikke hvem men synes å ha hørt om andre idretts personligheter som hadde et liknende problem.
|
Hadde vært interessant å lese mer om. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2009 11:21 Post subject: |
|
|
| Mange har spydd jevnlig av nervøsitet i det minste. Var vel en trøndersk storhopper som alltid sleit med å holde nervene i sjakk - Torgeir Brandtzæg? |
|
| Back to top |
|
 |
|