English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:52    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Samme her - lurer på hvilken musikk de hørte på Wink

Fairytail kanske.
Back to top
View user's profile Send private message
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.06.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Støtter Hamrén i dag. Dommarar skal få lov til å gjera feil, men dagens tabbe er så stor at det bør reagerast på. Som Hamrén seier, dei er fire stykker, og nokon må jo oppfatta at det er eit tilbakespel. Det er det garantert nokon som gjer òg, så gudane må vita kvifor Edvardsen ikkje dømmer straffe til slutt. Er han redd for å sjå dum ut viss han ombestemmer seg to gonger, eller noko slikt? Verkar som at det er viktigare å ta ei avgjersle og stå for den, enn å faktisk ha rett.

Edvardsen bør stå over eit par Tippeligarundar no, og kanskje ta ein vurderingsrunde til på om han har det som skal til for å vera dommar på dette nivået.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Nå venter jeg bare at NFF har blitt så støtt over den kommentaren, at Edvartsen får en utmerkelse av forbundet, samt at Hamrén får karantene. Du kan gjerne kalle dommeren en blind idiot, men du kan ikke begynne å påstå at dommerne har musikk i ørene. Det er nok å gå for langt.

Jepp, jeg venter meg at Hamrén blir straffet av forbundet. For å statuere et eksempel. Det er for dumt å bruke opp slike ting på Rekdal, Berg og Rösler. Alle vet at de syter og klager. Derfor må man heller straffe Hamrén, fordi Edvartsen og hans team har gjort en ekstremt åpenbar tabbe. Og det er jo så synd på dem stakkar.

Hadde dette vært England, og Rosenborg vært ManU, hadde dommeren blitt degradert til 1. divisjon for et par/tre kamper. I England staffes du for åpenbare feil mot lokomotivet i serien. I Norge er det vel snarere lokomotivet som straffes.
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.06.2009 20:57    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Fairytail kanske.

Fehale?
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 20:58    Post subject: Reply with quote

Jeg benekter ikke at Edvartsen gjorde en kardinalfeil. Det er vel ikke så mye å diskutere. Dog var det slett ikke uventet (jeg skrev et eller annet sted før kampen at jeg ut fra fjorårets erfaringer fryktet at Martins skulle ramle seg til straffe eller noe slikt, da Edvartsen bruker å gi bort noen slike og Martins er en skuespiller), og i en kamp vi vinner 4-0 mener jeg dette ikke bør være hovedfokus. Tenk hvilken storhet vi kunne vist ved glatt å overse situasjonen, si "det er slikt som skjer" og glede oss over seieren. Neste gang et eller annet høkkertlag i selskap med TV2 griner over en dommeravgjørelse som går vår vei, kunne vi bare sagt "det er slikt som skjer".
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 01.06.2009 20:59    Post subject: Reply with quote

Vel nå ser du bortifra at det faktisk kan komme en konstruktiv diskusjon ut av dette med tanke på kommunikasjon mellom dommerne.
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:00    Post subject: Reply with quote

Konstruktiv diskusjon? Om dommerne? I Norge? Haha. Det hadde tatt seg ut.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:01    Post subject: Reply with quote

Godt poeng, men dette kan da vel diskuteres uavhengig av Hamréns umiddelbare uttalelser etter kampen. Gudene skal vite at det hadde blitt diskusjonstema om situasjonen hadde kommet i andre enden av banen - om Kåre Ingebrigtsen hadde valgt å fokusere på det etter kampen eller ikke.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:02    Post subject: Reply with quote

Det var väl också ett ärligt svar från Hamrén på reportens första fråga.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:04    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig, Storey. Jeg hørte bare halvveis etter i starten av intervjuet og oppfattet det som et sånt "hva føler du nå"-spørsmål, og våkna først ved svaret til Hamrén. Det han imidlertid skal ha for er at han gir komplett blanke i å svare på om han mener Tettey bør med på landslaget.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:14    Post subject: Reply with quote

Reportern försökte att provosera fram det uppenbara svaret, att Tettey är mer än bra nog för landslaget. Men det är rätt av Hamrén att inte lägga sig i Drillos uttagningar.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2009 21:14    Post subject: Reply with quote

Henriksen nektet å si noe om dommeren i pausen. Akkurat det synes jeg var flott å se, men det kan vel ha mer med at det var midt under kampen og at de ikke hadde sett reprisen, å gjøre.
Back to top
Billabong
Junior

PostPosted: 01.06.2009 21:45    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Du tenker så forbannet kortsiktig, Keenoir. Dette 'heller ha poeng enn finspill' er noe forbasket tullprat.

Det er riktig at spillet ikke satt 100% under Eggen under vårsesongene heller, men man så da glimt av en plan i det offensive spillet. I årets RBK sliter jeg med å finne denne planen.

Når menes det at man kan kreve at spiller-relasjonene vil være innarbeidet godt nok til at man kan se det ute på banen? Til høsten? Å nei, hva om Sapara blir solgt. Neste høst? Nei og nei, da er både Skjelbred og Tettey borte. Huffa meg. Dette kan vi nok aldri forvente vil bli bra nok. Hvorfor? Jo, vi lever i 2009 nå og ikke 1999. Comprende? *Slår hodet hardt i veggen multiple ganger*

Helt enig Brady! Men det er jævlig kult at Rosenborg vinner og vinner og vinner uten at det er mulig å se noen plan i spillet, egentlig helt utrolig. Hamrén er genial, han lurer alle med å innføre en spillestil som ingen skjønner at er noen spillestil i det hele tatt og likevel vinner han kamp etter kamp. Det er veldig vanskelig å finne mottrekk mot en spillestil der man ikke kan se et "glimt av en plan", det er nok dette som er Hamrén sin styrke.
I kveld vant Rosenborg 4-0 borte mot Bodø-Glimt, jeg tror det må ha vært fordi de (B/G) ikke skjønte at det ikke fantes noen spillestil de kunne forholde seg til. La oss fortsette sånn, vi kan kanskje lure de aller beste lagene i Europa med denne taktikken.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 21:57    Post subject: Reply with quote

Dette kan jeg like - en usynlig spillestil som er hemmelig for motstanderen. Det er jo rett og slett genialt!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2009 22:10    Post subject: Reply with quote

Det er bra av Hamrèn påpeker at vi også har dommeren imot oss til tider slik at Tv2 sitt fokus ikke skal få stå uimotsagt og dermed kan påvirke dommerene til å dømme imot oss. En svært lur utalelse av Hamrèn som kommer til å legge press på dommerene til de neste kampene.
Back to top
Eiriiik
Junior

PostPosted: 01.06.2009 22:17    Post subject: Reply with quote

han må jo få vise litt frustrasjon når 4 dommere ikke klarer å få det med seg.
Edvardsen orka jo ikke gå bort til linjedommern diskutere det en gang. Hadde han sett rosenborgs reaksjoner hadde han forstått at det var noe annet enn en offisde de klaga over
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.06.2009 22:46    Post subject: Reply with quote

Fjerdedommeren er for øvrig fra Melhus. Han var løytnant da jeg var i militæret der oppe. Jf. situasjonen i Brann - Tromsø er det jo fullt mulig for fjerdedommer å gripe inn i en slik situasjon.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2009 19:50    Post subject: Reply with quote

Vi bør forlenge med Hamrén før han blir for attraktiv for andre klubber. Bør hvertfall avklares før 2010-sesongen har startet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Solo
Veteran

PostPosted: 04.06.2009 19:52    Post subject: Reply with quote

Ja jeg håper vi forlenger med han tidligst mulig.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.06.2009 19:54    Post subject: Reply with quote

Vi vinner serien i år, havner på 5.-ish neste år, og Hamrén får sparken. Det er mitt tips.

Men jeg håper vi lar han sitte lenger, uansett hvordan det går neste år. Heller ikke Eggen vant gull to år på rad i starten.
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 04.06.2009 20:05    Post subject: Reply with quote

Er du redd for at han skal få sparken? Jeg er redd for at vi gjør det så bra i Europa League at han blir plukket opp av en større klubb som begynner å se at hans suksess ikke er tilfeldig.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.06.2009 20:27    Post subject: Reply with quote

Håper styret har baller nok til å la han sitte. Tørum og Ola bye vant jo serien, for så å bli sparka. Hamrén har vist helt andre kvaliteter, og bør sitte også med 10.plass neste år.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.06.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Hamren har bevist tidligere at han kan bygge lag med små resurser,nå beviser han sannsynligvis at han kan operere på høyere nivå også.
Blir vi tvunget til å selge oss ned i kvalitet vil vel dette i like stor grad gjelde for konkurrentene.Derfor frykter jeg ikke for at vi skal ut av pallen i uoverskuelig fremtid med Hamren ved roret.Det verste som kan skje i nær framtid er at vi selger litt mere enn ønskelig og andre nøkkelspillere pådrar seg skader rett etterpå.
forresten,det værste er om Hamren glipper til større oppgaver.Han må bindes lengst mulig,fortest mulig.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 04.06.2009 23:52    Post subject: Reply with quote

Jag tror inte Hamrén kommer att stanna länge. Det är nog inte särskilt roligt att ständigt få höra att laget inte spelar fint eller underhållande nog trots klar tabelledning. Hamrén har också visat sin frustration vid flera intervjuer. Otacksamhet var ordet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.06.2009 00:10    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om du har vært på lerkendal i det siste, men tror han er mer opptatt av hva som skjer der enn i riksavisene fra akersgata og tvBergen.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 173, 174, 175  Next
Page 71 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb