| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.05.2009 11:41 Post subject: |
|
|
Ja, men det er dårlige og lite flatterende egenskaper, Storey. I de siste 12 timene har dine poster medført til at du for meg fremstår som en liten mann. Det er smålig å ikke kunne anerkjenne Barcelona for fotballen de spiller og gratulere dem med vel fortjent seier i Champions League. Et motto går som følger: hvis du ikke kan unne andre suksess fortjener du ikke at andre unner deg suksess.
Tenk litt på det. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 11:45 Post subject: |
|
|
Nå vet jeg ikke helt hva som skjer i hodet mitt, men jeg gir min støtte til PS her. Synes ikke man skal kreve at noen som akkurat har tapt en CL-finale skal være smørblid og ydmyk. Spør du meg ville det vitnet om et labert engasjement, som oftest. Selvfølgelig trenger man ikke å være helt usaklig, men sur må man få være.
Om mitt lag, Rosenborg, hadde tapt en CL-finale - hadde jeg vært sur og usaklig i minst tre uker etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 11:57 Post subject: |
|
|
| Jag är inga problem med att erkänna att Barcelona var det bästa laget i går och kan gratulera båda laget och managern. Men jag är sur för att United är detroniserad som nr 1 i världen och för att varken laget, de individuella spelarna eller Ferguson (taktisk) nådde upp till sitt bästa. De som tror att detta är rätta styrkeförhållandet mellan lagen tar fel. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:14 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | Ja, men det er dårlige og lite flatterende egenskaper, Storey. I de siste 12 timene har dine poster medført til at du for meg fremstår som en liten mann. Det er smålig å ikke kunne anerkjenne Barcelona for fotballen de spiller og gratulere dem med vel fortjent seier i Champions League. Et motto går som følger: hvis du ikke kan unne andre suksess fortjener du ikke at andre unner deg suksess.
Tenk litt på det. |
Det är inte vidare storsint eller begåvat att döma ut en människa efter vissa känsloyttringar - framfört halvt på skämt - efter en sur förlust på fotbollsplanen. Du borde hålla dig för god för ett sådant personangrepp. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Jeg står inne for det jeg skrev. Jeg synes du har fremvist en smålig, lite ydmyk og lite voksen holdning. Imidlertid kan jeg se at jeg kanskje gikk litt langt i vurderingen min av deg som en liten mann. Det er selvsagt ikke vurderingsgrunnlag nok å basere seg på trivielle forumaktiviteter. Samtidig fikk den observante leser med seg at jeg spesifiserte at det var basert på foruminnlegg de siste 12 timene.
Etter å ha mottatt kritikk for egen oppførsel synes jeg det er merkverdig at du i stedet for å gå tilbake og se på hva du har skrevet, heller går til motangrep. Følelsesutbrudd skal det være takhøyde for i livet. Det jeg ikke har noe til overs for når dette går fra å være utbrudd til vedvarende surmaget oppgulp av det jeg karakteriserer som dårlige holdninger. Da får du tåle at det sies i fra. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:36 Post subject: |
|
|
Enligt min mening är det mycket värre att gå till personagrepp och döma ut en människa, än att halvt på skämt komma med vissa kanske mindre
sakliga inlägg vedrörande en fotbollsmatch. Jag vidhåller min kritik om att du har gjort ett stort övertramp. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:38 Post subject: |
|
|
Da er vi uenige. Man må tåle å bli stilt til ansvar for egne handlinger og egen oppførsel. Ytterligere har jeg ikke å tilføye. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:43 Post subject: |
|
|
Jag kan tåla kritik för vissa uttalelser om en fotbollsmatch. Men jag tål inte att utdömas som människa på grund av dessa. Du borde själv förstå att du har gått för långt.
Last edited by Peter Storey on 28.05.2009 12:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.05.2009 12:43 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Enligt min mening är det mycket värre att gå till personagrepp och döma ut en människa, än att halvt på skämt komma med vissa kanske mindre
sakliga inlägg vedrörande en fotbollsmatch. Jag vidhåller min kritik om att du har gjort ett stort övertramp. |
Hvis du står for dette, bør du sannelig grave litt i eget reir. Å lese dine personkarakteristikker av andre her på forumet (Hedon, for eksempel) har for meg vært et tegn på at du må være en sånn type som både gir og tar røffe karakteristikker. Det er direkte usmakelig hvis din filosofi er at det er greit å omtale andre på en lite flatterende måte, men at du selv skal være immun mot tilsvarende. Siden du åpenbart forventer at andre tåler dommen din, bør du grangivelig være i stand til å tåle det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 12:52 Post subject: |
|
|
| Nu har jag haft tuffa duster med Hedon där vi har givit och tagit. I detta fall har jag kommit med några enligt min mening oskyldiga kommentarer som inte borde medföra att jag helt utdöms som människa. Det är oacceptabelt. Det borde ni förstå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 12:59 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 13:03 Post subject: |
|
|
| Ja, så ledsen behöver du inte vara Hedon. Innerst inne är jag en snäll människa. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.05.2009 13:07 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Det er direkte usmakelig hvis din filosofi er at det er greit å omtale andre på en lite flatterende måte, men at du selv skal være immun mot tilsvarende. Siden du åpenbart forventer at andre tåler dommen din, bør du grangivelig være i stand til å tåle det selv. |
O/T: Jeg hadde en faglig leder som var sånn på høyskolen - hun slang rundt seg eder og galle mot al t og alle, baktalte kollegaer og studenter så det sang etter, men gikk fullstendig i vranglås og tente på alt hun hadde av plugger med en gang ga hanne noe som kunne minne om kritikk.
Slik "bulldoser-mentalitet" er skadelig, ikke bare for alle en slik person omgåes, men kanskje aller mest for personen selv.
Dessuten hadde hun enda et lignende trekk som jeg den dag i dag fortsatt syns er hyledne morsomt; Hun mente dte var viktig at folk hadde prisipper her i livet, hadde mange av dem selv og fulgte dem bortimot slavisk. Men når hun møtte folk med prisipper som på en eller annen måte ikke samsvarte med henne eller stakk kjepper i hjulene for henne, mente hun - av prinsipp - at prisipper var noe forbanna tull!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.05.2009 13:10 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Nu har jag haft tuffa duster med Hedon där vi har givit och tagit. I detta fall har jag kommit med några enligt min mening oskyldiga kommentarer som inte borde medföra att jag helt utdöms som människa. Det är oacceptabelt. Det borde ni förstå. |
Og, i skarp kontrast til denne utdömmingen som människa, har vi denne høyst poengterte og kategorisk saklige omtalen i en annen tråd:
| Peter Storey wrote: | | Går det att komma närmare en uppblåst padda än Hedon, som smattrar ur sig nedsättande kommentarer om andra användare (en smakbit från i går: "Dine försök på att fremstå som ett moralisk overmenneske lukter baesj") och som verkar ha ett ego större än Kinas samlade risodlingsareal. |
Du verden, hvilken urettferdighet du utsettes for, Storey. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 13:38 Post subject: |
|
|
Du kan kanske leta fram en eller flera karakteristiker som Hedon har gjort av mig för att få lite balans. Och sedan "glömde" du att ta med vad Hedon hade sagt tidigare till en annan användare som föranledde min kommentar och som jag vid tillfället tyckte var högst berättigat. Mitt inlägg var en REAKTION mot nedsättande omdömen av andra användare, typ det Torbjörn kom med. Dåligt exempel!
Last edited by Peter Storey on 28.05.2009 13:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.05.2009 13:44 Post subject: |
|
|
| Jeg tar ikke stilling til vurderingsgrunnlaget her - Torbjørn har også argumentert for berettigelsen av sitt utsagn. Du aksepterer ikke én type karakteristikk av deg selv, men lirer av deg en nøyaktig ekvivalent mot andre. Så lenge vi holder oss på dette rent konklusive nivået er du en gjennomført hykler. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 13:59 Post subject: |
|
|
Herregud Bolgebah - nu har jag en mindre snäll karakteristik av dig som jag kunde framföra. Men det skulle bli självmål så jag avstår.
Nu försvarade jag en annan användare mot Hedons nedsättande omdömen, och det är i mina ögon något ädlare än att döma ut en människa utifrån några oskyldiga kommentarer om en fotbollsmatch. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.05.2009 10:41 Post subject: |
|
|
| Dani Alves, Eric Abidal og Rafael Marquez, samt en helt skadefri Thierry Henry hadde sikkert gjort Barcelona mer slagkraftig også. Spesielt Alves er jo et angrepsvåpen alene. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.05.2009 11:10 Post subject: |
|
|
Men det är uppenbart att det var på det centrala mittfältet matchen avgjordes. Ersättaren till Fletcher från semifinalen Giggs är allt annat
än någon bra bollvinnare. Jag ser fram emot ett revanschuppgör till nästa år med Hargreaves (tillbaka från skada), Carrick och Fletcher på mittfältet samt en fit Ferdinand. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.05.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Hadde Alves spilt ville også kantene til Barcelona blitt involvert mer. Samtidig ville YaYa Touré vært en forsterkning på midtbanen om de ikke hadde måtte trekke ham tilbake i forsvaret.
Å tro at Fletcher ville gjort noen stor forskjell er å tro på julenissen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.05.2009 11:42 Post subject: |
|
|
| Med Fletcher istället för Giggs hade inte Iniesta och Xavi fått dominera som de gjorde - det hade blivit en skillnad. Bollvinnaren Tevez borde även ha spelat från start i en tillbakadragen roll (kanske på mittfältet?) för att störa Barcelonas passningsspel. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.05.2009 11:45 Post subject: |
|
|
| Hadde John Terry holdt seg på beina hadde dere tapt i fjor, hadde Solskjær klipt tåneglene den 25.mai 1999 ville Bayern vunnet det året... Face it, rettferdigheten seiret endelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.05.2009 12:25 Post subject: |
|
|
| Det måste, som även Ferguson gör, vara tillåtet att föra ett kontrafaktiskt resonemang. Och när det gäller Fletcher så är de flesta bedömare eniga om att han inte skulle ha varit avstängd; det var inte rättvist och frånrövade United en av nyckelspelarna mot Barcelona. |
|
| Back to top |
|
 |
|