View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.05.2009 19:08 Post subject: |
|
|
Som sagt flere ganger, vet du ikke tenker spesifikt på meg, bolgebah, kan det godt hende at andre ikke får noe mer ut av Jarstein, men siden vesentlige mangler ved Jarstein sitt keeperspill, ikke har blitt stort bedre, er det ikke helt fjernt å tenke at det kan være en idé å finne en ny kost. Det er kjipt for Jamtfall, men vår førsteprioritet bør være å prøve å utnytte potensialet til Jarstein som idag blir spesielt begrenset av hans sinn. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:12 Post subject: |
|
|
Om det är så att alla norska målvakter är dåliga, så får vi leta utomlands efter en ny målvakt. Jag pläderade i höstas för att köpa Daniel Örlund, men plötsligt under hösten hade vi en hel skock med odugliga norska målvakter på Lerkendal plus en stjärnmålvaktstränare. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.05.2009 19:13 Post subject: |
|
|
Dét får bli en egen diskusjon som jeg ikke synes jeg har grunnlag for å uttale meg om. Noe helt annet er at det blir smått parodisk å bruke prestasjonene til ymse målvakter på landslaget som en slags bekreftelse på at Jamtfall ikke duger. For meg blir det omtrent som å bruke 17. mai som en illustrasjon på hvordan nordmenn oppfører seg 365 dager i året. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:16 Post subject: |
|
|
Det håller jag med dig om. Jag har endast utgått från Jamtfalls träning av RBKs målvakter i min kritik. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.05.2009 19:18 Post subject: Jørn Jamtfall |
|
|
Peter Storey,du ville blitt en glimrende DM,gnager og gnager,gir aldri opp.
Annan blir bare smågutten. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:20 Post subject: |
|
|
NÃ… SKAL VI IKKE AVSPORE EN GOD DEBATT MED PERSONALANGREP
forebyggende tiltak  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.05.2009 19:23 Post subject: Jørn Jamtfall |
|
|
Helt enig,lenge siden dette kunne kalles en god debatt,dessuten var det ment som et kompliment,liker folk med stayeregenskaper.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:25 Post subject: |
|
|
godt godt, men jeg har stt for mange debatter, gode som dårlige bli avsporet av personalangrep,, eller ting misforstått som det.
God debatt? vel, nærmest alle er enige i utgangspunktet. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:26 Post subject: |
|
|
Tor Einar, jag var en gång en mycket tuff försvarare och hade nog beklädd en DM-roll. Men på den tiden spelade vi alltid 4-2-4 med flat toer på mitten.
Tack, Kris, du är nog min enda sympatisör på forumet. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.05.2009 19:31 Post subject: Jørn Jamtfall |
|
|
Der tar du feil,jeg er delvis en sympatisør også,men sier også slike ting til mine venner hvis jeg mener det  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.05.2009 19:40 Post subject: Jørn Jamtfall |
|
|
Selv hadde jeg sterkere meninger for la oss si er par 10-Ã¥r siden og argumenterte til folk gav opp.
Har heldigvis noen virkelig oppegående venner som jeg har fått bryne meg på og har lært at det er sunt at vi har forskjellige meninger.
Dessuten stilles det ofte krav til dokumentasjon i våre debatter.
Mye av diskusjonen ang. Jamtfall går på meninger som ikke er lette å dokumentere fasitsvar på.
Må skifte ut min konjakk med et par pils på lokalpuben nå.ha en fortreffelig aften. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.05.2009 19:40 Post subject: |
|
|
Nå føler jeg meg som et kraftig troll som poster 3 usaklige inlegg om å holde seg på tema. Men ikke la deg trekke du heller Peter |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 19:44 Post subject: |
|
|
Skremmende at Jamtfall har vært blant top 3 av rosenborgs keepere igjenom tidene, sier vel det meste om hvor gode vi har vært på den fronten. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 19.05.2009 21:33 Post subject: |
|
|
Vet dere, jeg driter i om det er Jamtfall sin feil eller ikke. Resultatene hans er urovekkende, og det er rett og slett på tide å finne en ny keepertrener. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 19.05.2009 21:42 Post subject: |
|
|
Jamtfall kan bare pakke sekken. Vi trenger nytt blod her, så kanskje nevrosen forsvinner i bakerste ledd. Ærlig talt, talentfulle keepere blir bare værre og værre under Jørns ledelse. Dette holder ikke! _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2009 21:52 Post subject: |
|
|
Si hva en vil om Jarstein i Odd ,men han gjekk ikke på slike tabberekker som han nå gjør for Rosenborg og ifjor høst. Jarstein på benken og Jamtfall til NAV. |
|
Back to top |
|
 |
coder Junior
|
Posted: 19.05.2009 21:54 Post subject: |
|
|
Ser ut til at de "artige" øvelsene til Jamtfall bare er gøy, og ikke innhar særlig keeperteknisk trening eller... |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 19.05.2009 21:57 Post subject: |
|
|
På tide å ansette en keepertrener. |
|
Back to top |
|
 |
zender Junior
|
Posted: 19.05.2009 22:02 Post subject: |
|
|
NÃ¥ er det nok. Jamtfall er tydeligvis en nervetrigger for Jarstein!
JAMTFALL MÃ… SPARKES!! |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:03 Post subject: |
|
|
Rosenborg har vel knapt hatt stabile keepere de siste fem årene. Kanskje Hirschfeld, men han skjønnte ikke hva Jamtfall sa. Støtter forslaget om keepertrener. |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 22:03 Post subject: |
|
|
Det er virkelig berettiget at Jamtfall får kritikk. Å trylle frem toppkeepere er nå en ting - det som er ankepunktet mot han er at ingen keepere blir bedre av å ha han som trener. Da er jaggu på tide å gi han tyn etter såpass mange år. Den siste keeperen som faktisk har utviklet seg til det bedre i RBK de siste 10 årene er Arason.
Lars Hirschfeld, Espen Johnsen og Rune Allmenning Jarstein ble sett på som Norges beste keepere da de kom til Trondheim, etter et år i klubben så var vel alle detronisert av en slik "folkeoppfatning".
Nå skal ikke jeg si at dette er Jamtfall sin feil ene og alene, men han er trener for keeperne og når han ikke får frem ønskede resultater så er det bare naturlig at han må bli vurdert. Over 5 år nå har han ikke fått frem resultater - det er på høy tid at noen vurderer arbeidet hans. 5 år uten nevneverdige resultater er ihvertfall nok til at jeg håper RBK får en ny keepertrener.
Omtrent det første Drillo gjorde med landslaget var å fjerne han - jeg vil si det er en ganske klar indikasjon på at det fins langt mer kompetente folk innenfor dette området innenfor landegrensene. Jeg nekter å være med på at Frode Grodås er den beste på dette området i kongeriket. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:05 Post subject: |
|
|
Nå er ikke tabberekka til Jarstein ene og ALENE Jamtfalls feil, men nok får være nok. Slik tabbe som Jarstein gjorde i dag var TYPISK Jamtfall, slippe ballen inn foran målet slik.. |
|
Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 19.05.2009 22:06 Post subject: |
|
|
Kanskje Jarstein burde få headsett i ørene og høre på klassisk musikk. Slik blir man roligere. Kanskje Red Bull blir energidrink til Jarstein.
mvh, hobbypsykolog. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2009 22:10 Post subject: |
|
|
En par kamper på benken og en tur til vår idrettpsykolog er enkleste medisin. Et ferie hjem til Skien og vekk fra Jamtfall hjelpte enormt sist gang. Jamtfall virker til å en enormt negativ effekt på selvtilliten til keeperene rundt seg og det er jo helt tydelig at Jarstein går på banen med frykt for å gjøre tabber og spiller en med frykt så går det ofte som en frykter. En god keepertrener vil kunne snakke med keeperen og få han rolig og avbalansert foran kamp, dette evner jo ikke Jamtfall i det hele tatt selvom det skal sies at Jarstein nok ikke er den enkleste å forholde seg til. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.05.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Jarstein ble vel aldri kvitt dette syndromet før fjorårssesongen var over. Og det startet vel i sommerkampene i juli. Rosenborg har ikke råd til å vente til sesongstart 2010 før vi har en stabil keeper. Benken neste. |
|
Back to top |
|
 |
|