| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 20.04.2009 11:14 Post subject: |
|
|
Uff da. Er de bare meg eller er Per Ciljan Skjelbred iferd med aa bli den nye Jan Gunnar Solli.
Begge virket veldig lovende i ung alder med god teknikk og godt driv med ballen. Etterhvert ble loepskraft det eneste Solli kunne bidra med, og det ble dessuten umulig aa finne en passende posisjon for ham - det virker desverre som om Skjelbred har litt samme utvikling _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 20.04.2009 14:53 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | Uff da. Er de bare meg eller er Per Ciljan Skjelbred iferd med aa bli den nye Jan Gunnar Solli.
|
Der fikk du sagt det. Håper ikke det blir så ille, men tendensene er der. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.04.2009 15:07 Post subject: |
|
|
| Dette er helt utrolig. Å sammenligne Ciljan med Solli. Ciljan har fortsatt en balldriv og en teknikk som overgår de fleste. Jeg synes han var bedre mot Odd enn kampen før. Han prøvde å sette opp på kant, flere brukbare skudd(positiv at han prøve) og kom seg forbi et par ganger. Ut fra slik spillet foregikk, fikk vi ikke sett han så mye kampen gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 20.04.2009 15:51 Post subject: |
|
|
Enig med Senador.
Solli gjorde FEIL etter FEIL på banen, i form av balltap og feilpasninger og mye annet rart. Det ser du sjelden Skjelbred gjøre. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 20.04.2009 16:16 Post subject: |
|
|
| Per er heldigvis klar igjen til Lillestrømkampen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.04.2009 16:21 Post subject: |
|
|
| Uansett synes jeg det var ufint at mange hånjublet høyt da Skjelbred ble byttet ut igår. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 20.04.2009 16:38 Post subject: |
|
|
Uansett, han ble ikke byttet ut et sekund for sent. Synes han har virket likegyldig i alle kampene hittil i år, utenom Tyskland kampen for Norge. Men det er litt typisk Skjelbred, kun god i de helt store kampene. Tror han trenger å se at han ikke har klippekort, benken neste håper jeg. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 20.04.2009 16:43 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Dette er helt utrolig. Å sammenligne Ciljan med Solli. Ciljan har fortsatt en balldriv og en teknikk som overgår de fleste. Jeg synes han var bedre mot Odd enn kampen før. Han prøvde å sette opp på kant, flere brukbare skudd(positiv at han prøve) og kom seg forbi et par ganger. Ut fra slik spillet foregikk, fikk vi ikke sett han så mye kampen gjennom. |
Tja saa utrolig er det vel ikke. Solli startet da ganske bra og ble lansert som et supertalent som hadde fart, teknikk, driv og loepsstyrke til aa vaere en komplett midtbanespiller. Han startet brukbart og viste prov paa gode ballferdigheter, men formkurven pekte nedover og det ble verre og verre.
Skjelbred synes jeg ogss viser tegn til en liknende utvikling. Sier ikke at han er paa nivaa med Solli, men at han som 22-aaring ikke har infridd sitt store potensiale er ingen overdrivelse. Han er fortsatt ung, men jeg forventer langt mer fra Skjelbred. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.04.2009 16:52 Post subject: |
|
|
Det skal vel også sies at Per Ciljan Skjelbred allerede har spilt flere gode kamper i sin seniorkarriere enn det sju år eldre Solli har.
Jeg ser lite som gjør at det er noe poeng i å sammenligne disse to. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.04.2009 16:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Uansett synes jeg det var ufint at mange hånjublet høyt da Skjelbred ble byttet ut igår. |
Seriøst? Så dårlig var han jo ikke og jeg synes det er undøvendig å håne spillere som stort sett alltid fremstår som oppofrende. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 20.04.2009 17:18 Post subject: |
|
|
Jeg hørte enkelte som ble ovverrasket og skuffet over at Ciljan ble tatt av.
Det har jeg mer forståelse for enn det Attach beskriver.
Synes ikke Ciljan var stort mye dårligere eller bedre enn noen andre på banen, med unntak av Annan, som nok en gang var i en klasse for seg. Så jeg synes ikke nødvendigvis det hadde vært noe veldig stort tap om Prica/Iversen eller Sapara hadde gått ut i stedet. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 20.04.2009 17:24 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Uansett synes jeg det var ufint at mange hånjublet høyt da Skjelbred ble byttet ut igår. |
Hah, han kunne lett ha gått til en større klubb flere ganger, men har valgt å bli hos klubben i sitt hjerte og slik fremstår supporterne? Makan! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.04.2009 17:27 Post subject: |
|
|
| Jeg ser at joakleis oppfattet det annerledes. For meg var manges jubel åpenbart ironisk, men hvis absolutt ingen(?) oppfattet det som meg, så må jeg selvfølgelig gi meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 20.04.2009 17:34 Post subject: |
|
|
| Jeg vet ikke, men om du oppfatta det slik er det muligens helt rett - om du var på lerkendal selvfølgelig. Vanskelig å oppfatte slik på TV |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 20:05 Post subject: |
|
|
| Jeg synes sammenligningen med Solli virker veldig korrekt mye av det samme problemene, det blir for mye å se i bakken og spill tilbake ihvertfall i den nåværende rollen. Desutten er det heller ikke umulig at Skjelbred springer alltfor mye og skal innvolvere seg i alltfor mye og da blir ofte innvolveringen litt halveis og han havner også ofte i feil posisjon. Skjebred har vist tegn på at han kan være en meget dyktig ballfordeler og en som kan spille hurtig og med det skape rom når han spiller OMS hurtigere enn Sapara som alltfor ofte absolutt skal slå "geniale" passninger eller slår alltfor tidlige innlegg på Iversen som stort sett taper duellene med forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.04.2009 23:01 Post subject: |
|
|
| Det har gått for langt når man sammenligner Skjelbred med tragedien Solli. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 20.04.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Enig.
Riktig så dårlig har ikke skjelbred vært selv de siste kampene. Uansett må da spillere få lov å ha sine dårlige perioder... Per dags dato har skjelbred godt av noen kamper på benken. Men en veldig god fotballspiller med et utrolig talent vil jeg nå altid si han er. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 23:32 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Det har gått for langt når man sammenligner Skjelbred med tragedien Solli. |
Helt enig, nå må misbruket av denne gode spilleren ta slutt.  |
|
| Back to top |
|
 |
Eiriiik Junior
|
Posted: 20.04.2009 23:39 Post subject: |
|
|
| Får håpe per liker seg bedre når ballen ruller litt bedre å det blir litt mer finspill langs bakken:) |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.04.2009 23:44 Post subject: |
|
|
| Jeg blir mer og mer sikker på at Skjelbred blir vår neste Roar Strand. Klubbspilleren som ikke havner utenlands, men som er viktig for storhetsperioden her hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2009 23:55 Post subject: |
|
|
| Jeg ser ikke helt hva som er det store for utenlandske klubber jeg heller. Det finnes mange rundtomkring i verden med mye av det samme ferdighetene som Skjelbred som sannsynligvis koster langt mindre. Jeg tror at vår mest intressant spillere for utlandet er Tettey, Annan og Lustig ( etterhvert ) backer som Lustig finnes det ikke for mange av. Jeg vil si mye av det samme om Olsen ikke sjelden nok ferdighetskombinasjon til at jeg tror at vi risikerer å miste han i den nærmeste fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 21.04.2009 01:56 Post subject: |
|
|
Olsen er en svært begrenset spiller som vil falle gjennom i de store ligaene.
Annan er den eneste av de du nevner jeg virkelig har tro på kan hevde seg på øverste, øverste nivå. Tettey..tja, det var det med pasningsfoten, skuddfoten, og foten generelt da.. Lustig? Hmm, kanskje. Fortsetter han fremgangen defensivt så.. kanskje. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.04.2009 18:49 Post subject: |
|
|
| Annan er den eneste jeg ser for meg i en riktig storklubb, resten kan godt havne i Frankrike, Nederland, Belgia, Sveits etc. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 21.04.2009 19:04 Post subject: |
|
|
Skjelbred passer hvertfall ikke inn i England. Til det er han altfor veik. Ser for meg han i i enten Italiensk eller Spansk fotball. Barcelona maybe?  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.04.2009 19:17 Post subject: |
|
|
| Skal han ha noe håp om å spille for noen klubb i Barcelona så blir det Espanyol. |
|
| Back to top |
|
 |
|