English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.04.2009 13:33    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Keenoir wrote:

Jarstein

Strand - Lago - Demidov - Dorsin

Tettey - Annan - Skjelbred

Sapara - Iversen

Prica

Den billedlige symbolikken i dette bildet tilsier at vi bør holde oss langt unna. Jeg tror det ligger noe i det.

If it works - don't fix it!

Formasjonen har blitt brukt av Milan over ganske så langt tid og med brukbar suksess. Den bør så absolutt ikke avskrives.

Her er et eksempel fra mesterligafinalen 2007 som Milan vant mot Liverpool.

Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 13:42    Post subject: Reply with quote

Erik Hamrén testet 4-4-2 på trening i dag, men har ennå ikke bestemt seg for hvordan laget skal spille mot Odd Grenland.
jeg har ikke bestemt meg ennå. Jeg har sagt at vi skal mestre å spille på forskjellige måter og i dag prøvde vi ut denne formasjonen. Vi har fremdeles to treningsdager på å finne ut hvordan vi skal spille mot Odd, sier Hamrén.

Les mer:

Har ikke bestemt meg.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 13:53    Post subject: Reply with quote

Hvis det blir nordvik på backen syns jeg vi kan legge diamanten død. Han har ikke kapasitet nok til å fylle en vingback-rolle. Ikke Strand heller.
De mangler hvertfall mye på å fylle Lustig sine sko der.

Men tanken på Ivers-Prica på topp er faktisk fristende. De har vist at de kan spille godt sammen, og gjøre det livsfarlig for enhver backrekke.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 14:38    Post subject: Reply with quote

Quote:
. Jeg har sagt at vi skal mestre å spille på forskjellige måter og i dag prøvde vi ut denne formasjonen.

Tanken er fin den Hamren, men bør vi ikke snart i det minste mestre en måte å spille på? Jeg forventer at vi snart får på plass et offensivt spillemønster, angrepspillet vårt er pr dags dato like spennende som en begravelse, og jeg vet ikke om løsningen er å fjerne T.Olsen. Det bør være andre før han i køen akkurat nå.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.04.2009 15:06    Post subject: Reply with quote

Har man en formasjon og måte å spille på som virkelig fungerer, så er det bedre enn å kunne spille halvveis i fem forskjellige ja.

Det siste har vi jo god erfaring med fra de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 16:28    Post subject: Reply with quote

Har Hamrén gått i "eksprementerer-med-formasjon-og-laguttak-nå-som-vi -møter-en-dårlig-motstander"-fella?

Jeg syns Hamrén har et poeng når han sier det er viktig å kunne endre formasjoner underveis og fra kamp til kamp. Eggen gjorde vel kanskje ikke det allverden, da det var én formasjon som spiltes over lengre tid.

Forutsigbarhet var noe som knekte oss i mange kamper, og det kommer til å koste oss poeng videre også. Derfor er det naturlig at vi har fler registre å spille på, enn kun 4-2-3-1.

Derimot, er jeg enig med joko- i at det kan være litt i tidlilgste laget.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 17:57    Post subject: Reply with quote

langt i fra utsolgt sist jeg sjekket. :S
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 16.04.2009 19:55    Post subject: Reply with quote

Langt i fra utsolgt ja, skjekket litt nå, tipper rundt 17 k. Mener rbk må gjøre noe iforhold til salget, har gått traurig...

Tror hovedproblemet er at de overpriser, rett og slett...

Hva mener dere bør gjøres for å trekker flere publikummere? håper virkelig salget tar segg opp.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 20:00    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har vel en av de laveste snittprisene i hele tippeligaen?
Problemet er vel finanskrisen og at mange av hjemmekampene til Rosenborg går på tv.

Jeg tror grunnen til at det blir lave tilskuertall på Odd kampen er at vi møter nettopp Odd.
Denne kampen går jo ikke på riksdekkende tv.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 16.04.2009 20:08    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er rart at folket ikke kommer etter all blesten rundt rbk, 3 seire, nye spillere, kampen går ikke på tv, påska er over osv osv.

Synes kampene kunne vært billigere fram til mai, slik at flere folk kommer, evt hatt en form for rabatt pris i disse kulde dager.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 16.04.2009 20:19    Post subject: Reply with quote

Ser at de har åpnet for salg lenger bort mot bortefansen, men de reserverte/opptatte setene skal kanskje ikke brukes.
Synes heller ikke man bør bli så veldig skuffet om tilskuertallet blir rundt 16000 - 17000 i denne kampen.
uglevett
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 03:31    Post subject: Reply with quote

Å evt. vrake Olsen føles som et skikkelig nederlag, for min del. Den mest spilleren som er mest annerledes ifh til resten av angrepet og så er det han som skal ofres? Jeg vet ikke. Føles feil.
LarsG
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 06:44    Post subject: Reply with quote

Enig i den Rawky. En av våre få spillere som setter fart på kula og går rett mot mål. Han løper også i rom mer enn mange av våre andre spillere. Synes absolutt han har vært en av de bedre, så det føles rart å plutselig gå til 4-4-2 med to forholdsvis statiske spisser. Enda jeg vil vel si at Prica virker langt mer bevegelig enn jeg hadde trodd på forhånd.

Odd er Odd. Kanskje det kjedeligste laget vi kan møte. De har jo ingen historie for å være fiender til noen (med unntak av Porsgrunn i 2.div), og de er ingen direkte nedrykkskandidat eller opprykkskandidat. De har fått noen flere profiler i år enn tidligere, men allikevel er det vel få som har et spesielt forhold til Odd. Utenom at de er det laget RBK stjal fargene sine fra - og at de ga oss Frode Johnsen og Rune Jarstein. For å ikke snakke om at Elton John skal holde konsert på Skagerak Arena i juni. Nei, vi får håpe på fint vær om det skal bli fult hus denne kampen.

Edit: Regner med jeg får denne snart, så jeg svarer på forhånd. Jeg mener ikke at Odd spiller kjedelig fotball. Tvert i mot. Deres 4-3-3 ser veldig spennende ut. Tror det blir en artig kamp, fotballmessig, på Lerkendal, med to forholdsvis offensive og spillende lag. Poenget er at Odd "klinger dårlig" i mine ører - det er ikke noe catchy. Odd minner meg mest om en grå mus. Eller den stille personen i hjørnet på vorset som ikke sier noen ting - men samtidig ikke utmerker seg på noen som helst måte. Kan godt hende Odd blir kvitt dette stempelet om de fortsetter med å score så mange mål og spille offensiv og artig 4-3-3.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.04.2009 08:17    Post subject: Reply with quote

På grunnlag av det som har blitt sagt her er det derfor så ufattelig amatørmessig å budsjettere med 20000 tilskuere. Det er helt absurd i dagens tid.
Back to top
Petter Rasmus
Junior

PostPosted: 17.04.2009 10:44    Post subject: Reply with quote

http://supporter.adressa....e23132.ece

Mitt innspill i forhold til formasjon til søndagen
Back to top
hoboj0e
Proff

PostPosted: 17.04.2009 10:47    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Utenom at de er det laget RBK stjal fargene sine fra - og at de ga oss Frode Johnsen og Rune Jarstein.

Du må for all del ikke glemme Jan Gunnar Solli. Very Happy

Ivar Hoff
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2009 10:57    Post subject: Reply with quote

Diamanten er fornuftig den og slutten mot Start ga et godt omen for paret Iversen - Prica. Hvis Olsen sliter så er det helt naturlig å hvile han og med han ute så vil 2 av det 4 offensive plassene i 4.2.3.1 systemet være bekledd av upassende spillere. Da har en alternative systemer som gir plass til andre gode spillere. Det store spørsmålet er hvordan en skal komponere midtbanen, en flat firer bør være uaktuellt da vi ikke har kantspillere. Det kunne vært spennede å prøvd f.eks Miller eller Traore som venstrekant for å se om vi har potensielle kantspillere allerede i stallen. I tilegg har en Strand som kan bekle høyre og en kunne i det rette anledningene testet ut Lustig i denne posisjonen. Konan er blitt behandlet som en potet og kunne sikker også blitt plassert på høyrekant. I det store og det hele så er våre kantspillere alternativer så usikkre at det ikke bør være et alternativ på det nåverende tidspunkt. Slik som jeg ser det så er det beste mulighetene for å innvolvere Iversen - Prica samtidig diamanten som du er for eller "juletreformasjonen" som jeg har nevnt tidligere. Begge formasjoner har roller til alle spillerene som det skal ha gode forutsetninger for å håndtere.

Diamant

Jarstein

Strand Lago Demidov Dorsin
Annan
Skjelbred Tettey
Sapara

Iversen Prica

Juletreformasjonen

Jarstein

Skjelbred Annan Tettey

Sapara Iversen

Prica

Last edited by Keenoir on 17.04.2009 14:51; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 11:01    Post subject: Reply with quote

Odd på Lerkendal er livsfarlig. Seriøst. Dere må ikke undervurdere dette laget!

Jeg vil holde på 4-5-1 som vi har kjørt med gjennom vinteren og heller vurdere 4-4-2 dersom vi skulle få et avgjørende grep på kampen.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 17.04.2009 12:11    Post subject: Reply with quote

Haha!! God stemning!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2009 13:00    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Diamant

Jarstein

Annan
Skjelbred Tettey
Sapara

Iversen Prica

Tettey som indreløper fungerte ikke sist vi spilte diamant og vil sansynligvis ikke fungere denne ganger heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 17.04.2009 13:46    Post subject: Reply with quote

Mener du at Tettey har spilt tradisjonell def midt nå i det siste da?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.04.2009 14:01    Post subject: Reply with quote

Nei, men han har langt fra spilt en indreløperrolle alla den han vil ha i en diamant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.04.2009 15:09    Post subject: rbk-odd Reply with quote

Juletreformasjonen

Jarstein

Skjelbred Annan Tettey

Sapara Iversen

Prica

Keenoir,s juletrevariant blir til den gamle gode 235 med begge backene i angrep.
Ikke bare Storey som er gammel nok til å ha opplevd den.
Uansett navn på oppstillingen ser den kjemisk fri ut for kantspillere,men Strand og Dorsin må virkelig være med offensivt her.
Hedning
Legende

PostPosted: 17.04.2009 15:11    Post subject: Reply with quote

Tror vi trenger Lustig for å prøve oss på den, og selv da skal Annan få mye jobb med å tette igjen for backene? Men spennende tanke med Iversen og Sapara bak Prica og eventuelt Dario.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.04.2009 17:18    Post subject: Reply with quote

Blir morsomt å spise (s)odd
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Next
Page 5 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb