English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kkakk
Rutinert

PostPosted: 06.04.2009 16:26    Post subject: Reply with quote

Han har ikke den iskalde personligheten som kjennetegner storscorere, han er ikke en sleip italiener eller noen rolig spanjol. Tipper Tettey ender på 5 mål i årets sesong
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 16:32    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

Kritikken mot skuddfoten til Tettey slutter nok den, den dagen den faktisk ikke er noe å kritisere. Men vi er vel ikke helt der enda, Brady?

Han har vel til gode å prestere en dårlig avslutning så langt i årets serie, så jeg syns folk kan vente til han får et par-tre dårlige på rad iallfall.

En annen ting er at han ikke lukket øynene. På dette bildet fra VG er iallfall øynene åpne.

http://www.vg.no/sport/fo...tid=541233

På videoen kan man også se at Sigurdsson hadde hatt en god sjanse til å redde om ballen hadde blitt lobbet over keeper uten spesielt mye kraft i retning målet.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 17:11    Post subject: Reply with quote

Så flere dårlige avslutninger bare i går, men nok om det.

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 06.04.2009 17:12    Post subject: Reply with quote

Tettey var veldig skuffende, en av de dårligste....han hadde mye insiativ og gode tanker, men spilte dårlig. Kanskje man har litt for store forventninger til han
zicoz
Junior

PostPosted: 06.04.2009 17:28    Post subject: Reply with quote

[quote="Brady"]
zicoz wrote:

Tettey var sammen med Annan og Olsen blant våre beste i går, om man ser på midtbanen og fremover. Om Brann hadde fått en mengde sjanser mot oss skulle jeg vært med på at Tettey var for offensiv. Når så ikke skjer ser jeg ikke noe problem med at han i perioder var den eneste som tok initiativ.

Angående kantspill og Tettey, så var han flere ganger rundt med gode innlegg mot Brann, etter meget gode avdriblinger.

Så om vi ser på 6 av spillerene så var tettey sammen med to andre blandt de beste? Ser ikke helt hva som er så bra med dette. Er forøvrig uenig i dette, Tettey var sammen med Iversen (frem til Iversen ble flyttet bak) den dårligste av samtlige RBK-spillere om startet i går, og å si at det ikke er noe problem at han "tok initiativ" vitner om dårlig lagforståelse. Det var ett par ganger hvor RBK skulle ligge organisert med 11 mann bak ballen mens Brann hadde ballen rett utenfor egen 16m men Tettey fant ut at han plutselig skulle presse midtstopperene til Brann.

Det fører til stor usikkerhet i laget når en spiller plutselig befinner seg helt ute av posisjon, og det er noe jeg har sett flere ganger fra Tettey. At han både ligger for høyt og for lavt i forhold til det han skal i forhold til resten av laget. Når f.eks. Sapara ser at Tettey suller seg frem på denne måten så er det jo klart at han blir forvirret og ikke kan gjøre det han normalt skal i en slik situasjon, og det samme gjelder resten av laget også (ihvertfall fra Annan og frem).

Anngående kantspill så kom det ikke ett bra innlegg fra Tettey i går, noe det heller ikke skulle gjort da han ikke har noe der ute å gjøre.

Han virker rett og slett overivrig og det virker som om han har store mangler når det kommer til fotballforståelse.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

zicoz wrote:

Anngående kantspill så kom det ikke ett bra innlegg fra Tettey i går, noe det heller ikke skulle gjort da han ikke har noe der ute å gjøre.

Han virker rett og slett overivrig og det virker som om han har store mangler når det kommer til fotballforståelse.

Du kunne ikke tatt mer feil, zicoz. Fotballforståelse er noe av det Tettey har mye av, og han hadde to meget bra innlegg i går, etter veldig bra prestasjoner på kanten.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 19:14    Post subject: Reply with quote

Tettey bør da absolutt ikke henges ut for avslutningen han serverte mot Brann. Den var faktisk ikke sååå dårlig.
Han er ingen Ronaldo Luiz i avslutningsøyeblikkene, men det er heller ikke noe vi bør forvente.

Det som derimot skuffet meg i går var hans taktiske valg med ball, det var sjeldent noe annet enn 5-meterspasningene til Annan som lyktes for ham igår..
Men, det var han ikke alene om. På dette området var ciljan og Sapara ubrukelige også. Ciljan har jo faktisk maktet å blitt den minst konstruktive og farlige på en femmer-midtbane som består av 2, i utgangspunktet, defensive sentrale.. Det er heller ikke uten grunn at det er Tettey, og ikke Sapara og Ciljan, som stadig kommer seg til gode sjanser. De to sistnevnte eier ikke vilje til å true målet.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 19:44    Post subject: Reply with quote

skremmende at han sier til vg at han konsentrerte seg om å treffe ballen rent, og brydde seg ikke om keeperen. Trodde ikke det var mulig at en spiller som tjener flere mill i året har en sånn tankegang, etter disse uttalelsene regner jeg med Hamren tar tak og gir han spesialtrening, man kan jo ikke satse på flaks når man er en toppspiller Er den individuelle spesialtreningen i rosenborg kun på styrkerommet, og ikke på treningsfeltet?? Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
zicoz
Junior

PostPosted: 06.04.2009 19:52    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Du kunne ikke tatt mer feil, zicoz. Fotballforståelse er noe av det Tettey har mye av, og han hadde to meget bra innlegg i går, etter veldig bra prestasjoner på kanten.

Er nok du som tar feil her gitt. En spiller som til stadighet beveger seg ut av posisjon og løper som en tulling kan ikke sies å ha mye fotballforståelse. Man ser det også i måten han plasserer seg, han er stadig vekk avhengig av farta si for å komme i rett posisjon.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 19:59    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hadde sett enda dummere ut om Opdal bare hadde plukket ned en litt for løs kipp. Da hadde folk sagt - hvorfor brente han ikke bare til?

Selv Harald Martin Brattbakk satte enkelte av de der midt på keeper.

Tettey var litt het, og bommet denne gangen etter å ha truffet på en litt vanskelig en mot Tromsø i snøværet.

Olivier Occean hadde vel sleivet den siste sjansen ut til innkast på RBKs høyreside. Tettey har helt klart bedre skuddteknikk nå enn tidligere, idet han treffer ballen reint mye oftere. Det så vi også ved et skudd som ble blokkert tidligere i andre omgang.

Den siste sjansen er bare å glemme. Tettey kommer til å score flere mål i år.

Jeg snakker ikke om en løs lobb, Kristobal, men om å plassere skuddet høyere, evt på siden om det er plass. På meg virker det som om Tettey er fornøyd om han treffer ballen reint. Hva Ocean angår, anser jeg ikke ham som noe en skal måle spisser ut fra. Brattbakk bommet også, men han var kaldt beregnende foran mål - noe Tettey dessverre ikke er i stor nok grad. Håper selvsagt på bedring.

Ang lukkede øyne: Fra min side billedlig ment.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

zicoz wrote:

Er nok du som tar feil her gitt. En spiller som til stadighet beveger seg ut av posisjon og løper som en tulling kan ikke sies å ha mye fotballforståelse. Man ser det også i måten han plasserer seg, han er stadig vekk avhengig av farta si for å komme i rett posisjon.

Ja, det er nok Brady som ikke har fotballforståelse...

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zicoz
Junior

PostPosted: 07.04.2009 06:02    Post subject: Reply with quote

Når han ikke ser problemene i å ha en som springer tulling og ødelegger organiseringen i laget så vil jeg våge å påstå det ja.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 07.04.2009 06:21    Post subject: Reply with quote

Tror Tettey trenger litt mer skuddtrening i faktisk kamp. Sikkert greit å få til på trening hvor det ikke er så mye press eller nerver, men i kamp så er det noe annet og han er vel smått kjent for å være overivrig når det gjelder skudd.
Han er vel fornøyd med å få et rent treff da, for de var veldig sjeldne ifjor bortsett fra en par susere han faktisk traff på. Så en klar forbedring (tidlig å si det innrømmer jeg.)

Tettey prøvde ihvertfall å åpne opp rom for andre med løp og litt dribleraid for å trekke til seg en par mann, men det hjelper lite når resten av laget står så godt som stille uten å utnytte det lille rommet som ble skapt.
Kjipt når Brann ligger så kompakt som de gjør, da må man tørre å satse når man har sjansen...
NÃ¥ hadde ikke Tettey noen stor kamp, men han viste innsats og ga et positivt inntrykk i motsetning til et passivt RBK som stort sett gjorde lite.
Viktig med attityd Cool

edit: skriveleifur

Last edited by Demolith on 07.04.2009 07:02; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 07.04.2009 07:00    Post subject: Reply with quote

Synes Tettey var en av de bedre selv.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2009 09:46    Post subject: Reply with quote

Tettey ble nok litt overivrig etter å skulle følge opp sine mål mot Viking, Vålerenga og Tromsø og var kanskje derfor litt vel ivrig og kan med det bidra til å ødlegge struktur i angrepspillet og gjøre det vanskeligere for forsvaret. Jeg synes ikke at syndet så veldig mye på dette ,men jeg synes det var irriterende hvor lang tid med ballen Tettey til tider brukte og gjorde også en god del enkle tekniske feil. Han var langt ifra vår dårligste og var f.eks langt bedre enn Skjelbred, Sapara og Iversen som størsteparten av kampen var en tragedie.

Når det gjelder skudd så hadde Tettey senest ifjor problemer med å treffe rent på skuddene sine fordi han ble så ivrig og vill i teknikken sin. Da er det greit å ta et steg av gangen og første steg er å "alltid" treffe rent på ballen. Det neste steget blir å "alltid" treffe målet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2009 22:37    Post subject: Reply with quote

zicoz wrote:
Når han ikke ser problemene i å ha en som springer tulling og ødelegger organiseringen i laget så vil jeg våge å påstå det ja.

Ja, dette er jo det som kjennetegner Tettey som fotballspiller. Springer tulling og ødelegger organiseringen i laget. Da skjønner jeg godt at du kan våge å påstå at de som ikke ser det mangler fotballforståelse. Faktisk er jeg så imponert over ditt klarsyn her at du faktisk utvidet skalaen for kompetanse her inne. I positiv retning, altså.

Ironi er merket med oransj. Manglet det farger i innleggene dine, legger jeg meg flat.

Edit: hei, innlegget mitt matchet avataren min!
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 08:59    Post subject: Reply with quote

zicoz wrote:

Litt rart, dette.. At Tettey har landskamper, å ikke du, som har litt spilleforståelse..

Hadde Tettey vært litt mer måltyv, så hadde Rosenborg solgt han for over 50 millioner, da han hadde vært mer atraktiv enn alle de andre midtbanespillerne på Rosenborg..

Men nå så får Rosenborg bare inn bud i 15 - 20 millionerklassen for han..

Min påstand er at Tettey er lagets viktigste spiller, da han rolle er mer selvregulerende enn noen andres på laget..
vingback
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 09:20    Post subject: Reply with quote

zicoz wrote:

Vil gå zicoz litt i forsvar her. Tettey har løpt mye i alle de fire siste kampene (inkluderer viking). Mot Brann hang derimot ikke Tetteys løping sammen med resten av laget. Dette kom særlig til syne da Tettey førte ball raskt framover uten at laget fulgte etter. Spiller man moet et så dypt forsvar som bergenslaget hadde, med både press på ballfører og etablert forsvarsrekke renner slike løp gjerne ut i sanden fordi de blir for enkle å plukke opp. Slike én og én-angrep tyder på at laget ikke hadde dagen.

Det er ikke Tetteys feil at han løper mye og det var ikke hovedårsaken til at det ikke ble full pott mot bergenslaget. Noen ganger var løpet lite koordinert, andre ganger kunne han med fordel ha passet - dette var han skyld. Kommer Tettey stormende oppover med ball må det være koordinerte bevegelser, helst litt foran ballfører og der minst én legger seg mot innleggsposisjon og noen truer boksen. Det manglet mot Brann.

Kommer ballen oppover kanten har Tettey vist at han kommer seg i boksen og til store målsjanser om han blir gitt litt rom. Hele laget må strekke i motstanderens forsvar slik at det blir rom i midten. Dette krever også koordinerte bevegelser samtidig som rommene på vingene fra 25 meter og innover må trues. Olsen klarte det mot Brann, det gjorde ikke Ciljan. Midtbanen, angrepet og spiss ble for stillestående og evnet ikke å true noe som helst. Da blir det ikke mange sjanser, heller ikke for Tettey og hans løspskapasitet.
Back to top
rojensen
Junior

PostPosted: 08.04.2009 09:43    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Tettey ble nok litt overivrig etter å skulle følge opp sine mål mot Viking, Vålerenga og Tromsø og var kanskje derfor litt vel ivrig og kan med det bidra til å ødlegge struktur i angrepspillet og gjøre det vanskeligere for forsvaret. Jeg synes ikke at syndet så veldig mye på dette ,men jeg synes det var irriterende hvor lang tid med ballen Tettey til tider brukte og gjorde også en god del enkle tekniske feil. Han var langt ifra vår dårligste og var f.eks langt bedre enn Skjelbred, Sapara og Iversen som størsteparten av kampen var en tragedie.

Når det gjelder skudd så hadde Tettey senest ifjor problemer med å treffe rent på skuddene sine fordi han ble så ivrig og vill i teknikken sin. Da er det greit å ta et steg av gangen og første steg er å "alltid" treffe rent på ballen. Det neste steget blir å "alltid" treffe målet.

Veldig enig i dette... Virket som han ble alt for sugen på å få en scoring. Tror det er best om han fokuserer på det defensive, så får det offensive komme av seg selv. Blir litt feil at en spiller som Tettey setter seg et mål om å komme på 10 mål pga at han ikke er en spiller som setter mange sjanser. Tror det hadde vært best om han hadde satt seg et lavere mål for å ikke å sette et unødvendig press på seg selv.
Da tror jeg kanskje han hadde nådd 10 mål.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 09:47    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Da er det greit å ta et steg av gangen og første steg er å "alltid" treffe rent på ballen. Det neste steget blir å "alltid" treffe målet.

Vi snakker ikke her om en ettåring som skal lære seg å gå, og først skal støtte seg til bordet, men en proff fotballspiller Confused
h b
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 09:51    Post subject: Reply with quote

Her håper jeg du tar feil rojensen, håper ikke Hamren har samme tankegangen som deg, at "det offensive får komme av seg selv", det er vel en grunn til at de drar på trening stort sett hver dag....
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2009 10:32    Post subject: Reply with quote

Tross bommen mot Brann er det tydelig en annen verden hva angår avslutninger fra Tettey i år, noe som gjør at han kommer til å score en del flere mål selv om han skulle være litt het til tider.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 08.04.2009 10:59    Post subject: Reply with quote

Av samme grunn som at veldig mange var i himmelen etter to kamper og forventet knusing av Brann, men nå er tilbake på bakken, så foreslår jeg at man venter, tja, 10-12 kamper før man konkluderer ift om Tettey er en bedre avslutter i år enn i fjor.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2009 11:16    Post subject: Reply with quote

Jada, jeg har jo alltid vært en forkjemper for mer langsiktige synspunkter og ikke for tidlig konkludering.

Men jeg velger i tilfellet Tettey å ha en svært positiv tilnærming i hvert fall. Både mot Viking, Vålerenga og Tromsø leverte han gode avslutninger, og jeg tolker det også positivt at han ved begge anledninger mot Brann hadde rene treff på ballen - noe han nesten ikke hadde i fjor (og heller ikke hadde da han ble matchvinner mot Tromsø våren for to år siden) Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 08.04.2009 14:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
så foreslår jeg at man venter, tja, 10-12 kamper før man konkluderer ift om Tettey er en bedre avslutter i år enn i fjor.

Henning, the voice of reason.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 166, 167, 168  Next
Page 107 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb