| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.04.2009 04:46 Post subject: |
|
|
Med unntak av at Demidov er bedre på offensiv dødball, så ser jeg ingen ordentlige argumenter for hvorfor han bør spille i stedet for Lago. Vi har rett og slett virket mye tryggere bakover med Lago i forsvar, enn med Demidov i forsvar. Lago kan vel ikke akkurat beskyldes for å mangle fighteregenskaper defensivt heller, og jeg tror hans manglende trussel på offensive dødballer mer skyldes timing osv, enn fightervilje.
Men poenget mitt er at defensivt så er Demidov livsfarlig til tider, mens Lago som regel er sikkerheten selv. Sammen med Stadsgaard så mener jeg Lago bør spille. Vi så jo også i fjor at det ble mye mindre av Stadsgaards mange fine offensive løp fremover på banen, når Demidov ble hans makker. Dette fordi Demidov ofte gikk fremover på lange raids i stedet, men som regel bare ble presset utover sidelinja eller noe.. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.04.2009 10:15 Post subject: |
|
|
| Lago er lettere å vende bort, løpe rundt. Når Stadsgaard blir frisk, håper jeg det blir Stadsgaard - Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.04.2009 10:29 Post subject: |
|
|
| Hvis en ser kampene så ser en at den påstanden er feil, det er sjeldnere enn ser Lago komme halsende etter fordi han har blitt vendt opp av spissen da han er smartere i sitt forsvarspill enn Demidov. Styrken til Lago kontra Demidov er at han er langt roligere i sitt forsvarspill mer elegant og plasseringsdyktig og det veier opp for manglende fart iforhold til Demidov. Demidov sin styrke er at han er en villmann som slenger seg inn i dueller med dødsforakt og av og til med litt for mye kraft da det ikke er nødvendig. Han blokkerer skudd, kommer med siste liten taklinger og vinner dueller i motstanderens straffefelt. Mye av grunnen til at han må ut i disse hengende på håret løsningene er at var feilplassert i utgangspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.04.2009 10:43 Post subject: |
|
|
| Vel jeg har sett Lago bli vendt bort lett i mange situasjoner. Husker spesielt Pall Gunnarson veldig lett passerer Lago og scoret (tror det var i fjor). |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.04.2009 10:45 Post subject: |
|
|
| Trenger ikke å ha vært feilplassert for å ha blokkert skudd vet du. Og ja jeg har sett kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Eiriiik Junior
|
Posted: 04.04.2009 12:25 Post subject: |
|
|
jeg synes demidov gjør det bra, han mangler litt på fotballklokheten enda men han tar det igjen på godt oppofrende spill. Håper smartnessen kommer etterhvert og da trur jeg vi får en veldig god midtstopper.  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.04.2009 12:44 Post subject: |
|
|
| Lago sin fordel er helt klart rutinen og derfor langt oftere foretar seg det riktige valgene kontra Demidov ,men det kommer med tiden for Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.04.2009 12:46 Post subject: |
|
|
Dere som er litt oppe i åra ( bolge, 2mas med flere ), som så Hoftun helt fra starten av, går det an og sammenligne Demi med Hoftun? Eller er det helt urealistisk å håpe på at Demi blir en ny Hoftun? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.04.2009 13:36 Post subject: |
|
|
| Ni kan gott fortsätta diskussionen om vem som är bäst av Lago och Demidov, men diskussionen är endast av akademiskt intresse eftersom Hamrén (och jag) hela tiden har föredragit Demidov. Och prestationerna hittills denna säsong innebär inte att Hamrén (och jag) har haft anledning att ändra mening. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.04.2009 15:47 Post subject: |
|
|
| Hoftun i starten hadde vel nesten samme tempo som Demidov. Men Hoftun var mye bedre teknisk, samt at han var kald nok og hadde evnen til å spille seg ut av trange situasjoner. Han tok vare på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 04.04.2009 21:50 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Dere som er litt oppe i åra ( bolge, 2mas med flere) |
Hehe..hvor ligger lista for "opp i åra" når 2mas og andre kan betegnes som gamle?
Sorry OT..men jeg klarte ikke å dy meg. _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 04.04.2009 22:29 Post subject: |
|
|
| Om jeg husker rett så spilte vel Hoftun midtbane på Molde frem til han ble solgt til RBK som 25-åring. Dette var i 1994(?) Og allerede året etter var Hoftun en av våre dominerende spillere da RBK kvalifiserte seg til CL. Blir vanskelig å sammenligne Demi og Hoftun på et slikt grunnlag fordi Hoftun kom hit med TL-erfaring og noen år ekstra på innsiden av huet. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.04.2009 23:29 Post subject: |
|
|
Hoftun spilte dessuten sentral midtbane etter at Skammelsrud dro til Tyskland.
Dette har ikke annen relevanse enn at mannen kunne bekle flere posisjoner også etter at han var "ferdigutviklet" som fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.04.2009 22:52 Post subject: |
|
|
| TV2 hevder at Hodgson speidet på Demidov. Overraskende, må jeg si. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.04.2009 22:55 Post subject: |
|
|
I så fald, var det ikke den dårligste kampen Demidov har spillet, så interessen blev vel ikke akkurat mindre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.04.2009 23:05 Post subject: |
|
|
Ville vært helt genialt om vi kunne få solgt Demidov til PL for mange millioner. Ikke det at han har vært dårlig i år, tvertimot. Men han blir lettest å erstatte. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 26.04.2009 23:09 Post subject: |
|
|
| Virker som om Hodgson ser etter erstatteren til Hangeland, evt. makker hvis han blir.. Demidov har vært god i år, så er egentlig ikke overrasket... Får vi 25 mill for Demi i sommer er dt bare å selge hvis det betyr at vi kan beholde Tettey og Sapara. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.04.2009 23:17 Post subject: |
|
|
Tja, jeg vil heller at en Sapara som ønsker seg vekk skal bli solgt for en hel haug penger, enn en Demidov som har gitt signaler om at han ønsker å bli i klubben lenge. Tettey, Skjelbred og Annan er også spillere som vi vel kan si ønsker seg videre snart, og da er det kanskje greit at hvertfall en av disse fire spillerne får sjansen nå i sommer.
Demidov er i utvikling, og jeg mener det er feil tidspunkt å selge.
PS: Demi er en helt annen type enn Hangeland. Litt merkelig tankegang av Hodgson. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 26.04.2009 23:32 Post subject: |
|
|
Tviler det er Demi han så på. Mest trolig en av midtbanespillerne. Han har jo ikke brukt den forrige backen han kjøpte av oss, tviler han prøver seg på å få bytta i en ny svenske istedet.
Om demi fortsetter slit han gjorde våren i fjor og stort sett i år så vil jeg gjerne ha ham her i mange år til. Fremtidig kaptein? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.04.2009 00:38 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Ville vært helt genialt om vi kunne få solgt Demidov til PL for mange millioner. Ikke det at han har vært dårlig i år, tvertimot. Men han blir lettest å erstatte. |
Ja, vi brukte jo bare to og et halvt år på å finne en stopper sist vi var i stoppermangel. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.04.2009 00:51 Post subject: |
|
|
| Jeg mener Lago og Demidov er ca like gode, mens Stadsgaard er bedre enn de begge. Jeg mener derfor at vi kan selge Demidov uten at det vil få noen spesielle sportslige konsekvenser for startoppstillingen. Det samme kan man ikke si om alle av de andre salgsobjektene i klubben. Når vi uansett må selge noen i år, så foretrekker jeg Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.04.2009 00:54 Post subject: |
|
|
Hva om Stadsgaard fortsetter å være skadet 2/3 av tiden? Skal Nordvik være Lagos makker da, eller?
Nei, jeg mener at vi er meget sårbar på midtstopperplass. Langt enklere å erstatte for eksempel Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.04.2009 00:55 Post subject: |
|
|
| Demidov är under stark utveckling och blir sannolikt kommande landslagsstopper vid sidan av Hangeland. Det känns inte bra att bli av med en sådan spelare. Men han imponerade säkert på Hodgson. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.04.2009 00:58 Post subject: |
|
|
| Jag tror inte Nordvik får förlängt sitt kontrakt. Jag tror de heller kommer att satsa på Wangberg. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.04.2009 00:59 Post subject: |
|
|
Skadesituasjonen til Stadsgaard er selvsagt et poeng, og det ville vært nødvendig å handle inn en ny stopper. Men jeg mener fortsatt at han ikke er blant de dummeste vi kunne solgt, langt mindre problem enn om vi hadde solgt Sapara eller Annan. Men jeg er enig i at Skjelbred også er et godt emne for å dekke budsjettet, til tross for at fyren har det høyeste toppnivået av alle spillerene i klubben. (Etter min mening)
Jeg ønsker jo på generelt grunnlag aldri å selge spillere som gjør det bra hos oss, men budsjettet er som det er. |
|
| Back to top |
|
 |
|