| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 02.04.2009 12:14 Post subject: |
|
|
| Etr skikkelig Hawaiilag dette landslaget til Drillo. Spillere som Braaten og Gamst klarer ikke å produsere gode innlegg. Grindheim slår bakoverpasninger i blinde og Solli og Høyland sørger for balkengsmål og stor sjanser imot med grusomme pasningsfeil i upresset situasjon. Drillo har mye å jobbe med i et lag som preges av mange dårlige ferdigheter blant de fleste av spillerne. Gamst må tåle at det reageres mot ham når han spiller forferdelig dårlig. Han må da klare å sende ballen foran mål når han har god tid. Å veive med hender og rumpe mot publikum er respektløst, arrogant og barnslig. Ut med bleiegutten og inn med Trond Olsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.04.2009 12:19 Post subject: |
|
|
| Gamsten har i Drillo sin periode vært landslaget soleklart mest produktive spiller med 2 målgivende og 2 mål på 3 kamper. Dette er ekstremt gode tall og fremdeles piper folk på den spilleren som med størst sannsynlighet kan avgjøre kampen for oss. Folk er merkelige, Gamsten har vært jevnt over Norge sin beste spiller etter Drillo sitt comback. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.04.2009 12:31 Post subject: |
|
|
| Han spiller uansett dårlig. Blir flere mål for Norge og bedre spill viss Gamst bla produserer bedre innlegg og pasninger. Statestikk kan lyve. Carew skårer noen mål men er en relativt svak avslutter på toppnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.04.2009 12:50 Post subject: |
|
|
| Statistikk lyver ikke ,men kan selvsagt misbrukes. Den viser nå at Gamsten er en produktiv spiller og Norge hadde tapt igår hadde det ikke vært for Gamsten. Norge hadde ikke vunnet i Tyskland hadde det ikke vært for Gamsten. Gamsten er vel kanskje ikke alltid den mest behagelige spilleren å se på ,men fakta viser at han kommer til å gi deg mange målgivende. Jeg vil bruke akkurat det samme argumentet om Konan som heller ikke er en populær spiller ,men som all statistikk viser er en veldig produktiv og kreativ spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 02.04.2009 14:40 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
Mamadou Abdullah (3) - Ja, nå blir det andre boller sa kjerringa og skeit i ovnen. |
Den der var bare usmakelig. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 02.04.2009 14:46 Post subject: |
|
|
Synes faktisk den var veldig passende. Vi ble snytt for nybakte nydelige boller og ble servert mere dritt. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 02.04.2009 14:48 Post subject: |
|
|
| Hva mener du egentlig? Fikk Moa tid eller hadde han ballen nok til å bevise noe som helst? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.04.2009 16:02 Post subject: |
|
|
Ola by sa det alle har lyst til:
- Hadde jeg vært bevæpnet, så er det en av de norske spillerne som ikke hadde vært i live nå, sier Ola By Rise, som er en mester til å snakke i bilder for å understreke sine poenger.
Han tenkte på Sollis forferdelige tversoverpasning, som han trodde ødela den norske seieren.
Fikk strekk
- Men stakkars Jan Gunnar. Han fikk jo strekk like før han sparket på ballen, fortsetter Drillos assistent. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 02.04.2009 16:09 Post subject: |
|
|
Kan noen forklare meg hva er galt med å pipe på sine egne spillere når de spiller en forferdelig kamp mot en svakere (men bedre organisert) motstander?
Gamsten er en av de få nordmenn som spiller i en toppliga, mens med landslaget har han slitt i årevis, og for én gang han presterer bra, spiller han 5 bleike kamper.
Gårsdagens suser var nydelig, men det er fortsatt too little (men heldigvis ikke too late) av en av stjerner som kan og bør hjelpe norsk fotball å nå et rimelig høyt nivå.
Piping er greit når laget spiller på skuffende måte, sammelignet med sitt eget og motstanderens nivå.
Støtte er kul og alt, men det finnes jo en grense mellom "fornuftig" støtte og blind fandom...
Supportere må ikke godta alt som lager gir (eller ikke gir) dem, spesielt når prestasjon er ikke i nærheten av å være brukbar.
Når blir San Marino rundspilt, er det å forventes, da er piping idiotisk og slem.
Men hvis er Norge som sliter kraftig mot f.eks. Island og Finland, hjemme, synes jeg det er lov å pipe litt.
Uten at Gamsten reagerer som en 12-Ã¥ring... |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 02.04.2009 16:12 Post subject: |
|
|
| Loki wrote: |
Støtte er kul og alt |
Støtte er nok mer nødvendig enn det er kult. Uten støtte fra supporterne sine ville det ikke være noen vits å være fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.04.2009 16:45 Post subject: |
|
|
| Jeg har poengter allerede at Gamsten har vært blant Norge sine beste spillere i alle kampene etter Drillo sin gjenninntredelse og da minner det mer om et mobbeoffer enn en som har prestert så dårlig i det siste at publikum ser seg nødt til å pipe han ut. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 02.04.2009 17:41 Post subject: |
|
|
Enda en hyll gamsten tråd keenoir?
dere må være i slekt eller noe sånt. sett deg ned å tell antall ballmiss fra han i landskampen |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.04.2009 18:19 Post subject: |
|
|
| Jeg hyller ikke Gamsten ,men han får alltfor liten kreditt for det han er med å skape på landslaget og alltfor mye kritikk for dårlig spill til tross for at han som regel er en av mange som ikke presterer så bra som en vet en kan. Jeg kjenner ikke Gamsten personlig på noe som helst nivå. Jeg gidder bare ikke bli med i en ubegrunnet mobb. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 03.04.2009 00:52 Post subject: |
|
|
Støtte er nødvendig, men den må vel fortjenes... eller skal jeg hylle et lag som spiller elendig og som presterer i 50% av sitt potensiell bare fordi det er laget "mitt"?
Om Gamsten: kanskje blir han nådeløst kritisert for mange venter seg MYE BEDRE av ham?
Var det en som helst middels Tippeliga spiller (eller Huseklepp sjøl...) som hadde levert så ujevnt som Gamsten har gjort i mange kamper over de siste åra, var det liksom greit...
Men Morten Gamst Pedersen, en av de få nordmenn som fortsatt har en halv-viktig plass i europeiske toppligaer, han må være Norges nøkkelspiller.
Ikke bare "en av de gutta"
Uansett, venter jeg å få forklart hvordan og hvorfor piping er alltid galt... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.04.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Steen Jensen mener at det har skjedd noe med landslagspublikummet de siste årene.
- Landsalgspublikummet er annerledes enn det vanlige klubbpublikummet. Jeg kan ikke huske at stabækfansen noen gang har pepet mot egen spiller.
- Det er ikke Martin eller Gamst Pedersen som har et problem. Det er tilskuerne på Ullevaal som har et problem, sier en hoderystende Steen Jensen.
Les mer: Slakter Ullevaal-publikummet |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.04.2009 12:49 Post subject: |
|
|
| Enig med webred. Fotballforbundet får det publikummet de fortjener. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.04.2009 13:37 Post subject: |
|
|
Jeg lurer litt på hva det er, alt dette mye gode som Martin Andresen skal ha gjort for norsk fotball ifølge kompisen Steen Jensen. Pipinga på Martin Andresen på Ullevaal skyldes jo at de fleste mener han aldri skulle vært tatt ut, for ikke å snakke om å slippes inn på banen. Det er ikke mange våpen fansen kan ty til for å fortelle hva de syns om prestasjoner og uttak.
Sett over tid så kan man også skjønne at Gamst Pedersen får piping, det han har prestert på landslaget har på ingen måte vært godt nok til å forsvare plassen sin på laget. Vel lider han under å ha en dårlig back på sida si, men det han har vist er likegyldighet. Likevel: han scora i forrige kamp, han var god i kampen før det, og da må han få litt godvilje nå.
Men litt sånn overordnet så tror jeg problemet med piping på Ullevaal skyldes at publikummet der ikke ser på landslaget som "sitt" lag. Generelt tror jeg den jevne tribunegjenger på landskampene har svært lite peiling på fotball, og egentlig betaler for underholdningsproduktet når de går på kamp. Det er absolutt ingen myte at vi har et dårlig publikum på "nasjonalarenaen" vår, det er heller ingen myte at selve stadion er en ganske slapp arena.
For ikke å snakke om gressmatta. Hvem som er ansatt som banemester der i gården vet jeg ikke, men noen slags krav til kompetanse burde jo de vise i NFF kunne stille. Tror farmora mi kunne fått bedre skikk på sakene, for Ullevaal har faktisk aldri, på noe tidspunkt, noe som kan kalles bra dekke.
Generelt er det vel ingen overdrivelse å si at Fotballforbundets policy med å legge absolutt alle landskamper til Norges minst fotballinteresserte by på Norges dårligst vedlikeholdte stadion har visse svakheter. Men det har vel med sponsorseter å gjøre, som vanlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|