| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 28.03.2009 12:52 Post subject: |
|
|
Men utifra mange comments på videoene virker det nesten som han nettopp ble med Celtic, eller holder på å bli det. Kjappa på RBK !  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.03.2009 15:17 Post subject: |
|
|
Er vel tradisjonelt Brann og Lyn som snapper disse.... Håper vi har følerne ute... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.03.2009 16:09 Post subject: |
|
|
Noen må sende filmsnutten til Hoftun & co Stig T bør sendes til sagaøya umiddelbart med vide fullmakter. Ingo bør spille i disse fargene snarest:  |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.03.2009 16:02 Post subject: |
|
|
Spennende spiller! Minte meg om Alanzinho på slutten der. Føler vel han kunne gjort det enklere ved å bare spille ballen. Trege kontringer om man skal løpe med ballen sjæl og runde fire passive midtbanespillere først.
Om RBK melder sin interesse bør vi være den sterkeste kandidaten fra TL. Sterkt navn + at vi har vist at vi satser på unge spillere ved å ha en svært ung stall. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.03.2009 16:16 Post subject: |
|
|
| Fikk svar på en mail jeg sendte til Ståle Stensaas hvor de sier at de kjenner til spilleren. Det er alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2009 21:35 Post subject: |
|
|
| Det er ihvertfall godt å høre at dem er på vakt og holder oversikten. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.03.2009 22:05 Post subject: |
|
|
Jeg gremmes over at vi sender RBKs talentspeidere og trenerapparat linker til VG for så å tro at vi hjelper de med sin spillerjakt. Hva skulle de gjort uten oss?
Til oss selv:
Ha litt mer tiltro til at de som er betalt for å gjøre jobben sin gjør dette, og at nyhetene om gode spillere når dem før de når mediene og oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2009 22:14 Post subject: |
|
|
| Det er bare bra at vi supportere er årvåkne og påpasselig med å påse at det i Rosenborg gjør en så god jobb som overhode mulig. Det som skjedde rundt årtusene viser med all tydelighet at det er ikke alltid en har den beste styringen på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.03.2009 22:20 Post subject: |
|
|
| Ugh, problemene lå ikke i speidingen av nye talenter spør du meg. Problemet lå i å gi talenter vi allerede hadde i klubben tid og tillitt til å komme seg inn på laget. Men det er vel en annen diskusjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.03.2009 22:32 Post subject: |
|
|
| Det var i sin tid et stort problem at Bratseth ikke trodde på speidere og mente at en kunne stole på agenter til å skaffe kvalitetspiller. Heldigivs fikk Høgmo ordnet på det og det er ikke få millioner som ble kastet bort rundt årtusenskiftet på manglende kvalitetskontroll. Torbjørnsen er en av det absolutt viktigeste ansettelsene som Rosenborg har gjort i det siste årene. Nå føler jeg at dette er veldig trygge hender og har full tiltro til at Torbjørnsen, Hamrèn og Hoftun kommer til å finne gode spillere for Rosenborg, men det må være lov for oss supportere å være nyskjerige på om klubben følger en enkelt veldig spennede spiller. Desutten tror jeg speidere bruker tips til å avgrese søkeområdet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 29.03.2009 23:14 Post subject: |
|
|
spennende spiller, fikk litt flashback fra denne tidligere RBK - gutten ! :
http://www.youtube.com/wa...re=related _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 29.03.2009 23:16 Post subject: |
|
|
| Hyka. Fantastisk spiller jeg gjerne ville hatt tilbake. Selvom han hade vært nr 4 i køen til favorittposisonen bak Sappi, Ciljan og Dide... |
|
| Back to top |
|
 |
zicoz Junior
|
Posted: 31.03.2009 04:28 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er bare bra at vi supportere er årvåkne og påpasselig med å påse at det i Rosenborg gjør en så god jobb som overhode mulig. Det som skjedde rundt årtusene viser med all tydelighet at det er ikke alltid en har den beste styringen på brakka. |
En ting er å tips om unge og anonyme spillere, men når en spiller har blitt slått opp i VG så ser jeg ikke poenget.
Og å argumentere med det som skjedde for 5-10 år siden er heller ikke noe særlig poeng i. Mye har skjedd siden den gang, bl.a. at vi har ansatt en speider på heltid med ett godt nettverk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.03.2009 09:13 Post subject: |
|
|
Det er greit nok ,men det trenger heller ikke oppfattes som et tips, men heller en nysjerigg supporter som er intressert i å vite om klubben har et øye med spilleren. Jeg ser ikke noe problem med det og litt av jobben til dem som er ansatt i klubben er å holde kontakten med oss supportere.
Moss har for tiden store økonomiske problemer og vi har tidligere vært intressert i Martin Thømt Jensen som er et veldig stort stoppertalent. Jensen takket da nei til oss ,men var bare 16 - 17 år gammel da og hadde allerede spillt fast i adeccoligaen nå har han blitt eldre og Moss har behov for penger kunne et nytt forsøk være en idèe. En annen stopper i førstedivisjon vi bør følge nøye med på er Hovland ifra Sogndal. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2009 09:48 Post subject: |
|
|
| Hoftun innrømmet i fjor at RBK hadde undersøkt Even Hovland, men trakk seg unna da Sogndal krevde 5-6 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 31.03.2009 10:14 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt! Må jeg si at jeg synes Reginiussen er et langt bedre kjøp når prisen begynner å bli så høy. Selv om han mest sannsynlig går til en annenrangs klubb i en større liga.
Men prisene på norske fotballtalenter går vel ned, nå som finanskrisen herjer klubbfotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.03.2009 10:29 Post subject: |
|
|
Det er andre tider nå og en bør kunne ordne noe mer fordelaktige priser. Vi bør ha et årevåkent øye med unge norske spillere i adeccoligaen for det er her etter min mening vi bør finne nye nordmenn til troppen vår da vi kan få gode spillere til anstendig overgangsummer itilegg vil slike spillere være gode vidersalgsobjekter. Dette itilegg til at junioravdeling fortsetter med sitt gode arbeid med å levere spennende spillere til a-laget.
Kandidater:
Christian Reginiussen 19 år Alta
Bror til Tore og Mads og skal etter som jeg forstår være en spillere som er mer offensiv enn sine brødre. Kan være spennende.
Ole Morten Tunheim 17 år Bryne
Tidligere kantspiller som med hell har blitt omskolert til kantspiller som ifjor spillte seg inn på laget til Bryne. Når så unge spillere spiller seg inn på lag i adeccoen så er det spennede.
Tunheim grep muligheten
John Anders Riise 21 år Ham Kam
Kantspiler/back som har u-21 landskamper og som har spillt i tippeligaen. Absolutt spennede er også Rosenborg supporter ihvertfall hvis en skal stole på det som stod i det nedlagte fotballbladet 442.
Aleksander Solli 19 år Løv Ham
Bergensk midtstoppertalent som spiller i Løv Ham og det kunne vært fint å snyte Brann for et talent.
Ibba Laajaab 23 år Notodden
Et skeid produkt som skal ha stor fart og god teknikk. En mulig ny Moa? Litt unorsk spillestil og som er bosman til høsten kan være et spennede alternativ.
- Bedre enn noen gang
Abdel El Moussaoui 19 år ( fant ikke fødelsdato noe sted )
Vi vet alle at Skeid er flinke til å få frem spillere med innvandrerbakgrunn med fart, teknikk og dribbleferdigheter. Dette kan fort være en ny Braaten, Moa, DFH med flere. Vi vil også snyte Lillestrøm og til en hvis grad også Vålerenga som stort sett har tappet denne klubben for talenter.
El Moussaoui signerte for Skeid
Skrevet på Hønefoss Bk sitt tabelltips
| Quote: | | Se opp for: Abdel El Moussaoui – En spiller svært fÃ¥ har hørt om før seriestart, men som har potensial til Ã¥ bli den neste store spilleren fra Skeids ungdomsrekker. |
Ulrik Flo 20 år Sogndal
Flo er et godt fotballnavn i Norge med sterke tradisjoner. Nevøen til Tore Andrè og Jostein kan da være spennede. Har kun spillt på g-18 og ser dermed ut til å ikke helt å ha tatt det store stegene.
Per Egil Flo 20 år Back/kantspiller
Er nok det største talentet av Flo gutta i Sogndal. Dette blir skrevet på Sogndal sin hjemmeside
| Quote: | | Enno eit blad Flo er iferd med å gjera seg bemerka i norsk fotball. Han spelar på Sogndal og har fått namnet Per Egil. Per Egil vart 20 år 18. januar og med sine 182 cm ruvar han godt som venstreback i svart og kvit drakt. Norsk presse har kåra Per Egil til ein av dei mest talentfulle spelarane på sitt alderstrinn i landet. Per Egil har ein fantastisk venstrefot, gode pasningar og stor uthaldenheit. Han har joba mykje med å verta sterkare i kroppen som har har fått 75 kilo med musklar og bein. Venstrefotspelarar er ikkje kvardagskost i Norge. Difor er Sogndal lukkeleg over å ha ein med ferdigheitene til Per Egil. Stryningen har putta 5 gonger for laget sitt. Saman med sin gode ven, Even Hovland, er ogso han ein sjølvsagt aktør på U21-landslaget. Me gledar oss til sesongen 2009 med nr. 22 Per Egil på laget. |
Dette er noen spennede spillere i adeccoligaen som i fremdtiden kan bli profiler i tippeligaen. En må gjerne utfylle og kommentere talentene. Hvilke unge norske spillere i lavere divisjoner mener en at Rosenborg bør ha et ekstra godt øye med. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 31.03.2009 14:24 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Ibba Laajaab 23 år Notodden
Et skeid produkt som skal ha stor fart og god teknikk. En mulig ny Moa? Litt unorsk spillestil og som er bosman til høsten kan være et spennede alternativ.
- Bedre enn noen gang
|
Huff, håper han aldri blir tippeligaspiller. Den største klysa jeg noensinne har spilt mot. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 31.03.2009 15:44 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri helt sett det store med Moa. Semb og Alsaker skryter Moa opp i skyene, men har fyren noe annet å vise til enn hans pene mål mot RBK på Ullevaal i fjor, og en god cupfinale? Jeg kan ikke tenke meg en spiller mer oppskrytt enn Moa. Han har til gode å imponere meg i hvertfall. For å være så tynn og veik er han ikke spesielt hurtig, med en gang han får litt mer kjøtt på kroppen og blir OK i duellspillet er han brått litt tregere og mister fordelen sin. Hva har han igjen da? OK teknikk og et godt skuddben?
Braaten og Carew har alltid hatt enorme fordeler i sin fysikk. Sterke og hurtige. De kan, og har, nådd langt. Moa ser jeg ikke helt potensialet i. Jeg sier ikke han er direkte dårlig, men jeg mener ikke han er guds gave til fotballen heller akkurat(noe det virker som om man hører på Semb og Alsaker). En spiss som skal være i verdensklasse må ha fysikken på plass. Se på de beste spissene i PL. Se om du finner noen Moa-aktig type der. Det er ingen fremtid i veike spisser, de beste midtstopperne er nesten vel så hurtige og vet å bruke kroppen for å skjære av. Et stort talent er en spiss som er hurtig _og_ sterk. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 31.03.2009 15:56 Post subject: |
|
|
| Bortkastet å satse på Sellin then. Selg selg! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.03.2009 16:00 Post subject: |
|
|
| Moa på sitt beste er meget god, men han er litt ujevn. Han er temmelig sterk i duellspillet selvom det ikke ser sånn ut på kroppsbygningen. Det så en sist når Sør Afrikanske stoppere prellet rett av han. Han har nok fart til at han med rett timing kommer seg foran og kommer som regel til avsluttning. Den store styrken er gode og varierte avslutninger og mye skrytet kommer av at han har skoret noen spektakulære mål som en husker godt. Han kommer aldri til å nå nivået til Carew ,men kan med rette utvikling få en minst like god karriere som det Braaten har hatt sålangt. Langt ifra så god som hypen skulle tilsi ,men fremdeles meget god og spennede ferdighetskombinasjon. Brukbar teknikk har han også og med det som fremstår som en jordnær og reflekter mann så er det ikke så merkelig at en har forhåpninger. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 31.03.2009 16:18 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Bortkastet å satse på Sellin then. Selg selg! |
Sellin kan helt sikkert fungere i Tippeligaen, på samme måte som Moa gjør det. Kanskje de kommer seg til St. Etienne som sliter i bunnen av ligue 1. Jeg bare tror ikke de kan komme stort lengre. Vi ser jo hvordan Sellin preller av midtstopperne selv i Tippeligaen.
Keenoir: Jeg så situasjonen mot den Sør-Afrikanske stopperen. Ingen tvil om at det var en god prestasjon av Moa og at han skulle ha straffe. Men at de prelte av han. Vel. Og nå er det vel ikke snakk om midtstoppere i Europa-toppklasse heller, greit han ene sitter på benken i et Blackburn som sliter i bunnen av PL, og har et innhopp eller to som defensiv midtbane der, men han andre midtstopperen spiller i Sør-Afrikansk liga. Jeg kan vel forsåvidt være enig i at Moa kan være sterkere i kroppen enn han ser ut til. Det blir vel uansett mye nesten på Moa for landslaget må jeg si, men for all del, unner jo alt godt, så jeg håper jo han tar steget. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.03.2009 19:16 Post subject: |
|
|
| Ser at Andre Hanssen ikke får fortsette i Heerenveen. Husker ham som en veldig undervurdert spiller i tida i Glimt. Vi har ikke prekært behov for midtbanespillere akkurat, men verdt å sjekke om han har fortsatt utviklingen siden jeg var fast inventar på Aspmyra. Da var han veldig bra, synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 31.03.2009 19:23 Post subject: |
|
|
| Med tanke på at han har vært skadet i 2 år har han vel neppe hatt noen utvikling i det hele tatt ... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.03.2009 21:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi skal la Bodø/Glimt ta seg av jobben med å sjekke ut hvordan nivået til herr Hanssen er nå, kontra da han forlot samme klubb.
Hadde han ikke vært skadet i to år, så kunne det kanskje vært aktuelt. Men tror vi skal la Bodø/Glimt få denne uten konkurranse. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|