| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.03.2009 16:14 Post subject: |
|
|
Spiller Iversen har vi også et meget godt defensivt våpen på dødball der.
Mann-mann markering av Nielsen og Karadas med Iversen og Lustig bør demme opp for en del.
Satser på at Huseklepp spiller. Han er vel knapt nok noen trussel for annet enn seg selv og blodtrykket til Semb og Alsaker. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2009 17:09 Post subject: |
|
|
Har en kort periode innbilt meg at oppgjøret i 1994 var TV-kamp, men jeg tar vel feil?
Davy Wathne er bare titulert som "reporter", og klippet jeg har fått tak i er trolig bare utvidede høydepunkter (har ikke mer enn det som er lagt ut)? Jeg forvekslet muligens "direktesendt TV-kamp" med seriefinalen året etter.
Uansett er oppgjøret i 94 på mange måter større enn 10-0-kampen fordi den ble spilt på et helt annet tidspunkt i sesongen, nærmere bestemt i avgjørelsens time.
Davy holdte vel forresten i mange år løftet sitt om aldri å vende tilbake til Lerkendal. Personlig kan jeg ikke huske at han var tilbake før Rosenborg - Benfica i mars 2004, altså ti år senere. Men det er mulig jeg har selektiv hukommelse. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.03.2009 17:16 Post subject: |
|
|
Tror det kun var en ordinær onsdagskamp (hengekamp) som ikke ble overført direkte.
Men TV2 hadde en liksom-direkte tilnærming til oppsummeringene sine i hovedkampene sine den tida. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2009 17:24 Post subject: |
|
|
| Jeg var på Lerkendal i '94 og det var definitivt ingen direktesendt kamp. Det var det lite av på den tiden, men TV2 drev vel og sendte lengre utdrag fra enkeltkamper. Altså at de hadde en hovedkamp de brukte lengre tid på enn resten av kampreportasjene. Dette var det vel NRK som startet med 4-5 år tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.03.2009 17:31 Post subject: |
|
|
Jupp. Artig reportasje i TV2 i hvert fall. Tore Gjertrud Johansen i kjent stil på indre bane mens Bratseth og Bjørn Hansen ble intervjuet også  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.03.2009 17:37 Post subject: |
|
|
Related video er Brann-kampen i 1990 for øvrig. 1-0 ved Roar Strand  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 26.03.2009 17:48 Post subject: |
|
|
Jeg hørte kampen direkte på radio med Ernst A. Lersveen som kommentator, så den gikk ikke på TV, nei. På et tidspunkt, på stillinga 8-0 eller så, kunne Lersveen fortelle at Trond Egil Soltvedt hadde vunnet ballen, men ga den bare fra seg igjen fordi det tydeligvis ikke var noen vits i å prøve en gang. "Nå kan vi skru av lyset på Rosenborgs banehalvdel", sa Lersveen.
Dessuten var det jo den straffen i andreomgangen, da hele Lerkendal ropte fram Ola By, men han avsto fra å ta den. Bra, egentlig, det holder lenge å mose motstanderen i kampprotokollen om man ikke skal ydmyke dem ved å la målvakten ta straffe også. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.03.2009 18:29 Post subject: |
|
|
Må si det er utrolig bra jobbet med alle disse høydepunktene fra RBKs glansdager. Artig å se igjen. Husker jo ungdomstida mi med glede pga dette  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.03.2009 18:31 Post subject: |
|
|
| Gjør mitt beste. Skal fikse klipp fra 97 og utover så snart jeg får bedre tid. I påska? La ut noen lengre klipp på nytt i dag; de to overnevnte er for lange for Youtube. |
|
| Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 26.03.2009 18:52 Post subject: |
|
|
| Husker jeg satt på gulvet inne på RBK-shop på City Syd å så hele Molde-kampen. City Syd-turene er ikke det samme lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.03.2009 19:17 Post subject: |
|
|
| Dæven det var moro å være på bortekamp i Molde i 90. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.03.2009 10:01 Post subject: |
|
|
Brann
Plassering: 15
Toppscorer: Olafur Örn Bjarnason (1 mål)
Røde kort: Ingen
6 siste kamper:
- Brann - Stabæk 1-1 (Tippeligaen)
- Sandefjord - Brann 3-1 (Tippeligaen)
- Brann - Elfsborg 2-3 (Treningskamp)
- Brann - Strømsgodset 1-3 (Treningskamp)
- Brann - Bodø/glimt 1-2 (Treningskamp)
- Løv-Ham - Brann 2-1 (Treningskamp)
0 seier, 1 Uavgjort, 5 tap. 7-14 (-7) MÃ¥lforskjell.
Rosenborg
Plassering: 1
Toppscorer: Alexander Tettey (2 mål)
Røde kort: Ingen
6 siste kamper:
- Tromsø - Rosenborg 2-4 (Tippeligaen)
- Rosenborg - VÃ¥lerenga 3-0 (Tippeligaen)
- Viking - Rosenborg 1-5 (Treningskamp)
- Stabæk - Rosenborg 0-1 (Treningskamp)
- Brøndby - Rosenborg 1-0 (Treningskamp)
- Rosenborg - Ranheim 4-1 (Treningskamp)
5 Seier, 0 Uavgjort, 1 tap. 17-5 (+12) MÃ¥lforskjell
Last edited by Trondheim on 28.03.2009 16:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 28.03.2009 16:22 Post subject: |
|
|
Fin oversikt, SappiRBK, men en liten feil.
Brann spilte selvfølgelig 1 - 1 mot Stabæk, og ikke Vålerenga. _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 28.03.2009 16:43 Post subject: |
|
|
Sorry.. NÃ¥ er det rettet  |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 28.03.2009 19:09 Post subject: |
|
|
Rosenborg har bedre spillere enn brann i alle ledd. Hvis vi taper denne, blir det på "attityd". Jeg bare venter på den første store "vekkeren" denne sesongen. Tipper vi får noen av dem utover.
Forhåpentligvis er Brann store nok til å tenne kampviljen i laget vårt. Får vi et tidlig mål eller to, kan det bli kalassiffre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2009 20:33 Post subject: |
|
|
| Etter hva jeg har sett av Brann i år, knuser vi dem på attityd også. De er totalt uengasjerte i alt de foretar seg. Jeg spår storseier. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 28.03.2009 20:59 Post subject: |
|
|
| Jeg bare håper navnet Brann gjør at oddsen stiger på Rbk-seier. Dette er nemlig en kamp jeg er veldig, veldig sikker på at Rbk vinner. Eneste lille spørsmålstegnet er landslagspausen, og som alltid: hell/uhell, men jeg føler meg allikevel rimelig sikker på at vi vinner med minst to-tre mål. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 29.03.2009 10:04 Post subject: |
|
|
Jeg tror på den tredje strake seieren i denne kampen. Etter å ha sett Branns begredelige bortekamp mot Sandefjord kan jeg ikke skjønne noe annet en at dette vil bli en sikker hjemmeseier.
Brann på Lerkendal har ofte vært lett bytte. Nei, alt annet en seier her er skuffende. Tipper 4-1. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.03.2009 13:54 Post subject: |
|
|
| Har aldri likt å lese forhåndstråder som dette hvor alle er sikre på seier. Jeg tviler på at noen Rosenborg-spillere leser trådene her så dette er vel mer overtro, men dette er en typisk kamp Rosenborg kan tape. Brann har hatt en elendig sesong så langt og kommer til å løfte seg mot "rivalene" i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2009 11:27 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Davy holdte vel forresten i mange år løftet sitt om aldri å vende tilbake til Lerkendal. Personlig kan jeg ikke huske at han var tilbake før Rosenborg - Benfica i mars 2004, altså ti år senere. Men det er mulig jeg har selektiv hukommelse. |
Frank Huey W. bekrefter i e-post at den nevnte kampen var hans retur til Lerkendal. Han var nok fornøyd med bortemålet portugiserne fikk.
Skjelbred er forresten i rute:
- Hevelsen er borte, men han kommer til å trene alternativt frem til torsdag. Hvis det går som vi håper er han tilbake sammen med resten av laget på fredag, sier Schwabe.
Les mer: - Kjennes bra ut
Strand er vel soleklar favoritt som evt. vikar. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 30.03.2009 17:09 Post subject: |
|
|
Ja, det er skummelt å være "sikker" på noe som helst, det er vel en lærdom vi har tatt innover oss de siste årene. Men at Brann skal være overkommelige på nåværende tidspunkt, det bør man kunne si. Og i hvertfall på hjemmebane. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.03.2009 19:37 Post subject: |
|
|
Ting er rett og slett skremmende likt 24 år etterpå:
Rosenborg seriemester, Brann rykker ned i 2. divisjon. Trønderne jubler, bergenserne gråter. Det er gått 14 år siden trønderne kunne slippe jubelen løs over sine "troillunga". Bergenserne feller sine krokodilletårer hvert annet år like sikkert som de overmodig jubler over opprykk året etter.
De to klubbene har omtrent likt antall medlemmer. De er de dominerende klubber i to byer som kjemper om å være Norges nest største. Men der opphører også likhetene.
Rosenborg står for kontinuitet, soliditet, pålitelighet og fremfor alt stabilitet. Siden opprykningen til 1. divisjon i 1967 har Rosenborg vært nede i 2. divisjon en gang. Året etter var trønderne tilbake igjen. De har vunnet gull fire ganger, tatt sølv tre ganger og bronse en gang.
Brann vant 10-klubbserien i premièren i 1963 og har senere en sølv og en bronse. Siden nedrykningen i 1979 har de rykket opp tre ganger og ned fire ganger, iberegnet 1985.
Den store forskjellen ligger i oppfattelsen av egenverdien. I Trondheim har det alltid hersket en nøktern, realistisk holdning til egne ressurser. I Bergen har det motsatte vært tilfelle. Trønderne har langsomt og seigt jobbet seg fram til den triumfen de feiret i helgen.
I Brann-leiren har det gått på stemninger. Brann har isolert seg seg i Fotball-Norge. Det sitter ikke et eneste Brann-medlem i NFFs styre eller komiteer. Brann deltar knapt i Serieforeningens møter hvor kontakt med andre klubber kan knyttes og erfaringer høstes.
Nei, Brann er seg selv nok. Når laget er i medgang er alt såre vel. Da tenker man ikke lenger enn til nesetippen. Nødvendige forsterkninger blir ikke hentet utenfra. Forberedelsene til neste sesong startes på toppen av begeistringsbølgen fra året før. Spillerne kjæles med og forgudes. Går det rett vest er det treneren som får skylden. Spillerne frikjennes.
Last edited by 2mas on 30.03.2009 20:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 30.03.2009 20:21 Post subject: |
|
|
Wow, det der er jammen nesten litt skremmende å lese. At Brann fortsatt lider av de samme problemene så mange år senere. Det sier litt om hvor inngrodd den fotballkulturen er. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 31.03.2009 08:28 Post subject: |
|
|
Kjekt å se at myter holdes i live. Det er vel ikke bare i Bergen at spillerne er lokale "konger" og at det er treneren (evt. sportsdirektøren) som får skylden om noe går galt. Ved siden av LSK er det vel ingen som har spist så mange trenere/ledere på så kort tid som Rosenborg?
Jeg ser heller ikke det "langsomme og seige" med å bruke finansielle muskler på å handle klassespillere som Annan, Olsen og Prica. Misforstå meg rett, det er helt klart fornuftige grep, men særlig "seigt" er det ikke.
Skal vi først akseptere myter så er det åpenbart at den trønderske selvgodheten lever i beste velgående  |
|
| Back to top |
|
 |
|