| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hendrix Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.03.2009 11:27 Post subject: |
|
|
Dette mener jeg er 1. laget nå, når alle er skadefrie:
Jarstein
Dorsin Stadsgaard Demidov Lustig
Annan Tettey
Sappara Skjelbred Olsen
Iversen
Ut i fra dette, er det litt spennende å se på hva vi har av backup. DErmed blir et slags "b-lag" seende omtrent slik ut:
Espen Johnsen
Strand Lago Nordvik Traore
Savolainen Helland
Pelu Zahora Konan Ya
Prica
Hva tror dere? Hvordan ville dette laget ha klart seg i tippeligaen? litt vel offensivt kanskje(?) |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2009 13:12 Post subject: |
|
|
Det nederste hadde nok vunnet Tippeligaen relativt lett, mer i tvil om det øverste
Hehe.
Helt enig i det øverste laget, så det er sagt. Hvis vi får solgt spillere i løpet av sesongen bør nå en rask og taklingssterk midtstopper være førsteprioritet.
Utrolig bra at vi har så god backup over det meste. Utfordringen til Hamren blir å innse at det nederste laget er backup selv om enkelte av spillerne på "B-laget" i og for seg er blant de 11 beste i stallen. Han må ikke begynne å tulle med å gjøre om formasjonen eller sette inn spillere der de ikke hører hjemme, bare for å få flest mulig gode spillere inn på førstelaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.03.2009 15:46 Post subject: |
|
|
La oss si rent hypotetisk at Rosenborg i sommerbeholder en, men selger to av disse: Skjelbred, Tettey, Sapara.
Hvem ville dere beholdt? Legg markedsverdi, kontrakter, alt til side.
Tenk kun sportslig. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2009 15:48 Post subject: |
|
|
Også Annan bør være med i attraktiv-lista di.
Antar egentlig RBK selger maks én av Annan og Tettey og maks én av Sapara og Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.03.2009 15:53 Post subject: |
|
|
| Det kommer nok helt an på budene si at en selger Sapara for en 30 - 40 millioner først ,men så kommer det et vanvittig høyt bud på Skjelbred så tror jeg vi har problemer med å si nei. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2009 16:01 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi får bud på alle fire, og at summene ikke nødvendigvis er så ulike. Dermed kan RBK ta enkelte sportslige hensyn. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 16.03.2009 16:14 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | Dette mener jeg er 1. laget nå, når alle er skadefrie:
Jarstein
Dorsin Stadsgaard Demidov Lustig
Annan Tettey
Sappara Skjelbred Olsen
Iversen
Ut i fra dette, er det litt spennende å se på hva vi har av backup. DErmed blir et slags "b-lag" seende omtrent slik ut:
Espen Johnsen
Strand Lago Nordvik Traore
Savolainen Helland
Pelu Zahora Konan Ya
Prica
Hva tror dere? Hvordan ville dette laget ha klart seg i tippeligaen? litt vel offensivt kanskje(?) |
Miller istedetfor Helland saa er jeg enig. Tror nok laget hadde blitt topp 10 ihvertfall, antagelig topp 5. Men skjoenner ikke hvorfor du har satt Dorsin paa hoeyreback og Lustig paa venstreback for foerstelaget _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 16.03.2009 16:16 Post subject: |
|
|
| Ëller hvorfor Konan Ya er venstreving, mens Pelu er høyreving på andrelaget. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.03.2009 17:49 Post subject: |
|
|
Hamrèn har skapt et engasjement, en positivisme, en glød. Gutta har nå forstått hvor mye herligere det er å jobbe som faen og vinne fotballkamper til jubelbrus på matta, løpe til man blør i halsen og komme hjem til dama og bare føle seg som en vinner, sovne godt og komme på trening neste dag og møte glade spillere og støtteaparatmedlemmer, enn å slacke seg til 3-4 millioner i året, spille elendig, føle seg som en lat taper og bli mislikt av fansen. Steffen i storform i mars uten å ha spilt en fotballkamp på et halvt år, hvem i ytterste blokksberg hadde forventet et slikt mirakel? Recon?
Last edited by SunsetSalami on 16.03.2009 17:54; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 16.03.2009 17:52 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Steffen i storform i mars uten å ha spilt en fotballkamp på et halvt år, hvem i ytterste blokksberg hadde forventet et slikt mirakel? Recon?
|
må innrømme jeg lo godt nå  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.03.2009 10:18 Post subject: rosenborg 2009 |
|
|
Som jeg har nevnt tidligere i andre tråder hadde vi mange "stjerner" i godåra under Eggen.
Slik det nå kan se ut vil vi få mange "stjerner" også under Hamren.Dette fordi det er lettere å få frem sine sterke sider/kamufulere sine svake sider i et kollektiv som fungerer.
Håper Hamren og de andre greier å holde spillerne litt nede etterhvert.
Det kan jo være en ide å vise til norske spillere og også tidligere RBK-spillere som ikke var fullt så gode da de forlot det trygge for å søke lykken.
Jeg har konkret nevnt Tettey og Skjelbred som led under hjelpetrener til hjelpetrener til hjelpetrener-syndromet.All ære til disse trenerne som er kjekke folk som gjorde sitt beste.
Disse 2 gutta vil sannsynlig lage noen flere mål og assist ettersom selvtilliten brer seg og vil nok bli VELDIG attraktive etterhvert.
Godt for dem,godt for oss.Men for all del hold fokus,sjansen deres kommer nok.
Og ikke kjedelig for dem å være med på et nytt eventyr med utspring i Trondheim en stund fremover heller vel? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 18.03.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Enig med deg, toreinar.
Våre unge og lovende spillere har fortsatt lang vei å gå før de forsterker de fleste av lagene de linkes til:
Tettey
+God defensivt
+dekker store rom
+Kommer ofte i avslutterposisjon
+Tør å drible av en mann
-Smartness (velger litt for ofte det trygge)
-Bruke mindre tid med ballen
-Tilslag (skudd og langpasning)
-Avslutninger
-Holde hodet kaldt (kommer antageligvis av seg selv med rutine)
Skjelbreid
+Løpskapasitet
+Nærteknikk
-Angriper sjelden riktig rom (løper mye, men ikke spesielt smart)
-Avslutter sjelden og ikke spesielt bra
-Hodespill
Sapara
+Innleggsfot og skuddfot
+Oversikt
+God pasningsfot
-Kapasitet
-Defensivt
-Hodespill
Dersom en ser bort fra pris, synes jeg det er verst å miste Sapara, dernest Tettey og Skjelbreid likestilt. Dette grunnet arvtakerne vi har i klubben og spillernes alder. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 18.03.2009 20:19 Post subject: Salg av spillere i 2009 |
|
|
Allerede etter første serierunde begynner opptakten til det som garantert blir en komedie i sommer. Ligger i budsjettet at vi skal selge, samtidig er det rekordstor interesse for spillerne våre, med mange spillere som har ambisjoner som er "større" enn RBK, og dette er før det jeg tror blir vår beste halvsesong på et par år. Interessen er nok ikke mindre i sommer eller i vinter. Kan ikke si jeg liker tanken på at mer enn en spiller forsvinner, men med all interessen og all den fremtidige interessen har jeg problemer med å se hvordan klubben skal holde på all talentet. Vet ikke om når har en oversikt over kontraktstatus for spillerne?
Cilijan sin agent har gått ut og sagt han er klar for å erobre Europa. Har selv sagt han håpet å få være 2 år til i RBK? men money walks.
Porto følger dorsin. Hvis han fortsetter å jobbe framover er det vel ikke utenkelig at det kommer et bud på han. Har dratt ut før.
Sappara er het. Og han kommer vel bare til å bli mer attraktiv etter dette semesteret når han tar del i en effektiv angrepsrekke. Lettere å få vist seg fram når man spiller på et lag som vinner og gjennomfører fine angrep.
Olsen blir vel het det øyeblikket han får tilgitt på landslaget. (håper aldri, kjære snille/små dumme drillo)
Annan begynner å finne plassen sin og kommer nok til å prestere mye bedre i år.
Tetty har vi allerede hatt mye interesse rundt, hvis han blir mer sikker i angrep vil vel verdien hans styrkes enda mer.
Lustig skal spille u21 EM med Sverige og risikerer å havne på a-laget hvis han fortsetter å forbedre seg. Han er også ung. Absolutt en spiller med potensiale for bud, muligens ikke i sommer, men hvertfall til høsten.
Eneste som er trygge i år er vel midtforsvaret og spissene våre ved mindre prica eller zahora skulle finne på å score 30 mål på 30 kamper..
SÃ¥ hvem tror dere forsvinner? Hvem kan vi hente inn som erstatninger? *popcorn* _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 20.03.2009 08:52 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at mange av spillerne våre er attraktive, Asbøll. Men det er jo ingen krise! Det blir for dumt dersom vi skal gå rundt og bekymre oss for at spillerne våre blir for gode for klubben!
Når det kommer bud, har RBK økonomi til å si nei til de budene som ikke gagner klubben på lang sikt. Dersom hele midtbanefireren vår skal bli solgt på ni måneder, bør vi få inn 150-200 millioner, og det skal vel la seg gjøre å finne erstattere som duger til denne prisen. Dersom budene er for lave, takker vi pent nei. Og jo flere som forsvinner, dess mer skal det til for å slippe nestemann.
Noen norske navn som kanskje kan kjøpes inn ved eventuelle salg på sentrale spillere: BH Riise, Grindheim, Haugen, Moldskred, Gashi, Reginiussen.
Dersom vi selger dyrt, har vi råd til å kjøpe forholdsvis dyre spillere også. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 20.03.2009 09:06 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig med deg i at det ikke er noen bakdel at RBKs spillere blir attraktive. Summene du opererer med tar jeg dog med ei god klype salt. Når det gjelder spillere som kan være interessante, er vel neppe Grindheim noe aktuelt prospekt, siden han gjør det bra i Nederland. Haugen er nok ikke god nok, men Riise kunne vært interessant. Likevel tror jeg nok det står skrevet "utlandet" i panna på ham, og at en mellomstasjon i RBK er uaktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 10:24 Post subject: |
|
|
Grindheim er nok ikke intressert i å komme, Moldskred skadeutsatt og gammel, Gashi passer vel egentlig ikke inn i dagens lag, Haugen er ganske begrenset og mange hakk dårligere enn Tettey, Riise og Reginiussen er intressante for oss.
Last edited by Keenoir on 20.03.2009 10:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 20.03.2009 10:45 Post subject: |
|
|
Enig i at Grindheim kanskje ikke er interessert i å komme, men hadde ikke hatt noe imot det dersom vi fikk tak i ham. Gashi, Riise og Reginiussen er nok mest sannsynlige erstattere dersom noen av spillerne våre forsvinner.
| Quote: | | Summene du opererer med tar jeg dog med ei god klype salt. |
Det gjør du rett i! Slang egentlig bare ut et tall, hehe. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 20.03.2009 12:02 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Moldskred ... gammel |
Synes du 28 år er gammelt? _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.03.2009 12:18 Post subject: |
|
|
| Nei ,men det blir det iforhold til prisen Tromsø måtte ønske og i sammen med skadehistorien gjør han til en usikker investering. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.04.2009 14:54 Post subject: |
|
|
| Annan blir far i mai. Er det flere fotballenker som ruger på småttiser? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.04.2009 16:16 Post subject: |
|
|
Anne Crane Iversen, Siri Marthe Hollekim (Strand) og....det er en til, er det ikke det, da?
edit: fru Roy Miller. Pluss, selvsagt, at Jarstien ble far i går. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 05.04.2009 01:35 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Annan blir far i mai. Er det flere fotballenker som ruger på småttiser? |
Dette hører vel strengt tatt hjemme i "Rosenborg 2029"-tråden. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.04.2009 23:13 Post subject: |
|
|
Bare et spørsmål: hvem ville folk helst hatt av Storflor og PCS på høyrekanten?
PCS er en bedre fotballspiller i utgangspunktet, men han ser helt bortkommen ut på vingen. Vi må finne en annen rolle til han eller benke ham, spør du meg. Det er trist å se så mye fotballferdigheter bli sløst bort på en posisjon hvor de åpenbart ikke hører hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
|