English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 12:51    Post subject: Reply with quote

RBK
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Poenget slik jeg ser det, Harald, er som dalla så treffende formulerer det:

Som Attach skriver er der en fugl der har visket nogen i øret om at Hoftun ikke hentede Stadsgaard, det var derimot Bratseth. Og de er en troværdig fugl i mine øjne.

Ellers er jeg også ganske sikker på at Torbjørnsen ikke var involveret i købene af Savolainen, Pelu og Miller. Ergo står jeg på mit.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strand
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 13:23    Post subject: Reply with quote

Stemmer det siste avsnittet ditt.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 13:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dette er vel heller et stjerneeksempel på at du ikke tok spøken.

Det var inte så lätt för Tönna att veta att du skojade eftersom du var och varannan dag fördömer andra forumanvändare. Jag har själv fått känna på den vinande piskan.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 14:18    Post subject: Reply with quote

Harald. Hva slags quote er det der? Ã…ssen forventer du at jeg skal svare?

Når poenget er at folk trekker forhasta konklusjoner og lar noe informasjon veie tyngre enn fortjent, og at det blir for dumt å la hver enkelt sak enten tale for eller mot én enkelt person i hver enkelt sak - så kommer du trekkende med stoff for å underbygge dine argument i en enkeltsak?

Vi kan anta og spekulere, men sannheten er nok nærmere at det er et teamarbeid.

Den fuglen dere trekker frem sa kanskje også at i Rosenborg er alt et enmannsshow, og så bytter de på hvem som tar avgjørelser. Du kan stå på ditt så mye du vil. Men da blir du en av dem dalla og jeg beskrev som usaklige. All ære eller feil har av enkelte blitt plassert på én person, og ofte er det feilslutninger eller veldig vage begrunnelser bak argumentene. Jada, det går begge veier, som attach påpeker.

Skal man fordele heder eller skyld bør man ha bedre innsikt enn løse antagelser eller for den del noe fuglekvitring som deretter danner basis for oppfatningen av en persons arbeid i år fremover. Ikke at jeg mistenker deg for det.

Jepp, dette var så godt jeg kunne svare på det innlegget ditt, Harald.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2009 15:08    Post subject: Reply with quote

Det er i hvert fald bedre end dit "Åja"-innlegg som du først postede.

Jeg aner ærligt talt ikke hvad du snakker om. Jeg svarer Keenoir, ved at skrive at jeg synes det er lige så mærkeligt at Hoftun skal have ros for ting han ikke har været involveret i, som at han alene skal have skylden når det ikke er tilfældet.

Derefter kommer du med et quote fra dalla, hvor han er er interessert i at se hvilket grundlag vi har for at skrive det vi skriver. Hvorefter jeg så påpeger at dette ikke er noget jeg tager fra løse luften, men har fået oplyst af, hvad der i mine øjne, er troværdige kilder med indsigt. Hvad andre folk skriver og gør får stå for deres egen regning.

Quote:

Den fuglen dere trekker frem sa kanskje også at i Rosenborg er alt et enmannsshow, og så bytter de på hvem som tar avgjørelser. Du kan stå på ditt så mye du vil. Men da blir du en av dem dalla og jeg beskrev som usaklige. All ære eller feil har av enkelte blitt plassert på én person, og ofte er det feilslutninger eller veldig vage begrunnelser bak argumentene. Jada, det går begge veier, som attach påpeker.

Skal man fordele heder eller skyld bør man ha bedre innsikt enn løse antagelser eller for den del noe fuglekvitring som deretter danner basis for oppfatningen av en persons arbeid i år fremover. Ikke at jeg mistenker deg for det.

Når jeg har fået bekræftet det jeg skriver her fra folk som har indsigt og som jeg opfatter som troværdige er det klart jeg står på midt når der ikke er tungt vejende argumenter der siger noget andet. Hvis det er usaklig i dine øjne, vel, det er langt ude i min verden.

Når Hoftun ikke har været involveret i overgangen til STadsgaard kan jeg ikke se hvorfor han skal have skryt for den. At du ikke synes at vores kilder er troværdige eller for den sags skyld ikke tror vi er troværdige. er din ret. Men jeg finder det mærkeligt at du kan komme med påstande om løse antagelser, forhastede konklusioner og tynd information når du ikke aner noget om hvem denne fuglen er.

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2009 15:19    Post subject: Reply with quote

Det kan godt være at Hoftun ikke har gjort noe i forbindelse med Stadsgaard ,men hvor er da det egoet som en snakker om her inne om at Hoftun ville hente inn sine egne spiller? Han lar Bratseth og Torbjørnsen kjøre soloshow for å hente Stadsgaard. Hadde Hoftun vært en ego så hadde han selvsagt satt foten ned og ødelagt overgangen. Det er også et valg å holde seg vekke fra en sak og mye godt lederskap går utpå å forholde seg rolig og la ens ansatte få gjøre jobben sin, uten at en skal blande seg opp i alt. Det er faktisk bra at han erkjente at det var bedre at Bratseth tok seg av den forhandlingen siden han var fersk på det området og ikke gjorde som Knut Torbjørn Eggen gjorde når vi forsøkte å hente Prödle.

Last edited by Keenoir on 18.03.2009 15:24; edited 1 time in total
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Harald: Hvis du ikke følte deg truffet var det kanskje ikke deg vi siktet til når vi snakket om folk som var usaklige, så når du likevel tar opp hansken, kaster du bort tiden min.
Petter Rasmus
Junior

PostPosted: 18.03.2009 15:25    Post subject: Reply with quote

Liker temperaturen her inne! Den taler sitt tydelige språk i forhold til at jeg er inne på noe i bloggen...
MEN, før jeg blir tillagt meninger jeg strengt tatt ikke har:

Poenget mitt, i rendyrka form, er at Hoftuns tre første innkjøp som sportsdirektør IKKE var av god nok kvalitet. (Til for eksepmpel å unngå en ny femteplass i serien).
Og at den tesen beviser seg selv, nå når to av disse ryker ved Hamréns første ryddemulighet.

De fuglene som hvisker enkelte på forumet ting i øret, feks om Stadsgaard, tror jeg det er verdt å lytte til...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:28    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er gjort en meget god jobb i Rosenborg siden høsten 2007 og det er bra teamarbeid som har ført til det gode resultatene.

Jeg gidder ikke involvere meg noe særlig mer i denne Hoftun debatten. Men hvilke resultater tenker du på? 5 plass og utslått i cupen mot Kristiansund? Det er ikke bra resultater for Rosenborg. Den totale jobben som ble gjort av Hoftun i vintervinduet i fjor var under enhver kritikk og den fikk vi betale for i hele 2008 sesongen.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:31    Post subject: Reply with quote

Champions League ??

Nå er jeg lei av Hoftun - diskusjonen. Hamren ga Hoftun skryt for at vi klarte å få Prica.
Thorbjørnsen finner spilleren, hoftun sitter i forhandlinger og signer han!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2009 15:33    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Harald: Hvis du ikke følte deg truffet var det kanskje ikke deg vi siktet til når vi snakket om folk som var usaklige, så når du likevel tar opp hansken, kaster du bort tiden min.

Nu får du stoppe, det er dig der indrager mig i diskussionen, ikke omvendt:

Tønna Brix wrote:
Poenget slik jeg ser det, Harald, er som dalla så treffende formulerer det:

Når jeg så svarer for mig, kommer:
Tønna Brix wrote:
Harald. Hva slags quote er det der? Ã…ssen forventer du at jeg skal svare?

Det var du som indrog mig i en diskussion om hvorfor vi trækker de konklusioner vi gør.

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2009 15:33    Post subject: Reply with quote

Som Peter Storey så riktig påpeker sin post så var ikke disse kjøpene på papiret så forferdelig og det blir veldig tabloid og legge all skyld på 5 plassen på feil spillerkjøp. Vi hadde mistet Riseth, Dorsin, Koppinen, Braaten og Konê og Hirschfeldt var på vei ut. En har da ikke råd til å kjøpe 6 - 7 landslagspillere og må ta noen sjanser hvis vi skulle ha en bred nok tropp. Det handler ikke bare om overgangsum ,men også lønnsutgifter. Vålerenga handlet slik som en kanskje ønsker og kan ikke akkurat si at det er en velykket strategi. Historie viser også at lag med store utskiftninger ofte trenger endel tid på å sette seg og hvis vi legger til trenerbytte så har en gode grunner til at sesongen ifjor ikke ble den beste. Det blir for populistisk etter min smak og for enkelt, men en ønsker vel kanskje å favne bredt.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:34    Post subject: Reply with quote

Vi var gode i tre kamper i Champions League, men igjen like elendige i TL høsten 2007 og hele 2008. Det må bare være en Keenoir på lykkepiller som karakteriserer perioden høsten 2007 og hele 2008 som bra resultater.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2009 15:39    Post subject: Reply with quote

Vi var et lag under oppbyggning og ting tar faktisk tid og det gir selvsagt variable prestasjoner ,men det var veldig tydelig at vi var på riktig vei. Hoftun kom inn etter 2007 sesongen var ferdig og etter den tid har vi faktisk økt kvaliteten på stallen jevnt over tid. Hvem mener du vi skulle kjøpt istedenfor Pelu, Miller og Savolainen som var like spennede for omtrentlig like mye penger? Det er mye som blir feil nå en har etterpåklokskap på sin side. Skal Hoftun ha skylden for at Savolainen som vanligvis ikke hadde vært spesielt skadeutsatt plutselig ryker sener i beina sine? Tror du virkelig Hoftun kjøpte disse spillerene uten å forhøre seg med andre i klubben? Jeg syntes høsten 2007 forutenom C.L var forferdelig ,men det var også en ordentlig vekker både på hvor dårlig stillt det faktisk sto ,men også hva som var potensialet. Starten på en oppvåkning som klubben trengte.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:45    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Som Peter Storey så riktig påpeker sin post så var ikke disse kjøpene på papiret så forferdelig og det blir veldig tabloid og legge all skyld på 5 plassen på feil spillerkjøp. Vi hadde mistet Riseth, Dorsin, Koppinen, Braaten og Konê og Hirschfeldt var på vei ut. En har da ikke råd til å kjøpe 6 - 7 landslagspillere og må ta noen sjanser hvis vi skulle ha en bred nok tropp.

Nå blir dette mye repeat fra i går, men når man har fått en kjedelig 5 plass i serien. Da må det forventes at det kjøpes inn spillere som har et godt utgangspunkt for å forsterke oss. Da henter du ikke inn tre spillere med kun erfaring fra Adecco ligaen og en med kun erfaring fra den finske ligaen. Det var dømt til å misslykkes og det sa jeg klart fra om før TL startet.

Så kommer du vel med, men det har ikke noe å si hvor spilleren kommer fra bare han er god nok. Ja, riktig, men det er langt vanskeligere å tippe hvordan spillere fra lavere divisjoner vil takle nivået i TL. For ikke å snakke om at laget vårt var ekstremt ungt fra før av, da henter du ikke inn så mange uerfarne spillere fra lavere divisjoner.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:47    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvem mener du vi skulle kjøpt istedenfor Pelu, Miller og Savolainen som var like spennede for omtrentlig like mye penger? Det er mye som blir feil nå en har etterpåklokskap på sin side.

Hvem sier at vi måtte bruke like lite penger? Vi hadde akkurat vært i CL og hadde fått nye midler og ikke minst høyere status etter tre gode kamper i CL. Det skulle vært utnyttet til å hente etablerte spillere, ikke lottokupponger fra Finland og Adecco.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2009 15:52    Post subject: Reply with quote

Tilbøyelig til å være enig ,men så er det et spørsmål om antall spillere, lønn og pris. Rutinerte spillere i sin beste alder er det dyreste en finner og vi hadde en helt forferdelig dårlig utgangspunkt foran forrigje overgangsvindu. Jeg har forøvrig stor tro på at vi ikke har sett det siste ifra Savolainen i Rosenborg drakt. Miller har tydeligvis Hamrèn tro på så alt håp er ikke ute der heller. Desutten så ble faktisk foriggje sesong kallt en mellomsesong og det ble det også en sesong hvor vi bygget stall og lag.

Desutten viser vel Lillestrøm, Brann og Vålerenga med all tydelighet at rutine ikke alltid er det beste det heller. I år pågrunn av at vi fikk bygget stall ifjor så stillte vi oss i en posisjon hvor vi kunne gå etter få og meget gode spillere noe jeg påpekte at vi burde gjøre før dette overgangsvinduet. I tilegg har en tatt en råsjanse på Zahora som jeg tror enten blir en megahit eller en kjempeflopp.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2009 15:56    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg vi blander kortene litt her. I det minste fører vi flere parallelle diskusjoner (som selvfølgelig er greit). Når det gjelder Petter Rasmus, har han ikke påstått noe annet enn at Hoftun til å begynne med hentet flere spillere som ikke har utviklet laget i den grad vi forventer i Rosenborg. I et forsøk på å veie opp for dette, påstår Peter Storey og andre at Hoftun fortjener ros for å ha hentet Stadsgaard.

"Den gode Rasmus verkar ha selektivt minne - liksom många andra journalister på Adressa - eftersom han helt glömmer det geniala köpet av Stadsgaard i förra vinterfönstret. Det är väl det bästa köpet på år och dag med tanke på priset och Stadsgaards skicklighet."

Dette viser seg altså å være feil. Verre er det ikke.

"Hoftun startet med stryk!" Noen andre påstander kom ikke Rasmus med i bloggen sin.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 15:58    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg har forøvrig stor tro på at vi ikke har sett det siste ifra Savolainen i Rosenborg drakt.

Nei, det er ingen som vet hva han er god for. Men han går fortsatt under kategorien lottokuppong, det er bare at vi ikke vet resultatet enda.

Quote:

Miller har tydeligvis Hamrèn tro på så alt håp er ikke ute der heller.

Noe av det første som ble gjort etter Hamren kom inn, var å bruke masse penger på en erstatter for Miller.

Quote:

Desutten så ble faktisk foriggje sesong kallt en mellomsesong og det ble det også en sesong hvor vi bygget stall og lag.

Tullball, dette er bare noe man kommer med når resultatene ikke gikk vår vei. Tror du virkelig sportsligledelse gikk inn i fjorårets serie med det som utgangspunkt? Aldri.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2009 16:02    Post subject: Reply with quote

Miller var tross alt langtidskadd og bare en idiot klubb sier nei til å hente svenske landslagspillere for 6 millioner som en vet passer inn i klubben og ihvertfall når nåværende har slitt med å overbevise. Når det gjelder Rasmus sin artikkel så var faktisk Jarstein Hoftun sitt første kjøp.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 16:04    Post subject: Reply with quote

Petter:
Quote:
De fuglene som hvisker enkelte på forumet ting i øret, feks om Stadsgaard, tror jeg det er verdt å lytte til...

dette er lavmål etter mitt syn. som sylfersk sportsdirektør er det ikke noen grunn til å kritisere hoftun fordi bratseth var involvert i å hente stadsgaard.

ettersom savolainen og pelu og miller alle har vært skadet, er det også litt for enkelt å konkludere så standhaftig som den unge kommentatorspiren gjør. greit nok på et forum, jeg syns ikke det passer seg like godt i en "blogg" - som i praksis er en artikkel i adressa.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

media wrote:
dette er lavmål etter mitt syn. som sylfersk sportsdirektør er det ikke noen grunn til å kritisere hoftun fordi bratseth var involvert i å hente stadsgaard.

Har noen gjort det? Det er da ikke poenget i det hele tatt. At det går an.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

Pelu og Miller har da spilt nok til at vi kan gjøre oss opp en mening om de. Må være måte på hvor mange kamper og tid det må gå før vi kan være fornøyd eller misfornøyd med en spiller.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2009 16:09    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Petter:
Quote:

ettersom savolainen og pelu og miller alle har vært skadet, er det også litt for enkelt å konkludere så standhaftig som den unge kommentatorspiren gjør. greit nok på et forum, jeg syns ikke det passer seg like godt i en "blogg" - som i praksis er en artikkel i adressa.

Man kristiserer jo ikke Hoftun for at han ikke hadde noe med Statsgaard-handelen å gjøre, man påpeker at han ikke skal ha ros for det.

Enig i at skader har gjort ting vanskelig for "bomkjkøpene", men Miller fikk da vel 14 kamper på rad uten skader og spilte forferdelig dårlig.

Ã… selvsagt kan "den unge komentatorspiren" konkludere som han vil i sin egen blogg, det er nettopp det som kjennetegner en blogg, man kommer med egne meninger.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 405, 406, 407  Next
Page 18 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb