English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på web-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sigurd
Senior

PostPosted: 17.03.2009 10:50    Post subject: Reply with quote

Er denne kompensasjonen fra 100% fotball en dårlig spøk? To koder til gratis neste serierunde slik at man kan glede noen andre?? Dette er jo bare å gjøre narr av alle som satt og irriterte seg ihjel da de ikke fikk sett kampene. Jeg regnet virkelig med å få tilbake penger da jeg måtte kjøpe rundebillett på vg for å få med meg kampen på søndag. Dette var dråpen for min del. Hadde faktisk tenkt å gi 100% en ny sjanse neste helg men nå gir jeg opp. Bruker angrefristen og kjøper hos VG.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 11:00    Post subject: Reply with quote

Hold your horses, dette viser i det minste at de har baller. Hvis dette gjelder alle brukerne, kan seerantallet teoretisk tredobles. Så mitt tips er å gi bort gratisbillettene til noen du VET kommer til å bruke dem, og deretter se an neste runde.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tar i mot, for den som vil dele. Har ikke tenkt å betale annet for tippeligaen enn de lappene jeg legger igjen i pils i supporterpuben på Lerkendal, men tar gjerne imot gratisvisninger.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.03.2009 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg syns du syter altfor, altfor mye ang. fotball på betal-TV, bolge!

Er du virkelig ikke villig til å betale noen slanter for å se RBK-kampene ingen av de tre gratis TV-kanalene ønsker å vise?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Petter Rasmus
Junior

PostPosted: 17.03.2009 13:30    Post subject: Reply with quote

langtind wrote:
Her er svaret jeg fikk fra 100% fotball når jeg spurte om det:
Quote:
Takk for din henvendelse!

Dessverre er det ikke mulig med "nøytrale" kommentatorer. Det er som oftest kommentatorer fra samme sted som hjemmelaget.

Vennlig hilsen,
--
Petter Ruud
Kundeservice - Absolutt Fotball

Blir sikkert fordelt slik da:
RBK - Brann = Petter R og Rune B
Brann - RBK = Nisse fra Bergen

-Svaret fra kundeservice er i beste fall unyansert. Det var riktig for den spesifikke kampen pga alt det tekniske trøbbelet.
Det skal bli mulig å bytte mellom nøytral og lokal kommentator. Løsningen er på vei inn i systemet, og forhåpentligvis klar til 2. serierunde. Og de nøytrale kommentatorene hos 100% Fotball blir levert av FotballMedia som også leverer til VG Multimedia, altså samme kommentator. Det betyr at vi er den eneste aktøren som tilbyr deg som bruker å veksle mellom flere kommentatorer.
Det betyr konkret at jeg skal kommentere ALLE kampen til Rosenborg, og du som bruker skal kunne velge en nøytral kommentator dersom du ønsker det. Mot Brann vil du få tre valg. Meg, en nøytral, eller bergenseren Erik Hanøy.
Dette valget har du IKKE hos VG. Der får du kun FotballMedias nøytrale kommentator.
Skjønner?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.03.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Dette tror jeg du bør kringkaste på adressa.no, Petter. Sikkert flere som reagerte denne runden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Petter Rasmus
Junior

PostPosted: 17.03.2009 13:53    Post subject: Reply with quote

Er inne på div forum og sprer budskapet. Vel så effektivt det.
Håper det iallefall er NOEN her inne som ikke har mista trua på oss helt..
Det var ingen fest av en åpningshelg for oss, nei..
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 14:23    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg syns du syter altfor, altfor mye ang. fotball på betal-TV, bolge!

Er du virkelig ikke villig til å betale noen slanter for å se RBK-kampene ingen av de tre gratis TV-kanalene ønsker å vise?

Hvorfor burde jeg? Planen er jo å se dem sammen med andre, typisk på pub. En og annen enkeltkamp kan det jo hende jeg kjøper, men årsabonnement, hva skal jeg med det? Bør jeg betale noen av leverandørene av ren og skjær idealisme, fordi det er så fantastisk flott at de betaler NFF noen millioner og forventer mangedobbel fortjeneste tilbake?

RBK er en lidenskap, norsk eliteserie ellers holder ikke en kvalitet jeg synes det er noen vits i å betale for. Å late som noe annet ville for meg blitt en livsløgn.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 17.03.2009 17:32    Post subject: Reply with quote

Til Petter Rasmus:

Hvorfor ligger ikke kommenteringa deres opp på sammendraget fra rbk - vif som ligger ute?

Kunne også tenkt meg muligheter for og velge ett lengre sammendrag med alle interessante situasjoner fra kampen som fks. finesser, gode pasninger, taklinger og tvilsomme dommer avgjørelser.

Kan det komme eller er det rettigheter som bestemmer dette?

Ellers takk for kommentering av stor underholdningsverdi oppgjennom årene. Jeg hadde sagt opp Tv2 sport abonnementet mitt any day om din kommentering hadde blitt tilgjengelig gjort gjennom betal tv i stedet for web-tv.
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 17.03.2009 17:56    Post subject: Reply with quote

Petter R: Fryktelig synd at deres kundesupport ikke kjente til dette da. Grunnen til at jeg først kjøpte hos adressa var jo for å høre på deg og Rune B, og ikke en haug med lokale patrioter, som jeg fikk beskjed om at det ville bli.

Spørsmålet blir da, skal jeg benytte angreretten (nok en gang) og komme tilbake til adressa? Confused
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
joakleis
Veteran

PostPosted: 17.03.2009 19:29    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg bredbånd fra NTE, som altså er en del av Altibox, som dermed viser kampene på ip-TV. Med samme kommentatorer som VG. Veldig greit å kunne sette seg rolig ned og se VIF-kampen i reprise med en entusiastisk, dog ikke spesielt god, trøndersk kommentator i går ettermiddag.
Lyden av Petter Rasmus og Rune Bratseth hadde selvfølgelig vært morsommere, men hvorfor betale ekstra for et produkt jeg ikke trenger?

Veldig greit å se kampene på TV, og ikke på nett.
media
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 09:27    Post subject: Reply with quote

jeg savner en "åpen" runde fra vg og fra 100 % fotball. gi oss en gratis førsteomgang, slik at vi kan sammenligne i ro og mak. please?
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 18.03.2009 09:40    Post subject: Reply with quote

synes det skulle ha vært litt mere info på 100% sitt kampsenter under sending, samenlignet med VG, er det ikke mye, feks et ekstra lite vindu for repriser osv......noen som vet om 100% fortsatt utvikler, eller blir det som det er nå.....

Jeg har 2 koder om noen vil ha.
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 09:42    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
RBK er en lidenskap, norsk eliteserie ellers holder ikke en kvalitet jeg synes det er noen vits i å betale for. Å late som noe annet ville for meg blitt en livsløgn.

Finn et annet sted å pisse. Det finnes fotballsupportere som liker norsk eliteserie av andre årsaker enn at Rosenborg spiller der. For min del er eliteserien bra å følge med på fordi det er norsk fotballs øverste nivå. Det er gøy å se utviklingen av enkeltlag, enkeltspillere og ligaen som helhet. Hvis du likevel bare er interessert i Rosenborg, og bruker resten av tiden på å se engelsk fotball, er det helt ok.

Men å sutre om at eliteserien holder for lavt nivå til å betale ti halvlitere for å kunne se ALLE kampene, er ikke stort annet enn sutring.

Jeg har også 2 koder.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 09:48    Post subject: Reply with quote

Et annet poeng med 100% fotball. Når jeg gikk inn i dag så sto kampene for neste runde klare for visning. Runde 1s kamper, inklusive sammendragene, var borte. Betyr det at man kun kan se kampene live på 100% fotball, og ikke i opptak, eller kan man se kampene i opptak, men da bare en dag eller to etter at kampen er spilt? På Sumo ligger kampene til avspilling i ukesvis etter et kampen er spilt. Kan være praktisk om det var en kamp man ikke fikk sett, eller man ønsker å se en kamp en gang til. I det minste burde sammendraget ligge lengre enn en dag eller to.

Den eneste kampen jeg fikk sett via 100% fotball var Sandefjord-Brann, og billedkvaliteten var god (vel og merke i Mac/Safari, i Windows/Mozilla har jeg ikke fått frem et eneste bilde enda, og som regel får Live i 100% fotball hele Mozilla til å kræsje hver gang jeg er inne på den sida for å forsøke å se fotball, f.eks. om man kunne testet kvaliteten på RBK-VIF dagen derpå). Brannkomentatoren var dog litt vel patriotisk for den som ikke holder med Brann. Jeg lurer på om den kampen kunne blitt sett med en annen kommentator om man er Sandefjord-supporter?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 09:50    Post subject: Reply with quote

Svaret jeg fikk fra support da jeg spurte var at alle kampene skal være tilgjengelig hele sesongen. De bare driver å roter litt akkurat nå.
Sigurd
Senior

PostPosted: 18.03.2009 10:35    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå ja, hehe. Synes ikke det har vært noe annet enn rot fra første stund med 100%. Skulle gå inn nå og tenkte å se på høydepunktene fra rbk-vif for å høre om kommentatorene var bra nok til å gi adressa nok en sjanse. Først kom jeg ikke inn i det hele tatt (feilmelding) da jeg brukte firefox, så kom jeg inn med IE men fant verken høydepunkter eller kampen i sin helhet. VG sitt system er utrolig mye bedre, det eneste som er synd med VG er kommentatorene. Men det fungerer ihvertfall som det skal.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 12:22    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Finn et annet sted å pisse. Det finnes fotballsupportere som liker norsk eliteserie av andre årsaker enn at Rosenborg spiller der. For min del er eliteserien bra å følge med på fordi det er norsk fotballs øverste nivå. Det er gøy å se utviklingen av enkeltlag, enkeltspillere og ligaen som helhet. Hvis du likevel bare er interessert i Rosenborg, og bruker resten av tiden på å se engelsk fotball, er det helt ok.

Jeg har da vel ikke nektet deg å betale for dette, har jeg vel? Sjøl har jeg ikke tid til å sitte og følge med på 160 kamper fra eliteserien, og hvis dette oppleves som et angrep på norsk toppfotball kan jeg bare beklage, men kvaliteten er ikke av en slik art at jeg ser noen vits i å omprioritere. Bevares, jeg følger da nøye nok med av hensyn til RBK og norsk fotballs utvikling generelt, men jeg ser ingen grunn til å betale for kampene mellom alle høkkertlagene som Tippeligaen fylles opp av. Vanskelig nok å finne tid til å se de kampene som går gratis på TV. Er dette "å pisse" for deg?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 12:28    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Er dette "Ã¥ pisse" for deg?

Nei, men dette er:

bolgebah wrote:

Ihvertfall her inne. For oss som synes det er verdt å betale for det. Men det var ikke noe angrep. Men å understreke 2mas innspill til deg om at du sutrer.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 12:47    Post subject: Reply with quote

At jeg er kritisk til nivået på norsk fotball er ingen hemmelighet, nei. Sjøl mener jeg imidlertid at jeg har underbygget dette synet såpass grundig gjennom flere år her på forumet at jeg synes det blir temmelig enkelt å kalle det sutring. Blant annet manifesterer dette seg i at jeg som forbruker ikke synes eliteserien er en vare verdt å betale for. Igjen, er dette sutring eller "å pisse"?

En eller annen et annet sted på forumet foreslo et klubbabonnement på web-TV, noe jeg synes er en god idé. Selskapene som skal forsøke å selge kampvisninger har etter min mening mer å tjene på å appellere til patriotismen enn til segmentet som vil la seg underholde av fotball, for der er konkurransen beinhard. Du nevnte sjøl engelsk fotball, som jeg ikke er nevneverdig engasjert i, men jeg ser gjerne et toppoppgjør fra Serie A eller La Liga. Disse konkurrerer direkte med lørdagskampen på NRK, som i sin tur er av de mer attraktive kampene i enhver norsk serierunde og gratis tilgjengelig. Det som da blir igjen av kamper i "runden", og som TV-selskapene vil at folk skal betale for, drukner nødvendigvis rent kvalitetsmessig til sammenligning.

At andre faktisk vil betale for dette er da helt i orden for meg, men jeg kaller dem ikke lettlurte av den grunn. På samme måte synes jeg ikke det rimer helt å kalle mine argumenter sutrete.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 18.03.2009 12:48    Post subject: Reply with quote

noen har bare en negativ personlighet, noen har positiv, vi er alle forskjellige, noen liker bare og komme med sutring og grums......sånn er det bare.........noen ser bare ikke lyset.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 12:50    Post subject: Reply with quote

Mens atter andre forsøker å føre en saklig diskusjon. Jaja, neigu ikke lett, det der.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 13:17    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med bolgebah her, produktet eliteserien er kvalitetsmessig meget dårlig. Hadde det ikke vært for et sterkt engasjement rundt Rosenborg hadde jeg nok ikke fulgt med noe særlig, men ettersom jeg engasjerer meg og følger Rosenborg relativt tett blir det også til at jeg følger med på de andre lagene. Blant annet har jeg sett alle gratiskampene så langt i år, men står valget mellom Eresdivise, Serie A eller Premier League som jeg har via Canal + eller Start - Bodø/Glimt blir Tippeligaen valgt bort uansett.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 18.03.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Mens atter andre forsøker å føre en saklig diskusjon. Jaja, neigu ikke lett, det der.

Vet ikke om den diskusjonen din er så saklig.......mere grums.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 18.03.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

I fjor hadde jeg TV2-sport abonnement, og tenkte før sesongen tok til at dette skulle jaggu bli artig. Resultatet: Jeg ble sittende å svitsje mellom fire uinteressante - og lite velspilte kamper. For min del holder det lenge å se oppsummeringene i etterkant.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 52, 53, 54  Next
Page 24 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb