English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dario Zahora
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Har bursdag på søndag. Får satse på at det hjelper mot Vålerenga;)
Back to top
View user's profile Send private message
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 13.03.2009 00:18    Post subject: Reply with quote

Var ikke ment som en negativt svar til innlegget ditt Hedon, bare for og få avklart det.

Mer generelt om hva som har vært gjengangeren her på forumet siden Hoftun ble ansatt (Jeg var forsåvidt også uenig måten han ble ansatt på). Det har gått i lavmål innlegg som: Hoftun gjør ikke jobben sin fordi han er med i troppen i en treningskamp. Hoftun har ikke på dress. Hoftun har ikke barbert seg. Vi kommer garantert ikke til å handle spisser i dette vinduet. Hoftun kjøper bare spillere som han ble rundspilt av i adecco.... osv.

Har vært ett irritasjonsmoment at halve forumet skal fotfølge en av klubbens største legender for og finne feil som kan bli gjort... tror mange ikke husker hvorfor de er negativ til Hoftun en gang. Virker bare som det er en generell regel blant mange at brakka gjør en ræva jobb uansett hva som blir gjort.

Etter min mening har Hoftun gjort en glimrende jobb den tiden han har vært i klubben.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt usikker på kvalitetene til Zahora, men kan det også tenkes at han kan ta en høyre midtbanerolle i en 4-2-3-1-formasjon? Jeg bare tenker sånn i tilfelle Sapara blir solgt eller skadet. Vårt største problem ved eventuelt å miste Sapara vil være dødballfoten. Og pt er det ingen på laget som engang er i nærheten av Saparas dødballegenskaper, men det tror jeg Zahora er!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 00:24    Post subject: Reply with quote

Ikke for å ødelegge den gode stemningen, men Prica kom fordi Hamrén kjente ham fra før og ønsket ham til klubben, mens Zahora er et Thorbjørnsen-funn som jeg har forstått var ønsket sterkt av Hamrén etter at han trente med oss. Hoftun virket derimot i utgangspunktet mer negativ til å signere Zahora, spesielt rett etter at Prica ble klar.

Er derfor litt i tvil om hvor mye kred Hoftun skal få for disse to signeringene.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 13.03.2009 00:33    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke den sportslige lederen sitt ansvar og speide etter spillere?

Dette handler om dialog mellom trener, speider og ikke minst styret. Hoftun står mitt i denne sirkelen og skal trekke i flere tråder.

Hoftun sin jobb er og forhandle pris og kontrakt, samt selge inn klubben som en attraktiv klubb etter at hele teamet har bestemt seg for at det er en spiller de ønsker.

En jobb han tydeligvis kan godt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.03.2009 00:37    Post subject: Reply with quote

Ser ut på de klippene som ligger ute at Zahora kan spille i den offensive midtbanerollen i hvert fall. Han kan være en kreativ herremann med gode pasninger.

Selv om han kanskje ikke er superrask har jeg sansen for løpesettet hans. Det er et veldig lettbeint løpesett, det virker som om han har mer fjæring i beina enn de fleste norske spillere har.

Skal ikke sammenlikne ham fotballmessig, men løpesettet hans er det litt Ørjan Berg over. Ørjan var også veldig bra på hodet til å være så liten. Zahora er en ticentimeter høyere, og er vel derav enda en del bedre på hodet på grunn av de fysiske forutsetningene.

Generelt har vi få av den "tassende" typen og det løpesettet i Norge, men Ørjan Berg var en teknisk begavelse og var litt sånn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robinla
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 00:45    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
... Vårt største problem ved eventuelt å miste Sapara vil være dødballfoten. Og pt er det ingen på laget som engang er i nærheten av Saparas dødballegenskaper, men det tror jeg Zahora er!

Trond Olsen er heller ikke dum på frispark, så det er nevnt.

Generelt sett må jeg si meg positiv til signering av Zahora, såfremt det blir noe utlån av noen av spillerne på topp. Kan vel uansett regne med at Konan forsvinner enten i sommer eller etter året.

Skal forøvrig sies at den offensive delen av laget virkelig har blitt prioritert i dette overgangsvinduet og det gleder meg stort!
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2009 00:55    Post subject: Reply with quote

Jeg er utelukkende positiv til dette, tidspunktet tyder på at det stemmer, og det er noe jeg aldri hadde trodd skulle skje. Spilleren har både Torbjørnsen og Hamrens anbefaling, og kommer for 2,5 usle millioner. Hvis han engang er god nok til å ha brukbare innhopp som innbytter denne sesongen, så er det en god signering.

Men til de som tror denne spilleren er hentet inn som benkesliter for Prica og Steffen så tipper jeg dere har en overraskelse i vente. Zahora er nok kjøpt for å bekle mer enn en rolle for Rosenborg, og er et alternativ på begge kanter i tillegg til spiss. Dessuten er Zahora skadefri og i kampform, og det er mer enn utfordrerne hans kan si. Hvis vi skal spille 4-4-2 i enkeltkamper er nok plassen hans som en av spissene bankers. Hamren liker jo å tilpasse laget etter motstander og situasjon, og med Zahora i troppen blir det mye vanskeligere for motstanderne å forberede seg til kamp mot Rosenborg.

En annen ting er at Trond Olsen, selv om han nok er klart førstevalg som venstre ving, neppe kommer til å spille absolutt hele tida. Skader, suspensjoner, og formsvikt tar noen kamper hver sesong, og denne er fire kamper lengre enn før. Nå tåler vi en skade på Olsen uten å svekke laget mye.

Kanskje betyr det også at Iversen for en gangs skyld må rehabilitere seg 100% fra skade før han begynner å starte kamper igjen? For Steffen er nok såpass hard konkurranse om plassen det som kan få liv i en karriere som har vært alvorlig på hell de siste par åra, og han er jo virkelig en spiller som kan gjøre en forskjell som innbytter også.

Jeg håper håper håper at dette stemmer. Da er stallen bortimot komplett, mangler kun en diger stopper.
Brady
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

MIXMASTERTOT wrote:
Det er vel ikke den sportslige lederen sitt ansvar og speide etter spillere?

Hoftun sin jobb er og forhandle pris og kontrakt, samt selge inn klubben som en attraktiv klubb etter at hele teamet har bestemt seg for at det er en spiller de ønsker.

En jobb han tydeligvis kan godt.

At den sportslige lederen har et ansvar om å speide etter spillere har jeg da heller ikke sagt noe om.

At Hoftun har solgt inn RBK til Prica stemmer neppe, da Hamrén kjenner ham fra før og mest sannsynlig er hovedårsaken til at han kom til klubben.

Når det gjelder Zahora fikk jeg bestemt et inntrykk gjennom uttalelser til media at Hoftun var fornøyd med Prica, men at Hamrén presset på for å få Zahora i tillegg.

Derfor syns jeg det blir litt drøyt å rose Hoftun opp i skyene for disse to signeringene.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 01:01    Post subject: Reply with quote

Zaphod,
he he,
ikke bare diger,
men litt god også.

Da vil han være bedre enn alle andre stoppere vi har
(bortsett fra Stadsgaard).
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.03.2009 01:05    Post subject: Reply with quote

For 2,5 millioner med Hamrèn og Torbjørnsen sin velsignelse så er dette en "no-brainer" i mine øyne. Lav risiko med potensielt veldig høy gevinst. Nå blir det gull.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 01:06    Post subject: Reply with quote

Støttes.
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.03.2009 01:11    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
At den sportslige lederen har et ansvar om å speide etter spillere har jeg da heller ikke sagt noe om.

At Hoftun har solgt inn RBK til Prica stemmer neppe, da Hamrén kjenner ham fra før og mest sannsynlig er hovedårsaken til at han kom til klubben.

Når det gjelder Zahora fikk jeg bestemt et inntrykk gjennom uttalelser til media at Hoftun var fornøyd med Prica, men at Hamrén presset på for å få Zahora i tillegg.

Derfor syns jeg det blir litt drøyt å rose Hoftun opp i skyene for disse to signeringene.

En kan rose Hoftun fordi dem er hentet inn på fornuftige vilkår. Hoftun har stort sett ordnet fornuftige priser og lønnsbetingelser og vunnet kampen med andre klubber om spillere klubben ønsker jf. Jarstein, Annan og Olsen. I tilegg er det en bra bragd å få Prica hit når ingen av det store danske klubbene klarte det.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 01:16    Post subject: Reply with quote

Min tro på seriegull har økt fra kanskje 30% til nær 95% de siste to ukene.
To spisser inn, og 1-0 og 5-1 over Stabæk og Viking. Nå har vi både kvalitet og kvantitet på topp, det er lenge siden sist. Selvfølgelig har RBK økt fallhøyden for seg selv nå, men endelig har vi en erfaren og merittert trener som vet hva han vil ha, og ekstra herlig er det jo at det virker som om alle både over og under Hamrèn i organisasjonen trekker i samme retning nå.
Får vi en god start med en seier mot VIF tror jeg dette laget kan bli diabolsk bra utover. Det vil ikke svinge like mye som i Hamrèns første halve sesong, og vi har klassespillere, i norsk målestokk, i alle ledd. Eneste skjær i seriegull-sjøen kan være om vi mister mange sentrale spillere i sommer, men måten vi har drevet på overgangsmarkedet i det siste gjør oss jo trygge på at man da vil sørge for å hente inn solide forsterkninger. RBK 2009 er ikke avhengig av èn spiller, men vi har mange med spisskompetanse som forhåpentligvis kan herje sammen.
Dessuten er flere av de aktuelle salgsobjektene våre spillere vi lett kan få over 20 millioner for. Tre som jeg tror blir svært, svært bra i vår er Skjelbred, Prica og Olsen. Tror også Lustig og Iversen vil framstå enda bedre i år enn i fjor.

Ja, jeg er breddfull av optimisme.
Det lukter så godt når luuunta brenner...
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 13.03.2009 01:22    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Hva vil du frem til egentlig?

Les innlegget helt oppe på siden, du faller godt under den beskrivelsen. Du er negativ til Hoftun uten at du egentlig vet hvorfor.

Jeg tipper at styret er rimelig lunken til å bruke mer penger i den situasjonen klubben er i. Hoftun blir stående i mellom ett lunkent styre og Hamren som vil ha spilleren.

Mens du antagelig mener Hoftun har en personlig agenda i og bevise at Pelu kommer til og bli superhit for oss i årets sesong fordi det var hans kjøp...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 01:51    Post subject: Reply with quote

Er det så vanskelig å forstå hva jeg vil frem til da, Mixmastertot? Jeg vil frem til at jeg er uenig i at Hoftun skal hylles spesielt for kjøpene av Prica/Zahora.

Det er riktig at jeg foreløpig er litt skuffet over Hoftun, men jeg vet da godt hvorfor. Det er begrunnet i uttalelser og handlinger i den tiden han har operert som sportssjef for RBK.

Jeg mener ikke og har aldri ment at Hoftun har noen personlig agenda på noe som helst område angående Pelu eller noen andre.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 02:18    Post subject: Dario Zahora Reply with quote

Hurra.Kan da ikke være noe å klage på at fotballaget RBK for en rimelig penge blir ennå mere fleksible mht. å kombinere første-11,eren og ennå mere forberedt på at salg skader karantener kommer til å skje i nær fremtid.
Angående negativiteten til alt Hoftun foretar seg gjentar jeg gjerne:
Noen har et sykelig hat til Svendsen,som i noen ordskifter på årsmøtet i 2008 ble støttet av Hoftun.Slik det nå ser ut på spillerfronten synes jeg både styret,treneren og Hoftun fremstår som vinnere over alle vinnere på de siste overgangsmarkedene.Langt over det som noengang er prestert tidligere i klubbens historie tatt i betraktning av konkurransesituasjonen nå kontra før.
Kanskje med et lite unntak av perioden da Kåre Mini,Bent,Ørjan osv. entret scenen.
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 02:25    Post subject: Re: Dario Zahora Reply with quote

toreinar wrote:
Slik det nå ser ut på spillerfronten synes jeg både styret,treneren og Hoftun fremstår som vinnere over alle vinnere på de siste overgangsmarkedene.

Noe som vises gjennom to 5.plasser på rad i serien, og gjennom profiler som har tatt Tippeligaen med storm i form av Roy Miller, John Pelu og Javo Savolainen.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 02:34    Post subject: Reply with quote

Oj, vi tenker langt, halvorsen!
To av de beste backene i Tippeligaene fikk vi i fjor, Trond Olsen og Rade Prica nå - ikke akkurat dårlige kjøp, spør du meg. Og nye kontrakter med viktige spillere samt tviholding på Norges beste midtbanespiller. Også helt ålreit.
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 02:37    Post subject: rbk 2009 Reply with quote

Hjelpetreneren til hjelpetreneren til hjelpetreneren osv. var nok ikke noe stort håndtverk,men Svendsen var med som styreformann bare på slutten av denne perioden samt at han var den som ble frontet da oppgjørets time ble foretatt.Hoftun kom inn enda senere og må vel sies å ha en ok "record" så langt.Er ikke så sikker på at "floppene du ramser opp er så håpløse sammenlignet med kjøp som ble foretatt i Gullåra heller jeg da,men det er en annen historie og en annen tråd.
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 02:37    Post subject: Reply with quote

Sånn circa 50% treff på innkjøpsfronten med andre ord? Misforstå meg rett, jeg tror fortsatt at både Pelu og Savolainen kan klare å ta steget, men det blir da helt totalt feil å kalle Hoftun & Svendsen & co "vinnere over alle vinnere" på overgangsmarkedet, når man tar i betraktning ressurser.
Back to top
jorgeso
Junior

PostPosted: 13.03.2009 03:46    Post subject: Brakka of signeringer Reply with quote

Misforstå meg rett, men synes treffprosenten på nye spillere siste 2 årene har vært bra jeg...

Det er jo en kjent sak at for hvert treff man hadde i eggens tid så ble det 3-4 bom.
Kaasa, Frode Olsen, Sibaya, Boateng, Andreas Maier, etc
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 13.03.2009 06:52    Post subject: Reply with quote

Regner med at Dario blir første Kroat i klubben.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.03.2009 09:30    Post subject: Re: Brakka of signeringer Reply with quote

jorgeso wrote:
Misforstå meg rett, men synes treffprosenten på nye spillere siste 2 årene har vært bra jeg...

Det er jo en kjent sak at for hvert treff man hadde i eggens tid så ble det 3-4 bom.

I hvert fall 3-4 ja. PÃ¥ slutten var det vel 7-8...

Har hele veien ment at RBK har gjort en del riktige grep på spillersiden de siste tre årene. Jeg regner ansettelsen av Høgmo som år 0 i den nyere RBK-æra, og fra da av så har RBK fått gjennomført generasjonsskiftet fullstendig, gradvis bygd et ungt og fremtidsrettet lag, og framstår nå som en soleklar mesterkandidat igjen.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 13.03.2009 10:15    Post subject: Reply with quote

Enkelte blir aldri fornøyd!
Først skal man klage på at vi ikke har spisser, og så er det KRISE når vi sitter med tre spillere.

Jeg tror i utgangspunktet at tanken til RBK var å kjøpe en av Prica/Zahora. Prica-kjøpet gikk i boks først. Situasjonen var slik at Zahora overbeviste Torbjørnsen og Hamren på prøvespill. Tra man markedessituasjonen i norden med gode angripere i betraktning, ble Zahora en mulighet som RBK rett og slett ikke kunne la være å gripe.

RBK er i mine øyne ubetvilsomme vinnere av dette overgangsmarkedet, og ser man på spillere inn/ut de siste årene, er det en formidabel jobb som er gjort i å fornye og forbedre laget. RBK har i dag den beste stallen i Norge, spørsmålet er om de klarer å få ut potensialet. Jeg er positiv.
Jeg driter i om det er Torbjørnsen/Hamren/Hoftun som skal ha ros/ris. De er tilsammen et team, og det blir feil å kritisere/rose bare en av dem.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 64, 65, 66  Next
Page 23 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb