English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gangz
Senior

PostPosted: 09.03.2009 22:24    Post subject: Reply with quote

[quote]Gangz Skrevet: 09.03.2009 22:24 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Olivier Occean!
Quote:

Løp og kjøp! Olivier OCCEAN!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gangz
Senior

PostPosted: 09.03.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Asbjørnsen fortsatt er å speider nede i Slovenia? Det er fortsatt snakk om en spiss til, jeg ville foreslått en høyreving. Det ville gjort laget komplett!
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 09.03.2009 22:43    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen kanskje...?
Back to top
View user's profile Send private message
Gangz
Senior

PostPosted: 09.03.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

???
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 09.03.2009 22:52    Post subject: Reply with quote

Han heter Torbjørnsen, ikke Asbjørnsen.

For å svare på spørsmålet: det er vel ikke utenkelig at han er der som Rbks kontakt i området mens man venter på signaler fra Trondheim.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

Morsomme dere. Veit jo hvor han spiller både i landet og på banen, men det er ikke veldig mye som sier så mye om hans ferdigheter. Styrker/svakheter etc. Jeg skal ærlig inrømme jeg ikke har sett så mange glimt-kamper, søring som jeg er.

Hva kleiven angår så anser jeg ham som den ideelle arvtaker etter Ciljan. Veldig mye av de samme kvalitetene, om enn en smule fysisk større, og med større rekkevidde på pasningene. Svært god på dødball. Får desverre overraskende lite tillitt av Tørum, som har et luksusproblem på midtbanen. Owello er en svært spennende spiller som har så godt som sikret seg den ene sentrale midtbaneplassen. Den andre er det full kamp om mellom Kleiven, Paulsen, Bruer Hanssen, Fevang (som riktignok ofte spiller hengende spiss på tross av 4 gode angripere, og som har stått for halvparten av lagets mål i vinter) og flaut nok: Myggen.

Både Kleiven og angriperen Kalihli er spillere jeg gjerne skulle sett i hvitt og sort innen ikke alt for lang tid. Aram Kahlili er en fantastisk targetspiss jeg har nevnt tidligere. Minner veldig om Ivers inni boksen, er fantastisk god til å time hodestøtene sine. Meget mulig tippeligaens beste hodespiller mens Ivers er skadet.
Dessuten kan han skinne til med visse flotte detaljer iblandt: http://www.youtube.com/wa...b7uzjC2mvo
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.03.2009 01:08    Post subject: Reply with quote

Niang, Aarøy, Sundgot, Karadas det er temmelig mange habile hodespillere i tippeligaen som ihvertfall er på høyde og muligens bedre enn Iversen i den fasen av spillet. Iversen har en god del andre ferdigheter som gjør han bedre. Jeg husker Khallili veldig godt ifra når Start slo oss i junior-nm finalen for noen år siden og syntes han så ekstremt spennede ut. Kleiven er også spennede ,men ikke helt god nok for å erstatte Skjelbred, desutten så skal vi ha et øye på våre egne talenter Helland, Berbatovic, Henrikssen m.flere.
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 10.03.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Vet lite om Per Verner Rønning

Fyren er høy, meget god i luftdueller. Tapte svært få luftdueller i fjorårets sesong.
Meget god 1vs1, har god kontroll, rolig og har godt blikk. Mener jeg å huske. Til gjengjeld i disse situasjonene er han litt for treig.
God pasning langs bakken-fot.

Sjeldent skadet. Stabil over tid.

Alt i alt. Meget god stopper, men jeg er usikker på om det er rette typen for Rosenborg. Vil nok slite mye hvis han skal ut i Europa og møte ekstremt rask fotball.
Tror han også ble bedre enn Trond Olsen på Avisa Nordlands børs.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst; Levanger-gutt Smile
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 10.03.2009 18:42    Post subject: Reply with quote

Ja, du har nok et poeng i at han ikke er mannen for oss snorre. Men sikekrt en meget habil spiller ti sitt behov. Vi trenger desverre en (relativt) rask stopper om vi skal ha noen nye, og de er det ikke så mange av.

http://www.dagbladet.no/2...l/5225095/

Ser ut som Jønson ser det jeg (og en del andre) har sett. Kansje like greitt med dagens formasjon, men om vi skulle fortsatt i 442... synd
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 01:36    Post subject: Reply with quote

Hva mener du Kris? At vi burde kjøpe Tippeligaens dårligste avslutter, nest etter Erik Hagen? Holmen har fart og flikk flakk, men teknikk, avslutterferdigheter og spillforståelse har han ikke
Anno
Senior

PostPosted: 12.03.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg har også vært sterk motstander av Kim Holmen, og gang på gang komt med mine hardnakkete påstander om at han kun scorer når han får ballen servert langs bakken på åpent mål. Men jeg kan ikke si at jeg er noen fan av at han skal til Stabæk. Jeg frykter at jeg må bite i meg mine påstander da noen i Stabæk faktisk kan finne på å lære han å score mål, og da blir han farlig. Men tror jeg lever trygt en stund til.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.03.2009 14:18    Post subject: Reply with quote

Den regjerende seriemesteren får erfaringsmessig en skral sesong. Holmen får det i mine øyne verre med å briljere i Stabæk enn i Lyn, hvor han spilte uten press og kunne opptre friere enn han vil få gjøre i bærumsklubben.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larenim
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 14:29    Post subject: Reply with quote

Nannskog biter skikkelig hvis man gjør noe som ikke er godt nok i hans øyne. Palmason f.eks blir hakka på non stop. Så enten knekker han sammen, eller så blir han god. Men er det en klubb han kan bli god i, så er det Stabæk. Jan Jønsson legger mye vekt på avslutningstrening, og har gode øvelser.
hendrix
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 18:50    Post subject: Reply with quote

Holmen takket nei til Stabæk.

Merkelig valg.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 18:54    Post subject: Reply with quote

Er det virkelig det? Han har tydeligvis ambisjoner om å spille hver kamp. Det tror jeg ikke han ville gjort på Fornebu.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.03.2009 18:58    Post subject: Reply with quote

Få opp øynene Stabæk er ikke så attraktive som enkelte vil tro. Hvis Rosenborg og Stabæk kjemper om samme spiller så tror jeg ikke vi har så veldig mye å frykte og det har vist seg både med Annan og Olsen at det er korrekt.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 19:01    Post subject: Reply with quote

Men Stabæk er jo uten tvil mer attraktiv enn Lyn. Holmen har tydligvis ikke ambisjoner i det hele tatt siden han takker nei til å spille på et bedre lag og spill i europacup.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.03.2009 19:34    Post subject: Reply with quote

Holmen foretrekker kanskje å spille for Lyn fremfor å sitte på benken til Stabæk. En europacup kvalikk er egentlig ikke et veldig godt argument hvis klubben mangler tradisjoner for e-cup spill. Er forstålig at han velger tryggheten i Lyn og hvis han presterer i år så kan for klubber kommer på banen igjen.
Back to top
rand0m00
Junior

PostPosted: 17.03.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Dorsin er i søkelyset til Porto. Hvis det skulle vise seg at han forsvinner igjen til sommeren må vi ha ny venstreback. Den eneste som har spilt der med til dels hell siden Dorsin forsvant sist er jo Traore, og han vil ikke spille venstreback.

Jeg ønsker norsk! Men det er også vident kjent at vi ikke har gode backer i Norge. Noen her som har navn å komme med. Da gjerne en venstreback som er relativt lik Dorsin i spillestilen. Jeg hadde gjerne sett for meg en spiller med et utrolig talent i en alder 16-18 år som kunne fått lov til å gjøre rollen sin. Hente han nå før overgangsvinduet lukker og la han få noen omganger i kamper som er "avgjort" den ene eller andre veien fram til Dorsin eventuelt forsvinner. Vi må utvikle våre egne backer hvis vi skal ha norske backer.
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 17.03.2009 21:05    Post subject: Reply with quote

Du ønsker en talentfull venstreback i 16-18 års alderen?
Hørt om Pål Andre Helland? Wink
rand0m00
Junior

PostPosted: 17.03.2009 21:27    Post subject: Reply with quote

Alltid sett for meg han spille midtbane. Er han omskolert?

Hvordan ligger han an i forhold til å spille kamper? Vet han har vært med i a-troppen en stund og spilt treningskamper. Men hvis han er venstreback som du sier bør han vel være på benken og gjerne spille litt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.03.2009 21:38    Post subject: Reply with quote

Traore er å rekne som lokalspiller til sommeren og kan også bekle venstreback plassen.
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 17.03.2009 22:03    Post subject: Reply with quote

Ja, stemmer det! Får bare håper han viser litt mer engasjemang for det...Helland kan vel stort sett spille på hele venstresida av banen mener jeg? Han hadde noen innhopp nå i vinter ja, håper å se han mer.

Samtidig så forventer jeg ikke å se så mye av han før han er uteksaminert fra vgs i tidlig Juni, han har gitt signaler på at han skal fullføre i år. Det tar nok litt fokus og tid.
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.03.2009 22:07    Post subject: Reply with quote

Når Winsnes og Johnsen kan fullføre legestudie i mens dem spiller på topp så bør det absolutt være mulig å fullføre VGS med litt velvilje fra studieplassen uten at det trenger å gå utover den sportslige utviklingen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 180, 181, 182  Next
Page 110 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb