| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kris0stby Veteran

|
Posted: 08.03.2009 22:32 Post subject: |
|
|
Enig med hedon. Olsen motbeviser all kritikk. riktignok mot mot dagens inkjøpte spiller hos viking, men flotte avslutninger.
Lover bra vi scorer mange mål. Også måten de kom på var oppløftende.
Hva sapara angår synes jeg det er trist. Er redd han kommer til å spille seg ut av elleveren hvis det fortsetter slik deres kritikker forteller. Vi får nok ikke 35 mill for ham i sommer nei. Men snart har vi Per sentralt i det minste
Så 2. omgang av Sabæk - VIF, og jeg skulle virkelig ønske vi hadde hatt palmarson hos oss. Maken til angrepsvillig midtbanespiller har jeg ikke sett på lenge. Synes spillet deres minner mye om RBK for noen år tilbake. JAJA, off topic i know. men ja takk til Andresen i serieåpingen, horribel som han er |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 08.03.2009 22:38 Post subject: |
|
|
| Synes Sapara ikke var så dårlig idag. Hadde trosalt to fine assist. |
|
| Back to top |
|
 |
jorgeso Junior
|
Posted: 08.03.2009 22:42 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: |
Hva sapara angår synes jeg det er trist. Er redd han kommer til å spille seg ut av elleveren hvis det fortsetter slik deres kritikker forteller. Vi får nok ikke 35 mill for ham i sommer nei. Men snart har vi Per sentralt i det minste
|
Sapara spilte ikke dårlig. Han er fremdeles servitøren. Dødballene sitter ikke spesielt godt, men det kommer nok. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 08.03.2009 22:51 Post subject: |
|
|
| Godt godt |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 08.03.2009 23:16 Post subject: |
|
|
| jorgeso wrote: | | kris0stby wrote: |
|
Sapara spilte ikke dårlig. Han er fremdeles servitøren. Dødballene sitter ikke spesielt godt, men det kommer nok. |
Hvor lenge skal vi vente på dødballene, da? Trond Olsen/Micke Dorsin sier nå jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.03.2009 23:19 Post subject: |
|
|
| Trond Olsen hadde nå ikke veldig gode dødballer idag. Synes heller ikke dødballene var så elendige idag, han bruker ihvertfall endelig tilstrekelig kraft igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.03.2009 23:28 Post subject: |
|
|
Sapara har jo levd alt for mye på dødballene i RBK-karrieren. Ikke minst i 2007-sesongen fikk han alt for mye skryt ut fra hva han faktisk presterte. Han hadde en haug med assist og noen scoringer, men nesten alt var dødballer.
Jeg er personlig mye mer fornøyd med en Sapara som leverer assist i spillsekvenser.
Løpet i forkant av 4-0 i dag hadde han vel aldri gjort i fjor vår eller forrigfjor. De defensive kvalitetene hans synes jeg er bedre nå enn de var da han spilte høyre indreløper i 2007. Med Konan Ya som kantspiller og Sapara som fraværende defensiv høyre indreløper er det ikke rart Stoor hadde en trøblete vårsesong.
Som nevnt under kampen så vil RBK i år spille seg til mange flere cornere fra venstresiden pga Olsen, og det vil sannsynligvis føre til i hvert fall seks-sju cornermål fra den siden i løpet av sesongen.
Selvsagt skulle vi gjerne ha sett mer til dupperne med overskru fra 17-25 meter og flere Sapara-scoringer, men jeg synes faktisk Sapara gjør mer nytte for seg for laget nå enn han gjorde da antallet assist og scoringer var høyere i 2007.
Man skal samtidig ikke glemme at Sapara kom til et lag i en veldig medgangsflyt høsten 2006, og det har vært mer utfordrende å sette sitt preg på laget de siste par årene. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.03.2009 23:41 Post subject: |
|
|
| Deilig med storseier rett før seriestart. Samtidig dreit Vålerengen (og Martin Andresen, haha) seg ut. Dette lukter seier på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 09.03.2009 00:13 Post subject: |
|
|
| Hvis mønsteret fra fjorårssesongen fortsetter vil jeg heller si at det lukter tap lang vei. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.03.2009 01:13 Post subject: |
|
|
Merkelig kamp, egentlig. Vi har fortsatt mye å gå på spillemessig - Viking var mildt sagt elendige i dag.
Det jeg er overlykkelig over er effektiviteten. Vi skårer 5 mål på 7-8 målsjanser, noe som var utopi i fjor. Håper dette fortsette. Den positive trenden bakover er også meget bra. Bortsett fra et uheldig/klønete straffespark slipper vi stort sett bare til distanseskudd, og det stopperne ikke tar, redder Jarstein.
Føler vi er inne i en periode med kombinasjon av dyktighet og marginer med oss både offensivt og defensivt. Det er naivt og historieløst å se seg blind på kamper før sesongstart, men jeg synes dette virker meget lovende. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.03.2009 01:25 Post subject: |
|
|
Kanskje dette året skal bli omvendt fra i fjor :
Scorer mye og er effektive, men vi er ikke lenger like spillermessig overlegne. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 09.03.2009 03:25 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig fornøyd med overlegne 5-1 mot Viking! Genial kamp av Rosenborg. Ruller over Viking etter alle kunstens regler! 4-2-3-1 begynner for alvor å fungere! I dag er vi også veldig effektive, for en gangs skyld, men det skal også sies at Viking var elendige i dag. Men det er jo også litt Rosenborgs fortjeneste!
Noe annet som gleder meg er at Trond Olsen virkelig har funnet seg til rette. Dette blir kanonbra! Lago og Demidov var glimrende bakerst i dag! Full kontroll på høyreiste Niang hos Viking. Godt å se!
Trond Olsens to mål var det rett og slett klasse over. Det første kom etter at Lago slo en lang ball opp på Steffen Iversen som stusset ballen i bakrommet der Olsen hadde startet løpet sitt perfekt. Avslutningn var også iskald! Det er som å se Iversen/Holmen-taktikken på FM!
0-4 målet var det også klasse over. Kjapp overgang der Marek Sapara gjør et fint forarbeid ute til venstre. Han slipper ballen inn til Trond Olsen som kjører en lekker skuddfinte på stakkars Steenslid før han banker ballen ned i lengste hjørne med sin herlige venstrefot!
Ã… fy som jeg gleder meg til seriestart! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2009 08:15 Post subject: |
|
|
Du snakker om situasjonene som om at du var den eneste som så kampen. Fønni  |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.03.2009 09:15 Post subject: Re: hmm |
|
|
| jorgeso wrote: | | Keenoir wrote: | | Den andre du tenker på er lik den på landslaget og hindret Niang å få heade på blank kasse fra 5 meter. En viktig inngrepen. |
Begynner å bli en stund etter kampen nå så går litt i surr.
Slik jeg husker det er det en hendelse hvor han rekker fram og hvor viking avslutter på et farlig langskudd.
Den andre hendelsen er der han ikke når fram men hvor rbk etterhvert får kontroll på ballen. |
Helt riktig, det er ikke en feilvurdering å gå ut i duellen med Niang. Om han burde klart å vinne duellen er en annen ting, men han hindrer en fri heading på mål fra 5 meter der. Samtidig er det viktig å rose forsvaret for at de dekker målet når Jarstein først har forlatt streken.
Syns Jarstein gjør en solid kamp og rydder opp i stor stil i feltet, men må trekke for den situasjonen hvor han er helt ute på 11 meter der det er duell om ballen. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.03.2009 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke imponert.
Vi må vurdere hvordan det går spillemessig når VI trenger mål - ikke når alt har løsnet. Slik sett gir de første 20 minuttene et mye bedre bilde av hvordan vi er som lag, enn de siste 20 minuttene.
RBK var dårlige de første 20 minuttene. Planløst og tilfeldig spill preget laget. Dette kommer vi til å se igjen i neste kamp når vi jager mål. Slik det ser ut nå, må vi igjen basere oss på tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner.
Dessverre.
Jeg er langt mer imponert over hvordan lag som Stabæk og TIL fremstår.
Planmessig og godt spill. Gode og samstemte løp. RBK er ikke på dette nivået enda.
Dette har forøvrig ingen ting med min patriotisme ovenfor Høgmo å gjøre Det er bare slik status er nå. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.03.2009 11:07 Post subject: |
|
|
| Jeg syns det er svært godt gjort av Sagbakken i Adressa å fremstille Marek Sapara som banens beste. At han rangerer Sapara foran Trond Olsen er mer enn merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2009 11:07 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Jeg er langt mer imponert over hvordan lag som TIL fremstår. |
Bombe at du er det.
Har sett et par kamper med TIL i vinter, og de har vært alt annet enn imponerende. Hvordan du greier å bli imponert over det tannløse laget, er for meg en gåte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.03.2009 11:10 Post subject: |
|
|
| Litt enig med TomH. Viking hadde en del sjanser de første 20. Hadde vi hatt marginer mot oss, kunne kampen endt i tap allerede da. Det at vi tar ledelsen gjør det så mye, mye enklere for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 09.03.2009 11:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | TomH wrote: | | Jeg er langt mer imponert over hvordan lag som TIL fremstår. |
Bombe at du er det.
Har sett et par kamper med TIL i vinter, og de har vært alt annet enn imponerende. Hvordan du greier å bli imponert over det tannløse laget, er for meg en gåte. |
La oss vurdere hvilket av de to lagene som er mest imponerende etter TIL-RBK på Alfheim 23. mars. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.03.2009 11:29 Post subject: Viking-RBK |
|
|
Borteseire mot Stabek og Viking inn mot seriestart er vel ok?
Etter to 5.plasser må vi ikke legge lista for høyt.Kan ikke forvente at vi skal rundspille de andre medaljekandidatene i 90 minutter.
For min egen del er jeg storfornøyd om vi spiller jevnt med motstanderne og avgjør kampene pga. gode enkeltmannsprestasjoner fra de offensive spillerne nå på tidligvåren.POENG POENG og atter POENG,så får finspillet komme med selvtilliten.Selv om vi har hatt marginene med oss i disse kampene,må jeg si det er noe trygt over laget for tiden. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.03.2009 11:31 Post subject: |
|
|
| Må si det sier mye om deg Michael Collins at du snapper opp TIL-prat på noen få minutter i en tråd som denne og på et forum som dette. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 09.03.2009 11:34 Post subject: |
|
|
Må si det sier mye om deg at du klarer å produsere sure kommentarer på løpende bånd i løpet av sekunder. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 09.03.2009 11:34 Post subject: |
|
|
| Kanskje han ser ut som en marsboer med masse antenner på hode? |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 09.03.2009 11:36 Post subject: |
|
|
I det 84. minutt serverte kveldens beste spiller (Sapara) kveldens nest beste (Olsen) alene med keeper i det 84. minutt, før altså Lustig var på pletten.
fra adressa.no
Enten er det flere her som tok feil om Sappi i går eller så har adressa på seg "promillebriller", hvem har rett? _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.03.2009 11:36 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | La oss vurdere hvilket av de to lagene som er mest imponerende etter TIL-RBK på Alfheim 23. mars. |
Hva som skjer den 23. mars har overhodet ingenting med hva som har vært vist i oppkjøringen å gjøre. Hold deg til tema, eller finn deg et annet forum å spamme ned med denne trollgrauten din. |
|
| Back to top |
|
 |
|