| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 12.02.2009 19:37 Post subject: |
|
|
| hefffner wrote: | | Bestemora mi er kjappere på 40 meter enn det Berisha er. Det er fint at du er villig til å gi folk sjanser, Kristobal, men jeg fatter ikke denne forelskelsen i Berisha.. |
Bestemora di er således trolig også kjappere enn Lago på 40 meter, uten at det gjør henne til et bedre valg i forsvaret vårt.
Jeg er ikke forelsket og jeg synes ikke Berisha er verdens beste spiss.
Men jeg mener fortsatt han kunne fått spille mer i fjor høst.
Jeg mener fortsatt det var håpløst av Hoftun å gi negative signaler så tidlig.
Jeg påpekte i Konan Yas beste periode i fjor høst at det ikke var sikkert at han kom til å bli her neste år, og at det slettes ikke var sikkert at han fortsatte å score mål så ofte.
Jeg mente da og mener fortsatt at når RBK har så store vansker med å skaffe en spiss burde de ikke kastet ut Berisha før han hadde fullført låneoppholdet og fått vist seg fram.
Jeg mener fortsatt at folk var forutinntatt fordi en klubb av RBKs kaliber liksom ikke skal hente spillere fra Burnley.
Jeg konstaterer fortsatt at Berisha forble vår mest effektive spiller i fjor ut fra spilletid.
Jeg tror fortsatt at Berisha kan bli å se på toppnivå i en av de litt større ligaene igjen.
Jeg tror Berisha vil framstå som kjappere når han har trent godt og fått nødvendig kamptrening. |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 12.02.2009 19:39 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Herrejesus. Det forsvarsspillet i den videoen - er det like dårlig i Norge, egentlig? Ikke meninga å undervurdere prestasjonene til Prica, men noen av de scoringene skal ganske enkelt ikke være mulig. |
Tenkte det samme. Så mye plass og så god tid får han ikke i Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 12.02.2009 19:56 Post subject: |
|
|
Det så mye lettere hvis folk legger inn videoene sånn, og ikke gi oss en link. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.02.2009 20:31 Post subject: |
|
|
Positiv til Prica, forhåpentligvis ikke med tanke på å være cover, men sterk utfordrer til spissplassen.
Gleder med til det kommer kommentarer fra klubben på dette, da kan vi få vite om det kan ligge noe i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2009 20:39 Post subject: |
|
|
Adressa er ikke akkurat det kjappeste.
– Alle vil jo spille fotball
| Quote: | | Samtidig ser det ut til at Prica per i dag i tilfelle ikke vil bli noen billig løsning for klubben, verken i overgangssum eller lønn. Og for en klubb som har takket nei til 50 millioner kroner for Ã¥ beholde stjernene i nøkkelsesongen 2009, samtidig som den budsjetterer med minst 20 millioner i underskudd, begynner nok kjøpelysten – i hvert fall i Prica-klassen – Ã¥ roe seg noe ned |
En vanvittig merkelig konklusjon ihverfall når Sunderland ikke legger skjul på at dem er veldig intressert i å selge. Når klubben budsjetterer med 20 millioner i minus betyr det at dem ønsker å investere som igjen kan bety spillerkjøp. Hva har avisning av salg av spillere , men pengebruken på å gjøre Prica? Det betyr tvert imot at klubben har ønsker om å investere i spillerstallen. Hele konklusjonen er jo helt på viddene. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 12.02.2009 20:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | 31. mars er uansett Steffen Iversen etter planen tilbake for fullt. En ny RBK-spiss er i dag i første rekke ment som cover for Iversen, i 4-2-3-1-formasjonen.
Prica vil antakelig komme tilbake til Skandinavia for å være cover. |
Bærer preg av hastverk den saken der. Ole K. burde vel strengt tatt hatt med en "ikke" i den siste setningen der.
Ser for meg at det sitter noen rundt omkring og lurer på hvor en cover spiller, som trodde Rade var spiss. Vi har mange fine norske ord også Ole K!
Og back up teller ikke.. |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 12.02.2009 21:26 Post subject: |
|
|
Virker ikke som de har noe særlig tro på dette. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.02.2009 21:54 Post subject: |
|
|
| Ivers tilbake for fullt fra mars, den skal man lenger ut på havet med. Hva adressa tror eller ikke bryr meg katten, den artikkelen virker som den er skrevet av en tiåring. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2009 22:11 Post subject: |
|
|
| Alle artikkelene tyder på at Sunderland er desperate etter å bli kvitt Prica, kanskje så desperate at dem vil bidra med deler av hans lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.02.2009 23:17 Post subject: |
|
|
Du finner vel neppe noe annet forum i verden som har så stor tro på Iversen som adressas sportsredaksjon. De av oss som ikke har Korsakoffs vet hva "tilbake for fullt" betyr i Iversens tilfelle, og derfor nekter jeg å tro at det sportslige apparatet i klubben kun vil handle en benkesliter.
I så fall bør hele gjengen settes på porten, og Marit Breivik gå inn i Per Mathias-rollen.
Apropos Prica så føler jeg vel egentlig at argumentene jeg skulle komme med allerede har blitt nevnt. Legg til at den fysiske formen hans antagelig er bedre, så er vi stort sett der.
Men jeg tror heller ikke Berisha fikk vist fram sitt beste for RBK, han rakk vel egentlig ikke å komme seg helt i form fysisk. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2174 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 12.02.2009 23:30 Post subject: |
|
|
Vanskelig å si noe om Prica etter noen korte glimt på youtube, men jeg tror han er et av de beste alternativene som er tilgjengelig for tiden. Jeg synes det ser ut som om han kan ha endel kvaliteter som jeg syntes manglet i fjor. Spesielt løpene inne i feltet, han kommer når ballen kommer. Bruker ikke opp de mulige løpsalternativene for tidlig, og kommer med kraft og styrke. Det handler selvfølgelig også om rytmen i laget og angrepsspillet, men like mye synes jeg det ser ut som om han skjønner når han skal bevege seg.
Jeg sier ja takk! _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 12.02.2009 23:52 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Du finner vel neppe noe annet forum i verden som har så stor tro på Iversen som adressas sportsredaksjon. De av oss som ikke har Korsakoffs vet hva "tilbake for fullt" betyr i Iversens tilfelle, og derfor nekter jeg å tro at det sportslige apparatet i klubben kun vil handle en benkesliter. |
Du finner neppe et forum som har så LITE tro på Iversen som dette heller...
Personlig ønsker jeg heller en spiss med komplementære ferdigheter til Ivers, ikke en "kopi". |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.02.2009 00:11 Post subject: |
|
|
| Klubben virker å ha en klar plan om 4 - 2 - 3 - 1 og da har en komplimenter spiss til Iversen liten nytte, vi trenger et alternativ og en mulig erstatter. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.02.2009 00:23 Post subject: |
|
|
| I fjol hade vi problem på defensiv dödboll när Iversen gick ut. Vi behöver därför en duktig huvudspelare som kan ersätta Iversen i den rollen. Prica är en bra backup om (jag menar när Iversen) är skadad. Det går även att spela med båda i 4-4-2 där vi kan pumpa in bollar in i 16-metern. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.02.2009 00:58 Post subject: Rade Prica |
|
|
Nettopp.Av og til vil det bli bruk for både Ivers og Prica og evnt.Lustig i noen hektiske sluttminutter.Ser for meg at det vil være tilfellet i minst 3-4 kamper.Vi jager utligning eller seier. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 01:19 Post subject: |
|
|
Slett ikke dumt å ha en spiller som er ganske lik Iversen i spillestil i bakhånd. Med enslig spiss trenger vi en som kan skåre på hodet og med (etter det jeg har sett av Pirca) gode avslutterferdigheter med beina.
Jeg ser ingen grunn til å å måtte velge om Iversen eller Prica skal være førstevalg i utgangspunktet. Den som er i best form/skadefri spiller. Kan hende de også vil puste hverandre i nakken på treninger osv, slik at også Iversen må jobbe og levere for å få spille. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 13.02.2009 01:33 Post subject: |
|
|
ser at emnet "rade prica" er blant temaene hamren har svart på i intervjuet som kommer i morgen...
dette intervjuet ble jo laget før ryktene om prica kom idag, så synes det er litt snodig at akkurat det temaet kommer med såfremt det ikke ligger noe konkret idet.. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.02.2009 01:54 Post subject: |
|
|
| Men då frångår de sin ingen-kommentar-policy. Han kommer nog att prata om Pricas lyckade tid i AaB i allmänna ordalag. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 01:55 Post subject: |
|
|
I følge Ekstra Bladet er det kun løn som skiller os og Prica. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 13.02.2009 01:59 Post subject: |
|
|
sitter me en følelse av Prica på topp med Iversen som hengende spiss bak seg kan bli en sukse  _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 13.02.2009 04:44 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=EG5xiIXd12I  |
Copy cat.
Bolgebah er inne på det samme som meg. Forsvarsspillet ved scoringene til Prica var helt på trynet. Måske de er bædre enn oss at spælde bolden, men hold keft man så dårlig forsvar!
Ellers er jeg allikevel positivt innstilt til ny spiss. I den nye formasjonen trenger vi en sterk hodespiller og om Ivers ikke er skada så er han ute av form eller umotivert. Tror en konkurrent til Ivers kan gjøre han mer fokusert og motivert. Og Prica må da ha visse kvaliteter når en PL-klubb har han i stallen. Det virker som en god signering.
Men jeg har noe å klage over allikevel. Jeg er litt lei av alle disse A4-typene vi henter. Benksliter i PL, fysisk robust og hodesterk. Det er liksom ikke noe spennende ved det. Det er som å åpne en gave du vet hva inneholder. Vi bør se til Stabæk. De signerer japanere, islendinger, nigerianere og brasilianere. Og med hell også må vi vite. Kan vi ikke se etter en morsom liten tekniker som sliter benken i et middels godt La Liga-lag? Real Zaragoza har sikkert et par Alanzinhoer på benken som vil ha spilletid i Norge. Vi har kanskje ikke så vanvittig bruk for det, men så utrolig spennende det hadde vært å signe en 160 cm høy tekniker fra sør-amerika som kunne hoppe inn de siste tyve minuttene og varme opp et kaldt trønderpublikum med noen sør-amerikanske finter! Før trengte vi ingen sprellemann, vi hadde Braaten. For et gledelig gjensyn det var å se han spille igjen(landslagskampen)! Jeg savner morsomme spillertyper i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 13.02.2009 05:30 Post subject: |
|
|
| Rod wrote: |
Det så mye lettere hvis folk legger inn videoene sånn, og ikke gi oss en link. |
Tror knapt halvparten av dette hadde blitt mål her i Norge, ihvertfall for RBK, men om han er en slik spiller som får motstanderene til å se ut som en gjenge med Tufte-spillere så sier man selvfølgelig ja takk, men veldig mye rart ved disse målene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.02.2009 09:37 Post subject: |
|
|
| Det samme tenker jeg. Ikke bare forferdelig passivt forsvar, men ikke minst lite imponerende keeperspill. Kan vel ikke si at jeg er overbevist om at dette er spilleren vi trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2841 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 13.02.2009 10:02 Post subject: |
|
|
Ut fra den videoen der er jeg minst like imponert over han der Winsnes, faktisk. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
|