English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rade Prica
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 97, 98, 99  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KRS
Proff

PostPosted: 12.02.2009 15:30    Post subject: Reply with quote

Tror dette kan være smart, med tanke på en 4-4-2 formasjon på hjemmebane eller mot svak motstand. Iversen og Prica på topp og Sapara og Olsen som pumper inn gode innlegg.

Det stinker jo mål!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 15:32    Post subject: Reply with quote

Problemet med en spiller som bare har en kompetanse (hodespill), gjør at angrepsspillet fort blir veldig forutsigbart.

Om han kjøpes vil det være ufattelig viktig å ha spillere som kan skåre mål uten bruk av spissen (Prica/ Iversen). Olsen kan være en slik, om ikke laget RBK møter ligger lavt. Sapara kan også fungere som et viktig angrepsvåpen i vårsesongen (han blir vel solgt til sommeren).

Slik jeg ser det, bør vi vurdere å kjøpe inn en målfarlig tekniker, som et alternativ.

Last edited by TomH on 13.02.2009 08:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Guinness
Rutinert

PostPosted: 12.02.2009 15:32    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet, så skjer det ihvertfall noe, selv om det er på ryktefronten. At han har sin styrke på hodet ser jeg ikke nødvendigvis på som negativ, såfremt vi klarer å få frem skuddføtter i andre på banen, f.eks Skjelbred, Sapara, Olsen og Tettey (as if).
2mas
Sjef

PostPosted: 12.02.2009 15:33    Post subject: Reply with quote

Hamrén har kommentert Prica, men vet ikke hva han sa...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mowinckel
Junior

PostPosted: 12.02.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

Endelig litt rykter! Det liker jeg veldig godt, og Prica er absolutt en god spiller. Jeg syns jeg så Ciljan fyre av noen gode skudd i kampen i går, så det blir nok ikke forutsigbart i 2009 nei Smile med en god erstatter til Ivers, Ciljan uten skuddvegring og Tettey med presisjon *drømme* kan dette bli best.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 16:19    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke vært noen kjempetilhenger av Prica tidligere. Men vi trenger en spiss, og Prica vil neppe være veldig dyr å kjøpe, selv om han naturligvis må kraftig ned i lønn, i forhold til PL.

Hamrén kjenner Pricas styrker og svakheter godt, og vet hvordan han skal få det beste ut av spissen. Det er en klar fordel. Kjenner lite til Prica som spiller, men kan ikke skjønne annet enn at han må være mer bevegelig og raskere enn Steffen Iversen. Dessuten trenger vi et alternativ til en konstant halvskadet Iversen.

Steffen på sitt aller beste skal nok kunne klare å danke ut denne karen, men det at Steffen faktisk får konkurranse kan jo gjøre at han greier å finne tilbake til noe tilnærmet sitt bestenivå. Og da kan vi umulig klage.

Jeg er udelt positiv. Om dette er noe Hamrén vil, så bør klubben strekke seg langt for å få det til.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 16:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette kan være en veldig bra signering. Nå er det lenge siden sist jeg så Prica i aksjon, men han virker som han er en noenlunde lik spillertype som Iversen, og så lenge vi skal spille 4-2-3-1 er det egentlig ideelt.

Det aller mest behagelige med det er at dette er en spiller som skal være mer enn god nok til å ta plassen til Steffen med mindre han er i kanonform, og når Hamrén går god for ham, er nok holdningene også der de skal være. Kanskje vi får en spillesugen norsk veteranspiss på benken som kan konkurrere med Prica om plassen?

Forhåpentligvis er den fysiske formen der den skal være - den burde jo være det.

Angående artiklene:
+ for "scandinavian giants Rosenborg" RBK
- for "Rosenborg set to sign misfit striker" Neutral

edit: joakleis, vi er ganske enige her, ser jeg... beat me to the punches.
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 16:24    Post subject: Reply with quote

Misfit striker betyr jo ikke annet enn at han ikke har funnet seg til rette i Sunderland. Selv om det engelske ordet høres mye mer dramatisk ut, enn det egentlig er. Wink
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 16:28    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Så lenge vi skal spille 4 - 2 - 3 - 1 så må en ny spiss være istand til å holde på ballen, slik at vi kan flytte laget etter når fremspillene kommer. Han så meget bra ut på videoen og det var mye annet enn innleggsmål der også, han ble nå faktisk spillt igjennom enkelte ganger også. Han viste prov på en meget god skuddfot. I dagens system har Iversen en spesifikk rolle som krever et hvis sett med ferdigheter noe Sellin f.eks ikke har og det er veldig usikkert om Konan eller Pelu har det.

Enig i alt du skriver her, utenom at du levner tvil om Konan/Pelu kan bekle den enslige spiss-rollen. Det er selvfølgelig ingen tvil om at verken Konan eller Pelu kan bekle den rollen. Konan passer veldig godt i den offensive midtbanerollen, og kan fungere som back-up på høyrevingen. Pelu passer veldig godt i en av vingrollene, kanskje aller best som venstreving, siden Pelu selv har sagt at han trives bedre med å gå rett på mål, enn å gå til kanten for å slå innlegg.

Prica vil være et godt kjøp. Utkonkurrerer han Iversen så vil han isåfall ha prestert veldig godt, mens hvis Iversen blir førstevalg så har vi en fantastisk back-up i den rollen, noe som trengs med tanke på Iversens skader osv.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2009 16:33    Post subject: Reply with quote

Ja, her stoler man altså på at Hamren kjenner godt til spilleren og uttrykker positivisme. Forrige gang klubben hentet en spiller som Hamren kjente godt var tonen en ganske annen.

Nå er jeg åpen for hva Prica kan bidra med, og synes det kan være greit nok å hente ham med tanke på trøbbelet vi har hatt med å skaffe en makker/utfordrer til Iversen.

Jeg står imidlertid for det jeg sa i fjor høst om at det at RBK hentet en spiller fra Burnley gjorde at folk var forutinntatt.

Sunderland høres åpenbart bedre ut, og selv om kanskje Prica er en bedre spiller så er det ikke det minste overraskende at folk er mer positive til en signering av en Sunderland-spiller som ikke har spilt noe særlig enn en Burnley-spiller som heller ikke hadde det. Noe jeg mener beviser at folk generelt er mer opptatt av navn og hvor de kommer fra, enn å vurdere kvalitetene og RBKs behov.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.02.2009 16:36    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:

Enig i alt du skriver her, utenom at du levner tvil om Konan/Pelu kan bekle den enslige spiss-rollen. Det er selvfølgelig ingen tvil om at verken Konan eller Pelu kan bekle den rollen. Konan passer veldig godt i den offensive midtbanerollen, og kan fungere som back-up på høyrevingen. Pelu passer veldig godt i en av vingrollene, kanskje aller best som venstreving, siden Pelu selv har sagt at han trives bedre med å gå rett på mål, enn å gå til kanten for å slå innlegg.

Prica vil være et godt kjøp. Utkonkurrerer han Iversen så vil han isåfall ha prestert veldig godt, mens hvis Iversen blir førstevalg så har vi en fantastisk back-up i den rollen, noe som trengs med tanke på Iversens skader osv.

Synes en så tendenser til at Pelu kan klare det i kampen mot Kryllia og spesielt i andreomgang. Han er helt kurrant som en nødløsning på spissplassen eller hvis vi ønsker å kontre. Konan må en se i rollen før en vet det sikkert ,men det er nok langt ifra ideèlt.

Forskjellen på Prica og Berisha er at førstnevnte var et førstevalg i AAB mens sistnevnte ble solgt av Hamrèn fra AAB. Hvis Hamrèn hadde vært trygg på Berisha hadde en nok kanskje prøvd å kjøpe han i sommer.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 16:46    Post subject: Reply with quote

Det er klasseforskjell på Prica og Berisha.
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2009 16:50    Post subject: Reply with quote

Berisha ble vel leid inn til Aalborg, men man hadde bedre alternativer. Som førstevalg i Horsens sesongen etter ble han toppscorer. Greit nok det er en forskjell, men Hamren visste jo hva han stod for. Det ville uansett vært litt risky å kjøpe en spiller som ikke hadde spilt en eneste kamp på ett år pga skade, og Burnley ville vel heller ikke kvitte seg med ham billlig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2009 16:51    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er klasseforskjell på Prica og Berisha.

Det kan godt hende det. Jeg kan ikke bevise det motsatte. Men hva begrunner du det med?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.02.2009 16:59    Post subject: Reply with quote

Var skeptisk til Berisha fordi det bare var snakk om leie, og fordi vendingene i media var "Berisha skal spille seg i form i RBK etter skade". Likevel ga jeg han mulighet til å vise seg frem. Det viste seg at han var såppas treg at jeg mistet troen på at rbk var den rette klubben for han.

Er også småskeptisk mot Prica, dog ikke i samme grad som Berisha, da Prica ikke har vært skadet i et år, og det er snakk om kjøp, ikke leie. Uansett vil det være kun prestasjonene på banen som betyr noe, og hvilken instilling jeg har til spilleren er derfor relativt urelevant, da forhåndsdømming har alle muligheter til å bli gjort til skamme.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.02.2009 17:29    Post subject: Reply with quote

Prica har vært toppscorer i den danske ligaen, det har vel ikke Berisha?
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 12.02.2009 17:31    Post subject: Prica til 5 mill ? Reply with quote

http://www.fotbollsexpres...-rosenborg

ifølge artikkelen ligger prislappen på 5 millioner.
hmmm 5 mill er jo ikke allverden for Prica da Smile Tommel'n opp!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 17:33    Post subject: Reply with quote

Vi snakker til og med svenske, så det er en meget god pris, hvis det viser sig at være rigtigt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
robinla
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 17:48    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...G5xiIXd12I Tommel'n opp!
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 17:55    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...re=related Tommel'n ned
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 17:59    Post subject: Reply with quote

Herrejesus. Det forsvarsspillet i den videoen - er det like dårlig i Norge, egentlig? Ikke meninga å undervurdere prestasjonene til Prica, men noen av de scoringene skal ganske enkelt ikke være mulig.
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 12.02.2009 18:01    Post subject: Reply with quote

Har egentli stor tro på Prica kan bli den goal getteren vi trenger.
Kan dog bli vrient å komme til enighet om hans personlige kontrakt Confused
Jonas
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

"Han skal ikke ha mange sjanser Rade Prica"

Lyder godt. Tommel'n opp!
kristobal
Legende

PostPosted: 12.02.2009 18:18    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Prica har vært toppscorer i den danske ligaen, det har vel ikke Berisha?

Joda, det er sant. Prica scoret i sin beste sesong 19 mål, mens Berisha kun puttet 11. Samtidig skal man ta i betraktning at Prica spilte på et topplag som scoret 55 mål mens Berisha spilte på et bunnlag som kun scoret 29.

På landslaget har Berisha 11 kamper og to mål, mens Prica har 14 kamper og to mål.

Men Prica har mer å vise til totalt sett, og jeg er ikke nødvendigvis uenig i at han er en bedre spiller. Begge to er nok mer target-spillere enn bakromsspisser.

Prica er nok både bedre på hodet og kjappere på 40 meter enn det Berisha var i fjor høst. Men som jeg sa den gang så aner det meg at også han (i likhet med Jarstein-diskusjonen) var preget av skadene han hadde hatt og den manglende kamptreningen.

Dessverre fikk Berisha aldri mulighet for å spille seg skikkelig i form, men jeg synes blant annet førsteomgangen mot Lyn viste at han har noe i seg som boks-spiller i hvert fall.
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 12.02.2009 18:24    Post subject: Reply with quote

Bestemora mi er kjappere på 40 meter enn det Berisha er. Det er fint at du er villig til å gi folk sjanser, Kristobal, men jeg fatter ikke denne forelskelsen i Berisha..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 97, 98, 99  Next
Page 10 of 99

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb