English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:13    Post subject: Reply with quote

Riise er like mye kantspiller som ving spør du meg. Vi kan jo også diskutere om vi bruker ving eller kantspiller i Hamren sin nye formasjon, det er vel en mellomting tenker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Poenget var ikke at Riise også kan defineres som kantspiller, men at vi har langt flere alternativer end Pelu og Jamtfall.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Langt flere, og vi lister opp? Hvis T.Olsen er på venstrekanten, Skjelbred offensiv midt, hvem har vi da igjen til høyrekanten?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Ja hvis og hvis, både Olsen og Skjelbred er alternativer sammen med Strand, Pelu og Jamtfall. Strand dog kun ud sæsonen.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:20    Post subject: Reply with quote

Joda, men hvis vi bruker T.Olsen eller Skjelbred på høyrekanten, så får vi jo et hull et annet sted. Roar Strand er i en alder hvor han ikke kan spille 90 minutter 30 kamper i året, jeg ser på han mer som en anvendelig potet som spiller litt her og der, ikke et bærende element i elveren.

Last edited by longns on 12.02.2009 13:22; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Derfor kan jeg heller ikke være enig i dine taleksempler, da jeg har Riise langt lavere end 77, hvis vi nu skal følge din nivåskala. Selv vil jeg ikke spekulere i sådanne skalaer.

Jeg har ikke plassert Riise noe sted her. Verken han eller Jamtfall var nevnt i eksemplet. Det var nettopp det det var; et eksempel. Mener du at vi skal satse på en 51'er istedet på en 77'er - bare fordi vi ikke får tak i en 85'er?

Edit: Og skal vi ikke bare begynne å bruke troppens eneste rendyrka venstreving på høyresiden. Rosenborg i et nøtteskall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke se hvor du vil hen med den skala hvis den ikke er relateret til de nævnte spillere. Nej jeg synes ikke vi skal satse på en 51'er på denne håbløse skala, men nu synes jeg ikkede alterativer vi har er 51'ere heller.

Medlem nr. 2477
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 12.02.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

herregud Risse i RBK drakt ? Confused
jeg håper for guds skyld at det er ironisk ment.
En mere blærete personlighet en han og broren, for å ikke si moren, ja hele familien faktisk,skal man lete lenge etter.

Nei den familien er ikke velkommen i RBK.
Det finns da bedre alternativer.
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterer det sportslige nå Hallomann, jeg kan være enig i resten når det gjelder Riise familien.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg kan ikke se hvor du vil hen med den skala hvis den ikke er relateret til de nævnte spillere. Nej jeg synes ikke vi skal satse på en 51'er på denne håbløse skala, men nu synes jeg ikkede alterativer vi har er 51'ere heller.

Det er ikke nødvendig å sette navn på tallene når jeg kun skal illustrere et prinsipp. Du sier at om vi ikke får tak i en som er like god eller bedre enn den som drar, så skal vi heller satse på å utvikle våre egne. Da sier du i praksis at du heller vil ha en 51'er enn en 77'er - og det er ikke akkurat hva jeg vil si er til lagets beste. Jeg synes den tankegangen er direkte latterlig og overhodet ingenting som kjennetegner en klubb som ønsker å etablere seg i toppen. Vi må til enhver tid strebe etter så gode spillere som mulig.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:30    Post subject: Reply with quote

På meg virker det som om noen er litt vel for opphengt i disse "storfiskene". Min holdning er at storfiskene får komme når storfiskene kommer, og mens vi venter må vi legge oss på et anstendig nivå (LES: Norsk landslagsklasse/Ypperste i TL). Med den logikken Harald viser til så vil troppen til Rosenborg sakte men sikkert bli mer middelmådig for hvert eneste år som går. Da hjelper det lite om det kommer en storfisk hvert 4 år.

Last edited by longns on 12.02.2009 13:32; edited 1 time in total
Back to top
Hallomann
Senior

PostPosted: 12.02.2009 13:31    Post subject: Reply with quote

Rasmus Elm må jo være en mann for RBK. Virkelig gjort det godt på A-landslaget etter han fikk prøve seg i januar.
han kronet det hele med en drømmegoal i går.

En spiller som jeg har sansen for. Gode skudd, innlegg og god med ball. Helt klart bedre enn Riise. Tommel'n opp!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:32    Post subject: Reply with quote

Hallomann wrote:
En mere blærete personlighet en han og broren, for å ikke si moren, ja hele familien faktisk,skal man lete lenge etter.

Enig med moren. Når det gjelder John Arne og Bjørn Helge oppfatter jeg dem som to sympatiske spillere med høy fotballmoral. De kan kanskje virke litt "korte" noen ganger, men jeg har ærlig talt ikke et vondt ord å si om Bjørn Helge Riise. Kan ikke klandre gutten for å ha blitt presset ut et hespetre.

En ting er helt sikkert;
De to Riise-brødrene er dønn seriøse på fotballbanen og på treningsfeltet. De har ikke spesielt store talent noen av dem, men steinhard jobbing har ført dem opp og frem. Og når det gjelder klyser har uansett ikke Rosenborg noen policy om å unngå dem. VI har kanskje det mest klysete laget i hele Tippeligaen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er latterligt at du spørger mig om noget, når jeg så skriver mit svar, skriver du at jeg mener det direkte modsatte. Det kan jeg ikke tage seriøst. At du definerer den ene som meget dårligere end en anden gør det ikke til virkelighed. Jeg har aldrig skrevet at jeg vil bruge en 51'er i stedet for en 77'er. Dine subjektive målenheder skal ikke trækkes over hovedet på mig.

Jeg skriver også at vi til stadighed skal have de bedste spillere som muligt, men når vi samtidigt har lovende talenter som kan blive til en meget god spiller, skal vi ikke hente spillere som er dårligere end det vi har.

Medlem nr. 2477
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Med den logikken Harald viser til så vil troppen til Rosenborg sakte men sikkert bli mer middelmådig for hvert eneste år som går. Da hjelper det lite om det kommer en storfisk hvert 4 år.

Jeg vil nu nærmere sige det er omvendt. Med din logik vil vi have en masse overbetalte middelmådige spillere, det er vejen til middelmådighed.

Medlem nr. 2477
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:40    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Er dette unntaket eller regelen?

Ajax i '95 er selvsagt unntaket, men jeg mener da heller ikke at vi kun skal ha talenter. 7-8 erfarne og resten 18-21 år vil kanskje være ideelt for en klubb som RBK.

Husk at de som begynner å bli så gamle som Riise og Gashi er i Norge av en grunn, og det er at de ikke har nådd opp på et nivå som gjør at gode internasjonale klubber har ønsket å kjøpe de. Disse spillerne finner vi kun blant yngre norske spillere, såkalte talenter.

For en norsk klubb å kjøpe etablerte Tippeliga-spillere og fylle opp laget med disse, er det samme som å kjøpe seg ut av medaljekampen. De lagene som satser på yngre spillere vil hele tiden få opp spillere som er like bra eller bedre enn disse.

Se bare på Lillestrøm og kjøpene deres de siste sesongene. Se også hva som skjedde med RBK da vi/Eggen/Bratseth sluttet å kjøre unge talenter inn på laget. Vi kjøpte gjennomsnittlige norske spillere, sluttet å utvikle egne talenter og stagnerte av den grunn sportslig.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:47    Post subject: Reply with quote

Nå har vi hatt to femte plasser på rad Brady, når mener du vi skal tjene på denne talentsatsingen vår? Spillerene blir vel solgt før vi rekker å høste sportslig gevinst av de (Tabell plassering) og da er vi pr definisjon en talentklubb. Og legge opp til å være i et konstant generasjonsskifte er ikke noe særlig for en klubb som Rosenborg. Det er det jeg føler at du og Harald legger opp til med deres logikk. Langsiktighet er viktig, men man må heller ikke glemme det kortsiktige. Dessuten, vi har et midtstopper par som er 44 år tilsammen, en høyreback som er 21 år, Skjelbred og Tettey som er 21 år. Jeg tror ikke det skader med noen etablerte kjøp til denne gjengen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Og legge opp til å være i et konstant generasjonsskifte er ikke noe særlig for en klubb som Rosenborg. Det er det jeg føler at du og Harald legger opp til med deres logikk.

Det er ikke det jeg ligger op til. VI skal have en sund kerne af erfarne spillere og talenter, det betyder ikke at man er i et konstant generationsskifte. Ser man på langt de fleste store klubber består de af erfarne spillere med tilskud af talenter. I løbet af årene bliver talenterne jo til erfarne spillere, noget Tettey og Skjelbred f. eks er ved at blive.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:52    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Ser man på langt de fleste store klubber består de af erfarne spillere med tilskud af talenter. .

Jeg mener vi er farlig nærme en klubb som består av talentfulle spillere med tilskudd av erfarne spillere. Mao en talentklubb og ikke en toppklubb.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:54    Post subject: Reply with quote

Hvis Riise er for dårlig vil jeg bare si lykke til med å finne gode nok spillere.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:55    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg synes det er latterligt at du spørger mig om noget, når jeg så skriver mit svar, skriver du at jeg mener det direkte modsatte. Det kan jeg ikke tage seriøst. At du definerer den ene som meget dårligere end en anden gør det ikke til virkelighed. Jeg har aldrig skrevet at jeg vil bruge en 51'er i stedet for en 77'er. Dine subjektive målenheder skal ikke trækkes over hovedet på mig.

Jeg skriver også at vi til stadighed skal have de bedste spillere som muligt, men når vi samtidigt har lovende talenter som kan blive til en meget god spiller, skal vi ikke hente spillere som er dårligere end det vi har.

Jeg skriver ikke at du mener det stikk motsatte. Det er bare du som ikke forstår hva jeg mener. Jeg skrev følgende til deg over her:

Hedon wrote:
Du ser altså for deg følgende alternativ:
1. Utvikle spiller (for eksempel Jamtfall) og la vedkommende overta plassen til han som går ut
2. Kjøpe en spiller som er bedre enn den som går ut.

Stemmer dette?

Du svarer:

Harald wrote:
Bedre eller på samme niveau, ellers stemmer det.

Det du i praksis sier her, er at du heller velger en ung stallspiller (nivå 51) foran en etablert spiller (nivå 77) om den som forlater oss er enda bedre (nivå 85). Tallene blir brukt for å illustrere nivå-forskjeller. Om du ikke forstår sammenhengen her, kan vi godt bruke andre betegnelser. Terningkast, "bra-ok-drit", meter, you name it. Det er totalt irrelevant. Poenget er at du selv har bekrefter at du heller vil at vi skal satse på en i stallen om vi ikke finner noen som er like god eller bedre enn den som drar. Det er ene og alene denne meningen jeg synes er helt hull i hodet, og når du sier at jeg tillegger deg meninger du ikke har - så måtte det isåfall være fordi du skriver ting du egentlig ikke mener. Your call!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 13:55    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har også længe efterlyst etablerede spillere, det var til og med en af mine hovedpoenger før seriestarten i fjor.

Men nu er vi på vej off-topic

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 13:58    Post subject: Reply with quote

Men da finner jeg det merkelig at du heller vil bruke Jamtfall enn å kjøpe inn Riise.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2009 14:02    Post subject: Reply with quote

Hedon, det er tydeligvis dig der ikke forstår hvad jeg mener: Jeg vil ikke ertsatte en 51'er med en 77'er. Jeg skriver ikke dette noget sted og menwr det heller ikke, da du ikke kan dele det sådan op Dette er det sidste jeg gider at bruge af tid på denne unuancerede skala.

Jeg skriver at jeg vil bruge en spiller som vi har i stallen hvis vi ikke finder en god nok erstater. Dette forudsætter selvfølgelig at spillerne vi allerede har, har en forudsætning for at gøre det godt. Jeg vil f. eks ikke bruge en spiss på keeperplads bare fordi vi ikke kan finde et godt nok eller lige godt alternativ når vores eneste anden keeper i stallen er 15 år.

At du mener det er håbløst, greit det er din mening som ejeg ikke deler.
Jeg synes det er håbløst at hente spillere som Gashi og Riise når vi allerede har spændnede spillere i stallen, det kommer vi i mine øjne ikke langt med.

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 12.02.2009 14:07; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.02.2009 14:04    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Nå har vi hatt to femte plasser på rad Brady, når mener du vi skal tjene på denne talentsatsingen vår? Jeg tror ikke det skader med noen etablerte kjøp til denne gjengen.

Jeg tror heller ikke det akkurat skader med etablerte kjøp til RBK-stallen slik fordelingen er i dag. Men hvis vi ikke greier bedre enn Riise og Gashi vil jeg heller at man lar det være. Jeg mener at disse ikke holder bra nok kvalitet.

Angående femteplassene og når vi skal tjene på talentsatsingen, vil jeg si 'den dagen vi har en bra trener på plass' om jeg skal være tabloid og gjøre det litt forenklet. Jeg tror ikke talentene våre har fått ut det potensialet de har, og at det først og fremst handler om de trenerne som har vært i klubben de siste fem årene. Hamrén feller jeg enda ingen dom over. Jeg tenker på de som har vært før.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 180, 181, 182  Next
Page 97 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb