| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
torerik Veteran

|
Posted: 15.01.2009 22:56 Post subject: |
|
|
| Men nå har tydeligvis Drillo ikke gjort jobben sin, for Myggen er jo aktiv igjen, så da er det jo greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.02.2009 10:37 Post subject: |
|
|
Det blir slått opp stort i diverse media i dag at Lothar Matthäus visstnok skal være høyaktuell som ny landslagstrener hvis Drillo ikke får fortsette. Det skal ha vært kontakt med ham ganske tidlig i prosessen etter at Hareide leverte inn sin avskjedssøknad.
Om dette skulle stemme blir jeg litt skremt. Det eneste Lothar Matthäus har er et navn. Det han har prestert som trener kvalifiserer iallfall ikke for en landslagsjobb for et europeisk lag med målsetning å kvalifisere seg til mesterskap. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.02.2009 10:45 Post subject: |
|
|
| Det merkelige er at en virker totalt uintressert i Sanchez som har bedre meritter enn Lothar Matthäus. |
|
| Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 10.02.2009 17:02 Post subject: |
|
|
| Han (Mattäus) har ledet lag til seriemesterskap i både Serbia (Partizan 2003) og Østerrike (Red Bull 2007), så at han har kvalifikasjoner er det ingen tvil om. Har en fighter-vilje som dette landslaget trenger. Stiller sterkere enn Nordlie, Solbakken, Rekdal... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.02.2009 17:18 Post subject: |
|
|
Vi må ha en sjef som vi godtar
og ikke bare ta det vi mottar
men med Hareide sist
er det sikkert og visst
at det i hvert fall er bedre med Lothar. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.02.2009 18:20 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det merkelige er at en virker totalt uintressert i Sanchez som har bedre meritter enn Lothar Matthäus. |
Sanchez sa klart og tydelig til media at han var interessert i jobben. Det kan ikke forbundet akseptere. De vil finne kandidatene selv, og "overtale" dem til å ta jobben. Slik ender vi opp med dårligere folk enn vi kunne hatt.
Matthäus er jeg skeptisk til. Gjort det helt okey som trener, men ikke mer enn det. Å vinne ligagull med Red Bull Salzburg kan umulig være den vanskeligste jobben på denne jord. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.02.2009 18:22 Post subject: |
|
|
| Ihvertfall ikke når en har hjelp i fra Trappatoni. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.02.2009 18:27 Post subject: |
|
|
Trappatoni må jo ha vært den egentlige sjefen også, ettersom vår venn Lothar fikk sparken etterpå, og etterfølgeren ble degradert til "assistent". _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 10.02.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| noen som vet hvem som putta i u-21 kampen mot spania i dag? kampen ble forresten 1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 10.02.2009 23:44 Post subject: |
|
|
| Fant det ut selv.... Forren:) |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 11.02.2009 20:07 Post subject: |
|
|
Aha, Norge er så dårlige at de klatrer på rankingen når de ikke spiller... Jada.
"Uten å spille kamper klatret Norge tre plasser og er nummer 56 på FIFA-rankingen for menn for februar."
http://fotball.adressa.no...129598.ece |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.02.2009 23:46 Post subject: |
|
|
| Nå får man håpe at NFF forholder seg mer profesjonelt enn oss og avventer til etter de to neste kampene med å bestemme seg i forhold til Drillo. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.02.2009 08:01 Post subject: |
|
|
Vel, sist de ansatte ham holdt de ham på pinebenken vel og lenge. Vi får håpe at de tar tiden til hjelp og velger smart og langsiktig..
(det vil ikke skje, de ser bare at drillos II skaper entusiasme -> draktsalg -> ballbinger). |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.02.2009 15:36 Post subject: |
|
|
Forresten er Ekstrabladet allerede begyndt at køre sin hets mod det norske landslaget. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 12.02.2009 16:03 Post subject: |
|
|
http://ekstrabladet.dk/sp...124775.ece _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.02.2009 16:35 Post subject: |
|
|
| Hva er egentlig greia med dansker og alt som har med idrett i Norge å gjøre? Hver gang jeg er innom en dansk nettavis, møter jeg saker om norske idrettsutøvere i alle mulige sporter. De virker jo å være helt besatt - og når det gjelder lagidretter er de kronisk negative. Jeg blir seriøst flau på vegne av hele Danmark når jeg leser slike tullete og totalt usaklige artikler som har poppet opp i kjølvannet av kampen i går. For meg virker det helt utenkelig at Esten O. Sæter eller Truls Dæhlie skulle ha dedikert en helt kommentar til en dansk treningskamp. Er danskenes kamp mot Hellas i går i det hele tatt nevnt noe sted i norske aviser? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.02.2009 17:00 Post subject: |
|
|
| Jeg liker dansker. De er tjukke, fulle og trivelige. |
|
| Back to top |
|
 |
EvilDane Junior
|
Posted: 12.02.2009 17:01 Post subject: |
|
|
Der blåser han! Der blåser han! Norge har slått Tyskland 1-0 i fotball! Vi er best i verden! Vi er best i verden! Vi har slått Tyskland 1-0 i fotball! Det er aldeles utrolig! Vi har slått Tyskland! Tyskland, kjempers fødeland – Otto von Bismarck, Friedrich Wilhelm, Herr Adolf Hitler, Herr Rudolf Hess, Heinrich Himmler, Max Schmeling, Claudia Schiffer, vi har slått dem alle sammen, vi har slått dem alle sammen. Angela Märkel, können Sie mich hören? Angela Märkel, jeg har et budskap til deg, jeg har et budskap til deg: Vi har slått Tyskland i fotball. Angela Märkel, som de sier på ditt språk i homofilbarene rundt Brandenburg Tor i Berlin: –Ihre Jungen hat eine Hölle eines schlagenden! Ihre Jungen hat eine Hölle eines schlagenden! Angela Märkel: Norge har slått Tyskland i fotball! Vi er best i verden!
Bjørge Lillelien
Den her fandt jeg på et svensk forum. Håber ikke den virker stødende, jeg fandt den personligt ganske morsom. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.02.2009 18:18 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg humret litt At norske tv-kommentatorer holder et varierende nivå må dere da ikke bruke mot oss alle.  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.02.2009 18:23 Post subject: |
|
|
Det er da stort set det samme de danske kommentatorer udråber hver gang Danmark vinder en håndbold kamp
Jeg synes nu den var meget morsom, bra påfund.
PS. Skulle ønske der var flere kommentatorer som Lillelien han er en klasse over de fleste vi har nu. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.02.2009 18:31 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | Hehe, jeg humret litt At norske tv-kommentatorer holder et varierende nivå må dere da ikke bruke mot oss alle.  |
Bjørge kommenterte i radio, ikke TV. Og han var sannsynligvis den beste kommentatoren kongeriket har fostret, selv om jeg ikke en gang var tiltenkt da han hadde sin storhetstid og derfor ikke husker stort av ham. Hvis en fotballkamp gikk både på TV og radio, pleide folk å skru av lyden på TV-en for å høre på Bjørge og se kampen.
Jeg har hørt gjennom den tiraden fra England-kampen i 81 en del ganger, og jeg har noen ganger undret på hva som ville skjedd om Bjørge hadde fått oppleve Brasil-kampen i 98. Med tanke på det utviste engasjementet over en skarve kvalikseier på 80-tallet er jeg redd han ville tatt sin død av straffemålet til Rekdal. Men han ville antakelig dødd som historiens lykkeligste person.
Hvil i fred, Bjørge. Jeg unner deg at det spilles landslagsfotball i himmelen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.02.2009 19:04 Post subject: |
|
|
Amen til det, Bolgebah.
Slik hørtes det ut da vi slo (den gangen Vest-)Tyskland i 1979 og kvalifiserte oss til OL i Moskva. Bresjnev var forøvrig den tidens statsoverhode i Sovjet.
http://www1.nrk.no/nett-t...ipp/315116 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.02.2009 19:13 Post subject: |
|
|
Kan man andet end elske den manden? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 12.02.2009 20:00 Post subject: |
|
|
Det er når sånne kamper går på TV2sport at man er glad man har SopCast  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.02.2009 11:03 Post subject: |
|
|
Slik skal han gjøre Norge enda bedre
Synes planen hans virker veldig fornuftig og vel tilpasset det norske spillematriale. Han vil rendyrke soneforsvar fullstendig, vil det bety at vi skal gå over til sone på dødballer også? Et meget bra system når det er inndrillet og fungerer, men sårbart hvis en har spillere som ikke forstår oppgavene sine. Hva tror dere? Jeg synes Drillo viser tydelige tegn på å ha utviklet seg og har gjort mye for å rette på det som mange holder mot spillestilen hans. For stilen passer Norge bra ,men vi er nødt til å være istand til å hvile med ball i beina ved enkelte annledninger hvis ikke kommer vi til å springe oss tom. Det er kanskje grunnen til at Drillo har slitt litt i mesterskap med at spillerene bruker for mye krefter og får ikke tilstrekelig hvile i mellom kampene til å kunne prestere opp mot sitt beste. |
|
| Back to top |
|
 |
|