| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 18:07 Post subject: |
|
|
Han har omtrent laget mål i annenhver kamp i sin tid i Norge for såpass dårlige lag som Odd og Lillestrøm som absolutt lar seg høre. Han har også en fysisk tilstedeværelse som kan lage kaos for etthvert forsvar. Han er ikke den perfekte løsningen, men jeg tro så absolutt at han kunne gjort en jobb for oss. Han kunne også vært nyttig som innbytter med sin fysikk.
Jeg synes tipset om Berneburg virker veldig spennede og han er i en meget fornuftig alder med tanke på spillerkjøp med sine 23 år. Gammel nok til å være ferdig med talentstadiet samtidig ung nok til å ha et stort vidersalgspotensial.
Siden FCN har for mange spillere så kanskje vi kan hjelpe dem å lette litt på troppen.
FCN har overskud af spillere |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.02.2009 18:32 Post subject: |
|
|
Occean er mer ufyselig og stygtspillende enn Hoseth, som bare er litt kvalmsekk som person, ikke som spiller
Occean: Vanvittig sterk, god på hodet, løper som en pingvin, hjelpesløs på bakken, uslåelig i lufta.. kort oppsummert: stygtspillende og kompromissløs spiller (men som Wanderlei sier, hva gjør det hvis han er vår) som er AVHENGIG av gode innelgg
Hoseth: Teknisk elegant, kan gjøre det uventede, god skytter og dødballeksekutør, blir tidvis litt veik, ofte litt "skylapp-tendenser"..kort opsummert: god ballfordeler som ser "neste trekk" tidlig, men kan bli avkledd i europeisk sammenheng (dersom det er et aspekt pr dags dato) _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 05.02.2009 18:43 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Jeg synes tipset om Berneburg virker veldig spennede og han er i en meget fornuftig alder med tanke på spillerkjøp med sine 23 år. Gammel nok til å være ferdig med talentstadiet samtidig ung nok til å ha et stort vidersalgspotensial.
Siden FCN har for mange spillere så kanskje vi kan hjelpe dem å lette litt på troppen. |
Helt enig, men det er vel ikke akkurat han de tenker på når de sier at de gjerne skulle hatt et par spillere mindre i troppen... Og stallfyll hos FCN er vel neppe godt nok for RBK. Selv om de nå har hentet Jose Junior så er jo ikke akkurat det noen mann for framtida så jeg kan ikke helt se for meg at de slipper Bernburg nå.
Hadde ikke akkurat sagt nei takk til Michael Parkhurst heller, men det er vel for mye forlangt at de skal gi slipp på han etter en måned For en signering av FCN... Hadde lett vært Norges beste stopperpar sammen med Stadsgaard. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.02.2009 19:06 Post subject: |
|
|
Hoseth?? NEI TAKK
Vi kjøper ikke spillere som beviselig ikke har prestert på høyere nivåenn molde. Tenker på FCK-tida. Dessuten, han er en pannebåndsj***l fra MOLDE! Så nei takk.
Occean... kansje det beste alternativet innen norsk serie. Ikke den mest karismatiske spilleren i serien, men langt ifra den værste heller, særlig med tanke på hvor han spiller. En spiller som kan være skrekkingytende i boksen, en perfekt target-man.
Får vi ham til en ok pris (Olsen-nivå eller lavere) vil han være en god løsning. Har stor tru Hamrén vil få skikk på ham. Dessuten, vi har jo alltid elsket Vidar Riseth, jeg trur vi kan komme til å elske Occean og når han sleiver til mot molde-spillere.
EDIT: Dessuten er i vel ute etter en høyre-kant om vi mister Sappi, vi har jo Ciljan som er klart best i en offensiv sentral rolle |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 05.02.2009 19:15 Post subject: |
|
|
Jag såg Martin Bernburg i måndags när hans lag mötte Kalmar, han var troligtvis matchens sämsta spelare.
Lite om en annan spelare:
-Nämnda Rosenborg ska, liksom Hammarby, också vara intresserade av Gais-mittfältaren.
http://www.gt.se/sport/1....ll-spanien |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 05.02.2009 19:36 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Hedon wrote: | | Heller Hoset enn Occean, faktisk. Synes Occean er en ganske betydelig mer ufordragelig fyr. |
Feil. |
Aldri i mitt lange liv som kranglefant har jeg sett et mer passende tilfelle av "da synes du feil".
Lillestrøm er kanskje i ferd med å ta igjen Molde på hatlaglista, men la oss ikke være heelt historieløse her, da, gutter. Hoseth på Rosenborg er umulig. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 19:39 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | Hoseth?? NEI TAKK
Vi kjøper ikke spillere som beviselig ikke har prestert på høyere nivåenn molde. Tenker på FCK-tida. Dessuten, han er en pannebåndsj***l fra MOLDE! Så nei takk.
Occean... kansje det beste alternativet innen norsk serie. Ikke den mest karismatiske spilleren i serien, men langt ifra den værste heller, særlig med tanke på hvor han spiller. En spiller som kan være skrekkingytende i boksen, en perfekt target-man.
Får vi ham til en ok pris (Olsen-nivå eller lavere) vil han være en god løsning. Har stor tru Hamrén vil få skikk på ham. Dessuten, vi har jo alltid elsket Vidar Riseth, jeg trur vi kan komme til å elske Occean og når han sleiver til mot molde-spillere.
EDIT: Dessuten er i vel ute etter en høyre-kant om vi mister Sappi, vi har jo Ciljan som er klart best i en offensiv sentral rolle |
Ble ikke Hoset årets spiller i sin første sesong for FCK? Han reiste vel hjem fordi han ikke trivdes hvis jeg ikke husker helt feil. Vålerenga var bare helt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.02.2009 19:40 Post subject: |
|
|
| For min del har Hoseth blitt betydelig mere spiselig de siste årene. Virker som om han fikk banka litt ydmykhet inn i skallen da Molde rykka ned i 2006. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.02.2009 19:43 Post subject: |
|
|
| Jeg husker kampen Brann - Molde i år da Hoset tok veskejublingen sin. Da dro jeg på smilebåndet for et herlig spark til Brann supporterene. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 05.02.2009 20:05 Post subject: |
|
|
Ja, og så er han en tilsynelatende sympatisk kar. MEN LÆLL! _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 05.02.2009 20:13 Post subject: |
|
|
Ble ikke veldig imponert av det som sies i denne tråden på VG Debatt men... Enda en middelmådig midtbanespiller er vel ikke akkurat det vi har mest bruk for ? |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 05.02.2009 22:02 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Lillestrøm er kanskje i ferd med å ta igjen Molde på hatlaglista, men la oss ikke være heelt historieløse her, da, gutter. Hoseth på Rosenborg er umulig. |
Mulig jeg er historieløs, men hva slags historie sikter du til? Er det noe spesielt med Hoseth, annet enn at han er forfengelig? |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.02.2009 22:26 Post subject: |
|
|
Det er vel mer det at han er så til de grader selve symbolet på hvorfor vi hater Molde, vil jeg tro. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 05.02.2009 22:43 Post subject: |
|
|
Er mildt sagt forundret over at Hoseth og Occean i det hele tatt blir diskutert i denne tråden.. Er dette det ambisjonsnivået vi har lagt oss på?? Er vi så sultefòret?? _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.02.2009 22:47 Post subject: |
|
|
[quote="Keenoir"] | kris0stby wrote: | Hoseth?? NEI TAKK
Ble ikke Hoset årets spiller i sin første sesong for FCK? Han reiste vel hjem fordi han ikke trivdes hvis jeg ikke husker helt feil. Vålerenga var bare helt feil.[/quote
Har nok kke gjort hjemmeleksa mi der, for noe slik har jeg aldri hørt noe om...
Men det endrer allikevel ikke det faktum at han er er en pannebåndsj***l fra Molde ELLER at den sentrale offansive rollen bør arves av Ciljan. Han kan ikke bli flytta rundt i diverse roller der han ikke får ut sitt fulle potensial heile livet |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 05.02.2009 22:49 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Ble ikke veldig imponert av det som sies i denne tråden på VG Debatt men... Enda en middelmådig midtbanespiller er vel ikke akkurat det vi har mest bruk for ? |
Fick ändå känslan av att det bara är nått bullshit som skribenten tagit från lösa luften. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.02.2009 23:05 Post subject: |
|
|
Skal vi ikke prøve oss på en skikkelig storfisk-totalpakke;
Hoseth og Daniel B.Hestad fra M****
Stian Ohr fra godset
Bernt Hulsker fra start
Occean, Kippe, Sundgot og BH Riise fra Lsk
Kvisvik fra FFK
Arild Stavrum som hovedtrener.
Si 100 Mill.
?????????????????????????????????????
Så kjører vi bare Ivers, sapi, per, olsen, tettey, annan, stadsgaard, lago, demi og Hamrén ned på RBK2, der de kan få flusst av spilletid og jobbe opp et skikkelig storlag, mens Hoseth og kompani kan ta gullet til Trondheim i år.
HOSETH?????
 |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 05.02.2009 23:34 Post subject: |
|
|
At vi trenger en spiss er ett faktum, og jeg stoler på at RBK har en i kikkerten som er mer en god nok. Tipper de kikker utenlands. Er det noen som vet om noen aktuelle?
Dersom Sappara må erstattes til sommeren trenger RBK ihvertfall en erstatter som ikke bare kan fordele ball, men også skyte ballen i mål. På det siste punktet synes jeg ikke Ciljan holder hvis man tenker på rollen midt bak spissene. Hadde passet perfekt med en type ala Scholes spillestilen. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.02.2009 23:39 Post subject: |
|
|
| bennyboy wrote: | | At vi trenger en spiss er ett faktum, og jeg stoler på at RBK har en i kikkerten som er mer en god nok. Tipper de kikker utenlands. Er det noen som vet om noen aktuelle? |
Nej. |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 06.02.2009 00:25 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Sitat Thorbjørnsen, "Jo flere prøvespillere du tester, jo mindre peiling har du". |
hmmm isåfall betyr jo de at RBK har sinnsykt peiling da, NOT  _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.02.2009 00:28 Post subject: |
|
|
| bennyboy wrote: | At vi trenger en spiss er ett faktum, og jeg stoler på at RBK har en i kikkerten som er mer en god nok. Tipper de kikker utenlands. Er det noen som vet om noen aktuelle?
Dersom Sappara må erstattes til sommeren trenger RBK ihvertfall en erstatter som ikke bare kan fordele ball, men også skyte ballen i mål. På det siste punktet synes jeg ikke Ciljan holder hvis man tenker på rollen midt bak spissene. Hadde passet perfekt med en type ala Scholes spillestilen. |
Nettop og da sånn sportslig sett så bør Hoset stå på den listen, jeg driter i om han er populær eller ei. Han har det rette ferdighetene og hvis vi kan hente Hoset så viser vi Molde hvem som er storebror.
Last edited by Keenoir on 06.02.2009 00:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 06.02.2009 00:32 Post subject: |
|
|
Så vitt jeg vet så er Berneburg priset for høyt...? Da var vel også snakk om at han ville til en bedre liga, så det ser mørkt med tanke på han.
Ingen tvil om hans kvaliteter vel og merke ! _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.02.2009 00:51 Post subject: |
|
|
| Hallomann wrote: |
hmmm isåfall betyr jo de at RBK har sinnsykt peiling da, NOT  |
Hva vet vi om det??
I fjor på denne tida (overgangsvinduet vinter 08 ) var det midtstoppere vi maste om. Til syvende og sist, kom vi svært godt ut av det vinduet. Demi og Kris ga oss gode spillere for en billig penge. Jeg personlig har trua på at vi finner noen kjøp ala de to ovenfornevnte.
Husker da vi satt her inne og fikk live-update fra søstrene karlsen 27.03.08.
Kris ble først klar for RBK 29.03.08. Vi fikk antydninger først den 27.03.08.
Det er altså nesten to måneder før vi er der i år. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.02.2009 00:53 Post subject: |
|
|
| bernburg (uten e) var priset til ca 18-20 mill i sommer.. var på vei til utrecht men klubbene ble ikke enige. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 06.02.2009 01:36 Post subject: |
|
|
| RBKfan100 wrote: |
Husker da vi satt her inne og fikk live-update fra søstrene karlsen 27.03.08.
Kris ble først klar for RBK 29.03.08. Vi fikk antydninger først den 27.03.08.
Det er altså nesten to måneder før vi er der i år. |
Du har et poeng, men ser ingen grunn til å vente så lenge om de kan slippe. Seriestart er tidlig i år, og som nevnt før, det er jo ikke et minus at nye spillere får mer enn en lunsj på brakka og ei halv trening i dress før avspark 09.
Men er helt enig med deg at det er liten grunn til å gnage neglebåndene enda. Det vil komme forsterkninger i løpet av vinduet utover Olsen.
Skulle bare så gjerne hatt han/dem her.. _________________ mvh HeXX
|
 |
|