| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2009 16:26 Post subject: |
|
|
Helt enig. For å være 110 prosent sikker spurte jeg nettopp om denne formuleringa:
| Quote: | | Kun de spillere som er oppført på NFFs spillertroppskjema, pr. 01.04 og 01.09, er spilleberettiget til kamper i 0. eller 1. divisjon menn. |
SÃ¥ lenge overgangspapirene er i orden, er denne uinteressant:
| Quote: | | Så lenge de er spilleberettiget i klubben så kan de tas inn og ut i a-stallen (den som er LUS regulert) før hver kamp, ja. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 16.02.2009 09:42 Post subject: |
|
|
Hvis Prica kommer, er man altså i den situasjonen at man må velge bort en utlending foran hver serierunde. Det er vel til å leve med. Men man må fortsatt hente inn en norsk spiller til, for å nå antallet på 14 LUS-spillere.
Greit nok at perioder hvor en spiller er utlånt regnes med når det avgjøres om en spiller er klubbutviklet eller ikke, men RBK kan vel ikke føre opp Aas og Berbatovci i troppen, når de samtidig er ført opp i troppen til en annen klubb.
Er det mest nærliggende å tro at de henter opp en ny junior? Wangberg muligens? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.02.2009 13:22 Post subject: |
|
|
| Wangberg blir uansett lagt inn på skjemaet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2009 09:56 Post subject: |
|
|
- For fjorten dager så jeg en oversikt som viste at det på det tidspunktet var 114 utlendinger i den norske eliteserien. Kommer Rosenborg opp i 13, vil klubben bli en versting i så måte. Jeg er skuffet over utviklingen, sier Bjørn Hansen til Trønder-Avisa.
(...)
Hansen understreker at Rosenborg både bruker store ressurser på og jobber godt med å utvikle egne spillere.
– Men det arbeidet hjelper lite så lenge så få av de unge spillerne kommer gjennom nåløyet. Jeg savner at det fylles på med flere juniorer, sier han.
Trenerpensjonisten er også redd for at den store A-stallen vil føre til at færre juniorer får matching på klubbens andrelag i 2. divisjon.
– Det er riktignok tre keepere i A-stallen, men uansett vil det til enhver tid være ti-elleve spillere som ikke spilte siste A-kamp. Jeg regner med at disse spillerne ikke skal gå kampløse og at de fleste vil bli benyttet i 2. divisjon. Det vil igjen nødvendigvis bety at færre unggutter slipper til på det nivået, sier Bjørn Hansen.
– Kommer Rosenborg opp i 26 spillere i A-stallen, er det et for høyt tall. Med så mange øker sjansen for at du får en del misfornøyde spillere og uro i gruppa, mener han.
Les mer: Hansen skuffet over Rosenborg
Snakka med Hoftun om saken i går. Sak kommer på forsida når jeg får områdd meg. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.03.2009 10:05 Post subject: |
|
|
| jeg liker godt bjørn hansen, men hva er det han vil rbk skal gjøre, da? vi har iversen, olsen, jamtfall og sellin som tre trønderske og fire norske spisser - vil han at vi skal la de spille, og heller ta en ny 5te plass i serien? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.03.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Er delvis enig med Bjørn Hansen, men han bommer kanskje litt med tidspunktet for kritikken.
Vår svakeste lagdel er klart i angrep, og at vi da kjøper en eller to utenlandske spillere som skal være klare førstevalg ser jeg ingenting galt med. Jeg applauderer det.
Det som dog kan ødelegge for utviklingen til norske spillere, er hvis vi har mange utenlandske som ikke er klart bedre enn våre norske spillere, men som allikevel går foran i laguttak.
Gode eksempler her er Lago vs. Nordvik og Berisha vs Aas/Sellin. Jeg ser heller ikke at Savolainen noen gang vil fremstå som et klart førstevalg, og begynner å tvile på Traores seriøsitet. Sistnevnte fremstod for et par år siden som et kjempetalent, men må nå begynne å utvikle seg rett vei igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.03.2009 10:50 Post subject: |
|
|
| Taperen her er som jeg ser det, Kjella. Tviler på at han får muligheter før vi leder komfortabelt 3-0 i kamper. Så får vi bare håpe vi gjør det så ofte at Kjella får innhopp. Han har jo til og med sagt at ambisjonene i årets sesong er å spille seg til fast plass. Ser ikke på det som helt sannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.03.2009 11:09 Post subject: |
|
|
Kjella skal jo ikke bare få spille fordi han er trønder? Alle utlendingene til Rosenborg aspirer til en plass i førsteellveren. Å kjøpe gode nok norske spillere er alltfor dyrt og en har stort sett råd til kun en i året som er tilgjengelig jf. Jarstein og Olsen. Håpet og løsningen for at det skal bedre seg er at våre egne talenter utvikler seg og at vi henter lovende unge norske spillere fra lavere divisjoner jf. Demidov.
En bør vurdere å kvitte seg med folk som Miller, Savolainen og Pelu til sommeren. Traore kan også lånes ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.03.2009 12:06 Post subject: |
|
|
Hvopr mnage her inne kan med hånden på hjertet si at de faktisk har oversikt over Savolainens kvaliteter? Vi skal huske på at han har vært så godt som konstant skadet siden han klom, og ytters få av oss har sett han spille.
For alt vi veit kan han være en kjempespiller i norsk målestokk. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.03.2009 12:07 Post subject: |
|
|
vi har nå i alle fall flere svenske landslagsspillere på laget enn de fleste svenske eliteserielag. både prica, lustig og dorsin har spilt med det svenske flagget på brystet. dessuten har vi svenske pelu, fire svensker er i alle fall ny rekord.
og mht antall nasjoner må vi vel også ligge godt an mht antall landslagsspillere? stadsgaard, annan, konan ya, traore, sapara og miller. kommer zahora blir det ytterligere en nasjon.
EDIT: glemte savolainen  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.03.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Gneldrebikkja Bjørn alt-var-bedre-før Hansen er ute i T-A i dag og mener det er for mange utlendinger i RBK.
For meg er det trønderandelen som er viktig, ikke om spillerne for øvrig er norske eller utenlandske. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.03.2009 12:32 Post subject: |
|
|
| Det var vel ingenting som tilsa at han skulle være en bedre midtbanespiller enn de vi hadde, da han kom til klubben. Jeg tror sannsynligheten er liten for at han viser seg å være på nivå med Skjelbred, Sapara, Annan og Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 10.03.2009 12:38 Post subject: |
|
|
| Haha, hadde helt seriøst glemt at vi hadde Savolainen, jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.03.2009 12:48 Post subject: |
|
|
| Ingen vet noe om Savolainen og det var også derfor jeg mener at en bør ta en gjennomgang av spillere som Pelu, Savolainen, Miller og Traore for å se hvordan dem ligger an og om dem har vist seg frem på en så god måte at dem skal få fortsette i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2009 14:10 Post subject: |
|
|
Rade Prica ble 12. mann. NÃ¥ varsler klubben at spillere vil bli utleid.
- Det er noe vi tenker på, og det kan bli aktuelt at vi låner ut noen av de såkalte "frie spillerne" allerede dette vinduet. Vi kan bare ha elleve i en 25-mannstropp, og nå har vi tolv, forteller Erik Hoftun til rbkweb.no.
Les mer: Minst én utlending for mye |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 10.03.2009 14:19 Post subject: |
|
|
| Det blit vel Miller eller Juska da, så spørs det om noen vil ha de. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.03.2009 14:25 Post subject: |
|
|
| Aalesund jakter høyrekant kunne kanskje vært mulig å leid dem Pelu? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.03.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| vi trenger pelu som backup for olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.03.2009 14:37 Post subject: |
|
|
| For RBKs egen del ville det beste vært å lånt ut Traoré slik at utviklingen hans kan få seg et oppsving. Han trenger å spille midtbane på et høyt nivå, noe det ser ut til å bli lite av i RBK denne vårsesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.03.2009 14:40 Post subject: |
|
|
Fått jamtfall skadefri, så sender vi han til Aafk, med klausul om at han ikke kan spille mot oss.  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.03.2009 14:46 Post subject: |
|
|
| Jamtfall er så vidt jeg vet norsk. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 10.03.2009 15:06 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | For RBKs egen del ville det beste vært å lånt ut Traoré slik at utviklingen hans kan få seg et oppsving. Han trenger å spille midtbane på et høyt nivå, noe det ser ut til å bli lite av i RBK denne vårsesongen. |
Sant det men vil dette ha noe aa si for hans status som egenprodusert til vinteren? Er det ikke slik at spilleren maa ha vaert i klubben i 3aar mellom fylte 15 og 21 aar? Traore signerte vel paa sin 18 aars dag, saa da maa han vel vaere i klubben sammenhengende t.o.m. sin 21 aars dag for aa kvalifisere som egenprodusert?? Eller teller et utlaan i en annen klubb som en del av disse 3 aarene? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.03.2009 15:10 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Jamtfall er så vidt jeg vet norsk. |
Ja visst faen!! Neida, var vel mer en off topic, om hvem vi kan låne ut til Aafk.. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 10.03.2009 19:10 Post subject: |
|
|
| Kanskje Juska kunne tenkt seg å spille for Ranheim, men trene med RBK mens han kommer seg etter skaden? Han får nok ikke spillt noe annet enn 2.div denne våren uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2009 23:35 Post subject: |
|
|
Financial fair play and protection of minors were the focal points of the latest meeting of the Professional Football Strategy Council in Nyon on Monday.
All four groups present at the meeting (associations, clubs, leagues and players) agreed on the principle that there should be no international transfers of minors – players aged under 18 – either into Europe or within Europe. A resolution for the protection of young players and encouragement of youth development was ratified by all four representatives' groups.
(...)
"The question of minors is above all a moral and ethical issue – we have a duty to take concrete steps to protect young players and training clubs," said UEFA President Michel Platini.
"I am delighted that the key stakeholders of the European football family have a common view on this major subject and I welcome the signature of this important resolution," he added.
Read more: Strategy Council agrees minors' resolution
Dette er kanskje en nødvendig "presisering" etter innføringa av LUS, men det fins plenty av måter å omgå regelene. UEFA kan jo ikke nekte hele familier å flytte slik som i tilfellet Messi. |
|
| Back to top |
|
 |
|