View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Hamrèn nevnte fra han kom at 4-2-3-1 var en formasjon han har pleid å bruke. Jeg nekter å tro at Hoftun og Hamrèn ikke snakker sammen og at Hoftun drar rundt å kjøper spillere uten tanke på hva treneren ønsker. |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 28.01.2009 20:38 Post subject: |
|
|
RBKfan100 wrote: | Sapi vs Ciljan som ving; |
Rosenborg har èn kreativ lagspiller, og har bør spille sentralt i banen. Dermed blir det Skjelbred til høyre og Sapara sentralt. Vi så det mot Viking og Brann i fjor sommer, Sapara har ingen fart eller rykk til å passere backen - og innleggsfoten kommer ikke til sin rett.
Han er mye bedre når han får ligge sentralt, vandre fra side til side og strø om seg med kreative pasninger.
Skjelbred passer bra sammen med Lustig på høyre. Flink til å utfordre backen og sette opp Lustig. I tillegg er hans defensive kapasitet mye større enn Sapara sin.
Last edited by magnus* on 29.01.2009 00:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.01.2009 21:27 Post subject: |
|
|
Hamrén vil ha mer.
Bra Hamrén ikke er fornøyd med kun én forsterkning i dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 29.01.2009 01:13 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig må vi ha en målscorer til.
Slik som laget er nå, med eller uten Olsen, mangler vi jo en toppscorer. Iversens skademareritt er langt i fra positivt. I tillegg skranter det foran mål også.
Tar man utgangspunkt i at Tettey og PCS aldri scorer, sitter vi realiteten med Sapara, Ivers og Olsen som rene "målscorere" i laget. Virker tynt.. Hvertfall fjorårets statistikk tatt i betraktning. |
|
Back to top |
|
 |
Tuco Junior

|
Posted: 29.01.2009 10:08 Post subject: |
|
|
hm.. Greit med spisser, men trenger vi ikke en ny midtstopper også? Er jo bare Stadsgaard som holder virkeli høy klasse der, og han er jo veldig skadeforfulgt. Duoen Lago-Demidov skremmer vel ingen.... _________________ When you have to shoot, shoot, don't talk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2009 10:19 Post subject: |
|
|
De sier ihvertfall at dem ikke gir opp, men jeg har vanskelig for å tro at det skal være så forferdelig vanskelig å finne noen som er yngre og bedre enn Iversen størsteparten av året. Slutt å overdrive kvaliteten på Iversen.
RBK nekter å gi opp spissjakten
...men oppgaven er «umulig» |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2009 11:32 Post subject: |
|
|
Mer om det samme:
- Vi har Steffen Iversen og John Pelu, men jeg vil ha en til. Dessverre er det ikke mange gode spisser i Norge, men vi leter både her og i utlandet, forteller Erik Hamrén.
Les mer: Hamrén vil ha enda en spiss
- Vi titter fremdeles etter en midtspiss. Men det er ikke så enkelt. Det er mange klubber som ønsker seg nettopp det, sa han.
Les mer: Fortsetter spissjakten |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.01.2009 22:35 Post subject: |
|
|
Hamrén sa nå på TV2-sporten at han ønsker en reserve som kan avlaste Iversen litt. Mulig han bare ville uttale seg forsiktig.
EDIT: Ser nå at det stod i Semb-artikkelen som ble lagt ut tidligere:
- Ja, jeg ønsker det for å ha mer backup og for å avlaste Steffen litt, men mange vil ha på plass en spiss som scorer mye så det blir tøft. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 29.01.2009 23:00 Post subject: |
|
|
Synes det er litt lite guts over snakket om spissforsterkninger. Joda, mange tippeligalag leter også etter spisser, men det må da finnes noen der ute. Det snakkes mye om pris, men gode spisser koster gjerne litt. Jeg vil ikke kaste ut penger i hytt og gevær, men angripere som kan score mål var et stort problem i fjor. Med Konan i sutrekroken, Ivers på sykesenga/ i Stresslessen, Pelu som er best som ving og den unge Sellin er det ikke mye å skryte av. En Ivers i toppform er absolutt klasse, men vi kan ikke vente til juli med resultater.
Så vidt meg bekjent er det ingen tippeligalag der ute med et navn som Rbk, samtidig viste de i Bodø at de kan betale om de vil. En stor målscorer er gjerne det som skiller gode og middels lag, det er helt klart at dette er en posisjon som må styrkes.
Jeg ser for meg en allround-type som midtspiss i en 4231, en som har både styrke, er bra på hodet, gode avslutninger og ikke aller verst fart. Finnes et ingen der ute Stig T?
Skjønner ikke hvorfor de ser etter backup, det har de jo i Sellin og Pelu. En skikkelig utfordrer til potetgullsekken, det er det laget trenger. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.01.2009 23:11 Post subject: |
|
|
Jeg håper ingen her tror at jeg ikke har respekt for RBK-laget på 90-tallet når jeg nå sier at etter noen kamper i fjor, og dagens treningskamp, ser det faktisk ut som om laget begynner å spille slik de gjorde på 90-tallet.
Noen som er enige? |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.02.2009 14:19 Post subject: |
|
|
Macha : Curb your enthusiasm! Det skal mer til! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.02.2009 21:26 Post subject: |
|
|
Nå ser det jo ut som den foretrukne formasjonen i år blir 4-2-3-1, i og med innkjøpet av Olsen. Ikke meg imot, såframt vi benytter muligheten vi har med tynn stall til å forsterke med riktige spillertyper.
Siden vi har en venstreving med ekstrem fart og gjennombruddskraft, vil jeg helst ha en god dribler med gode innlegg på høyresida - forutsatt at Sapara forsvinner. Litt sånn Vicente. Bjørn Helge Riise er ikke mannen, han er for dårlig en mot en. Skjelbred fikser nok playmakerrollen med litt tid på seg.
I tillegg trenger vi en spiss som kan løpe seg til gode posisjoner i feltet. Se på Torres mot Chelsea i dag - stjerneeksempel. Jose Junior ville vært et bra kjøp uansett alder, han ville vært TLs beste spiss (med forbehold for Nannskog, som er dritgod), og gitt oss minst ti mål ekstra per sesong. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2009 21:48 Post subject: |
|
|
Har en norsk klubb noen gang hatt så mange raske spillere før?
Sellin
Pelu
Jamtfall
Olsen
Tettey
Stadsgaard
Nordvik osv. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.02.2009 22:08 Post subject: |
|
|
Nå spiller ikke alle disse i en normal første-11'er, og da ser jeg ikke bort fra at Lyn Oslo kan være raskere. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.02.2009 03:29 Post subject: |
|
|
Mitt lag i 2009, iforhold til prestasjoner fra ifjor og fremtidsutsikter.
Første ellever:
Alexander Lund Hansen
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin
Anthony Annan - Alexander Tettey
Roar Strand - Marek Sapara - Trond Olsen
Steffen Iversen
Reserver:
Keepere:
Rune Jarstein
Espen Johnsen
Forsvarsspillere:
Andreas Nordvik (midtstopper/høyreback)
Roy Miller (venstreback)
Midtbane:
Vadim Demidov (defensiv sentral)
Juska Savolainen (defensiv sentral)
Offensive spillere:
Per Ciljan Skjelbred (offensiv sentral)
Pål André Helland (venstreving)
Abdou Traoré (venstreving)
John Pelu (høyreving)
Michael Jamtfall (høyreving)
Spiss:
Kjell Rune Sellin (spiss)
Didier Konan Ya er tydelig uønsket og blir ganske sikkert solgt..
Hvis han blir får han nok håpløst lite med spilletid.
Vurderinger:
Keeperplass er den som er best besatt av samtlige posisjoner. Her mener jeg at vi bør satse på "Lunna". Han viker trygg og gode og ikke minst stabil i det han foretar seg. Jarstein er mest lovende av de alle, men må overbevise stort for å få tilbake plassen.
Forsvaret mener jeg er svært solid, hvis alle holder seg skadefrie. Men jeg mener vi ikke har gode nok reserver. Miller er diskutabel men god nok som reserve, Nordvik er etter min mening vår mest talentfulle midtstopper med andre ord en ganske bra reserve. Demidov derimot mener jeg ikke holder mål, han har imponert i enkeltkamper. Men han varierer for mye i både enkeltkamper og over tid som midtstopper til å være god nok. Heldigvis har vi mange lovende midtstoppere i junioravdelingen.
Men kanskje vi bør kjøpe en ny midtstopper med litt mer erfaring? Da mener jeg Karl Svensson er et godt alternativ, han sliter fælt med spilletid hos franske SM Caen.
Midtbanen er solid med gode lagspillere og her har vi godt med backup. Tettey og Annan tar seg av det defensive. Forhåpentligvis vil samhandlingen fungere, å da lover det godt, selv om Annan ikke imponerte stort ifjor. Demidov og Savolainen er to solide reserver, så midtbanedekningen er bra, som sagt.
I det offensive har vi Strand som tar av selg høyrevingen en spiller med stor rutine, som forhåpentligvis vil gjøre det godt i enda en rolle. Jamtfall jr. og Pelu kan vikariere svært godt ved eventuelle skadeproblemer. Hadde kanskje vært ønskelig med et nytt kjøp men det kan fort bli dyrt, kjøpe blir da fort unødvendig. En motivert Sapara vil være god i den offensive rollen, Skjelbred vil også kunne bidra massevis her. I venstrevingen har vi nyinnkjøpte Olsen, bak ham har vi en svært lovende Helland og ikke minst Abdou Traoré.
Så er det problemplassen da, en motivert Steffen Iversen uten skadeproblemer og dårlige holdninger, holder såvidt som førstevalg. Det optimale hadde vært om en ung lovende targetspiss med målteft hadde meldt seg til tjeneste, men det virker svært vanskelig å få tak i en slik spiller. Kjella er lovende og god som backup, men ikke stort mer..
Ble en lang post, beklager.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.02.2009 10:38 Post subject: |
|
|
Synes det ser greit ut jeg. Skjelbred på benken er det store ankepunktet i forslaget ditt. Jeg skal ikke mene så mye om det, men jeg legger merke til at vi kommer til å måtte plassere enten Søvnløse Beckham, Trond "8 mill" Olsen, Kjekke-Skjelbred, eller lagets kaptein på benken.
Lukter temanummer i Adressa lang vei... _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 02.02.2009 10:43 Post subject: |
|
|
Blir vel captain Strand det isåfall. Var slik i fjor hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2009 10:50 Post subject: |
|
|
Førsteellver:
Jarstein - Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin - Annan, Tettey - Sapara, Skjelbred, Olsen - Iversen.
Vi trenger en spiss til, ellers er stallen helt grei. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 02.02.2009 11:57 Post subject: |
|
|
Jeg er mer enig med kristobal. Jeg synes ikke Skjelbred har vært noe god etter skadeperioden, men jeg har tro på at han kan gjøre det bra i et sånt system. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.02.2009 12:01 Post subject: |
|
|
Er jo helt latterlig å benke vårt aller største tallent. Syns han er mer enn god nok for startplass på denne skuta.
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Tettey
zzz - Per C - Olsen
Ivers |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.02.2009 12:04 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: |
Vurderinger:
Keeperplass er den som er best besatt av samtlige posisjoner. Her mener jeg at vi bør satse på "Lunna". Han viker trygg og gode og ikke minst stabil i det han foretar seg. Jarstein er mest lovende av de alle, men må overbevise stort for å få tilbake plassen.
I venstrevingen har vi nyinnkjøpte Olsen, bak ham har vi en svært lovende Helland og ikke minst Abdou Traoré.
|
Du tuller naa ikke sant? Lund Hansen trygg og god??? Alt jeg har sett Lund Hansen foreta seg har vaert usikkert og nervoest. Han har kun spilt en god kamp som jeg har sett og jeg syns kanskje den ene fantomredningen han hadde ifjor har blendet folk (tilsynelatende er du en av dem) for hans svakheter.
Jeg synes ogsaa Traore boer vaere back-up for Tettey og Annan |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 02.02.2009 12:14 Post subject: |
|
|
Keeperplassen bør ikke være diskusjonstema. Jarstein klart førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.02.2009 12:15 Post subject: |
|
|
Ja, det hørtes jo selvfølgelig ut...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2009 12:16 Post subject: |
|
|
Lunna er en ålreit keeper, men har aldri framstått som spesielt trygg og enkel å forholde seg til for forsvarerne.
Noe av årsaken skal naturligvis tilskrives at han ikke har fått spille mange kamper etter hverandre.
Likevel er Jarstein klart å foretrekke, synes jeg.
Begge de to andre er keepere med ekstremiteter, mens en skadefri Jarstein med selvtillit er keeperen som ikke gjør det store ut av seg, men opptrer rolig og trygt sammen med de andre på laget.
I tillegg skal man ikke undervurdere Jarsteins offensive ferdigheter, som jeg mener er viktig for RBK på den måten de spiller. Jeg har ikke sett at Lunna og Johnsen har de samme kvalitetene på dette feltet. |
|
Back to top |
|
 |
|