English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperne 2009
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør stå i mål?
Alexander Lund Hansen
18%
 18%  [ 29 ]
Rune Jarstein
62%
 62%  [ 96 ]
Espen Johnsen
18%
 18%  [ 29 ]
Total Votes : 154

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 06.01.2009 17:15    Post subject: Reply with quote

Innlegg i diskusjonen:

- Lund Hansen ligger best an, sier Erik Thorstvedt.

- Han har tydeligvis gjort noe riktig, og gjort et veldig godt inntrykk på Erik Hamrén. Og selv om han er skadet nå, så ligger Lund Hansens prestasjoner i bakhodet på Hamrén, forklarer den gamle keeperkjempen med 90 landskamper.

Les mer: - Lund Hansen ligger best an

Om rettferdigheten skal seire, bør vel Alex få prøve seg ganske umiddelbart når han er tilbake etter skaden; han har jo ikke spilt seg ut av laget.

Men jeg har en følelse av at Jarstein vil revansjere seg i sesongoppkjøringa, og dermed gi Alex svært hard kamp om å få tilbake plassen. I den forbindelse var det en tabbe i går ikke å spørre om lårskaden hans.

Johnsen tror jeg er klart lengst bak i køa. Hamrén innrømmet i går at han ikke visste så mye om ham, og jeg tror det spiller negativt inn for Johnsen at han ikke er en spiller Hamrén sjøl har ønsket å forsterke med.

Uansett kan det ikke bli verre enn i oktober-desember da vi bare hadde en halv keeper igjen pga. de to skadene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ekriL
Junior

PostPosted: 08.01.2009 09:47    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er svært suspekt at Lunna som over en årrekke har vært en ustabil, klomsete og dårlig keeper blir hyllet opp i skyene på grunn av en matchvinnerredning en gang. Jeg personlig har tilbakespill mot viking friskt i minne.

Jarstein derimot har flere sesonger med gode resultater og få tabber. Selv om det skal sies at rune hadde en relativt svak høst, men det jeg har sett av ham til nå, uten om tabbene, har vært imponerende bra. Da er det feltarbeidet, fotarbeidet, balanse (når han ikke er skadet) og posisjonering det er snakk om. Og til dere som sier at han ikke er eksplosiv nok; sjekk redninga hans mot fredrikstad (h), b/g (b) eller videoen hans fra odd. Han er nemlig ikke så treig som dere skal ha det til.

For å være helt ærlig så tror jeg at Jarstein sin største svakhet er kommunikasjon, noe som kan utvikles med rett trening. Og til dere som ikke har merket det; han har virkelig skjerpet seg 1mot1 (se molde, manu og valencia), men selvfølgelig det er ikke godt nok enda.
Lunna derimot har flere klare svakheter; lite erfaring fra toppnivå, klumsete med føttene, usikker/klumsete (snakker om missene mot hamkam og viking) i feltet, svært forutsigbar i 1mot1-situasjoner og virker å ha junior-blemmer, ikke veldig imponert over kommunikasjonsegenskapen hans heller. Men jeg er imponert over reaksjonskraften hans, han har flere skikkelig gode reaksjonsredninger for rbk 2, men jeg syns ikke at dette alene er godt nok.

Jarstein er i mine øyne den beste keeperen i stallen, akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 08.01.2009 11:01    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
Jeg syns det er svært suspekt at Lunna som over en årrekke har vært en ustabil, klomsete og dårlig keeper blir hyllet opp i skyene på grunn av en matchvinnerredning en gang. Jeg personlig har tilbakespill mot viking friskt i minne.

Kunne ikke vært mer enig, det er dessverre en tendens som har blitt rundt Rosenborg. Husker Aas skaffet en straffe tidlig på sesongen, var i alle aviser og ble hypet til tusen. Etter dekningen og dømme så var han den nye Ruud Van Nistelroy.Han klarte selvfølgelig ikke å leve opp til det.

Lunna skal ha for kampen mot Brøndby, der var han veldig god. Men det jeg har sett av Lunna ellers, er ikke veldig positivt. Han har hatt mange tabber for RBK 2 og hadde bare veldig mye flaks i de kampene han spilte for oss i sommer, var ute å kjøre i mange situasjoner. Kampen for meg står mellom Johnsen og Jarstein, som forsåvidt er to keepere jeg overhodet ikke stoler på. Adressa skrev om mulig luksusproblem på keeperplass i går, lurer på hvilken planet de lever på.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 08.01.2009 11:23    Post subject: Reply with quote

Svært godt poeng. Det er ikke noe luksusproblem, heller et slags ultimatum, velger vi det ene, velger vi bort det andre. Altså; velger vi johnsen, velger vi skuddstoppern, men velger bort den spillende / offensive keepern og omvendt. Men jeg er dessverre ikke enig at vi ikke kan stole på disse keeperene. Særlig Jarstein, selv om han hadde en dårlig avsluttning på 2008. Men det jeg så av han i april - juli var imponerende sikkert, både feltarbeidet og strekarbeidet hans. SÅ jeg synes fortsatt at Jarstein er det beste alternativet akkurat nå. Men han har helt klart forbedringspunkter, som jeg virkelig håper han jobber med i før-sesongen.

Last edited by ekriL on 08.01.2009 13:42; edited 1 time in total
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 08.01.2009 11:47    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig i at Lund Hansen ikke har bevist noe som helst i kamp ennaa (vet ikke hvordan han har gjort det paa trening). Som sagt hadde han en god kamp, men i de andre kampene virket han usikker og nervoes og han flere sleivete klareringer og ble vel reddet av baade stolpe og tverligger.

Han hadde ogsaa noen gode redninger men jeg tror han minst like daarlig som Johnsen naar det kommer til tilbakespill og feltarbeid. Om han er like god som Johnsen paa strek vet jeg ikke, men slik jeg ser det er han helt klart et 3. valg.

Han virker som noen sa, klomsete og nervoes og sprer ikke akkurat sikkerhet rundt seg.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 09.01.2009 09:53    Post subject: Reply with quote

Enda en ting jeg lurer på; hva er det som gjør at noen her mener at lund hansen landslagsaktuell? fordi han benka jarstein som var det? Lund hansen har ikke bevist en dritt på høyt nivå, bortsett fra en ganske flott tigersprang mot brøndby. Jarstein har prestert godt over tid, DET har ikke lunna.
Back to top
Klettis
Junior

PostPosted: 12.01.2009 22:29    Post subject: Jarstein mÃ¥ fÃ¥ ro! Reply with quote

Vi brukte mye penger på Rune Almenning Jarstein, og da må vi gi han sjansen. Det er jo også en møkka jobb å stå i mål når det kommer et spørsmål om landslag og klubblag etter hver kamp. Han må få mer ro, da blir han den beste i Norge uten tvil!
Har tru'a! Tommel'n opp!
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 01:54    Post subject: Reply with quote

Så søtt, Klettis. I like it.

eKriL: Alex stod dritbra når han fikk sjansen, og det var noe forbanna dritt med den skaden. Hvem vet hvordan utviklingen ville vært uten.
vegviks
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 11:35    Post subject: Reply with quote

Feil. Han sto dritbra SIST han fikk sjansen. Forrige sjanse han fikk, i Royal League, tok han med seg på do og b**** på for å si det mildt
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 12:51    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Så søtt, Klettis. I like it.

eKriL: Alex stod dritbra når han fikk sjansen, og det var noe forbanna dritt med den skaden. Hvem vet hvordan utviklingen ville vært uten.

Ja gjorde han virkelig det? Han hadde som noen sa et tigersprang i kampen mot Broendby og gjorde ingen store tabber, men i kampen foer dette var han veldig usikker. Husker at han sleivet skikkelig med et utspark og at han var heldig som ble reddet av stolpen en gang.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.01.2009 15:50    Post subject: Reply with quote

ekriL wrote:
Enda en ting jeg lurer på; hva er det som gjør at noen her mener at lund hansen landslagsaktuell? fordi han benka jarstein som var det?

Det er visst det en del fans og media mener, ja. Når en keeper utkonkurerer den nåværende landslgskeeperen, må jo det automatisk bety at den keeper'n holder et nivå som tilsvarer landslagsspill. Jeg kan forstå logikken i det.

Last edited by Bakklandia on 13.01.2009 16:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

Det må det vel ikke bety, det kan bety at landslagskeeperen har falt såpass mye i nivå at han selv ikke holder landslagsklasse. Man må vel ha vært uten armer for å ikke kunne utkonkurrere Jarstein i høst.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 16:12    Post subject: Reply with quote

Murphys lov for målvakter i fotball:

a) I løpet av maksimalt to sesonger vil et anselig antall tilhengere av en bestemt klubb være av den oppfatning at klubbens førstemålvakt med hell kunne vært erstattet av en hvilken som helst annen målvakt.

b) Når klubben til slutt erstatter førstemålvakten med en ny målvakt, defineres et tidsmessig nullpunkt for loven nevnt i avsnittet over, for den nye målvakten.

Forbanna værhaner. Gleder meg til Johnsen eller Lunna får prøve seg i en periode, dummer seg ut og dere begynner å rope på Jarstein igjen. Gresset spirer og gror på andre sida av gjerdet selv om det er vinter, he?
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 16:18    Post subject: Reply with quote

As always. Du som er i ferd med å ta høyere utdanning bør jo vite at mennesker har dårlige forutsetninger for å være objektive.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.01.2009 16:21    Post subject: Reply with quote

Joko, jeg har ikke sagt at jeg er enig, bare at jeg kan forstå logikken i tankegangen.
longns
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 18:16    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Murphys lov for målvakter i fotball:

a) I løpet av maksimalt to sesonger vil et anselig antall tilhengere av en bestemt klubb være av den oppfatning at klubbens førstemålvakt med hell kunne vært erstattet av en hvilken som helst annen målvakt.

b) Når klubben til slutt erstatter førstemålvakten med en ny målvakt, defineres et tidsmessig nullpunkt for loven nevnt i avsnittet over, for den nye målvakten.

Forbanna værhaner. Gleder meg til Johnsen eller Lunna får prøve seg i en periode, dummer seg ut og dere begynner å rope på Jarstein igjen. Gresset spirer og gror på andre sida av gjerdet selv om det er vinter, he?

Mulig det er Murphys lov Bolgebah, men at det er diskusjon rundt Jarstein er vel naturlig etter den høstsesongen hans. Alt annet ville da vært veldig merkelig.Forøvrig så skriker jeg verken ut etter Johnsen eller Lunna, har minimal tro på alle tre. Men jeg har et håp om at minst en av dem klarer å levere stabilt. Om det da er Jarstein, Lunna eller Johnsen er meg likegyldig. Lunna er den jeg har minst tro på skal klare akkurat det.

Forøvrig tror jeg denne loven kun gjelder når det kommer til middelmådige keepere, så ikke mange som klaget over Hirshfelt eller Arason.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

Men du er enig i at det ikke nødvendigvis beriker debatten å påstå at en person uten armer kunne erstattet Jarstein?

Jeg er fanken ikke enig i at Jarstein har hatt en så miserabel sesong som flere debattanter her på forumet ser ut til å mene. Han må ta skylda for seiersmålet til Hamkam i juli, det var vel den første virkelige tabben hans i år. Reduseringsmålet til Vålerenga på Lerkendal var hans feil, utligningsmålet borte mot Fredrikstad like så, og selvfølgelig sistemålet til Trond Olsen i siste serierunde. Fire baklengs som målvakten må ta ansvaret for. Jeg garanterer at jeg skal greie å komme fram til tilsvarende sum for de fleste lagene i eliteserien.

I store deler av sesongen var han tryggheten sjøl i feltet, helt til han bommet stygt et par ganger på rad og ble usikker. Han har absolutt ikke vært av våre beste spillere, men denne "hva som helst, bare ikke ham"-holdninga som de mest korttenkte står for har jeg bare forakt til overs for.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 13.01.2009 18:44    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Men du er enig i at det ikke nødvendigvis beriker debatten å påstå at en person uten armer kunne erstattet Jarstein?
.

Joda, jeg skal være enig i det. Det var jo bare ment som en flåsete greie, ikke bokstavelig. Jeg kan forsåvidt være enig i at Jarstein har fått litt mye ekstra pes for endel situasjoner også. Endel situasjoner som har blitt kalt tabber, som kanskje ikke var rene tabber, men heller middelmådige innvolvering. Men han har vært veldig svak i høst og han må levere mye bedre når sesongen kommer i gang igjen. Kritikken har kanskje vært noe overdreven, men det har endel rot i virkeligheten også.

bolgebah wrote:
men denne "hva som helst, bare ikke ham"-holdninga som de mest korttenkte står for har jeg bare forakt til overs for.

Som sagt, jeg har ingen klar ener blant våre tre keepere. Så jeg har ikke denne holdningen.
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 15.01.2009 14:40    Post subject: Reply with quote

Da jeg surfet på nettet i dag kom jeg over denne linken.

Det som er svært interessant er Veigar Pall Gunnarsson sin oppfatning av Jarstein:
"- Hvem som er lettest å score på, hmmm . . . Det er vanskelig å si. Begge er veldig gode, og det er ikke lett å se deres svakheter, men styrken til Opdal er langskudd. Jarstein er reaksjonssterk, og har nok vært litt bedre enn Opdal i år."

Dette er riktignok et år siden, men allikevel det må jo bety at Jarstein EGENTLIG er ganske reaksjonssterk. Eller altså, selvfølgelig betyr det ikke nødvendigvis det, men forhåpentligvis!

Last edited by ekriL on 15.01.2009 14:40; edited 2 times in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.01.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

Første stikk til Jarstein

Forhåpentligvis første steg for Jarstein til å komme seg tilbake til det nivået vi vet at han har inne. Jeg likte spesielt godt ut ifra klippene at han aldri solgte seg og var meget flink til å holde seg på beina og gjorde det dermed vanskelig for Shaktar sine spillere. Et problem som Espen Johnsen har hatt. En slik god prestasjon fra Jarstein kan gi han landslagsplassen mot Tyskland siden Jon Knudsen er skadd, og iform og konsentrert er Jarstein Norges beste keeper.
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 20.01.2009 16:33    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg det er katastrofalt å ikke ha en keeper som skiller seg ut fra de andre.DVs et klart førstevalg og dette er en stor svakhet i dagens Rosenborg.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.01.2009 16:35    Post subject: Reply with quote

Om vi har en keeper som skiller seg ut eller ei, vet vi ikke før nærmere seriestart .
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.01.2009 18:29    Post subject: Reply with quote

Hvis dama reiser og Lund Hansen vil være med så bør vi la han få dra vi har tross alt allerede to gode keepere.

- Har min egen karriere å tenke på!
Back to top
ekriL
Junior

PostPosted: 20.01.2009 19:43    Post subject: Reply with quote

Syns at Jarstein i form er et klart førstevalg. Jarstein i form er en keeper som domminerer i feltet, og er over snittet på streken, husker utrolig mye fine reaksjonsredninger for Odd. Han har tydeligvis fått orden på 1-mot-1, da tenker jeg på hendelser i de siste 4 kampene..

Særlig mot Shaktar viste han at han har skjerpa seg skikkelig, men også mot molde, valencia og manchester gjorde han det bra 1-mot-1!
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 20.01.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Sannheten er jo at jarstein og Johnsen begge er så kalte tabbe keepere.Normalt to svært gode keepere men så ut av intet kan de finne på drite seg skikkelig ut.Tredjemann har unngått de store blemmene men han har ikke fått nok tilitt over tid og da blir situasjonen som den er
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb