| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1568 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 05.01.2009 16:44 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Eftersom Hoftun är så oduglig så får alla positiva krafter träda till. Du kan väl ringa Hoftun efter samtalen och uppdatera honom. |
Hvordan kan du si at Hoftun er udugelig uten at du vet hva han gjør? Kom på at vi har dårlig med innkjøpspenger i år i tillegg til at vi er mindre attraktive enn før... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.01.2009 16:54 Post subject: |
|
|
Du har virkelig ingen begrep om ironi og sarkasme du, har du vel? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 05.01.2009 16:56 Post subject: |
|
|
| Vel, det siste var ment som ironi, seff tror jeg ikke han mente på alvor at han som ble referrert til skulle ta over. Men det med at hoftun er udugelig tror jeg ikke var ment ironisk, sett flere her som skriver at han er udugelig og ikke jobber skikkelig. Så ikke kom med den... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.01.2009 16:59 Post subject: |
|
|
Jeg er kanskje ikke like bastant negativ som Recon, joko og de andre "grinebiterene" her på forumet, men jeg er også oppmerksom på sportslig ledelse og "forhandlingsdelegasjon". Det tror jeg bare er sunt.
Faktum er at Statsgaard er vår eneste klasseforsterkning, som var et lykketreff, siden Sapara kom i 2006. Vi har gått for flere andre underveis, men sitter igjen med et knippe unggutter og Adecco-spillere med unntak av Kris. Men for all del, heller Pelu og Demidov enn ingenting.
Det er dog noe som skurrer i og med at vi mister prospekter konsekvent og kronisk i overgangsvinduene. Det kan skyldes flere ting. Man tilbyr for lav lønn, man satser for høyt eller kommer for sent inn i forhold til konkurrenter slik at større lag snapper dem foran oss og så videre. Uansett kan det virke som vi driver i et meget ambisiøst segment, noe som fører meg til punkt to.
Mangel på backupløsninger. Dette har jeg messet om før også. Vi har ingen "nesten like bra"-løsninger. Enten er det Cooper, eller så blir det Pelu. Får vi ikke Prödl, ender vi opp med en unggutt fra Hønefoss.
Jeg skal ikke gi Hoftun for mye tyn ennå. Som Keenoir sier - han gjorde et brukbart overgangsvindu sist, og jeg vil gi ham ut dette i hvertfall før jeg skyter for mye fra hofta.
Men om det skulle mangle en god spiss også dette vinduet, havner ansvaret på ett sted, og det er hos sportslig ansvarlig. I siste instans styret som står for ansettelsen - et styre som allerede har kjørt tillitten og integriteten sin på ræva med korttenkte og svake ansettelser i trener-rollen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.01.2009 17:02 Post subject: |
|
|
| Flaav wrote: | | Vel, det siste var ment som ironi, seff tror jeg ikke han mente på alvor at han som ble referrert til skulle ta over. Men det med at hoftun er udugelig tror jeg ikke var ment ironisk, sett flere her som skriver at han er udugelig og ikke jobber skikkelig. Så ikke kom med den... |
Måske skulle du læse lidt mere...
Storey er en af Hoftuns fremste støtter herinde. Faktisk til en sådan grad at han ikke kunne se at Hoftun havde nogle mangler før hans ansættelse.
SÃ¥ det var nok sarkastisk skrevet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 05.01.2009 17:40 Post subject: |
|
|
| Flaav wrote: | | Vel, det siste var ment som ironi, seff tror jeg ikke han mente på alvor at han som ble referrert til skulle ta over. Men det med at hoftun er udugelig tror jeg ikke var ment ironisk, sett flere her som skriver at han er udugelig og ikke jobber skikkelig. Så ikke kom med den... |
Les hele diskusjonen mellom Peter og joko, før du driter deg mer ut. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 05.01.2009 17:45 Post subject: |
|
|
| Herregud da. Forbanna patetisk å komme med en slik kommentar, når allerede en har besvart den. |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 05.01.2009 18:06 Post subject: |
|
|
Du fortjener dobbel kommentar når du driter deg dobbelt ut.
Neida Så ikke at Harald hadde kommentert og beklager på det dypeste. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.01.2009 20:08 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg har observert feil, men tror flaav er den mest hårsåre personen på hele forumet. Kan være jeg bare tror det fordi han driter seg så ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
|
Posted: 05.01.2009 21:27 Post subject: |
|
|
Eller muligens fordi så mange her henger seg lett opp i simple feil, kun fordi jeg ikke hadde lest forrige side lns?
Btw ikke bedøm folk etter en feilaktig kommentar. Har en usedvanlig dårlig dag i dag med svært lite søvn, start på hverdagen osv  |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 05.01.2009 22:47 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk også med på å gi Hoftun en sjanse for dette vinduet, men det må gi resultater, gode resultater. Det er tydelige mangler i laget, og minst én klar forsterkning må på plass. Som Zorac påpeker over her er det mange feil man kan lære av; man kan gjerne sikte høyt, men da må man ha likevektige alternativer. Når man har funnet den man virkelig er ute etter, bør man komme med et godt tilbud, dvs. i nærheten av noe parten kan være trolig til å takke ja til.
Før jul kunne vi lese at de primært ønsker nordmenn, deretter skandinaver og til slutt andre nasjonaliteter. Denne listen burde etter min mening ha noen underoverskrifter.
Nordmenn - om man er så heldige å finne noen som er gode nok. Man bør ikke betale alt for mye bare fordi han er norsk.
Skandinaver - let opp spillere som har vist stort potensiale og derfor kan heve laget. Prisen bør være i et tålelig leie, betalingsvilligheten bør øke om spilleren har stor klasse.
Andre nasjonaliteter - let opp kvalitetsspillere som kan være villige til å komme til Rbk, evt. talenter som tydelig har et stort potensiale. Prioritere spillere som snakker engelsk og virker tilpasningsdyktige sosialt, gjerne fra nasjonaliteter som finnes i laget fra før.
Jeg skjønner tankegangen ved å ønske nordmenn, men de bør ikke snevre seg inn til dette bare pga. nasjonalitet. Med prisen og kvaliteten på norske spillere, kan det bli vanskelig å nå målene på relativt kort sikt.
Tankegangen med Olsen kan være god, han kan være god om han brukes riktig. Kjøpet kan også være bra om prisen er god. Jeg vet ikke hvordan alt foregikk omkring Ingelsten, men jeg kunne ønsket de var hissigere fra tidlig høst. Hadde man fått en avtale da, hadde man kommet før Sollied. Når det gjelder skandinavia forøvrig er det rart om det ikke er en Wilhelmsson eller en Nannskog til der ute et sted...
Når det gjelder det store utland bør man satse på store spillere her, klassespillere. Disse krever kanskje noe jobb, men kan de heve laget og prisen er tålelig er det etter min mening veien å gå.
Så Hoftun, det er ikke en liten bør på dine skuldre, men jeg ønsker lykke til. Lær av feilene som er gjort, da er man langt på vei. Det går også an å spare seg til fant (dvs. femteplasser). Det bør ikke være aktuelt for Rbk anno 2009. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.01.2009 23:35 Post subject: |
|
|
| När det gäller Ingelsten så kom RBK med ett bud på honom redan under sommaren, men Kalmar avslo budet för att inte äventyra guldet i allsvenskan. De avslog också bud på Victor Elm som nu går till Heerenveen som Bosman. Den enda som blev såld under sommaren var Santin. Efter säsongslut har det stått mellan Heerenveen och RBK, men det är ingen som är överraskad över att han valde Holland; han blir lagkamrat med Elm, en attraktivare liga och högre lön. RBK var chanslöst och det hade INGENTING MED HOFTUN ATT GÖRA. Tvärtom så var han först på plätten med ett bra bud under sommaren. Varje övergång har sin egen historia och det gäller att sätta sig in i den innan man använder den generella förklaringen här inne: DET VAR HOFTUNS FEL. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.01.2009 23:46 Post subject: |
|
|
M-m. Det gjelder å sette seg inn i hver enkelt sak for å finne forklaringer på hvorfor det ikke er Hoftun sin feil at vi ikke får tak i spillere. På en annen side hadde det vært greit med en sportsdirektør som ikke ga oss denne oppgaven...
Men er enig i at Hoftun skal få dette overgangsvinduet på seg før jeg dømmer han. Kommer det ikke betydelige forsterkninger i angrep blir ihvertfall all skepsisen mot videre innavl og ansettelse av folk uten erfaring i de øverste stillingene bekreftet. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.01.2009 00:06 Post subject: |
|
|
| Pass på blodtrykket Storey, ingen vits i å gå til store typer når man diskuterer på dette nivået. Jeg kritsierte ikke Hoftun her. I etterklokskapens navn kunne man kanskje lagt inn et "stående bud" på 15 mill etter avslaget. Om han ville komme eller ikke får være en sak, Nederland fristet vel mer, men da hadde i alle fall Kalmar et annet bud inne. For fremtiden mener jeg som tidligere sagt at Rbk bør følge med også oppover i budrundene om det er en spiller de virkelig vil ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 00:39 Post subject: |
|
|
Nu vet vi inte exakt vilka bud som har lagts och jag tror inte några milj från eller till hade spelat någon roll. När jag hörde att det stod mellan RBK och Heerenveen så var jag till 99% säker på att han skulle gå till Holland. Det finns ingen svensk storspelare som väljer norska ligan framför den holländska.
När det gäller de stora bokstäverna så var de inte riktade mot dig utan uttryck för en STARK FRUSTRATION över den utbredda MOBBNINGEN AV HOFTUN. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.01.2009 01:47 Post subject: |
|
|
| Det er ingen, og har aldri vært noen mobbing av Hoftun. Med mindre mobbing i Namsos og Sverige betyr noe helt annet enn det gjør i Trondheim. At ting enkelte ganger settes på spissen på et supporterforum har ingenting med mobbing å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 02:20 Post subject: |
|
|
| Mobbning är kanske ett starkt ord. Du har kanske förslag till ett ord som beskriver när en person alltid får skulden för allt negativt som anses ske i klubben, som aldrig får beröm om något bra sker och som ständigt inkompetensförklaras utan sakliga skäl. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.01.2009 03:23 Post subject: |
|
|
Why? Why? Why don't they like me?
Hoftun får da også ros når han gør det godt, det fik han da bl.a. med Stoor-overgangen. At der så er mere negativt end positivt hos mange, vel det får han og du leve med indtil vi ser andre takter. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 06.01.2009 05:19 Post subject: |
|
|
Men om ett lag ikke er villige til å selge pga at de er midt i sesong så bør det da være mulig å inngå enkjøp og utleieavtale, eventuellt signere en avtale for neste vindu.
Det er klart at det ikke er en selvfølgelighet at en får til en slik avtale, men er verdt ett forsøk.
Men det er selvfølgelig mulig at de forsøker dette allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.01.2009 07:50 Post subject: |
|
|
| Akkurat det er vanskelig å få til ettersom spilleren kan bli meget attraktiv og prisen kan fort stige på et halvår. |
|
| Back to top |
|
 |
Nickyboy Junior
|
Posted: 07.01.2009 22:48 Post subject: |
|
|
Mye debatt om hvilken spiss vi skal kjøpe, vi har god råd, penger i banken, klassespiss, osv... Men hvorfor i huleste blir det ikke handlet inn noen toppspiss da??
Slik ting ser ut så kan ikke vi velge på øvertse hylle, rbk har i laaang tid sett etter en klassespiss, men uten noen fangst så langt.. Noe er jo riv ruskende galt!!!!!
Kanskje på tide å senke kravene, stikke fingern i jorden og velge på en lavere hylle? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.01.2009 22:55 Post subject: |
|
|
| Agenter ringer till Hoftun hela tiden och Lövenkrands agent har säkert ringt redan om Lövenkrands är intresserad av att komma hit. Det är inga problem att köpa spelare, problemet är att köpa någon bra till vettigt pris. Det finns massor av vrakgods som flyter omkring och massor av "fantastiska" talanger. Man skall vara försiktig med att köpa föredettingar typ Lövenkrands. Torbjörnsen har full koll på sådana kända spelare som Lövenkranz och om intresse finns så görs framstötar. Torbjörnsen är kräsen och det är bra, det är många fallgropar där ute. Det bevisade bla Malmö FFs mycket erfarna sportchef Hasse Borg ifjol då han halade hem några storfiskar (finsk landslagsspelare och holländsk U21-spelare) på fyraårskontrakt som visade sig vara i det närmast totalt odugliga. Det är bra att Torbjörnsen och Hoftun har lite is i magen, och plötslig utan förvarning fiskar de upp en ny Lustig eller Stadsgaard eller en storfisk - i vart fall till namnet - som Annan. Tålamod är saken. Här är det de smartaste som blir vinnarna. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.01.2009 23:25 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Agenter ringer till Hoftun hela tiden och Lövenkrands agent har säkert ringt redan om Lövenkrands är intresserad av att komma hit. Det är inga problem att köpa spelare, problemet är att köpa någon bra till vettigt pris. Det finns massor av vrakgods som flyter omkring och massor av "fantastiska" |
Faen, er det Bratseth som troller under svensk alias? Ikke rart du har så voldsomt tro på Hoftun, når du tror det bare handler om å vente på telefoner. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.01.2009 00:29 Post subject: |
|
|
Men vi kan vel ikke forvente gull og grønne skoger med Hoftun.
Han er ikke den verste vi kunne ha fått og han er en fin fyr på mange områder.
Men han har ikke vært i en storklubb tidligere, han har liten erfaring som sportsdirektør og kontaktnettverket er svært begrenset. Dette lover ikke godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.01.2009 00:34 Post subject: |
|
|
Vel jeg forventer en spiss som er bedre end det vi allerede har og forstærker laget, helst to, og håber på en midtstopper som gør det samme. Med det er troppen i mine øjne komplet.
Minimum er dog en spiss af kvalitet, så fpr vi se hvad Hoftun kan præstere, men vinduet er trods alt ikke åbnet endnu. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|