| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 18.12.2008 19:25 Post subject: |
|
|
| Håper ikke brakka tenker i samme baner, det vil i såfall være skremmende. Om ser på Rush som en backup-spiller og en som kan bidra med rutine og vilje på feltet, da er jeg med. I slike tilfeller kan en kortvarig løsning være lønnsomt. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 18.12.2008 19:36 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | Pelu? Send han tilbake til Nordlie. Tom har sikkert mer bruk for ham enn vi har.
Berisha har reist tilbake til Burnley, og kommer neppe tilbake.
Altså:
Én Rushfeldt, ingen Pelu, ingen Berisha.
SÃ¥ hva var det egentlig du maste om? |
Jeg maser om at man til stadighet henter inn dårlige kortsiktige løsninger fremfor å gi tillit til lokale talenter. Forøvrig artig at du i din argumentasjon legger til grunn fiktive spilleroverganger... Artig måte å føre en diskusjon på.
Edit: sikter til pelu. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.12.2008 20:24 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: |
Jeg maser om at man til stadighet henter inn dårlige kortsiktige løsninger fremfor å gi tillit til lokale talenter. |
Ærlig talt, er det en klubb i Norge som gir talenter sjansen, så må det vel være Rosenborg. Drive å klage på at vi ikke benytter lokale talenter blir litt feil spør du meg. Tror de Aas m.fler av de lokale talentene har godt av utlån, samtidig med at Rosenborg har godt av rutine.
Når det er sagt, så er jeg helt enig at det må bli slutt på Berisha og Pelu leie/kjøp. Rushfelt er uansett i en helt annen klasse enn disse. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 18.12.2008 21:23 Post subject: |
|
|
| Jeg registrerer at du mener det. Hvilke? Bortsett fra Skjelbred og Tettey? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.12.2008 22:26 Post subject: |
|
|
| I A-stallen har vi Aas,Sellin, Berbatovci, Jamtfall och Nordvik förutom Tettey och Skjelbred. Helland går in i nästa års stall och Wangberg och Henriksen skall träna regelbundet med A-laget. Vidare har vi unggutter som Traore, Demidov och Lustig. Det är ju rena talangparaden. Och talangerna får pröva sig på A-laget efter förmåga och prestationsnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.12.2008 22:28 Post subject: |
|
|
Peter Storey oppsummerer fint.  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.12.2008 22:34 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg er oppriktig sjokkert over at majoriteten her er positiv til å hente Rushfeldt. Peter Storey, Rushfeldt er ikke Henke Larson. Med hardt trykk på ikke. |
Nu var mitt poäng att åldern har ingen betydelse om spelaren är tillräckligt bra. Jag använde Larsson som ett exempel. Europas bästa klubb Man U har förövrigt helt kvittat sig med åldersnojan: De har en manager som närmar sig 70, en målvakt som fyller 40 nästa år och en högerback som är 18. Vidare har de gamla gubbar som Scholes, Giggs och Neville i sin trupp. Hade vi haft denna åldersfördelning i RBK är det vissa på forumet som hade fått hjärnblödning. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.12.2008 22:44 Post subject: |
|
|
Heltene til anglosvensken er jo seff kjemisk fri for folk mellom de aldersklassene...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.12.2008 22:57 Post subject: |
|
|
| Det finns en och annan spelare mellan de nämnda åldrarna, men poängen är att åldern spelar ingen roll bara de är duktiga nog, och detta gäller från manager ned till högerback. Jag menar att Rushfeldt försvarar en plats i RBKs trupp, som är särskilt svag på anfallssidan. |
|
| Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 18.12.2008 23:15 Post subject: |
|
|
| Det er ingen tvil om at Rushfeldt forsvarer en plass i den nåværende troppen men det er ikke en spiller som bør spille fast. Det er en drømmesituasjon å ha en spiller som Rush og sette innpå for å trygge en ledelse eller drepe kamper. Vi trenger både unge spillere og rutinerte i stallen så jeg skal ikke klage om vi signerer Rushfeldt. Men hvis dette er den eneste spilleren som vi får på topp så blir det langt ifra bra nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.12.2008 00:05 Post subject: |
|
|
| Jeg håper vi kan overtale Ronny Johnsen til å ta et par år til. Han kan være grei å ha i back-up på stopperplass. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 19.12.2008 00:10 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | I A-stallen har vi Aas,Sellin, Berbatovci, Jamtfall och Nordvik förutom Tettey och Skjelbred. Helland går in i nästa års stall och Wangberg och Henriksen skall träna regelbundet med A-laget. Vidare har vi unggutter som Traore, Demidov och Lustig. Det är ju rena talangparaden. Och talangerna får pröva sig på A-laget efter förmåga och prestationsnivå. |
Da ser jeg at vår uenighet strander i at vi har forskjellig definisjon av "gi talenter sjansen". Det å bli innlemmet i A-stallen er ikke tilstrekkelig til å si at de har "fått sjansen". I min bok betyr det å få spilletid, og få sjansen selv om man ikke bøtter inn mål umiddelbart. Hverken Aas, Sellin, Berbatovci, Jamtfall, Nordvik, Helland, Wangberg eller Henriksen kan sies å være i den kategorien. |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 19.12.2008 00:11 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg håper vi kan overtale Ronny Johnsen til å ta et par år til. Han kan være grei å ha i back-up på stopperplass. |
Må si meg enig igjen jeg, jeg kan jo nesten la deg gjøre all tenkingen min... |
|
| Back to top |
|
 |
kilik Senior
|
Posted: 19.12.2008 01:02 Post subject: |
|
|
| Ja, og skal vi ikke hente Henrik Larsson med treårskontrakt i tillegg?... Nei, seriøst, folk som er nærmer seg 40 har vi ingen bruk for. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.12.2008 02:17 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Da ser jeg at vår uenighet strander i at vi har forskjellig definisjon av "gi talenter sjansen". Det å bli innlemmet i A-stallen er ikke tilstrekkelig til å si at de har "fått sjansen". I min bok betyr det å få spilletid, og få sjansen selv om man ikke bøtter inn mål umiddelbart. Hverken Aas, Sellin, Berbatovci, Jamtfall, Nordvik, Helland, Wangberg eller Henriksen kan sies å være i den kategorien. |
Det gäller att ge talangerna chansen efter deras förmåga. Jag anser inte att någon av de du nämner har förtjänt att spela mer än de har fått göra.
Man U är en klubb som är känd för att ge talangerna chansen, men det är inte så att hela gänget får spela ett stort antal A-matcher utan det baseras helt på hur de presterar. I år har Rafael de Silva slagit igenom och är för närvarande fast på högerbacken. Hans bror Fabio som även är en stor talang har ännu inte fått pröva sig i PL. Jonny Evans får spela en del matcher som 3:e mittback. Possebon har fått pröva sig som inhoppare i PL. Gibson spelade första halvlek mot Aalborg i CL men fick stanna kvar i garderoben efter pausen. Speltiderna för de olika talangerna är olika, från inget till mycket, styrt av maestron Ferguson. I talangutvecklingsarsenalet finns också utlåning som en central del.
Hade vi använt din grovhuggna metod hade vi förstört både talangerna och klubben - här gäller det att använda lite klökt. Och jag anser att Hamrén är duktigare än sina företrädare till att ge talangerna chansen de förtjänar. Jag gissar att Hellands vänsterfot snart gör sig gällande på A-laget liksom Wangbergs duellspel. Och sedan har vi vår riktiga guldklimp Bakenga som vårdas ömt innan han släpps ut på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.12.2008 02:26 Post subject: |
|
|
| kilik wrote: | | Ja, og skal vi ikke hente Henrik Larsson med treårskontrakt i tillegg?... Nei, seriøst, folk som er nærmer seg 40 har vi ingen bruk for. |
Ja, det hade varit jättedumt att hämta Henrik Larsson, fast på det svenska landslaget. Jag skall slå vad om ett oljefält på att Henrik Larsson de tre följande säsongerna hade gjort flera mål och målgivande passningar än Aas. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 19.12.2008 02:33 Post subject: |
|
|
I min nese lukter Rushfeldt av desperasjon og resignasjon. Det smaker av å kjøpe seg tid, jmf Berisha. Med denne nyheten tenker jeg umiddelbart at man er i ferd med å innse at det kan bli (for) vanskelig å skaffe den rette mannen på topp, og at man derfor tyr til en enkel nødløsning. Jeg håper jeg tar feil i denne antagelsen, men i motsetning til en del andre, blir jeg ikke overrasket dersom Rushfeldt blir vinterens spiss-signering.
En Rushfeldt i godt, gammelt slag hadde selvsagt vært en forsterkning for RBK. Med sin spisskompetanse i feltet ville han scoret mange mål for et lag som skaper sjanser og dominerer banespillet. En gammel Rushfeldt, tyngre, tregere og dårligere, har jeg lite sans for at igjen skal spille i RBK-drakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 19.12.2008 09:46 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Det gäller att ge talangerna chansen efter deras förmåga. Jag anser inte att någon av de du nämner har förtjänt att spela mer än de har fått göra. |
Jeg har ikke sett 2. lagskamper i år, men det går jeg du har siden du har oversikt over deres prestasjoner?
Jeg sier heller ikke at alle har blitt forbigått, selv om jeg synes Sellin/Aas kunne fått flere av innhoppene til Pelu og Berisha, men jeg synes ditt utsagn om at disse har "fått sjansen" er overdrevet så lenge de knapt har satt sine bein i Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.12.2008 12:30 Post subject: |
|
|
| Jag har sett Aas, Sellin, Jamtfall, Nordvik och Berbatovci på A-laget och jag anser att ingen av dem har varit tillräcklig bra för att få mer speltid. Berbatovci såg jag i en hel match i våras mot Helsingborg och han imponerade inte på mig. Helland och Wangberg fick spela i träningsmatchen mot Molde i november och gjorde bra ifrån sig enligt rapporterna. De får säkert visa sig fram ordentlig nästa säsong. Henriksen är bara 16 år och rätt arena för honom är andralaget. |
|
| Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 19.12.2008 12:52 Post subject: |
|
|
| kilik wrote: | | Ja, og skal vi ikke hente Henrik Larsson med treårskontrakt i tillegg?... Nei, seriøst, folk som er nærmer seg 40 har vi ingen bruk for. |
Hvis vi ikke hadde hatt bruk Henke Larson må du ta frem dvd sammlinga di en gang til å se kampene fra i år i reprise....
Ordtaket "Er du god nok er du gammel nok" gjelder begge veier.... Henke hadde vært en mega signering.
Rush som backup/joker er velkommen hos meg...  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.12.2008 13:12 Post subject: |
|
|
| Jeg hater meg seg selv når jeg ikke klarer å la det passere, men men: kilik, jeg var ironisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.12.2008 04:25 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Med denne nyheten tenker jeg umiddelbart at man er i ferd med å innse at det kan bli (for) vanskelig å skaffe den rette mannen på topp, og at man derfor tyr til en enkel nødløsning. |
Dette føler jeg har blitt en hemsko i overgangsvinduene etter hvert. Tiden har gått, og storfiskene har sluppet unna. Man er så opptatt av å ha rett mann, den eneste ene, at man ikke sitter med andre backupløsninger enn juniorer, spillere fra lavere divisjoner, eller brukte varer fra lag under nivået vi ønsker å være.
FÃ¥r vi ikke trumfkortet til 20 mill, er alternativene to spillere til en samlet pris av 5 mill, som "kan bli bra", virker det som. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.12.2008 13:08 Post subject: |
|
|
Man kan nesten lure om de har noen plan i det hele tatt.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.12.2008 14:00 Post subject: |
|
|
Rushfeldt fortsetter på toppnivå
http://www.nrksport.no/fo.../1.6374808
Rushfeldt, som egentlig la opp etter sesongen, har den siste tiden vurdert om han skal fortsette som spiller og hvilken klubb han eventuelt skal spille for. Nå har veteranspissen bestemt seg for å fortsette som spiller - på toppnivå.
"Motivasjonen er der og kroppen funker bra. Jeg har lysten til å fortsette", sier Rushfeldt til NRK.
Spennende om han velger Rbk eller australia, evt. hvilken rolle han vil få i Rbk om han kommer hit. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 23.12.2008 14:13 Post subject: |
|
|
| Han blir nog konkurrent till Iversen. Om Rushfeldt fortfarande har nivån inne kan det gott hända att det är ett smart drag, vi behöver en till fighter på topp eftersom Ivers är skadad halva året. Helst hade jag sett att det var Cooper såklart... |
|
| Back to top |
|
 |
|