| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.12.2008 16:31 Post subject: |
|
|
| Nu pratar vi om målvakter och då blir det lite relevant att ta fram utespelare. Man U skaffade sig meriterade målvakter som landslagsmålvakten Barthes och Howard som imponerade i USA samt ett par andra floppar med goda meriter. Men de visade inte tillräcklig stabilitet för en storklubb som United och fick gå. RBK som har ambitioner att fortsätta som toppklubb i Norden måste ha en stabil målvakt för att nå detta mål. Det Jarstein har presterat under hösten är så undermåligt och vi kan inte ta chansen på att han fortsätter på detta sätt. Det har ingen betydelse att han är en landslagsmålvakt om han inte presterar. Förövrigt är hans landslagskarriär inte mycket att skryta av. Målvaktsplatsen är inget man har råd att experimentera med om man skall bli ett topphold. |
|
| Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 01.12.2008 17:14 Post subject: |
|
|
| Nå må ikke du glemme at Fabien Barthez var i United fra 2000 til 2004 og spilte stort sett fast i hele perioden. Når det gjelder Tim Howard så var han i klubben 2003 til 2007. Det viser vel at de begge fikk sjansen og gjorde det helt ok. Du må tenke på at Jarstein har ikke har vært mer en 1 år enda så da mener jeg at det er feil å kaste han ut allerede. Bare se på United, de gir værtfall keeperne sjansen..... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.12.2008 17:23 Post subject: |
|
|
| For å ta et eksempel med en keeper da, så har vi f.eks Brad Friedel som ble vraket i Liverpool som i ettertid over lengre tid har vist seg å være blant Premier Leagues aller beste målvakter. Jeg ser heller ikke hva forskjellen på en keeper eller utespiller når det skal være tilpassningstid? Den får du forklare nærmere? For å ta Van Der Saar så ble han selv vraket i Juventus og havnet i Fulham før han igjen ble børstet støv av i Manchester United. Hvor han siden da har prestert meget bra ,men som nå viser tydelig tegn på at det går mot slutten av karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.12.2008 17:36 Post subject: |
|
|
Det får oftast inte samma konsekvenser om en utespelare underpresterar än när en målvakt gör detsamma. Och det är lite lättare att byta ut en dålig utespelare under matchens gång. Om vi gick igenom alla Jarsteins tabbar och mål som en toppmålvakt borde förhindrat så kan vi nästan exakt räkna ut hur många poäng han har kostat oss. Hade vi haft en någorlunda bra målvakt under hösten hade vi fått medalj, det kan jag garantera.
Att van der Sar visar tydliga tecken på att det går mot slutet av karriären har helt ungått mig trots att jag ser minst en match i veckan. Och jag har heller inte hört någon annan vettig bedömare som har uttryckt detta. Han har som vanligt imponerat och kan inte jämföras på samma dag som Jarstein. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.12.2008 17:41 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke veldig imponert over Van Der Saar så langt i år og senest i går hadde han en luftig svev i feltet som fort kunne ført til at City tok ledelsen. Han var svært delaktig i at dere for første gang på mange år tapte på Anfield for å ta noen eksempler. Jeg ser ikke alle Manchester United sine kamper ,men i det kampene jeg har sett i år så har han vært langt ifra fantastisk og han er også veldig hjelpt av han står bak et av to individuellt sett beste forsvarene i Premier League. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.12.2008 17:44 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | men som nå viser tydelig tegn på at det går mot slutten av karrieren. |
Hva snakker du om? At du kan forsvare Jarstein og samtidig klage på Van der Saar, helt utrolig. Van der Saar er en verdensklasse keeper enda, Jarstein er en tragedie. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.12.2008 18:01 Post subject: |
|
|
| Jeg har ikke sagt at Van Der Saar har spillt dårlig ,men han er jammen meg skyld i noen poengtap for United i år også, jeg tror også Ferguson & Co er på utkikk etter erstatteren allerede og United har blitt linket til en del keepere, men nok om Van Der Saar som er uintressant i Rosenborg sammenheng, annet som et eksempel på at en må gi spillere tid. Jeg har heller ikke sagt at jeg er fornøyd med hvordan Jarstein har spillt, men jeg er av den oppfattningen at det er alltfor tidlig å skrote en spiller etter en dårlig sesong. Den ser du og og jeg foretrekker at klubben kjører amerikansk utak mellom Johnsen, Jarstein og Lund Hansen i vinter og jeg ser ingen grunn til å kjøpe ny keeper med mindre han holder et vanvittig mye bedre nivå enn hva dagens keepere gjør. Det gjør ikke en keeper som ble vraket av samme grunn som dere vil vrake Jarstein for i vår for AIK. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.12.2008 18:26 Post subject: |
|
|
| Keenoir, då missade du hans matchavgörande räddning på övertid i matchen mot City. Hade Jarstein stått så hade det varit 1-1. Det är skillnaden på en världsmålvakt och en norsk landslagsmålvakt. I förra ronden i PL så hade han bla en fantastisk räddning uppe i krysset på ett skott av Ashley Young. Då skrev jag efteråt på forumet att den hade Jarstein aldrig klarat av med hans otroligt begränsade räckvidd. Jag skall även garantera att van der Saar aldrig hade släppt in den lobben som Jarstein gjorde mot Valencia. Varför tror du van der Saar blev inkallad igen till det holländska landslaget trots att han hade slutat. Han stod förövrigt en mycket bra match mot Norge. Van der Saar har varit lika stabil och god denna säsong som tidigare och det är mycket som tyder på att han förlänger kontraktet med Man U trots att han är 39 år. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 01.12.2008 20:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor sammenligner du Van der Saar og Jarstein? Van der Sar er tusen millioner ganger bedre enn Jarstein, av en enkle grunn at han er verdensklasse. Jarstein har potensiale til å bli en norsk keeper av godt format, men ingen norsk keeper har noen gang eller vil noen gang komme i nærheten av verdensklasse-nivå.
Van der Saar hadde sikkert tatt lobben mot Valencia, jeg tror også min helt Shay Given hadde gjort det. Spørsmålet er om enhver annen norsk keeper hadde tatt den lobben. Det er jeg ikke så sikker på. Dessuten skal man heller ikke utelukke som TomH har påpekt tidligere, at "tabben" kan skyldes at Jarstein ikke var forberedt på å møte den typen avslutning som kom.
Jeg synes også vi må ta med i betraktningen at Jarstein er 24 år, mens Van der Saar er 39. De fleste keepere blir i mine øyne bedre etter fylte 30 år, enn de er som 24-åringer. Jo yngre en keeper er, jo større er sannsynligheten for at han gjør avgjørende feil. Ingen keeper går gjennom karrieren uten å gjøre gigantiske brølere.
I en kamp for Fulham mot Newcastle i sesongen 2002/03 skulle van der Sar sparke ut ballen. Han sparket ballen rett i beina på Newcastles Nobby Solano, som takket og bukket og plasserte ballen i krysset. DET er en gigantisk brøler. Gjort av en av verdens beste keepere. Vi kan sikkert finne enda større tabber enn den. Og vi kan helt sikkert finne store tabber fra alle klubbene han har spilt for. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.12.2008 20:44 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at han ble innkalt til landslaget igjen er at Holland har få andre god målvakter og ikke misforstå jeg synes Van Der Saar er en god keeper, men jeg synes han har vært mer suspekt i år enn han var i fjor f.eks da han hadde en meget god sesong. Når sant skal sies så ble han vraket for det som etter min mening er verdens beste keeper Buffon. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.12.2008 14:57 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Denne keeperen er da ikke bedre enn de vi har, i hvert fall ikke rent teknisk.
Vurderer ham på nivå med Jan Kjell Larsen, Otto Fredriksson og Andreas Lie... ikke helt oppe med Ramovic, Gustafsson og Perkins. |
Perkins? Som var skyld i halvparten av målene som Vålerengen slapp inn i første del av sesongen '08? Nei, han er ikke på linje med Eddie og Ramo. De to sistnevnte har en del opptredener hvor de virker litt fjerne, men de er langt bedre enn Perkins _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 04.12.2008 23:49 Post subject: |
|
|
| Perkins var ute på en del bærturer, men det endte som regel allikevel ikke med mål i mot. Perkins har stått bedre enn Jarstein i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.12.2008 23:59 Post subject: |
|
|
| Fremdeles ikke bedre enn Espen Johnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.12.2008 15:28 Post subject: |
|
|
Blir visst ingen Örlund:
- Det var kontakt på et tidligere tidspunkt, men det er ikke fulgt opp, sier fungerende sportssjef Björn Wesström.
Les mer: Ingen forhandlinger om Örlund |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.12.2008 01:41 Post subject: |
|
|
Örlunds agent: Tre klubbar är kvar i jakten på Örlund - intresset kommer främst från Norge. Örlund själv pratar om att stanna i AIK.
Agentpratet gör att hoppet kanske inte är ute för att vi kan få en duktig målvakt till RBK. Det är viktigt att vi gör något med lagets svagaste punkt.
http://fotbollskanalen.se...att_stanna |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2008 13:34 Post subject: |
|
|
Tre målvakter som aspirerar på en plats lär bli för mycket. Det kan ändå bli verklighet för Tomi Maanoja, Nicklas Bergh och Daniel Örlund kommande säsong.
- Det är tre jättebra målvakter, men det finns inget konkret intresse från någon klubb. Vi får se vad som händer när transferfönstret öppnar, säger sportchefen Björn Wesström.
Läs mera: "Finns inget konkret intresse"
Daniel Örlund hade varit AIK:s förstemålvakt i tre och en halv säsong när han plötsligt petades i våras. 28-åringen valde då att hoppa på ett lånekontrakt med Fredrikstad där han gjorde stor succé. Nu är han tillbaka hos AIK igen.
- Han såg väldigt pigg ut när han kom tillbaka till oss igen - riktigt vass. Han tog ett steg tillbaka och försvann från AIK och har kommit tillbaka med full kraft, säger Baxter.
Läs mera: Överfull målvaktsbesättning hos AIK: "Inte optimalt"
Personlig tror jeg at Örlund-interessen hos RBK ble kraftig svekket da det seint i høst viste seg at ingen andre klubber ønsket Espen Johnsen; den endelige avgjørelsen om retur ble visst tatt senere enn hva Johnsen sjøl har hevdet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.07.2009 08:40 Post subject: |
|
|
Igjen aktuell for RBK
Er visst ikke kødd disse keeperryktene..
| Quote: | Patrick Mörk är Daniel Örlunds agent. Han bekräftar att Rosenborg vill ha AIK:s målvakt.
– Det vill dom, men Daniel ska vilja. Det är flera klubbar som har visat intresse för honom, även utanför Skandinavien. Vi får se om han flyttar under sommaren eller efter säsongen. Men Daniel har ingen brådska eftersom det går väldigt bra för honom och han spelar i ett bra lag, säger Mörk. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2009 08:53 Post subject: |
|
|
| Svært så pratsom Hoftun var da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.07.2009 09:27 Post subject: |
|
|
Her hevdes det at det muligens var John Alvbåge vi så på.
| Quote: | | På söndagkvällen hade norska Rosenborg en scout, enligt uppgift med ansvar för målvakter, på Behrn arena. |
Høres mistenkelig ut som Jørn  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2009 09:29 Post subject: |
|
|
| Jørn var på Marienlyst på søndag. Han var solbrun. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.07.2009 09:37 Post subject: |
|
|
Kanskje det er ny keepertrener på gang, som har fått i opptaksprøve å ta med seg en ny keeper
Svarte diskret på spørsmålene hvertfall.
| Quote: |
Har du varit här förr?
– Kanske. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.07.2009 10:30 Post subject: |
|
|
Med tanke på hvordan han svarte så må dette være Espen "tannpirker" Johnsen  |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.07.2009 10:48 Post subject: |
|
|
Tänk att det knappt finns en norsk målvakt som platsar i RBK. Stackars landslaget då de borde ju ha en ännu bättre målvakt. Tur för RBK att de bara kan åka till Sverige och hitta några, men det är ju inte så bra för Norge  |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 16.07.2009 11:50 Post subject: |
|
|
| hjem-knækk wrote: | Kanskje det er ny keepertrener på gang, som har fått i opptaksprøve å ta med seg en ny keeper |
Hadde vært sweet.
Men la meg stille et spørsmål ang Örlund: HVORFOR? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2009 11:58 Post subject: |
|
|
Han gjorde det brukbart for FFK i fjor og gjør det bra for AIK i år...
Men spørsmålet er om han har interesse av å konkurrere mot Jarstein. Hvor lang kontrakt har han dessuten med AIK? |
|
| Back to top |
|
 |
|