| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Anders Rutinert

|
Posted: 19.11.2008 21:22 Post subject: |
|
|
Trolig noen penger på vei under bordet fra Asia til Latvia ja..
Har vært mistenkt for kampfiksing tidligere han her, så har nok sine kontakter innenfor den "bransjen".. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.11.2008 21:53 Post subject: |
|
|
Jeg banner kanskje i kirka, men hvorfor er det Hareide sin feil? Han har etter min mening stort sett prøvd alt som kan prøves. Derigjennom kan man sikkert innvende at han heller burde satset på ett spillemønster og visse faste spillere, men han har jo ikke akkurat vært bortskjemt med spillere som har gått foran med gode eksempler de siste årene.
En ting er at spillermaterialet generelt sett er begredelig. Noe annet er at det knapt nok finnes en profil, en stjernespiller, i middelmådighetens jungel. 60-tallet hadde Ivers, 70-tallet Tom Lund, 80-tallet Hallvard Thoresen og Arne Larsen Økland og 90-tallet hadde hele Drillos. Hva har Hareide å støtte seg på? John Keru, som knapt nok forsvarer plassen sin hos "giganten" Aston Villa, er vel det nærmeste vi kommer. Ellers har vi et par som spiller noen lunde fast i Premier League, og som presterer helt ordinært på landslaget, og enkelte profiler i en hinsides svak eliteserie. Det er ikke mye å slenge brokji i taket for.
Generasjonen norske toppspillere født mellom omtrent 1975 og 1985 har gang på gang vist seg å være for dårlig. Jeg tviler på at Hareide hører på meg, men skulle jeg gitt ham et råd måtte det være å stole blindt på at generasjonen med 20-åringer kommer til å slå til. Skjelbred, Elyounoussi og den gjengen der, og så fikk man heller beholde Carew og en eller to til som rutinebærere. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.11.2008 21:55 Post subject: |
|
|
| Landslaget blir bare dårligere og dårligere - det er helt utrolig at det går an. Og Hareide, hadde han satt laget foran seg selv, hadde han pakket sekken og stukket av for lenge siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.11.2008 22:15 Post subject: |
|
|
Ukraina - Norge 1-0
Vel blåst, gutter. Fin fotball og flott underholdning gjennom hele året. Hederlige tap for land som Wales, Montenegro ispedd glimrende kamper der man har spilt jevnt med stormaktene Island, Ukraina og Uruguay. Fikk desverre ikke med meg kampen i kveld, men synes likevel Hareide sine staute vikinger fortjener en børs. De gjør oss så stolte, så stolte.
Jon Knudsen (5) - Ser at denne mottar mye skryt. Hadde jeg sett kampen, kunne jeg fortalt om det var fortjent eller ei.
Tore Høgli (5) - Hvem?
Tom Reginiussen (5) - Gikk desverre glipp av ham i kveld.
Brede Hangeland (5) - Fikk ikke med meg Hangelands bidrag.
John A. Riise (1) - Herlighet for en latterlig premiedust! Får direkte rødt, fullt fortjent! Skandale!
Per Skjelbred (5) - SÃ¥ ikke.
Christian Grindheim (5) - Spilte Grindheim?
Morten G. Pedersen (5) - Trolig ikke så bra.
Daniel F. Holm (5) - Orket ikke å se ham i aksjon.
Trond Olsen (5) - Glad for at jeg slapp å se denne spilleren.
"Moa" (5) - Se Christian Grindheim. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
CarolineGT Junior
|
Posted: 19.11.2008 22:25 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Ukraina - Norge 1-0
Vel blåst, gutter. Fin fotball og flott underholdning gjennom hele året. Hederlige tap for land som Wales, Montenegro ispedd glimrende kamper der man har spilt jevnt med stormaktene Island, Ukraina og Uruguay. Fikk desverre ikke med meg kampen i kveld, men synes likevel Hareide sine staute vikinger fortjener en børs. De gjør oss så stolte, så stolte.
Jon Knudsen (5) - Ser at denne mottar mye skryt. Hadde jeg sett kampen, kunne jeg fortalt om det var fortjent eller ei.
Tore Høgli (5) - Hvem?
Tom Reginiussen (5) - Gikk desverre glipp av ham i kveld.
Brede Hangeland (5) - Fikk ikke med meg Hangelands bidrag.
John A. Riise (1) - Herlighet for en latterlig premiedust! Får direkte rødt, fullt fortjent! Skandale!
Per Skjelbred (5) - SÃ¥ ikke.
Christian Grindheim (5) - Spilte Grindheim?
Morten G. Pedersen (5) - Trolig ikke så bra.
Daniel F. Holm (5) - Orket ikke å se ham i aksjon.
Trond Olsen (5) - Glad for at jeg slapp å se denne spilleren.
"Moa" (5) - Se Christian Grindheim. |
Og jenter..
Neida  _________________ Fotball-hilsen fra Caroline |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 19.11.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Flott børs, men noget høy ''karakter'' spillerne har fått, men vi spiller tross alt mot Ukraina da... _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 19.11.2008 23:34 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | Jeg banner kanskje i kirka, men hvorfor er det Hareide sin feil? Han har etter min mening stort sett prøvd alt som kan prøves. Derigjennom kan man sikkert innvende at han heller burde satset på ett spillemønster og visse faste spillere, men han har jo ikke akkurat vært bortskjemt med spillere som har gått foran med gode eksempler de siste årene.
En ting er at spillermaterialet generelt sett er begredelig. Noe annet er at det knapt nok finnes en profil, en stjernespiller, i middelmådighetens jungel. 60-tallet hadde Ivers, 70-tallet Tom Lund, 80-tallet Hallvard Thoresen og Arne Larsen Økland og 90-tallet hadde hele Drillos. Hva har Hareide å støtte seg på? John Keru, som knapt nok forsvarer plassen sin hos "giganten" Aston Villa, er vel det nærmeste vi kommer. Ellers har vi et par som spiller noen lunde fast i Premier League, og som presterer helt ordinært på landslaget, og enkelte profiler i en hinsides svak eliteserie. Det er ikke mye å slenge brokji i taket for.
Generasjonen norske toppspillere født mellom omtrent 1975 og 1985 har gang på gang vist seg å være for dårlig. Jeg tviler på at Hareide hører på meg, men skulle jeg gitt ham et råd måtte det være å stole blindt på at generasjonen med 20-åringer kommer til å slå til. Skjelbred, Elyounoussi og den gjengen der, og så fikk man heller beholde Carew og en eller to til som rutinebærere. |
Jag håller med dig till 100%. Jag har haft lust till att banne i kyrkan tidigare, men har inte orkat ytterligare en strid, en mot resten. Man får välja sina strider. Men nu verkar vi i vartfall vara två av samma åsikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.11.2008 00:40 Post subject: |
|
|
Problemet til Hareide er jo at han ikke har innført noen spillestil på landslaget, slik han proklamerte når han tok over.
Moa oppsummerte det fint når han etter kampen sa at det hadde vært en vanskelig match, men det handlet om å stå på og håpe at det skulle dukke opp noen muligheter.
Det er håpet om at det skal dukke opp noe som gjennomsyrer det norske landslagets (mangel på) spillestil. Formasjonsmessig virker det heller ikke som om Hareide greier å bli enig med seg selv. Når han startet i 2004 var det 4-2-3-1 som gjaldt, for så å se lyset med 4-3-3 før vi nå er tilbake til 4-4-1-1- eller 4-4-2.
Jeg mener også at landslagsledelsen har innprentet feil fokus hos spillerne når John Arne Riise etter kampen påstår at vi burde vunnet mange landskamper i år om vi bare hadde scoret på alle målsjansene våre. Det etter en sesong vi har blitt rundspilt av Wales og Montenegro, og noen minutter etter at et ungt og urutinert ukrainsk lag uten de beste spillerne sine så ut som verdensstjerner mot våre spillere som knapt klarte to pasninger på rad før de mistet ballen.
Og hvilke instrukser er det egentlig Åge Hareide gir John Arne Riise på landslaget. På meg virker det som om han har carte blanche til å gjøre hva han vil og glemme alt som heter samhandling med spillerne fremfor seg på samme side. I hver bidige landskamp klemmer han også til med avslutninger fra helt håpløse posisjoner der vi har flere spillere i boksen klare til å kjempe om et eventuelt innlegg.
Hareide har misset fullstendig i å skape et lag med en klar plan om hvordan vi skal spille fotball for å skape problemer for motstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2008 08:28 Post subject: |
|
|
Meget bra innlegg Brady Det finnes ikke noen plan over hva Hareide ønsker med landslaget han følger bare bølgene som kommer med mediene og det finnes egentlig ikke noe lederskap i det hele tatt. Jeg forventer ikke at Norges lag skal være høyt, høyt oppe på FIFA rankingen ,men jeg forventer at landslaget skal gi meg opplevelser som gjør at jeg kan være stolt av landslaget mitt og greie å komme seg til et og annet mesterskap. Akkurat nå er jeg flau over norges landslag og det vil ikke forundre meg om vi er europas dårligste lag per dags dato. Vi er på nivå med Malta, Island, Lichtstein, Andorra og Luxembourge og dere kan si vi har dårlige spillere ,men vi har bedre spillere enn Luxembourge ,men vi presterer ikke bedre. Hvem skal ta ansvaret for det? Det er også en utrolig feig og defansiv holdning å si at vi ikke har bedre spillere og dette er som forventet; vi kan i det minste prøve å bli bedre i stedenfor å akseptere at Hareide kjører oss i grøfta.
Vet ikke hvor mange av dere som fulgte sendingen i går ,men norges beste fotball ekspert Rune Bratseth sa det veldig greit at vi bør se utenlands etter en rutinert trener som kan ta dette laget et steg videre og hvis vi "måtte" velge norsk fantes det bare et alternativ Trond Solied. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.11.2008 09:01 Post subject: |
|
|
Det norske landslaget har to spillere på brukbart internasjonalt nivå: Hangeland og Carew. Resten er for øyeblikket middelmådigheter. Når vi i tillegg spiller etter et planløst og tilfeldig "system" blir resultatet deretter.
Kampen i går var forøvrig noe av det kjedeligste jeg har sett på en fotballbane i år. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2008 09:55 Post subject: |
|
|
| Bare kvalik-kamper teller i "fair play". Altså skal ikke utvisninga ha noe å si. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.11.2008 10:11 Post subject: |
|
|
| Hareide legger vekt på å snakke om ting som han ikke kan påvirke; dommertabbene. Det er spillet som er hans ansvar og det var håpløst nok en gang. Han skylder på ungt lag uten ledertyper, men det er jo han som plukker ut disse spillerne. Dumme uttalelserveldig ofte av Hareide, flaut å ha han som landslagstrener. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 21.11.2008 11:35 Post subject: |
|
|
En landslagstrener har mange uker på å finne frem til et best mulig lag, og en god nok taktikk før en kamp. Dette er noe Hareide ikke klarer. Når man bruker over 150 spillere på sin karriere som landslagstrener, så burde det ringe en bjelle. Man kan ikke ha 150 spillere på banen samtidig... Man må finne frem et lag som kan yte best mulig.. Nei, jeg vil heller ha en trener som Nordlie. Rett og slett fordi jeg mener han er kapabel til å kunne lede landslaget. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.11.2008 16:45 Post subject: |
|
|
Ulseth, Normark, Teitur, Souness, hva som helst kan hjelpe oss nå. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.11.2008 16:55 Post subject: |
|
|
Nei, ikke Hvroje Braovic...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 21.11.2008 19:33 Post subject: |
|
|
| Han var i allefall bra teoretisk, det svikter der også for Hareide. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.11.2008 21:38 Post subject: |
|
|
Nja, mon det. Han har jo bevist i tre land at han kan systematisk fotball, og det at han er teoretisk sterkt har jo i alle år blitt holdt fram som en av hans allere stekeste sider. Hvorfor han har fått kortsluttning på det punktet med landslaget...tja, jeg tror det har mer å gjøre med sjefene han har nå kontra i klubbene enn han selv.
men likevel, Hareide må gå. Derom hersker ingen tvil. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|