| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.10.2008 20:56 Post subject: |
|
|
Spiker'n på huet. Det var det jeg også umiddelbart tenkte, selv om Alanzinho nok simulerte større smerter enn hva han faktisk hadde, er det der en helt grei rødt kort-situasjon.
Å pipe mot Alanzinho reflekterer antakelig noen lunde det intellektuelle nivået på publikum i Bergen i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.10.2008 22:31 Post subject: |
|
|
| Alanzinho ruller seg rundt og skriker som en annen baby forstår jævlig godt at Brann spillere og publikum blir frustrert når Berntsen går fem på hele skuespillet. Et soleklart gult kort ,men det var ikke strake bein og heller ikke bakfra og dermed blir det alltfor strengt med rødt kort. Itilegg unngår han annulere Stabæk sin første mål som var en soleklar offside. Nei jeg forstår Brann fansen jævlig godt. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.10.2008 22:48 Post subject: |
|
|
| Kjedelig at vi trenger hjelp av Brann til å ta medalje. Brann-Tromsø neste kamp. I siste kamp møter Tromsø et sannsynligvis uinspirert Stabæklag. Så det blir vel første og siste kamp jeg faktisk håper på Brannseier. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 19.10.2008 23:54 Post subject: |
|
|
keenoir, dersom dommeren vurderer det slik at Brann-prosjektilet "er skyldig i voldsom opptreden" så er det rødt. Så kan alle tv-kommentatorer og forumdebattanter utveksle sine meninger om hvorvidt det var voldsomt eller ikke, men at det røde kan forsvares må være soleklart.
Dommeren kan også ha vurdert det slik at Brann-spilleren "fratar motspilleren, som beveger seg mot mål, en klar scoringssjanse". Vi har jo sett Alanzinho i det drivet før, men hvor klar sjansen er ville det vært større grunn til å diskutere enn hvorvidt taklinga var voldsom eller ikke. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.10.2008 00:08 Post subject: |
|
|
| Det forsvarer uansett ikke Alanzinho sin patetiske oppførsel etter taklingen, det blir for dumt å skrike å simulere skade for å påføre motstanderene kort. Det burde blitt gitt to gule kort i den situasjonen et til Sigurdsson for en alltfor sen og voldsom takling og et til Alanzinho for filming og bringe sporten i vannry. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.10.2008 08:23 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde gitt gult til Sigurdsson og ferdig med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 20.10.2008 09:52 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Alanzinho ruller seg rundt og skriker som en annen baby forstår jævlig godt at Brann spillere og publikum blir frustrert når Berntsen går fem på hele skuespillet. Et soleklart gult kort ,men det var ikke strake bein og heller ikke bakfra og dermed blir det alltfor strengt med rødt kort. Itilegg unngår han annulere Stabæk sin første mål som var en soleklar offside. |
Spot on. Trist at en så god spiller som Alan skal drive med denne latterlige overspillingen.
Berntsen har nå ca samme status i Brann som Hauge har hos dere. Om noen husker Stabæk - Brann i år så var det samme mann som dømte straffe til Nannskog (også mot Sigurdsson), noe til og med Nannskog uttalte at han var overrasket over.
Straffer imot og rødt kort i fadesen mot Lyn i fjor hjelper heller ikke den gode Berntsen til noen venner i Bergen. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.10.2008 13:21 Post subject: |
|
|
| På de tre kampene du nevner har dere jo også elleve baklengs. Det kan være noe med konteksten også...? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.10.2008 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes Sigurdssons røde var soleklart. Ei vanvittig destruktiv takling, han er inne latterlig sient og takler i hoftehøyde. I tillegg er Alanzinho på vei igjennom, med en godt plassert Nannskog nærmest aleine i feltet.
Per i dag er det en "common understanding" om at det må være strake bein og knotter i kjeveregionen for å være "farlig spill".
Tull og tøys, mener jeg, og synes hele problematikken med grisetaklinger har forsvunnet i fokusen om holding, bakerste mann, og annen usportslig opptreden. Det er riktignok vel og bra; destruktivt spill skal vi ikke ha noe av.
Men det er like viktig å slå ned på taklinger som i ytterste konsekvens kan være karriereødeleggende.
Kjempeflott av Berntsen å vise såpass baller på Brann Stadion, og jeg ønsker å se flere slike utvisninger i norsk fotball. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 20.10.2008 14:38 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | På de tre kampene du nevner har dere jo også elleve baklengs. Det kan være noe med konteksten også...? |
Selvsagt. På lik linje med den magre(re) poengfangsten dere har når Hauge er i klovnehumør. |
|
| Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 20.10.2008 15:03 Post subject: |
|
|
| Det er bare en ting å si... Det var ikke i nærheten av rødt. Det var et greit gult kort ja men ikke rødt!!! Blir så jævli provosert over alle de røde kortene som har blitt delt ut i år. Det har vært er veldig mange utvisninger som har vært veldig diskuterbare. Ikke bra |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 20.10.2008 16:14 Post subject: |
|
|
Mens andre synes det er ok med skjønnsmessige avgjørelser. Det Koné fikk rødt for i vår var på samme grunnlag, bare at hæ?
Såeh.. Ja takk til bedre dommere, men vi bør nok finne et annet eksempel å henge oss opp i enn dette til Brann-prosjektilet på Alanzinho. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.10.2008 19:22 Post subject: |
|
|
Oddsen for at Steinar Nilsen havner i Brann nå?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.10.2008 21:09 Post subject: |
|
|
| Jeg tror jeg ville gitt noen kroner for det, hvis jeg hadde vært bookmaker. Jeg mistenker at Steinar Nilsen vurderer fallhøyden i Brann som såpass stor at det kan komme i konflikt med ambisjonene hans. Såpass tidlig i trenerkarrieren tror jeg ikke han tar sjansen, og velger heller et lag som har noe bedre utgangspunkt enn Tromsø, samtidig uten det store forventningspresset. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.10.2008 21:44 Post subject: |
|
|
Vel, i følge tekst-TV'n til bl.a. NRK så skal Nilsen allerede være aktuell for Aalborg... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 20.10.2008 22:01 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Oddsen for at Steinar Nilsen havner i Brann nå?  |
Nede i 2.85 på unibet. Neste er Kjetil Rekdal med 6.
| bolgebah wrote: | | Jeg mistenker at Steinar Nilsen vurderer fallhøyden i Brann som såpass stor at det kan komme i konflikt med ambisjonene hans. Såpass tidlig i trenerkarrieren tror jeg ikke han tar sjansen(...) |
Kanskje har du rett, men tror du ikke Steinar Nilsen er tøffere enn det?
Steinar Nilsen er altså suveren favoritt, han er arbeidsledig og Brann mangler trener. Men jeg setter ingenting på dette, fordi jeg ser på Steinar Nilsen som en fyr som kan finne på å si nei til toppklubber hvis ikke forholda ligger til rette. Og Brann har jo som kjent usannsynlig malplasserte Roald Bruun-Hansen som sportsdirektør. Priceless.
Personlig ville jeg heller lurt inn en liten timelønn på Jonevret til 20 i odds eller Jan Jönsson til 25, enn å se på Steinar Nilsen som et sikkert spill. Men man har jo forskjellige måter å spille på... _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.10.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Brann supporterne har ikke råd til bannere til Mjelde, haha...
Bataljonen skal kåre årets spiller og årets unge spiller i Brann før søndagens kamp mot Tromsø. Da skal også avtroppende Robbie Winters og Mons Ivar Mjelde hedres.
– Det blir nok en markering. Men bannere har vi ikke råd til, det hadde vi omfattende før Lyn-kampen for å feire 100-årsjubileet. I tillegg hadde vi omfattende tifo for Robbie i fjor, men så kom han jo tilbake igjen, sier Bataljonen-leder Frode Hellebø.
http://fotball.adressa.no...121063.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 25.10.2008 23:21 Post subject: |
|
|
| Go Brann! |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.10.2008 00:40 Post subject: |
|
|
Robbie har fått sin takk for alt, både gjennom banner og oral støtte på tribunen (i tillegg til det visuelle selvsagt, ikke glem det)
Robbies youtube tribute
http://www.youtube.com/wa...aY_xu-aw9Q
Så mannen trenger ikke føle seg glemt.
Mjelde får sin takk i morgen av klubben uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.10.2008 01:21 Post subject: |
|
|
Brannfansen må da kunne ha råd til litt dasspapir og en rød spritturs? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.10.2008 14:59 Post subject: |
|
|
| Jeg sitter ikke med regnskapet, men antar at de har litt penger igjen. Spørs vel hva de får tid til. TIFOgruppen er jo ikke så stor. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.10.2008 15:03 Post subject: |
|
|
| Tifo schmifo. Bare slå Tromsø dere. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 26.10.2008 15:05 Post subject: |
|
|
| Ryktene på diverse fora sier forresten at Semb er klar som Branntrener neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.10.2008 17:18 Post subject: |
|
|
Forum schmorum. Rykter schmykter. Semb er ikke mitt 1.alternativ, men hva kan en gjøre når RBH herjer på som han gjør. En ting er hva jeg som supporter ønsker - en annen ting er hva realiteten er.
Foreløpig er Semb kun et rykte. |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.10.2008 17:19 Post subject: |
|
|
| Johnny W wrote: | | Tifo schmifo. Bare slå Tromsø dere. |
Catch 22 kalles det... |