| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.10.2008 15:36 Post subject: |
|
|
Bør jo være musikk i alles ører det _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.10.2008 15:38 Post subject: |
|
|
| Nå er gresset ofte grønnere på den andre siden da. Her i gården blir man jo fort imponert over det som kanskje viser seg å være ganske mediokre spillere i andre klubber også. Mens våre egne skjelles ut... |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.10.2008 15:40 Post subject: |
|
|
Og så er det litt lett å la seg imponere/ rive av seg året etter én enkelt kamp _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.10.2008 15:49 Post subject: |
|
|
To kamper i dette tilfellet  |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.10.2008 16:24 Post subject: |
|
|
For en fornøyelse det forumet ble etter at jeg ble klar over åssen vi får ordentlig visning av innlegga =)
Her er en tråd som etterhvert blir jævlig kul å lese:
http://www.bif-support.dk...?id=305201
I en post i en annen tråd fant jeg en god grunn for oss Rosenborgtilhengere å følge med på neste runde av Superligaen. Da er det nemlig serieleder Odense som skal måle krefter mot Brøndby.
"Det virker som om, Køhlert fuldstændigt har mistet overblikket. (...) Jeg frygter ihvertfald for på søndag, hvor vi skal møde et hold, der med stor sandsynlighed havde lammebasket de %&/(¤% nordmænd ud af banen."
http://www.bif-support.dk...scasc=DESC
Her er forøvrig en fin side å bruke for å følge med der nede:
http://www.bold.dk/statis...php?liga=1 _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.10.2008 17:33 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Carsten Werge wrote: | Tettey derimod tog teten da det gjaldt.
Den 22-årige landsholdsspiller havde speeden til i bedste Makelele-stil at erobre bolde på Brøndbys banehalvdel med en iøjenfaldende aggressivitet. |
Jeg regner med dette er musikk i Banors ører. |
Det er det sikkert, mener å ha hørt at det er Spania's Senna som er Tettey's favoritt nå..
Men Tettey begynner å få defensiv smartness på nivå med Kjetil Rekdal hadde, uten ball..
At RBK kjøpte Annan og at Hareide fremdeles bruker Martin Andresen er for meg fremdeles en gåte... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 03.10.2008 18:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.10.2008 17:45 Post subject: |
|
|
Jeg tror Tettey vil bidra enda mer som indreløper. Med Annan og Tettey på banen samtidig vil vi bli enda sterkere defensivt, samtidig som vi også vil bli bedre offensivt. Er bare et tidsspørsmål før Tettey bøtter inn mål og målgivende fra indreløperposisjon. Han har gjort store forbedringer på å oppsøke de riktige områdene, og vil springe motstanderen i stykker, noe han ikke får anledning til i samme grad når han hele tiden må balansere defensivt.
Jeg er enig i at Tettey er bedre enn Annan som defensiv sentral, men Tettey er nok minst like god som indreløper, og da blir det et spørsmål om hva som gagner laget mest. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.10.2008 19:13 Post subject: |
|
|
| Annan er en strålende spiller og ble tilgjengelig for en fornuftig pris, derfor slo vi til. Det er også det Hamrèn har nevnt på med det å være fleksibel i forhold til stallen og at en venter til de rette spillerene blir tilgjengelig og en hele veien fyller på med kvalitet og har spillere å ta av ved skader og salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.10.2008 20:12 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | Bortsett fra litt for mange pasningsfeil, så var Tettey enorm i går. Det jeg la merke til var hvordan han hele tiden var på rett sted til rett tid i forhold til det defensive arbeidet. Trygg med ballen i beina, vinner nesten samtlige dueller, utfører rollen sin til punkt og prikke.
|
Nuvel. Ingen spillere gjennomførte en god kamp fre start til mål igår kanskje bortsett fra Konan som virkelig er i form for tiden. Alle de andre var tafatte i første omgangen Tettey inkludert. I andre omgang så var det tydelig at tettey hadde spilt av seg skade-rusten og han eide etterhvert midtbanen defensivt. Offensivt så er Tettey etter min mening best når han får vende og styre spillet med relativt trygge og enkle pasninger. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.10.2008 23:07 Post subject: |
|
|
Det jeg savner med Tettey er at han tar offensive drag med ballen, slik han gjør som indreløper. For ingen henger med han, hverken med eller uten ball. Hvis han hadde brukt litt "indreløper" når han spiller defensiv, så hadde han vært enn Sienna, Makelele eller Essien... Men når han da evt. tar disse dragene, så må enn ikke tømme midtbanen for folk... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Brøndbyfan Junior
|
Posted: 06.10.2008 10:17 Post subject: |
|
|
Hej Rosenborgfans!
Jeg ville bare sige tak for gæstfriheden i Trondheim! Efter alt det pis, de der Casuals havde lavet, regnede vi ikke med at vi ville blive taget særlig godt imod, men i var overraskende flinke! Det var noget vi talte meget om i vores bus på vej hjem. - Selvfølgelig var der et par pubs vi ikke måtte komme ind på, men det er jo som man kan forvente
Og held og lykke i Uefa Cuppen! set over to kampe var det nok mest fortjent at I gik videre.
Jeg har lige kigget tråden igennem, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvorfor der er så mange der ser os danskere som arrogante?
EDIT: Jeg kan forresten lige tilføje, at Brøndby vandt over OB igår med 1-0. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.10.2008 10:27 Post subject: |
|
|
På slike forum gjøres konklusjoner svært hurtig, og generaliseringen er stor. Det gjelder både supportere, våre egne spillere og andre diskusjoner om stort og smått.
Selv om enkelte muligens ble oppfattet arrogante er det neppe gjengs oppfatning av Brøndby-fans blant det store flertall av brukere av forum. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.10.2008 10:32 Post subject: |
|
|
| Det er vel en gjengs oppfatning blant nordmenn at dansker ser på dansk fotball som overlegen norsk fotball, og mener at danske lag spiller fin fotball, mens norske lag spiller Drillofotball. Det er sant at de fleste norske lag spiller rævva fotball, men RBK har aldri spilt Drillofotball. Vi har deltatt i Champions League 1000 ganger og da er det litt irriterende at dansker fortsatt ikke har fått med seg at enkelte norske lag faktisk spiller fin fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.10.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Dansker generelt er ikke arrogante, men blide, glade og veldig gjestfrie. Det skjer derimot noe med dere med én gang fotball er tema. Det skyldes nok den ekstremt forutinntatte holdningen svært mange av dere har om norsk fotball, mest på grunn av Drillo (og myter). Rosenborg har alltid spilt meget underholdende og svært offensivt, men blir likevel assosiert med langballer og Drillo-fotball av ignorante dansker.
Det er jo heller ikke til å komme bort ifra at dere har et urealistisk syn på nivå i egen liga. Det er bare dansker som går ut og klager på nivået i de andre skandinaviske landene, men hva har dere egentlig bevist som skulle tilsi at dere har de fire-fem beste lagene i norden? Absolutt ingenting. FCK er en stor vits internasjonalt i forhold til Rosenborg. Det samme er også Brøndby, AaB, Midtjylland, OB og alle andre danske lag. Da ser det jævla dumt ut og inta den arrogante holdningen mange av dere har.
Forøvrig er det fint å høre at du hadde en bra tur. Trondheim er en vennlig by og de aller fleste blir tatt godt i mot. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.10.2008 11:04 Post subject: |
|
|
| Mye av dette stammer også fra de to kvalifiseringskampene Semb ledet Norge i mot Danmark. Da var det krangling mellom Semb/Morten Olsen og pressen kastet seg på. |
|
| Back to top |
|
 |
Brøndbyfan Junior
|
Posted: 06.10.2008 11:15 Post subject: |
|
|
Det skal lige siges, at den der med at vi har de 5 bedste hold i norden er noget Ståle må tage på sin kappe. Jeg havde faktisk overhovedet ikke hørt om det før jeg læste lidt herinde, og det tror jeg faktisk er det samme for mange af brøndby fansene, i hvert fald. Hvis i læser lidt på vores forum, så vil I se at der er mange der er virkelig kritiske overfor holdet. Og i hvert fald ikke synes vi spiller som et top 5 hold i norden.
Jeg læste det her på brøndbys forum efter vi fik 0-0 mod vejle :
"hvis vi ikke kan vinde over vejle så kan vi da ligeså godt køre den hele vejen og rykke ned. så fortjener vi fandme ikke engang sas ligaen!" Sådan husket frit fra hukommelsen
Men jeg er virkelig enig! - Det er en fuldstændig tåbelig kommentar, og virkelig respektløst overfor specielt Rosenborg! - Det er jo uden tvivl, set over de seneste 10-15 år, den klart største klub i norden. - bortset lige fra den der skandale sæson i havde et par år siden  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 06.10.2008 11:20 Post subject: |
|
|
| Det er også noe med den tilsynelatende utbredte holdningen til hva som er vakker fotball i Danmark også. Bare man holder ballen i laget i atten-tjue trekk uten mål og mening, er det en nytelse å se på, virker det som. Felles for det norske syn på fotball, uansett om det er Rosenborg- eller Drillo-preget, er at ballen skal transporteres raskt mot mål. Der ligger nok hovedskillet mellom Norge og Danmark, men jeg tror nok norske fotballeksperter i vel så stor grad som de danske mener å sitte med fasiten selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.10.2008 11:26 Post subject: |
|
|
Nå har Danmark stort sett bestandig spilt en attraktiv og vakker form for fotball, som ikke har vært balltrilling for balltrillingens skyld, men rett og slett meget god fotball.
Spesielt huskes mesterskapslagene i 1984, 1986, 1998 og 2004 som veldig bra fotballag.
Da Danmark vant EM i 1992 spilte de noe som var svært nært Drillo-fotball. Den gangen ble de slaktet av Johan Cruijff som et av de verste lagene som noen gang hadde vunnet et mesterskap.
Jeg syns også København under Ståle Solbakken er et utrolig kjedelig og begredelig lag å se spille fotball.
Konklusjonen blir vel at spillestil kommer stort sett an på hvem som trener laget der og da. Derfor blir det litt dumt å snakke om dansk og norsk spillestil, så lenge vi i Norge har både Semb og Eggen, og Danmark har både Richard Møller Nilsen og Morten Olsen. Ytterpunktene fins i begge landene. |
|
| Back to top |
|
 |
|