| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Bye Veteran

| 

Posted: 06.09.2008 22:49    Post subject:  | 
				     | 

| 

| JellyFish wrote: | 	 		  Enig med de to siste. Listene dine Bye er bra, men Andresen får godkjent av meg også.

Dagens dårligste sammen med Gamst var Hareide. | 	  

Mulig at jeg ble noe farget av min fars utbrudd ang. Den sentrale midtbanen i dag(Jfr. Andresen) men så synes jeg heller ikke at det akkurat var en knall kamp av ham. Han har litt Tettey-syndrom over seg i kveld; kommer seg til ypperlige posisjoner og vil mye, men det skorter på teknikk og utførelse. Jeg mener han ikke var god nok i kveld, men jeg ser heller ingen umiddelbar løsning på ankerrollen på landslaget, all den tid Tettey ikke slipper til(Ikke er han helt på det nivået heller vil jeg tro). _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Haugen Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 00:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

| michael collins wrote: | 	 		   	  | Bæ to da Bone! wrote: | 	 		  |  rett skal være rett, Høgli er bedre enn både Storbæk og Høiland. | 	  

Jeg regner med at Tom Høgli er verdt minst 30 millioner etter denne kampen.   | 	  

Alt for liet - tohundretusenmillionerpund er nok nærmere sannheeten.

Schåll   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

josinho Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 07:55    Post subject:  | 
				     | 

| 

Huff, som jeg spådde før kampen endte det uavgjort. Hva med en folkeaksjon? "Hareide bort fra landslaget". Virker som han fotballfaglig ikke er så sterk. Tenker ikke bare på uttak og bytter og ledelse, men han klarer jo aldri å etablere en spillestil, bare vingling og rot. Synd han fikk fortsette inn i denne kvaliken....

PS! Tore R har etablert en lei vane; innblandet i baklengsmål på landslaget...   Glapp markering på det første, lagde frispark og feilet i muren på det andre. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brady Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 12:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bæ to da Bone! wrote: | 	 		  | Nåja, Martin var bedre enn på lenge med flagget på brystet i dag. | 	  

Deler av førsteomgangen, ja, men kampen sett under ett er det etter min mening fatalt av Hareide å beholde ham på banen ut kampen.

I førsteomgangen fikk Andresen bra med rom og slo et par bra pasninger, selv om to av tre var feilpasninger da også. Etter pausen slo han mest feil, og det ødela det norske spillet fordi Andresen var en offensiv sentral, mens vår beste pasningsspiller (Winsnes) stod arbeidsledig igjen lengre tilbake på banen.

Hadde Hareide vært smart hadde han latt Winsnes være offensiv ballsentral og erstattet Andresen med en som holdt mer igjen defensivt.

Reginiussen viser at han gjør litt for store feil på dette nivået ennå, men det gjør jo også Hangeland som enda en gang gjør to kjempetabber som det heldigvis for denne gangen ikke ble mål på. Men hvem er pr dags dato bedre? Hagen er f.eks. langt unna vanlig form, og Kippe/Riseth som var med i fjor, er blitt dårligere.

Hareide blir nok sittende til etter de to neste kampene, men går det skeis håper jeg virkelig på at Nils Arne Eggen trår til igjen. Det er ingen grunn for at han ikke skal kunne oppnå samme suksess med landslaget som han gjorde med RBK, og nå er det på tide at han får lov til å bevise det, og det uten noen likestilte medtrenere som tar fra ham brodden. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

josinho Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 15:09    Post subject:  | 
				     | 

| 

| En skadefri Demi bør få sjansen som stopper sammen med Brede PH. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 15:16    Post subject:  | 
				     | 

| 

Er det bare jeg som synes Andresen var god igår?

Ã… jeg har sett kampen i reprise..   

Det betyr at Per Ciljan Skjelbred var midtbanens dårligste, (   ), (av de som startet, Grindheim var bortimot en katastrofe..) fordi Fredrik Winsnes var svært god. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 15:17    Post subject:  | 
				     | 

| 

| josinho wrote: | 	 		  | En skadefri Demi bør få sjansen som stopper sammen med Brede PH. | 	  

Demidov holder ikke, mye heller en skadefri Kjetil Wæhler. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Keenoir Legende

| 

Posted: 07.09.2008 16:01    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Demidov/Tettey/Winsnes bør ta over for en temposvak Andresen som er en bremsekloss for hele laget. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 16:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ja, Demidov eller Tettey hadde vært svært interessant å se som det defensiv midtbaneankere for landslaget.

Winsnes imponerte i den frie indreløperrollen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Keenoir Legende

| 

Posted: 07.09.2008 16:56    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Når det gjelder stopperplassen og hvis ikke Regineussen hever spillet sitt bør neste mann som får prøve seg være Vegard Forren det er ikke uten grunn at utenlandske klubber ligger langflate etter Forren ,men det fleste ikke vier Regineussen en tanke en gang. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
  | 

Posted: 07.09.2008 19:42    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er ikke dermed sagt at de utenlandske klubbene er interesserte i Forren mtp å gå rett inn og styre et forsvar på høyt europeisk nivå da. Større klubber handler jo "vilt og uhemmet" for framtida. Ergo er jo det der helt ubrukelig som argument for "Forren på landsens". _________________ Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Keenoir Legende

| 

Posted: 07.09.2008 22:41    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Forren er litt for gammel til at han skal gå inn i en reservelagsstall, uansett så er jeg mer imponert over Forren sine ferdigheter enn hva jeg er over Reginiuessen. Det er uansett på samme alder og i omtrentlig samme prisklasse så jeg synes sammenligningen er grei. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 07.09.2008 23:01    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kjetil Wæhlers spillestil og rutine passer mye bedre sammen med Hangeland enn Forren/Reginiussen.

Det er nå min mening.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

josinho Veteran

| 

Posted: 08.09.2008 08:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Wæhler er jo stort sett skadet, og han blir trolig for enkel på internasjonalt nivå.  Fyren kan jo knapt løpe nå... Kippes dager for  Norge bør være forbi, han er er en forhistorisk og primitiv spillertype. Forren er en interessant spiller, men er for urutinert ennå. Han er god, men ikke så god. Han er nok hypet litt opp av presse og agent. Demi har det meste; tøff, rask, teknisk, skapende, god i lufta og han blir stadig mer trygg defensivt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 08.09.2008 22:28    Post subject:  | 
				     | 

| 

Essensielt:

Posisjonering

Dessuten er han langt fra trygg men han blir kanskje bedre og bedre.. Tydelig at Hoftun ønsker å satse på Demidov som stopper, men jeg mener helt klart at han har størst potensiale som en defensiv midtbanespiller.

Wæhler sliter men skader, vi (Norge) for håpe Erik Hagen finner seg selv igjen, men han varer ikke lenge.

En skal ikke glemme Atle Roar Håland heller, men hvis jeg hadde vært Hareide så hadde jeg fortsatt gitt Reginiussen tillit.

Med tillit så vil han bli bedre.

Edit.

Jeg forstår ikke Karl Petter Løken, i denne saken.

For Martin Andresen var faktisk god mot Island.

Både Andresen og Iversen bidro faktisk med en god del løp mot Island. Andresen viste fram pasningsfoten og overblikk også.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brady Veteran

| 

Posted: 09.09.2008 10:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

Andresen var da langt fra god. Han hadde tre-fire gode pasninger, og utenom det var han helt grusomt elendig i pasningsspillet. 

Han var aktiv og gikk på løp, uten at det ble resultater av det. Men skal en defensiv sentral som det Andresen var i kampen, gå så mye på løp? Det førte jo til at Winsnes ble liggende mer defensivt enn han burde.

Andresen ødela etter min mening mye for Norge ved å være så sentral i det offensive pasningsspillet, og gjorde Winsnes mindre involvert enn han burde vært, ettersom han treffer med pasningene i motsetning til Andresen. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ballahl Veteran

| 

Posted: 09.09.2008 22:56    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hva var arbeidsoppgavene til Andresen?

Offensivt, defensivt eller noe midt i mellom, det kan verken du eller jeg vite. Det er Hareide som deler ut arbeidsoppgavene..

Så det kritisere ham for å være for offensivt blir bare dumt. Jeg har nå sett kampen 2 ganger (en live og en reprise) og jeg må si Andresen imponerte meg. Han var mye bedre enn antatt og løp mer enn normalt, viste vinnervilje blant annet.

Så elendig i pasningspille var han heller ikke. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

vegviks Veteran

| 

Posted: 10.09.2008 08:18    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kan det komme av at du hadde svært lave forventninger til hans innsats forut for kampen?   _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|