| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 07.09.2008 11:46 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hehe, jeg synes som sagt at han burde ha reddet frisparket. Jeg er heller ikke helt fornøyd med Jarstein for tida. Derfor ønsker jeg at stillinga til Jamtfall vurderes. Han har vel bortimot ingenting å vise til. Jarstein trenger å coaches bedre. At han på egenhånd skal klare å forbedre keepersinnet sitt på kort tid, har jeg liten tro på. |
By Rise blir vel arbeidsledig snart....? Kanskje Hamren har noen i sitt kontaktnett som kan komme til klubben? Hvor lenge har Jørn Jamtfall igjen av kontrakten sin, noen som vet det? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.09.2008 16:24 Post subject: |
|
|
Jarstein skal ha skryt for at han ikke valgte å gå ut i felte ved 1-1 målet, det var et taktisk korrekt valg.
2-2 er heller ingen tabbe, ja han gjør et feilvalg, men ikke en tabbe.. Det var var rett å slett en flott prestasjon av
Eiður Guðjohnsen.
Keepertrenerdiskusjon vil jeg ikke være med på.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.09.2008 16:49 Post subject: |
|
|
Enig i at han ikke bør ut på 1-1. 2-2 er derimot et skudd han skal ta når det kommer i keeperhjørnet.
Det er hardt ja, men er ikke supergodt plassert en gang.
Dette med å stå på feil bein, ta et skritt mot murhjørnet osv er en uting blant mange keepere. Da kan de like gjerne unnlate å sette opp mur.
Jamtfall var dessverre også fæl til å ha vekten på feil bein alt for ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 07.09.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Hva er det Jørn Jamtfall gjør med keeperne våre?  |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 07.09.2008 19:50 Post subject: |
|
|
1-1 er ikke Jarsteins feil. Skal ikke gå ut der, kræsjer potensielt med 3-4 spillere. 2-2-målet slik jeg ser det, kommer av at det er altfor mange i muren, slik at Jarstein enten ikke ser noe, eller står helt inne ved stolperota i keeperhjørnet _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.09.2008 22:22 Post subject: |
|
|
| Muren er keeperen sitt ansvar så uansett så er det til syvende og sist Jarstein sitt ansvar å stille opp en hensiktmessig mur og plassere seg selv i en fornuftig posisjon i forhold til oppstillt mur. Ikke en stor tabbe ,men fremdeles litt urutinert og det koster oss dyrt i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.09.2008 10:35 Post subject: |
|
|
- Var mer stabil i Odd
Hva skal man si? Jarstein har vært ustabil de siste to månedene. Men vårsesongen var hvertfall i mine øyne langt mere stabil enn han noen gang var i Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 09.09.2008 10:40 Post subject: |
|
|
Man kan være stabilt god, stabilt dårlig og stabilt middelmådig. Jarstein er for tiden mellom den første og siste. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.09.2008 10:58 Post subject: |
|
|
| For å pirke, middelmådig er dårligere enn middels. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 09.09.2008 11:00 Post subject: |
|
|
Beklager...  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 09.09.2008 12:45 Post subject: |
|
|
| Både Tore Kaspersen och Erik Holtan talar om att det är viktigt för en målvakt att målvaktstränaren är en samtalspartner. De säger det inte rakt ut, men mellan raderna kan man läsa att de menar att Jarstein saknar en sådan. Det är så självklart att målvakten behöver en samtalspartner att det inte fanns någon grund till att ta upp detta i artikeln. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 09.09.2008 16:59 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner det kanskje kan fremstå slik i nettutgaven, men i papir-Adressa kan man lese følgende:
"- Dette har ikke med Jarsteins form å gjøre. Jeg har hatt Jørn Jamtfall på landslaget selv og tror det jobbes riktig med Jarstein i RBK. Men generelt sliter Norge med for dårlige og for få keepertrenere, sier Holtan til Adresseavisen." |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.09.2008 20:10 Post subject: |
|
|
Vi har norges beste keeper, bestandig i Rosenborg. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 09.09.2008 20:12 Post subject: |
|
|
Den beste norske keeperen, men at vi har den beste keeperen som spiller i Norge kan diskuteres. _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 09.09.2008 23:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | Det var ingen keepertabbe, sier Tore Kaspersen, som avslutter med følgende:
- Jeg er overbevist om at Rune ser framover. Og jeg blir j...... overrasket om han ikke har utviklet seg til å bli den beste keeperen RBK noen gang har hatt i løpet av 2009! |
Det høres jo ikke så allert verst ut i såfall...  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.09.2008 23:56 Post subject: |
|
|
Bedre enn Arason og "Dovergubben"? Det skal jeg se før jeg tror det! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.09.2008 08:14 Post subject: |
|
|
| Ting går utrolig fort i fotball og luker han vekk "barnesykdomene" sine er han allerede bedre enn Arason. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.09.2008 13:10 Post subject: |
|
|
Enn så lenge er nok Arason anno 2001-2002 den beste matchvinneren der bak RBK noensinne har hatt. Men Rune har alle forutsetninger for å endre på dette. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.09.2008 13:50 Post subject: |
|
|
Tror faktisk jeg setter Espen Johnsens 2003-sesong over de to sesongene, som var relativt dårlige sesonger til tross for Arason.
Arason fremstår likevel som den mest stabile keeperen vi har hatt over tid. Kan kun huske en skikkelig glipp fra ham, og det var skuddet som Ylönen scoret 3-3-målet på i 2001-kampen mot Brann på Lerkendal.
Samtidig tror jeg vi fort lar oss blende litt lett av keepere som er svært gode en mot en og på streken kontra de som er offensive ute i feltet. Jeg tror faktisk Jarstein med sin rekkevidde og offensive innstilling avverger veldig mange potensielle målsjanser før de oppstår.
I tillegg er Jarstein en veldig god igangsetter. Det var ikke Arason like bra på, og i hvert fall ikke Hirschfelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.09.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Nei, Rune har helt klart kommet langt teknisk både når det gjelder avverginger og igangsetting. Han kan jobbe mer med vurderingsevnen sin, men det går fort i fotball, på samme måte som det er vanskelig for linjedommerne å bedømme offsideavgjørelser når spillet foregår i et så høyt tempo som det er tilfelle. Laget som helhet, de ti som er foran Rune, er bedre nå enn i vår i hvert fall. Det samme er coachingen fra sida. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 11.09.2008 08:08 Post subject: |
|
|
Jamtfall gir Jarstein tid
Rune har potensial til å bli en stabilt god internasjonal keeper, men da må han også skjønne at han har det potensialet, og det tar tid, sier Jørn Jamtfall til Adresseavisen.
Måten Jamtfall uttaler seg på i media gjør meg ikke akkurat bekymret for at Mensa skal snappe han med det første (selv om det i dette tilfellet er sin egen elevs kognitive kapasitet keepertreneren sår tvil om). Forsåvidt en interessant pedagogisk vri, fra mannen som er både "den milde og den vonde". _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.09.2008 08:55 Post subject: |
|
|
Det bästa - kanske det enda - sättet att förstå sin höga potential är att prestera bra i landskamper och andra internationella matcher. Med goda prestationer ökar självförtroendet. Gör man tabbe efter tabbe är det nog svårt att förstå att man har hög kapacitet. Så börja med goda prestationer
sedan kommer nog förståelsen/självförtroendet på köpet. - Jag kan inte säga att intervjun med Jamtfall, som innehåller en del märkliga uttalanden, ökar mitt förtroende för att han har den kapacitet som behövs för att vara en målvaktstränare av internationell klass. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.09.2008 02:33 Post subject: |
|
|
Sitat fra WegHards link:
- Hvor mange tabber har han egentlig hatt? Det er en gang
sånn at keepere gjør feil, og de skal vi ta tak i, men vi skal
huske på at Rune fortsatt er en ung og urutinert keeper, som
ikke hadde spilt kamper på internasjonalt nivå før han kom til Rosenborg, sier han
Det siste er bare tull, gutten har en drøss med U-landskamper for Norge. Så han har spilt på det internasjonale nivået, før han kom til Rosenborg Ballklub. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.09.2008 11:02 Post subject: |
|
|
| U-landslagskamper er ikke hva folk inkluderer i "erfaring fra internasjonalt nivå". Hvor ofte møter man en gjeng med 20-åringer når man skal spille mot de beste i Europa? Jeg har ikke erfaring fra internasjonalt nivå selv om jeg har vært med på Gothia-cup jeg heller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.09.2008 11:08 Post subject: |
|
|
| Nettopp. Internasjonalt seniornivå ligger implisitt i det Jamtfall sa, og det har han ikke fra før. |
|
| Back to top |
|
 |
|